Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:16

Ik heb er 5 gekregen net die op verzoek van de KNHS vandaag of morgenochtend gedaan moesten dus daar ga ik als ik terug ben van kantoor voor zitten. B tm L2

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:31

ik hoop morgen weer te filmen... nu net gereden ging heel goed hoop morgen weer
:j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:41

Ik ga zaterdag weer filmen voor het komende event. Ben benieuwd. Paard gaat goed de laatste dagen maar ze zijn bij beide buren die op een paar meter na ook direct aan de bak zitten aan het klussen. De buren die een paar meter van de bakletter a verwijderd zitten zijn het hele huis aan het slopen volgens mij (ze zijn nu met het dak bezig) dus in hoop van zegen dat ze zaterdag niet met dakpannen en platen gaan smijten. :+
Paard is gelukkig wel braaf dus zo lang ze geen hele heftige dingen gaan doen moet het wel goed komen.. hoop ik.. :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:44

Wij gaan vanavond filmen voor het event van deze week, aansluitend aan les dus ik hoop zo ook wat te kunnen trainen qua hoe los te rijden voor zo'n proef in de les :) Ik ga nl. op wedstrijd altijd maar wat lukraak "hobbelen" bij wijze van spreken, heb er nog niet echt gevoel bij hoe optimaal naar proefje afleggen toe te werken. Anders zou tzt instructrice eens mee moeten op concours om wat aanwijzingen/feedback te kunnen geven daarvoor, dit is makkelijker te regelen thuis dus dat is nu ook wel mooi.

Voelt wel gek om thuis te gaan lessen in wedstrijdpakkie :))

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:21

Ik heb vanavond nog een lesje en ga dan ook morgen opnemen voor het L2. Pony loopt deze week heel fijn dus ben benieuwd :D Het wijken gaat nu echt heel goed en we hebben onze eerste 7ens te pakken. Beetje jammer dat we bijna het L uit zijn en we dus nooit meer hoeven te wijken op wedstrijd :+

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:38

KirstenHorse schreef:
Ik heb vanavond nog een lesje en ga dan ook morgen opnemen voor het L2. Pony loopt deze week heel fijn dus ben benieuwd :D Het wijken gaat nu echt heel goed en we hebben onze eerste 7ens te pakken. Beetje jammer dat we bijna het L uit zijn en we dus nooit meer hoeven te wijken op wedstrijd :+

Flauw he :+ Bij mij ging het wijken ook ineens veel beter toen ik aan einde van de L2 was haha

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:00

Vanmorgen weer punten terug gehad, 186 in de L1 :)
Super leuk dat de jury de moeite heeft genomen om het protocol van ontzettend veel feedback te voor zien. Daar kunnen we weer mee verder oefenen :j

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:08

tessie98xx schreef:
Super leuk dat de jury de moeite heeft genomen om het protocol van ontzettend veel feedback te voor zien. Daar kunnen we weer mee verder oefenen :j

Met wie start jij momenteel? Toby nog of een andere?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:20

Dispar_Vulgo schreef:
KirstenHorse schreef:

Flauw he :+ Bij mij ging het wijken ook ineens veel beter toen ik aan einde van de L2 was haha

Daarom pak ik sinds vorige week het schouderbinnenwaarts alvast mee, zodat we daar straks gelijk 7ens op scoren in het M1 haha :') Gelukkig blijft het achterwaarts terugkomen in de hogere niveaus en daar hebben we ook al een keer een 7 op gescoord *\o/*

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:26

Queelens schreef:
Ik ga zaterdag weer filmen voor het komende event. Ben benieuwd. Paard gaat goed de laatste dagen maar ze zijn bij beide buren die op een paar meter na ook direct aan de bak zitten aan het klussen. De buren die een paar meter van de bakletter a verwijderd zitten zijn het hele huis aan het slopen volgens mij (ze zijn nu met het dak bezig) dus in hoop van zegen dat ze zaterdag niet met dakpannen en platen gaan smijten. :+
Paard is gelukkig wel braaf dus zo lang ze geen hele heftige dingen gaan doen moet het wel goed komen.. hoop ik.. :)

Heb je een goede band met ze? Dan breng je ze net voor je proef gewoon even koffie en gebak. Kunnen ze even rustig op hun stoeltje naar jouw dressuur verrichtingen kijken :D
Tegen de tijd dat dat op is, ben jij klaar. ik zeg: win-win

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:27

Ik heb gisteren ingestuurd. Nu zit ik dus al te kijken of er wat retour is... Nouja ik heb vooral mezelf ermee.

Proef ging wel redelijk, alleen mijn jongste zoon maakte het de voorlezer lastig. Gelukkig kende ik de proef, maar toch raak je wat afgeleid dan.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:53

tessie98xx schreef:

Dat vind ik altijd ook heel fijn, dan kan je het als een leermoment nemen

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:58

Hier weer een puntje erbij en dit keer iets betere scores op de middengangen :-) Vandaag gefilmd, helaas bij een paar onderdelen paar keer schudden tegen de vliegen. Na de vliegen- en dazentips in dit topic gingen ze niet zitten prikken, maar ook rondvliegend vindt hij ze irritant (kan ik hem ook niet helemaal kwalijk nemen).

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:59

Marjolein, ach je doet er niemand kwaad mee hoor. Ik heb zondag ingestuurd en kijk soms ook al. Je weet het niet :')

Tessie: gefeliciteerd met je punten en fijn dat je zoveel nuttige commentaar had!

Kirstenhorse: succes vanavond! Dat gaan wij maandag doen voor het event van 30 juli :D ik heb voor wijken meestal 7ens, al vind ik zelf voor het rechterbeen fijner gaan dan voor het linkerbeen. En dat is dan ook zo bij de schouderbinnenwaarts. Maar de mijne was heel scheef en dat is nog net niet helemaal weggepoetst haha. Maar voor het oog van de jury blijkbaar wel. Want 3 laatste proeven dus elke keer een 7 voor beide kanten.

Ynskek vast oudere die zijn blijven liggen dan?

Kara: succes met je M1 debuut!

MerelV: fijn dat je zo'n leuke groep had :)

MarryAnneR: blijft toch vervelend van die onverwachte tegenvallers. Hopelijk volgende keer weer beter!

Xmarritw: beetje bijzondere opmerking inderdaad. Is je zweep erg kort ofzo? Want als ze vraagt 80cm oogt die misschien kort? Geen idee hoor. Maar dat was mijn gedachte erbij :+

Kincsem: gefeliciteerd en fijn betere cijfers op je werkpunten!

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:27

urosa schreef:
Marjolein, ach je doet er niemand kwaad mee hoor. Ik heb zondag ingestuurd en kijk soms ook al. Je weet het niet :')

Tessie: gefeliciteerd met je punten en fijn dat je zoveel nuttige commentaar had!

Kirstenhorse: succes vanavond! Dat gaan wij maandag doen voor het event van 30 juli :D ik heb voor wijken meestal 7ens, al vind ik zelf voor het rechterbeen fijner gaan dan voor het linkerbeen. En dat is dan ook zo bij de schouderbinnenwaarts. Maar de mijne was heel scheef en dat is nog net niet helemaal weggepoetst haha. Maar voor het oog van de jury blijkbaar wel. Want 3 laatste proeven dus elke keer een 7 voor beide kanten.

Ynskek vast oudere die zijn blijven liggen dan?

Kara: succes met je M1 debuut!

MerelV: fijn dat je zo'n leuke groep had :)

MarryAnneR: blijft toch vervelend van die onverwachte tegenvallers. Hopelijk volgende keer weer beter!

Xmarritw: beetje bijzondere opmerking inderdaad. Is je zweep erg kort ofzo? Want als ze vraagt 80cm oogt die misschien kort? Geen idee hoor. Maar dat was mijn gedachte erbij :+

Kincsem: gefeliciteerd en fijn betere cijfers op je werkpunten!

Zweep is bijna 1 meter dus denk dat de opmerking daardoor komt.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:31

Ik zie dat de evenementen nog online en groen staan. Iemand wel eens last minute ingeschreven? Twijfel of ik morgen even een bak afzet in de wei en proefje opneem en instuur. Paard loopt lekker en dit weekend al op concours geweest maar het trekt toch weer aan voor thuis een keertje.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:40

pol013 schreef:
Queelens schreef:

Heb je een goede band met ze? Dan breng je ze net voor je proef gewoon even koffie en gebak. Kunnen ze even rustig op hun stoeltje naar jouw dressuur verrichtingen kijken :D
Tegen de tijd dat dat op is, ben jij klaar. ik zeg: win-win

Dat zou inderdaad een heel goed plan zijn haha. Is op de pensionstal. Dw buren die met het dak bezig zijn ken ik niet zo goed, de stalhouders denk ik ook niet zo. De andere buren dan weer wel heel goed.
Als we nou koffie hadden zou ik het zo doen haha maar denk dat mijn koffie al koud is voor ik zo ver ben :) of ik moet ze paaien met worstenbroodjes ofzo _O-

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:23

Wij gaan helaas voor deze week ons proefje af moeten melden. Hebben een paar beste stappen terug moeten zetten met mijn puppypaard vandaag, door omstandigheden is het vertrouwen aan beide kanten even helemaal kwijt -O- Dus voor ons is nu de spanning opzoeken qua proeven starten even een brug (of 6 :+ ) te ver, eerst maar weer helemaal terug naar de basis en zorgen dat we uberhaupt weer fijn de baan rond kunnen komen.

Waarschijnlijk meld ik voor volgende week ook meteen af, ik zie dit nog niet op een week opgelost zijn vrees ik helaas.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:46

Ik kom zo net tot de conclusie dat bij mijn ingestuurde filmpje het afgroeten er niet op staat. Is dit nu diskwalificatie?
Baal er enorm van

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:56

kara schreef:
Ik kom zo net tot de conclusie dat bij mijn ingestuurde filmpje het afgroeten er niet op staat. Is dit nu diskwalificatie?
Baal er enorm van

Ik denk een niet getoond cijfer...0...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:00

Dan wordt er een nieuw filmpje opgevraagd, ik heb er al een aantal gehad waarbij het afgroeten er niet op staat.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:54

Oh wat jammer. Alles staat er op tm het stilstaan, alleen de hand naar achter zie je niet

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:55

kara schreef:
Oh wat jammer. Alles staat er op tm het stilstaan, alleen de hand naar achter zie je niet

En het inzoomen op het gezicht van de ruiter....

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:59

Dat inzoomen is wel gedaan. Enkel hand en knik niet.
Ik wilde NL m’n paard vierkant zetten, dus duurde langer dan normaal. De filmer dacht dat ik al gegroet had, dus zoomt wel in op gezicht en drukt camera uit, maar ik hand dus hand niet naar achter gedaan en niet geknikt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:30

2 vragen van deze beginner :o de datum van het event en de klasse die je rijdt hoef je niet te benoemen tijdens het voorstellen toch? :? Alleen naam, naam paard, datum vandaag en combinatienr?