Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:34

Hier en daar best een hoog cijfer, terwijl ik dat niet terecht vond bij dat onderdeel.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:03

linda2008 schreef:
Wij gaan woensdag opnemen voor 23-7, best wel spannend want word de eerste keer... (ook de eerste keer na de operatie en revalidatie, en we zijn nog niet helemaal terug op oude niveau) Ik merk al aan mezelf dat ik dezelfde zenuwen heb als bij een reguliere wedstrijd := haha! Goede oefening dus!

Herkenbaar succes

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:06

Mijn bak thuis is ruim 20 40 misschien een meter langer zelfs. genne die mij filmt staat op krukje buiten de bak(2 meter , dat moet)

Bij mijn buren is die iets kleiner(daar reed ik eerst in de bak) en dat verschil merk je wel vind ik, je komt net wat beter uit met alles.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:10

ik wacht nog op punten van Donderdag... zou een deze dagen wel binnen komen. ben erg benieuwd omdat voor mijn gevoel best oke ging(zeker nog niet perfect maar ben pas 1,5 maand weer wat meer aan trainen na dat haar knieën weer goed zijn. :j

Nu rij ik thuis en film vaker iemand mij, dat vind ik echt wel veel fijner , dat zie ik zelf ook echt waar ik aan moet werken(dit gebeurde toen ik bij de buren ree eigenlijk nooit) Nu nog sparen voor een mooie spiegel naast de bak :D

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:11

Annetje schreef:
Hier en daar best een hoog cijfer, terwijl ik dat niet terecht vond bij dat onderdeel.

Is maar net wat ze willen zien he... en het is vast ook wel is andersom ;)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:14

Annetje: liever zo dan andersom haha maar hoort er inderdaad een beetje bij.

Helmab, grote kans dat je ze één dezer dagen wel hebt! Jezelf terug zien op film is inderdaad wel heel leerzaam :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:10

Marjolein schreef:
Onze bak is 18*50. Stuk afgezet zodat hij op 40 uitkomt. Nog niks over gehoord en ik denk dat de jury dat ook slecht kan zien. Wel is het zo dat een volte 10m snel te groot lijkt omdat je voor de verhouding tot de bak een volte 9m moet rijden. Maar goed ik rij altijd in deze bak en ik denk dat ik als ik in augustus weer op pad ga ik opeens zeeën van ruimte en tijd heb op de korte zijdes

Zo had ik er van de week een bij waarbij de baan voor mijn gevoel uit verhouding was. Wel 20 breed maar eerder richting 60 lang.

Aangezien het ook gezichtsbedrog kon zijn heb ik de proef gewoon beoordeeld maar wel aangegeven dat de maten gevoelsmatig niet klopten

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 06:06

Hier is het nog steeds wachten op punten van een filmpje wat ik 6 juni al ingestuurd heb. Voor mij echt de laatste keer geweest...

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 07:42

Buxy schreef:
Hier is het nog steeds wachten op punten van een filmpje wat ik 6 juni al ingestuurd heb. Voor mij echt de laatste keer geweest...

Dan zou ik al een tijdje niet meer wachten maar een vriendelijk mailtje hebben gestuurd naar de knhs. Waarschijnlijk is hij ergens achter gebleven, dat is kwalijk, maar lossen ze vaak erg snel op is wat ik hier hoor.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:10

Buxy schreef:

stuur ze een appje dan weet je gelijk meer

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:16

Een appje heb ik al gestuurd krijg het antwoord dat het in goede orde ontvangen is maar door de drukte de.erwerkingstijd langer is. Dus daar kunnen we niet zo heel veel mee.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:21

Buxy schreef:
Een appje heb ik al gestuurd krijg het antwoord dat het in goede orde ontvangen is maar door de drukte de.erwerkingstijd langer is. Dus daar kunnen we niet zo heel veel mee.

O tja dat is lastig!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:25

Maar 6 juni is al bijna 7 weken terug. Bedoel je niet 6 juli/event 9 juli? Dan zitten we op werkdag 8 na de eventdatum. Ik zou er zelf denk ik nog een keer een appje aan wagen.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:49

stond in mail dat je filmcheck kan doen via app

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:31

Punten van de 16e terug, helaas net eentje te weinig maar we gaan weer vooruit. Fijn en veel commentaar dit keer. Afgelopen vrijdag is de cranio geweest en ik hoop dat het hem al ietsje heeft geholpen. Morgen hem weer voor het eerst rijden.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:50

Caritas schreef:
Punten van de 16e terug, helaas net eentje te weinig maar we gaan weer vooruit. Fijn en veel commentaar dit keer. Afgelopen vrijdag is de cranio geweest en ik hoop dat het hem al ietsje heeft geholpen. Morgen hem weer voor het eerst rijden.

A jammer maar gelukkig zit er een voorwaartse flo in

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:55

Caritas fijn dat jullie weer in de lift zitten! Ben benieuwd hoe morgen het rijden gaat dan :)

Buxy bedoeld inderdaad event 9 juli, weet nog dat ze het een paar paginas geleden zei haha

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:58

helmab schreef:
Caritas schreef:

A jammer maar gelukkig zit er een voorwaartse flo in

Zeker, de eerste twee keer L1 hadden we winst met 182 en 182,5, daarna doken we van 179 naar 166 naar twee keer 176 op meetmoment en nu online weer 179 dus hoop volgende week weer winst te kunnen rijden.

Hoop dat, als ik morgen ga rijden, hij minder last heeft van head shaking. Cranio zei wel dat het bij sommige paarden eerst even verergerd. Hij heeft nu sinds vrijdag vrij en met z'n vliegenmasker op heeft hij 0 last. Heb het nog niet af durven doen. Ik dacht "eerst al die zenuwen maar even rust geven".

Volgende afspraak staat over drie weken en als het goed is zou dat voorlopig afdoende moeten zijn.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:26

Zojuist de uitslag L2 terug volgeschreven met veel positief commentaar maar geen winst!
Dan ook nog de opmerking dat de filmer achter de C moet staan i.p.v. er voor... Ehm dat gaat niet en geven we ook aan. We kunnen niet door de muur heen. Op geen enkel andere inzending dit commentaar.

Het blijft een jurysport maar als je zelf het idee hebt dat je je beste proef tot nu toe hebt gereden terwijl de anderen dubbele winst waren.... nouja dan maar denken dat het vorige keer niet verdiend was en wel gekregen en nu andersom

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:09

Ik heb mijn punten terug, maar niet echt tevreden over het protocol. Op een aantal punten wel erg streng beoordeeld. Kan gebeuren en kan ik mee leven. Maar het algemeen commentaar...
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:11

Er zit een max lengte aan je zweep daar twijfelde jury blijkbaar over. Alleen dacht ik dat dit wel 1 meter is bij de pony's.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:19

Ik had laatst ook een amazone met een zweep dat langer was dan de pony. Wedstrijdtenue is onzin. Vindt persoonlijk wel dat je er enigszins netjes uit mag zien zoals je haren vast en pony gepoetst. Het hoeft niet maar toch beetje moeite mag. Had er een met de zandplakaten er nog op.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:51

Ik heb net weer een hele leuke groep B paarden beoordeeld voor het event van 23 juli. Werd echt wel goed gereden, dus heb leuke punten kwijt gekund!

De maximale lengte voor een zweep is bij paarden 120cm en bij pony's 100cm.
Ik straf ook niet af op geen wedstrijdtenue (is tenslotte niet verplicht), maar een beetje netjes en schoon is wel gewenst.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:02

MerelV schreef:
Ik heb net weer een hele leuke groep B paarden beoordeeld voor het event van 23 juli. Werd echt wel goed gereden, dus heb leuke punten kwijt gekund!

De maximale lengte voor een zweep is bij paarden 120cm en bij pony's 100cm.
Ik straf ook niet af op geen wedstrijdtenue (is tenslotte niet verplicht), maar een beetje netjes en schoon is wel gewenst.

Wat fijn dat je zo’n leuke groep had!!!
Lijkt me super motiverend om te jureren ook!

Ik ben druk aan t refreshen :))

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:09

Ik ga proberen vanavond te filmen, wordt m1 debuut van mn merrie. Hopelijk gedraagt ze zich een beetje
(Is nl met alles het probleem, ze ziet en hoort alles waardoor hoofd bij het werk soms onmogelijk is)