Ja hij is leuk noukie!! DR ilias doet het goed lekker aan het groeien en begint al een heel volwassen uitstraling te krijgen stal genoten zien het verschil bijna niet meer met douwe hahaha
Aanstaande zondag weer starten gisteren fijn getraind afgelopen weken echt heel gefocust geweest op mijn houding en zit en hoeveel doe ik morgen nog een les op vreemde locatie ivm spanning en dan dinsdag opname in het ziekenhuis voor pijn bestrijding en dan hopelijk nog even erop ter voorbereiding in de dagen daarna Nu al beetje gezonde kriebels hihi
urosa
Geplaatst: 06-07-21 12:44
Laura1982, veel succes en plezier alvast gewenst voor zondag! Hoe is je les op vreemde locatie gegaan?
Noukie, ook hier nogmaals gefeliciteerd ze is echt heel leuk
Nimber, mooi zo'n leerzaam uitje, wanneer ga jij weer starten?
Hier gaat de training met beide heren fijn. Vanmiddag weer rijden en wat lijntjes uit de nieuwe proeven rijden. Al heb ik 26 wel paar keer gereden met de online proefjes. Heb wel zin in zondag, is nog een meetmoment. Dat vind ik beetje jammer maar mag de pret niet drukken
Urosa hij kwam als een snuifmonster van de trailer af heel veel spanning zag ik op zn koppie.
Uiteindelijk instructie er eerst op gegaan en zij had hem nog op vreemd terrein gereden en snapte precies wat ik bedoelde . Maar Uiteindelijk zelf nog heel fijn kunnen rijden. Huiswerk voor wedstrijd gekregen en doel bepaald en ls we dat halen is het goed.
_Snow_White
Geplaatst: 06-07-21 14:16
Leuk Noukie!
Hier staat de dressuur eventjes op een laag pitje, want we zitten midden in de springwedstrijden. Afgelopen weekend van Donderdag-Zondag op pad geweest en aankomend weekend mogen we nog een keer
Roz moest echt even terug in het ritme komen, alles was ineens weer heeel spannend... Gelukkig mogen we flexibel starten en hebben we eerst een L parcour gesprongen voordat we terug het M in gingen. Na de eerste dag hadden we ons ritme weer gevonden en bijna de speed class gewonnen met >80 deelnemers. De tijd was er, maar helaas hadden we een bocht net iets te scherp genomen en een balkje viel. Maar met een 9e plaats als snelste 4-fouter zijn we alsnog super tevreden.
Merk wel echt dat alle dressuurtraining heeft gezorgd voor veel meer kracht. Bochten die voor andere ruiters lastig waren, hadden wij niet zoveel moeite mee. Ze kan nu echt gaan zitten en eigenlijk meteen na het landen met veel balans draaien
SW, gaaf zeg zo fanatiek met de springwedstrijden aan de gang. Mooi dat je echt profijt merkte van de dressuurtrainingen. Knappe prestatie en toffe foto!
Laura1982, maar goed dat jullie dan eerst even een testrondje hebben gedaan. En fijn dat je nog lekker hebt kunnen rijden. Klinkt als een goede voorbereiding voor de wedstrijd zo!
Ik ben de laatste tijd weer wat minder qua energie. Dus gisteren lukte alleen Karel rijden. Wel jammer van Lakaj maar het is niet anders.. Karel deed echt heel erg zijn best, was bijna als hij voelde dat ik niet zo best was Vandaag rustig aan en hopelijk kan ik ze morgen weer allebei rijden.
@SW, tof zeg die spring foto! Fijn dat de dressuur erin enorm helpt! @Urosa, balen dat je weer meer energie hebt! Fijn dat Karel goed liep
Hier nog lekker druk bezig met trainen. Donner en Gestoa hebben afgelopen weekend hun 2e selectie gehad en tot nu toe mogen ze beide door naar de regio kampioenschappen. Helemaal niet verwacht, nog even afwachten tot aankomend weekend. Dan mag Donner zijn laatste selectie lopen en Gestoa mag mee op 'gewone' wedstrijd
Urosa vervelend van je energie dip. Soms is het keuzes maken. Fijn dat karel het goed deed.
Hier langzaam de wedstrijd stress aan het voelen dat heb ik niet gemist. Dinsdag pijnbestrijding gehad in het ziekenhuis voel me nog wat wiebelen maar geen pijn op dit moment.
Veertje wat goed gefeliciteerd hopelijk mag je met beiden gaan.
@Laura; spannend en leuk! Waar ga je starten? Fijn dat Illias het zo goed doet, wanneer wil je erop? Zondag komen er mensen kijken voor guusje... @Noukie, nogmaals gefeliciteerd met je aanwinst, veel plezier met haar! @SW: gave foto zeg, hoe is het wer nu bij jullie? @Veertje; veel succes komend weekend bij de kampioenschappen
Hier gister weer getraind bij Joyce, ging wel goed maar kreeg het niet cadeau Ik heb ook zo'n zin om straks weer lekker 'normaal' te starten.
DR ilias wordt aug zadelmak gemaakt. Oh spannend hopelijk zijn het leuke mensen. Is zij al zadelmak?
_Snow_White
Geplaatst: 08-07-21 14:05
Succes Veertje! Leuk Laura! Hopelijk blijft de pijn ook een beetje weg nu! Urosa- hoop dat je vandaag wat meer energie hebt DR- heb je in ieder geval je lesgeld volledig gebruikt, als ze alles makkelijk doen in de les is ook weer zo iets
Het weer is momenteel echt rot.. Vorige week hadden we 40 graden en nu zijn het er 11 met vandaag 30-50mm regen
urosa
Geplaatst: 09-07-21 20:34
Sw, zwaar die omslag zo zeg! Niks aan.
Laura1982, gelukkig dat je pijn nu wel weg is. En augustus schiet al op, leuk! Stress weer meer onder controle?
DR, fanatieke les dus? En kan me voorstellen, is zo wel intensief ook en vast al veel ingepland zo voor je?
Veertje99, zou tof zijn als je door mag met beiden. Heel veel succes en nog even duimen dus!
Ik was donderdag weer fit genoeg, eerst Karel gereden. Die liep weer heel fijn helaas begon het te onweren dus lukte Lakaj niet meer... Vanochtend beide gelongeerd en voetjes geschoren. Ze waren braaf! En Karel stond zo lief te kijken, smelt echt van deze foto Zondag dus meetmoment, zin in maandag les met beiden. Komt even minder uit, maar juf is daarna op vakantie en te lang ertussen vond ik ook zonde.
Urosa ja ik kan er weer even tegen gelukkig. Nog wel wat vermoeid en zware benen maar dat is zondag wel weg. Ja hij is wat kalmer maar kan soms nog explosief reageren is toch beetje karakter maar dat geeft niet.
Sw grote verschillen bij jullie met temperatuur pittig zo berg je je winterkleding op en zo kan je het in juli weer uitpakken. Hoe is de lockdown bij jullie op dit moment?
Urosa veel succes en plezier zondag!fijn dat je je wat beter voelt jammer van de onweer maar hopelijk kan je maandag fijn trainen met beiden
_Snow_White
Geplaatst: 11-07-21 12:58
Wat lief Urosa!
De lockdown is op 30 juni een klein beetje versoepeld, maar vanaf 16 juli mogen we eindelijk weer uit onze bubbel
Wij zijn gisteren naar een nette 6e plaats gesprongen. We moesten helaas wel een uurtje in de losrij ring wachten want er was iemand ongelukkig gevallen. De ambulance werd gebeld, maar de amazone was al aan het lachen want het bleek uiteindelijk "alleen maar" een gebroken been te zijn.
Roz heeft 's avonds ook nog heerlijk genoten van een Magnawave/PEMF behandeling. Eerst haar rug/lichaam en daarna even lekker relaxen, ze geniet er zo van als het rond haar hoofd gaat
Nou we zijn weer geweest Helaas nekte de spanning ons. Douwe sloeg helemaal af dus 2e proef na 4e onderdeel afgegroet. Punten voor de 1e proef 190. Niet heel slecht en zag wel verbetering op sommige onderdelen had gehoopt hem door de spanning heen te kunnen helpen maar dat lukte helaas niet voldoende. Op naar de volgende keer.
@Urosa, fijn dat het rijden weer zo lekker ging! @SW, Goed kunnen rijden dus! Wat is dat voor behandeling? Heb dat nog nooit gezien @Laura, Wat onwijs jammer van de spanning zeg! Hopelijk gaat het de volgende keer beter
Dit weekend op pad geweest met Donner en Gestoa. Donner heeft 1 winstpunt erbij in het M2, helaas de selectie proef onwijs lage punten gekregen. Er waren ook maar 2 combinaties met winst en het hoogste was 185 dus het zal niet aan mijn proef hebben gelegen, die was gewoon zoals iedere wedstrijd Gestoa mocht vandaag mee en die behaalde gewoon even een 1e plaats met 202 punten en een 3e plaats met 192 punten. In de eerste proef stond ze 15 punten los van nummer 2. Dat tussen de grote paarden Beide pony's mogen ook door naar de Gelderse Kampioenschappen
Veertje99, jammer dat er net zo'n strenge jury bij je selectie proefje zat! Maar knappe prestaties met beide ponies, gefeliciteerd!
Laura1982, wat jammer zeg dat de spanning jullie toch nekte. Wanneer ga je weer? Ritme zou denk ik wel goed zijn? Maar moet natuurlijk dan ook net passen met je gezin ook etc.
Ik had nogal last van het weer, had voor de eerste proef al dorst. Maar dacht, drinken tijdens het losrijden? Echt nog nooit gedaan. Ging ik het proefje in. Stierf duizend doden, mijn lijf werkte niet mee. Beenhulpen lukte niet meer. Wilde eigenlijk stoppen. Tja dan merk je wel dat het niet meer zoals vroeger is
Gelukkig zaten er een paar minuten tussen de 2 proeven dus kon ik even wat bijkomen en water drinken. Kracht uit mijn tenen gehaald en die proef ging beter. Les, voortaan iets beter voor mezelf zorgen.
Maar, 2de proef nieuw PR met 213,5 en leuk commentaar dus was al het afzien niet voor niks
De eerste proef hadden wij ook een strengere jury,werd al gezegd. Geen winst, maar wel leuk commentaar oa over het vriendelijke rijden. Vond alleen 2x een 3 voor de travers omdat hij niet genoeg op 4 sporen zou zijn een beetje gek. Normaal altijd wel 6 of hoger op. En er zat ook nog een volte 10 meter bij dat cijfer die netjes ging. Dat snap ik niet helemaal. Maar de rest van de cijfers kon ik me wel in vinden. Ik had bij die proef ook geen winst verwacht, dus voelt nu meer zo van, leuk dat het best winst had kunnen zijn.
Ohja en was ook nog mijn sporen vergeten om te doen dus alle lof voor Karel ook. Die werkte echt wel fijn mee.
Edit, SW vergeten maar knap gereden weer hoor! En wat leuk zeg van die therapie. Heb daar nog nooit van gehoord maar leuk als je zo duidelijk kunt zien als het wat doet met een paard!
_Snow_White
Geplaatst: 12-07-21 18:31
Knap Urosa, leuk commentaar ook! Gefeliciteerd Veertje! Jammer Laura
Sw dank voor de link ga ik me eens in verdiepen misschien doet het iets voor crps.
_Snow_White
Geplaatst: 13-07-21 14:50
Leuk interview DR!
Hier hebben we helaas een zware nacht gehad. Wij hadden de moeder van Don Johnson op stal en ze heeft een zware koliek aanval niet overleefd Gelukkig hebben wij zelf nog twee mooie nakomelingen, maar we hadden gehoopt dat ze het zou redden en nog met veel kinderen een B-proefje mocht lopen
urosa
Geplaatst: 13-07-21 16:08
SW, och jeetje wat heftig zeg! Sterkte..
Ik dacht eerst, welk interview? Maar het stond groot op de homepagina haha. Leuk om je hele verhaal zo te lezen DR
En interessant die PEMF, ik ga het ook even in mijn achterhoofd houden.
Gisteren gelest met beide paarden en ze deden goed hun best Instructrice vond ze beide verbeterd dus dat is leuk om te horen. Zin om donderdag weer verder te trainen
Ik had vandaag een lekker tuttel uurtje met Ice dus hij is weer sexy onthaart en zacht. Daarna fijn gereden. Echt scherp, precies zoals ik m zou willen hebben in m’n proeven ooit. Dus ik weet weer waar ik t voor doe. Nog even wat lijnen doorgestuurd en daar werd ik ookal happy van. De pirouettes mogen nog net even kleiner maar dan geloof ik dat ik misschien wel ooit over durf naar t zzzwaar.