Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:19

kara schreef:
Ik moet eerlijk gezegd wel zeggen dat ik me aangesproken voel met mijn werk donkere paard. Ik weet dat ze vooral achterin de bak slecht zichtbaar is schaduw en stand vd zo’n en dat in combinatie met haar kleur.
Echter op de dag kan ik niet filmen ivm werk en later op de avond is de hele bak te donker, dus kies ik naar mijn idee nog het beste moment.

Snap best dat het voor jury’s lastig is, dus ik rij met witte broek, wit dekje etc maar paard blijft zwart.

Dus jury’s mijn excuses maar ik kan echt niet anders

Dat scheelt al enorm hoor! Dan is het niet een zwarte blur. Die van mij had ook een donkere broek en donker dekje.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:20

MyWishMax schreef:
Als ze.goed gebruikt worden en niet scherp zijn zijn wielen juist vriendelijk, want ze prikken niet maar rollen. Wielen zijn dus niet meteen onvriendelijk.

Bij slecht gebruik zijn alle sporen slecht.

Ik kan me niet voorstellen dat bij deze sporen de term vriendelijk opkomt. En inderdaad, dan ook nog eens niet goed gebruikt.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:21

Estell, ik heb het inderdaad bij de opmerkingen wel genoemd.

MyWishMax schreef:
Als ze.goed gebruikt worden en niet scherp zijn zijn wielen juist vriendelijk, want ze prikken niet maar rollen. Wielen zijn dus niet meteen onvriendelijk.

Bij slecht gebruik zijn alle sporen slecht.

Eens, ik heb precies daarom ook wielsporen, maar niet formaat pizzasnijder :')

Tilmar: het online jureren blijft een hele beleving zo haha. En fijn dat je zo'n goede combinatie er tussen had zitten!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:24

Ik denk dat er genoeg ruiters zijn die uit gemak ook nog eens een donkere broek en donker shirt aantrekken op een donker paard. Ik denk dat die voornamelijk bedoeld worden.

Net kwamen mijn punten terug van de 16e, 190, jury had terecht commentaar maar ik ben vooral blij dat ik als basis gewoon 7ens rij. Dan kan ik die 3 voor de middenstand met dribbel lijden en rij ik dubbele punten als we de foutjes niet hebben.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:26

Soms heeft een wit paard ook voordelen. :')

Maar een algemeen wedstrijd vraagje. Ik heb zaterdag gereden en gefilmd maar echt bij binnenkomen een daas op overgang kaak hals. Die bleef gezellig de hele proef zitten ( arm braaf paard zag het bloeden) en ik durfde die er in de proef niet af te slaan. Rij ook niet met zweep.
Dus na groeten voor gezicht filmen eraf geslagen. Maar wat is acceptabel en wat niet.
Ja paard was wel ingesprayd

pol013

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:30

Die had ik er toch af gemept als ik hem gezien had op een 'loos' stuk proef. Dan maar -2 riskeren.
Dazenprik doet zeer. Kan mij niks schelen wat een ander daar van vind.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:32

Friesam ik heb bij mijn vorige proef tijdens de proef 3x dazen geveegd. Ze werd echt helemaal lek geprikt en dat vind ik zielig. Ik denk dat het uiteindelijke beeld hierdoor rustiger was, want anders gaat ze met haar hoofd schudden.

Ik heb trouwens ook een donker paard en door het witte dekje is het al veel beter zichtbaar. Witte onderlegde neusriem is ook heel erg duidelijk.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:37

Volgende keren even azijn op je paard/pony smeren. Helpt meer dan de andere spulletjes. Plus je kunt het hoofd ook nog eens goed insmeren.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:40

Ik heb ook punten terug van de 16de 192,5 en deze jury heeft weer op wat andere dingen gelet dus heb ook veel aan het protocol! Ik ben blij :D algemene opmerking was: nette proef, veel succes. En dit was dan de keer dat hij echt wel vervelend was. Maar dus voor het oog van de jury wel goed op kunnen lossen haha. Daardoor wel wat slordigheidjes, aan de ene kant zonde want dubbel winst is dan zo dichtbij als Karel meewerkt. Ben benieuwd naar die van de 23ste,want die ging veel beter. Zou leuk zijn als ik dat deze keer dan wel in de punten terug zie haha.

Marjolein: gefeliciteerd met je punten!

Als ik een daas zie haal ik die wel weg :j

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:52

Marjolein en Urosa gefeliciteerd met de punten!

FriesWytske bedankt voor de tip. Ik ga het uitproberen, want sprayen helpt nauwelijks.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:34

Ik weet niet waar je mee gespoten hebt. Maar de Atec (de oude met de hertshoornolie) die werkt echt wel hoor. Of heb je een schimmel? Want daar zou ik het niet op doen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:49

Scum schreef:
Ik weet niet waar je mee gespoten hebt. Maar de Atec (de oude met de hertshoornolie) die werkt echt wel hoor. Of heb je een schimmel? Want daar zou ik het niet op doen.

Jup schimmel en heb gespoten met NAF zo’n lime groene fles

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:08

Ik spuit Veerust, vind ik ook fijn werken.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:14

Ik heb zojuist reactie van de knhs gekregen, mag komende donderdag M1 rijden. Ze hebben eea voor me omgezet

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:16

Elke spoor kan onvriendelijk zijn maar om heel eerlijk te zijn, stoor ik me sneller aan een enorm drijvend/kloppend been dan aan een spoor. Sterker nog ik adviseer gerust aan lesklanten om zeker niet zo'n raar klein knopspoortje te nemen maar gelijk een goeie. Dan leer je echt je been niet onnodig te gebruiken!

Ik vind dus niets raars aan wat grotere sporen, ik vind dat stillere en die vriendelijke hand veel fijner!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:16

Ik reed vroeger met zweep, waar mijn paard totaal niet op reageerde. ik stoorde mij uiteindelijk aan het feit dat mijn hand bewoog als ik mijn paard een tik gaf en dat vond ik heel storend in haar mond. Toen de overstap gemaakt naar een spoortje en dat bevalt super. Ik heb vrij lage benen en kom ook niet per ongeluk tegen haar buik aan, dus kan ze heel bewust inzetten.

Onze binnenbak is eigenlijk wat kleiner dan 20x40, zou dit een probleem zijn voor het opnemen? Onze buitenbak is wel 20x40 maar die maak ik korter zodat de filmer de ruimte heeft. In de binnenbak zou de afstand dan vergelijkbaar zijn. Wat denken de aanwezige juryleden hiervan? Het zou soms een uitkomst zijn.... Ik dacht eerst dat dit niet mocht en heb onze eerste proef in de stromende regen op laten nemen. Nu nog eens goed gelezen en dan blijkt binnen filmen ook te mogen...

Vandaag onze proef ingeleverd voor het event van de 23e. Hopelijk weer een winstpunt, zal wel een krappe worden, maar dat neem ik voor lief. Zaten wat schoonheidsfoutjes in die ik er lastig uit gereden krijg. Ze kent de proef uit haar hoofd en gaat daar naar lopen. Hoe vaak ik ook iets anders train, zodra de proef begint weet ze het. Nouja hopelijk deze maand de laatste punten voor het L1 en dan door naar het L2.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:18

Akke_sSpring onze bak is ook net wat kleiner dan 20*40 en ik heb er nog nooit wat over gehoord.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:47

Gisteren weer gefilmd. Paard lief besloot nog even lekker stil te gaan staan om te poepen precies nadat ik een halve bak had gereden na het "introductie rondje". Heerlijk in beeld zo. Sorry jury

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:50

Hangt er vanaf wat je verstaat onder "wat kleiner" denk ik.. een meter of 2 zal niet zoveel uitmaken

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:12

Als de bak 15x30 is ga je het jezelf pittig maken. Maar als het indd een paar meter kleiner is.. denk ook dat niemand dat ziet ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:49

Wij gaan woensdag opnemen voor 23-7, best wel spannend want word de eerste keer... (ook de eerste keer na de operatie en revalidatie, en we zijn nog niet helemaal terug op oude niveau) Ik merk al aan mezelf dat ik dezelfde zenuwen heb als bij een reguliere wedstrijd := haha! Goede oefening dus!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:06

Bedankt voor jullie snelle reactie. Het gaat idd om ongeveer 2 meter in de lengte en de breedte. We rijden winterdag praktisch altijd in de binnenbak en dat gaat prima.

@linda2008 Spannend inderdaad. De zenuwen zijn herkenbaar. Ik rijd tijdens de training ook anders dan met losrijden en de proef zelf. Je wilt toch iets neerzetten. Succes!!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:44

Onze bak is 18*50. Stuk afgezet zodat hij op 40 uitkomt. Nog niks over gehoord en ik denk dat de jury dat ook slecht kan zien. Wel is het zo dat een volte 10m snel te groot lijkt omdat je voor de verhouding tot de bak een volte 9m moet rijden. Maar goed ik rij altijd in deze bak en ik denk dat ik als ik in augustus weer op pad ga ik opeens zeeën van ruimte en tijd heb op de korte zijdes

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:17

Die van ons is iets van 17 bij 35 ofzo en dat zie je toch wel terug in de figuren. Ik zet de wedstrijdring uit in de wei en als ik zo filmpjes van anderen zie, dan ben ik volgens mij een van de enigen die dit doet. Ik zie alleen filmpjes in mooie binnen- en buitenbanen.

Vorige week heb ik mijn eerste winstpunt in de L1 gereden. Hoewel ik het niet helemaal eens ben met de punten, ben ik er toch erg blij mee! Vanmiddag weer een nieuwe opgenomen en die ging eigenlijk ook wel lekker. Ik was weer stom aan het doen op een bepaald lijntje en daardoor springt ze helaas in de verkeerde galop, maar we zijn daar dan ook hard mee aan het trainen. Nu even bedenken wanneer ik weer precies mee wil doen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:27

Annetje wat leuk je eerste winstpunt! Gefeliciteerd! In welke zin ben je het er niet mee eens?