[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 06:59

Voor het L2 is het idd te diep.Zeker als ze constant zo loopt.
Maar 161 is wel erg laag.Als ik zulke lage punten uitdeel dan is er wel meer gebeurd dan een beetje diep lopen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:02

Ik had ook geen winst verwacht hoor, maar zo laag ook niet.... En helaas meer is er niet gebeurd dan een beetje te diep lopen, heeft ze ook tegen de andere jury gezegd.
Ach deze vergeten we heeeeeeeeeeeel snel en gaan lekker door, gaat al hard zat en klaar voor het M1 zijn we toch nog lang niet. ,

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:02

9 jaar na mijn laatste wedstrijd tussen de paarden met mijn kleine super dressuurshet, heb ik gister mijn debuut gemaakt met onze nieuwe C-pony <3

Ik start dus ook weer met een pony tussen de paardjes! Hij heeft gister al laten blijken dat dat prima gaat :D 2x een tweede prijs met 3 winstpunten *\o/*

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:46

Jaaaa dus hierboven ook een met een c?? Ik wil het heel graag gaan doen, een B proefje zou binnenkort evt. misschien al wel kunnen (we hebben eerst vooral in het bos gecrost en zijn pas sinds 4 maanden in de bak bezig), maar ik ben nog wel erg onzeker erover. Dat het perfect moet zijn, wat mensen van ons denken en bang voor commentaar. Aankomende zaterdag gaan we wel lekker onderling springen.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:54

Myrth97 schreef:
Jaaaa dus hierboven ook een met een c?? Ik wil het heel graag gaan doen, een B proefje zou binnenkort evt. misschien al wel kunnen (we hebben eerst vooral in het bos gecrost en zijn pas sinds 4 maanden in de bak bezig), maar ik ben nog wel erg onzeker erover. Dat het perfect moet zijn, wat mensen van ons denken en bang voor commentaar. Aankomende zaterdag gaan we wel lekker onderling springen.

idd een grote C (1.34m) dat riedeltje commentaar ben ik niet gevoelig voor, reed hiervoor met een A tussen de paarden en dat ging ook prima :')
Heb gister trouwens geen enkele vorm van commentaar van omstanders of mederuiters gehad.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:05

He! Eindelijk weer wat leven hier in dit topic, leuk! SaskiaJ ach volgende keer beter, neus er iets meer uit en gaan met die banaaan, oh nee, hij is niet geel.

Ambre, leuk paardje!

De rest welkom hier.

Ik ga voorlopig nog niet starten, door omstandigheden komt er bijzonder weinig van serieus trainen, dus tja.. Dan hoef ik ook nog niet te starten (wil d'r M klaar hebben is ze nog lang niet).

Verder wel aanstaand weekeind cadeautje aan mezelf en vriendin gaat ook dus die rijdt met de auto, een WE wedstrijd klasse 1, dat wel, maar ja, had me al ingeschreven zonder dat er nog een aw, kw om de voorhand of eenvoudige wissel op zat, oeps... en dat was maand geleden.
Echter het is zo'n lollig dier, had vorige week clinic (je moet toch ook een keer iets met de hindernissen van de WE, hadden we ook nog niet geoeffend, oeps) en daar verbaasde ze me heel erg, blijft een verrassings pakketje die pony. (laatste minuut ban het filmpje zeg maar... rest ook, maar soms wordt je dusdanig verbaasd dat je week later nog denkt huh?)

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:40

Mijn c is 1,35. Stap en draf gaan heel goed, galop moet ik nog even oefenen, dan gaat ze nog wel heel hard en helemaal lekker over de rug. Vind het wel stoer hoor, zeker met een a pony! Ik ben wel best gevoelig voor commentaar, als iemand al kijkt vind ik dat al te veel, dus daar moet ik nog wven aan werken :=

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:19

Hahahaha Sjol! Ze heeft wel gele roots!
Hepsie is cool!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:06

Wat een gaaf filmpje van heps! Jullie doen het leuk! Nog nooit wat van WE gezien, maar dat past nog niet bij ons dat wordt niets met Don :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:13

Hmm lastig saskiaojan. Maar volgende keer weer beter :)

Leuk filmpje!

Wij zijn gisteren weer gestart :) kür op muziek klasse M2 paarden. Hadden een 3e prijs met 65,5% . Hij was een beetje moe omdat we heel lang moesten wachten. Na 4 onderdelen hield de geluidsinstallatie er ineens mee op en heeft ruim 20 min geduurd voor ze hem weer aan de gang hadden en al die tijd moesten wij in de ring blijven. Dus toen we eindelijk weer opnieuw mochten starten was het wel even de focus weer terugvinden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:39

Oh, kuur op muziek! Dat is altijd leuk om te doen, leuk filmpje.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:42

Dat zou ik ook nog wel eens willen hebben, een goeie kür!
Maar ik vind het altijd zonde tijd en geld vanwege het promoveren naar andere klasses dat ik het steeds uitstel.
Maar zodra ik lichte tour start ga ik er 1 maken!
Jammer dat een goeie zoveel geld kost...

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:38

Leuk weer wat leven in het topic!

Knap man, die zwarte pony, gaaf dier. Tsja iedere jury gaat daar anders mee om, ik heb het zelfde gehad met een paard wat niet goed recht was. De ene jury gaf voor ieder onderdeel mindere punten met overal als commentaar scheef. Andere jury gaf normale punten en een 5 op aanleuning en rechtheid.
Ene kant wel heel vervelend soms, aan de andere kant, hoe dan ook zal je er toch aan moeten werken wil je echt verder komen... Succes iig!

Wij zijn ook lekker bezig geweest, Gio mag bijna naar het L2, daarvoor trainen we lekker. Hopelijk zaterdag onze laatste puntjes scoren en dan de overstap maken :-)

Nog een leuk plaatje:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:40

ambre schreef:
Dat zou ik ook nog wel eens willen hebben, een goeie kür!
Maar ik vind het altijd zonde tijd en geld vanwege het promoveren naar andere klasses dat ik het steeds uitstel.
Maar zodra ik lichte tour start ga ik er 1 maken!
Jammer dat een goeie zoveel geld kost...

Ik heb het geluk dat mijn vriend erg muzikaal is. En mijn schoonvader ook componeert voor koren en orkesten dus een kür maken is ze wel toevertrouwd :P

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 07:13

Dat is zeker mazzel!Ik ben zelf echt zo niet muzikaal.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:02

Hoi allemaal.
Mag ik me hier ook (weer) melden? Heb hier volgens mij heel lang geleden wel eens wat gepost, maar daarna het topic ook weer kwijt geraakt.
Ik ben een meer dan ruimschoots volwassen ( bijna bejaarde) ponyruiter, en heb twee Connemarapony's waarvan er 1 nu actief in de wedstrijdsport gestart wordt, en de andere nog in voorbereiding is voor de wedstrijd sport. Ze worden behalve door mij ook gereden door wat ik consequent mijn "vooruitrijdster" noem. Helaas houdt mijn talent namelijk geen gelijke tred met mijn passie ( dwz passie zat, talent helaas niet... -O- ) Mijn vooruitrijdster schoolt dus mijn pony's voor me uit, zodat zij het werk kunnen leren van iemand die dat kan, en ik het daarna weer van mijn pony's kan leren. Kortom: ik creeer zo mijn eigen leer ponys :D

Werkt super voor ons. Ben erg blij met EK en prijs me gelukkig met het feit dat ze ze zo fijn narijdbaar weet te maken.

Even voor het beeld, dit zijn wij:

Afbeelding

Afbeelding

Pony's stalnaam is Jou-Jou ( spreek je uit als ZjoeZjoe):

De foto is afgelopen zondag gemaakt, waar we met 1.91,5 en 193 punten twee leer eerste waren én nu L2+11, dus M startgerechtigd zijn!

Met zijn vooruitrijdster is hij inmiddels M2 + 11, en dus Z1 startgerechtigd. Twee weken geleden heeft hij daarbij op onze Hengstenkeuring voor het eerst een Z kuur laten zien:

Nou ja
Bij deze het voorstellen, ik hoop hier gezellig mee te kunnen posten!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 16:41

Welkom hier!

Kuur op muziek, ja, dat is gaaf, maar inderdaad als je niet muzikaal bent wel lastig, Toobs krijgt er ook pas 1 als ie ooit Z2 is.. (als ie dat ooit haalt) anders vind ik het echt te duur.

Niet KNHS, maar gisteren met Hepsie haar allereerste wedstrijd ooit gestart, in dit geval werd dat WE (working equitation). Eigenlijk voor haar te vroeg, aangezien we hier niet op getraind hadden (Voor zover we al echt trainen) en overgangen gallop-halt / halt-gallop zitten er echt niet op, gallop-stap / stap- gallop zijn onbevestigd (stomme computer Engels.. gooit er exta L in) en waren gisteren ook tikje stuk aangezien ze skippybal had geimmiteerd met druk doen.. En aw zit er ook maar marginaal op.
MAAR!!! ondanks dat alles hebben we super leuke dag gehad heb ik lekker gereden op mijn skippyballetje en zijn we uiteindelijk 8e geworden van de 21 deelnemers, vond dat voor mijn guppy niet gek.

Foto collage van de stijltrail. (dressuur met hindernissen al ik maar zeggen)
Afbeelding

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:24

Knappe Hepsie! WE ziet er zo leuk uit, dat ga ik ook nog een keer doen!

Ik heb vandaag weer 2 winstpuntjes gereden in het L2, ik zat zelf echt onwijs te prutsen en vooral niet op te letten in de eerste proef, dus ik was echt verbaast van het winstpunt daar 182,5... paar 4en maar daar tegenover ook 7ens, 2de proef herpakt en daar 186,5 gereden... toen was de benzine op en het was warm!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:47

Gefeliciteerd met je wp's! En ja, moet je echt eens doen WE, is echt leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:07

Super netjes allebei!

Wij hadden weer kür vandaag! 3e geworden met 65,33% in de samengevoegde categorie M/Z1/Z2 paarden.

Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:18

Wat leuk dat ze bij jullie zo vaak kuur hebben! Mooie punten weer.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:53

Ziet er superleuk uit, WE!

Verder geweldige foto hierboven, en mooie score's

Saskiaojan: gefeliciteerd met je wintspunten ook.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:27

Kijk, zo heb je nog eens plezier van je kür!Hier kun je hooguit 2x per jaar kür rijden.

Super leuk Sjol!Het is ook wel echt in opkomst.Ik heb er in november weer van genoten in Portugal.
Super knap hoe sommigen dat doen.

Gefeliciteerd Saskiaojan!

Ik ga zo mijn merrie maar eens rijden en straks weer een x iets met mijn gele vriendje doen.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:25

Wij hebben afgelopen weekend een oefenwedstrijd gesprongen. Lekker 50cm. Ik wilde uittesten of ze op vreemd terrein braaf was en nou dat was ze! Deed alsof ze nooit anders gedaan had :). Nog even de galop oefenen en dan kunnen we eens dressuur gaan starten!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:02

Mbt de kür: ik had het geluk dat mijn vooruitrijdster nog een kür had ( via Marvins Music). Daar kun je op zich tegen redelijke prijzen ook gewoon een standaard kür kopen.
Ik heb zelf een proefje van mijn pony gefilmd, en dit op mijn telefoon afgespeeld, en vervolgens de kur muziek op http://www.marvinsmusic.nl beluisterd om te kijken welke het beste bij het bewegingspatroon van Jou-Jou paste.
Uiteindelijk bleven de ABBA kur en de Madonna Kur over. Omdat vervolgens de galop muziek van de Madonna net beter paste dan die galop muziek bij de ABBA kur hebben we uiteindelijk gekozen voor de Madonna kur.
Dit had 50 euro gekost als ik hem had moeten kopen ( er staan trouwens ook echt goedkopere op de site), maar ik had dus de mazzel dat mijn vooruitrijdster deze kur al eens had gekocht .

Myrth:
Altijd een fijne ontdekking: merken dat je pony op vreemd terrein braaf is!