Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:20

Hoop toch wel dat de KNHS er nog even naar gaat kijken, want ook niet leuk voor xApple dat haar proef nu schijnbaar door veel mensen gezien is zonder dat ze daar zelf voor gekozen heeft. Tenminste zo lees ik het nu?

Anouska27: jammer vanuit welzijn van het dier dat de KNHS dat standpunt neemt, maar dat los jij dan netjes op zo door ze er tenminste attent op te maken.

Akke_sSpring, in de L2 mag je ook nog lichtrijden maar oefenen is natuurlijk nooit verkeerd haha

Fleury :(:) wat vervelend zeg! Beetje lief voor jezelf zijn en hopelijk lukt de volgende keer rijden weer beter qua energie.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:12

urosa schreef:
Hoop toch wel dat de KNHS er nog even naar gaat kijken, want ook niet leuk voor xApple dat haar proef nu schijnbaar door veel mensen gezien is zonder dat ze daar zelf voor gekozen heeft. Tenminste zo lees ik het nu?

Er staan denk ik wel een stuk of 5000 filmpjes op die nog zichtbaar zijn dus kleine kans dat je haar filmpje tegenkomt, of van een andere bokker.
Deze herkende ik omdat ze het zelf in het topic had over een fjord die onregelmatig liep. :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:23

Maar... Ik probeer het te begrijpen ... jullie krijgen die filmpjes te zien als je gewoon Google.com opent? Ik zie alleen een zoekbalk dan. :') ik vind het super vaag dat sommigen zomaar filmpjes te zien krijgen zelfs zonder echt te zoeken.

Anoniem

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:47

Google onthoud alles van je. Je hebt Google zoekmachine Google afbeeldingen en zo ook Google video's. Daar krijg ik allemaal suggesties als ik dresssuurfilmpjes zoek.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 00:04

urosa schreef:

Anouska27: jammer vanuit welzijn van het dier dat de KNHS dat standpunt neemt, maar dat los jij dan netjes op zo door ze er tenminste attent op te maken.

Akke_sSpring, in de L2 mag je ook nog lichtrijden maar oefenen is natuurlijk nooit verkeerd haha

Fleury :(:) wat vervelend zeg! Beetje lief voor jezelf zijn en hopelijk lukt de volgende keer rijden weer beter qua energie.

Nee het filmpje heeft de poster zelf op het internet gezet, oa op fb met feedback toen. Daarop was duidelijk te zien dat het dier onregelmatig liep/loopt.
Dit viel niet meer onder de tactfouten wat je kan rijden. Maar stok kreupel was het dier ook niet, maar het was duidelijk meer als “op eieren” lopen.

Dat het filmpje dan gaat cirkelen is aanwezig omdat je het ooit online hebt gezet. Neemt niet weg dat het voor de ruiter best sneu was, ze werd ook
Flink afgebrand online. Heb het gelezen maar niet gereageerd omdat het niet aan ons is om
Met zn alle erover te vallen. Inmiddels weet ze denk wel dat dat het dier niet lekker liep en dat daar oa de lagen punten vandaan kwamen

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:29

Ik heb een vraag van hele andere orde.
Graag zou ik vandaag een M1 proef met mn paard opnemen en insturen. Echter staat ze nu nog in het L2.
Is dat een kwestie van morgen bellen en vragen of ze eea om kunnen zetten, of kan ik proberen om me nog in te schrijven voor donderdag in het M1?

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:54

Bellen en vragen om het om te zetten is het makkelijkst. Zo heb ik het wel gedaan.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:10

Oh dan ga ik morgen even bellen. Hopelijk zit het m1 niet je helemaal vol en kan ik het omzetten

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:36

kara schreef:
Oh dan ga ik morgen even bellen. Hopelijk zit het m1 niet je helemaal vol en kan ik het omzetten

Volgens mij kan je het altijd omzetten. Zijn er alleen nog maar een Max aantal starts en niet per klasse. Ik kon toen ook zo omzetten in ieder geval voor alle data. Terwijl het event waar ik aan mee zou doen al “was begonnen” qua filmen

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:17

Dat event is ook begonnen mbt filmen, zou dan zijn voor komende donderdag.
Ik ga het gewoon proberen te wijzigen morgen

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:11

Spaansepony, ah op die manier!

Ik heb vandaag weer gefilmd, het instappen ging perfect, maar met losdraven begon meneer weer wat te klieren. Hij heeft het zo door :') nu gelukkig een manier gevonden om het goed op te lossen, en proefje lukte nu netjes in 1x *\o/* Geen gekloot. Dus doel behaald. Proefje mist iets impuls. Weer is ook benauwd hier en ik zelf niet helemaal fit, maar tevreden :)
Ben benieuwd naar de punten van deze en de vorige haha. Voor volgend event gaan we filmen in de les. Dus ben benieuwd of we dan nog wat flitsender boven de 195 kunnen scoren haha. Op meetmoment al een keer gelukt.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:12

kara schreef:
Dat event is ook begonnen mbt filmen, zou dan zijn voor komende donderdag.
Ik ga het gewoon proberen te wijzigen morgen

Ben benieuwd of het lukt! Voor mij ook fijn om te weten als ik straks naar de M1 mag :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:45

Ik heb gister gefilmd maar tijdens het stukje paspoort en om het paard heen lopen en filmen..gaat meneer flink achteruit en zelfs omhoog.
Als ik mn eigen jury was zou ik me dood ergeren Haha

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:40

Gisteren voor de 2e keer op vreemd terrein gestart met mn jonkie. Omdat de winstpunten om naar het L1 te gaan al binnen zijn lag er geen druk op. Bagger gereden maar de jury vond het toch 191.5 en 187.5 punten waard. Zelf vond ik het niet meer dan een kleine 170 punten waard. Ze viel erg door mn binnenbeen heen waardoor ik de onderdelen niet naar mijn zin kon rijden en ik zelfs een keer een extra volte heb gereden omdat ze teveel naar binnen viel na het aanspringen dus ook nog een -2 aan mn broek.
Thuis zijn we wel bijna zover dat we L1 kunnen starten maar om nu alleen maar thuis te blijven starten... ik las gister iets in het regelement dat je tot 5 winstpunten in de nieuwe klasse je ook nog je oude klasse mag starten. Dus overweeg nu nog wat B proeven op lokatie in te schrijven en online en thuis L1 te starten. Ik blijf graag een beetje in wedstrijd ritme maar proef 6 komt een beetje mn neusgaten uit.
Ik had ook nog wat op google gezocht maar ik kon ook geen proeven vinden trouwens.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:06

Eveline77 schreef:
Gisteren voor de 2e keer op vreemd terrein gestart met mn jonkie. Omdat de winstpunten om naar het L1 te gaan al binnen zijn lag er geen druk op. Bagger gereden maar de jury vond het toch 191.5 en 187.5 punten waard. Zelf vond ik het niet meer dan een kleine 170 punten waard. Ze viel erg door mn binnenbeen heen waardoor ik de onderdelen niet naar mijn zin kon rijden en ik zelfs een keer een extra volte heb gereden omdat ze teveel naar binnen viel na het aanspringen dus ook nog een -2 aan mn broek.
Thuis zijn we wel bijna zover dat we L1 kunnen starten maar om nu alleen maar thuis te blijven starten... ik las gister iets in het regelement dat je tot 5 winstpunten in de nieuwe klasse je ook nog je oude klasse mag starten. Dus overweeg nu nog wat B proeven op lokatie in te schrijven en online en thuis L1 te starten. Ik blijf graag een beetje in wedstrijd ritme maar proef 6 komt een beetje mn neusgaten uit.
Ik had ook nog wat op google gezocht maar ik kon ook geen proeven vinden trouwens.

Wat balen! Ik ken het reglement niet zo goed dus durf je daar geen advies over te geven... maar zou fijn zijn als dat zou kunnen!

Friesam: deed die van mij ook de eerste paar keer. Nu loopt mijn filmer niet meer achter m langs en gaat het beter.

Oh ik baal zo hè.. ik wilde vanavond m’n proef opnemen denk dan ben ik daar klaar mee. Kom ik erachter dat m’n lezer zegt “het is vandaag 10 juni” dat stond nog op m’n briefje. Inderdaad..... toen ik dat briefje schreef was het 10 juni.

Heb de KNHS geappt hoe erg dat is.... 10 juni reed ik nml nog B dus het is niet logisch dat ik toen deze proef opgenomen heb. Wat ook niet zo is..... maar ooh wat baal ik :)) ik vind het altijd wel een beetje een gedoe dat proefje filmen.
Maar goed, maar is zien wat de KNHS zegt

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:14

Ik heb mijn filmpje voor komende donderdag ook alweer ingeleverd. Ben zo benieuwd naar de uitslagen!

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:16

estell__ schreef:
Eveline77 schreef:

Wat balen! Ik ken het reglement niet zo goed dus durf je daar geen advies over te geven... maar zou fijn zijn als dat zou kunnen!

Friesam: deed die van mij ook de eerste paar keer. Nu loopt mijn filmer niet meer achter m langs en gaat het beter.

Oh ik baal zo hè.. ik wilde vanavond m’n proef opnemen denk dan ben ik daar klaar mee. Kom ik erachter dat m’n lezer zegt “het is vandaag 10 juni” dat stond nog op m’n briefje. Inderdaad..... toen ik dat briefje schreef was het 10 juni.

Heb de KNHS geappt hoe erg dat is.... 10 juni reed ik nml nog B dus het is niet logisch dat ik toen deze proef opgenomen heb. Wat ook niet zo is..... maar ooh wat baal ik :)) ik vind het altijd wel een beetje een gedoe dat proefje filmen.
Maar goed, maar is zien wat de KNHS zegt

Wij hebben dat ook een keer gehad. Je ziet op het filmpje mn dochter het briefje pakken en voorlezen. Met idd een datum van één week eerder. Ik heb het in dat veld voor opmerkingen gemeld en heb er niks over gehoord. Is gewoon verwerkt.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:07

Eveline: Mooie punten, maar jammer dat je dan niet heel fijn gereden hebt. Klassement durf ik verder ook niks over te zeggen maar zou een mooie oplossing zijn.

Estell: ik ben eens vergeten de datum te noemen, contact gehad met de KNHS en die gaf aan dat het kon worden afgekeurd, maar dat het aan de jury is. Ik kreeg wel een opmerking van de jury, maar proefje is wel beoordeeld. Ik zou hem gewoon insturen. Als de jury hem afkeurd heb je 1 week om een nieuwe in te sturen.

Friesam, gelukkig wordt dat stukje niet beoordeeld haha

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:11

urosa schreef:
Estell: ik ben eens vergeten de datum te noemen, contact gehad met de KNHS en die gaf aan dat het kon worden afgekeurd, maar dat het aan de jury is. Ik kreeg wel een opmerking van de jury, maar proefje is wel beoordeeld. Ik zou hem gewoon insturen. Als de jury hem afkeurd heb je 1 week om een nieuwe in te sturen.

Oké.. misschien maar gewoon proberen dan..
echt zo balen want het was echt een goede proef. Had jij nog iets bij de opmerkingen gezet?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 07:01

Ik had er deze groep een met een verkeerde datum (juni ipv juli).

Het is natuurlijk lastig, eigenlijk moet je controleren of het filmpje niet voor de 2e keer is ingestuurd. Apart dat de KNHS dat bij de jury legt.
Toevallig had die van mij geen winst, dus ik heb het alleen gemeld en op het protocol gezet.

Ook weer een die niet had ingezoomd op bit en sporen. Er staat toch vrij duidelijk hoe je moet filmen, ik snap niet dat het zo vaak niet goed gaat.
Paspoort heel onscherp, heel kort, verkeerde pagina.
Wel rondje om het paard, maar niet sporen in beeld, aan het einde niet inzoomen op gezicht. Ik heb gehad dat een hoek steeds niet op de film stond, vreselijk wiebelige filmpjes. Ruiter op donker paard met donkere kleding enz enz. Je verveelt je nooit :D
Maar het is bijna een verademing om een heel goed filmpje te krijgen.

Deze keer had ik een B proef met echt enorme sporen met wielen, het leek wel een pizzasnijder. Bleek nog te mogen ook!
Ik snap dat echt niet, we zijn zo druk met paardenwelzijn. Waarom zou je in de B met zulke sporen willen rijden??

En nog een heeeeel fijn proefje als laatste, record online punten voor mij. Dat is zo leuk om te jureren.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 07:36

Ik kan me voorstellen dat het nooit verveelt :D

Ik vrees dat wij ook weer naar de (aangepaste) binnenbak moeten. De buitenbak is super mul geworden en heeft inmiddels 2 of 3 hoefslagen. Dat is best moeilijk doorheen ploegen als je wil gaan wijken, dan staan we al gelijk 3-0 achter.

Gelukkig hebben we ook een binnenbak die we even kunnen sproeien en minder zwaar is. Alleen loopt vera daar duidelijk minder goed. Maar je kun ook niet alles hebben he ;) nog een voordeel is dat er minder vliegjes zitten. Maar bij 25+ moet je dan weer daar niet wezen. En ik maak me altijd zorgen over de pezen in zo'n zware bak dus ik rij al gauw binnen helaas.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:55

Ik ben wel heel benieuwd hoe de juryleden in dit topic zouden jureren wanneer er een verkeerde datum genoemd wordt. Ik reed namelijk op 10 juni nog helemaal geen L1, dat was de tweede keer dat ik B reed....

Tilmar, jeetje... hetgeen mij het meest verbaasd zijn de enorme wielsporen in de B. Ik snap nooit zo goed waarom dat nodig is. Ik heb sinds gister mijn zweep ingeruild voor een spoortje omdat ik niet straks wil dat dat, dat past hoeft als we de overgang van het L2 naar het M1 gaan maken. Heb zo vaak gezien dat paarden stoppen met lopen als de zweep “ineens” weg is... maar mijn spoor is misschien 1cm :))

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:03

Tilmar schreef:
Ik had er deze groep een met een verkeerde datum (juni ipv juli).

Het is natuurlijk lastig, eigenlijk moet je controleren of het filmpje niet voor de 2e keer is ingestuurd. Apart dat de KNHS dat bij de jury legt.
Toevallig had die van mij geen winst, dus ik heb het alleen gemeld en op het protocol gezet.

Ook weer een die niet had ingezoomd op bit en sporen. Er staat toch vrij duidelijk hoe je moet filmen, ik snap niet dat het zo vaak niet goed gaat.
Paspoort heel onscherp, heel kort, verkeerde pagina.
Wel rondje om het paard, maar niet sporen in beeld, aan het einde niet inzoomen op gezicht. Ik heb gehad dat een hoek steeds niet op de film stond, vreselijk wiebelige filmpjes. Ruiter op donker paard met donkere kleding enz enz. Je verveelt je nooit :D
Maar het is bijna een verademing om een heel goed filmpje te krijgen.

Deze keer had ik een B proef met echt enorme sporen met wielen, het leek wel een pizzasnijder. Bleek nog te mogen ook!
Ik snap dat echt niet, we zijn zo druk met paardenwelzijn. Waarom zou je in de B met zulke sporen willen rijden??

En nog een heeeeel fijn proefje als laatste, record online punten voor mij. Dat is zo leuk om te jureren.

O vreselijk!
Ik rij eiegenlijk altijd zonder sporen. Filmen hoef ik natuurlijk niet te doen maar mijn moeder blijft het wel lastig vinden nu heeft mijn buurmeisje gefilmt dat ging super alleen dat om je paard lopen is lastig omdat ze wel bang voor mijn paard is hahha maar gelukt :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:10

Als ze.goed gebruikt worden en niet scherp zijn zijn wielen juist vriendelijk, want ze prikken niet maar rollen. Wielen zijn dus niet meteen onvriendelijk.

Bij slecht gebruik zijn alle sporen slecht.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:14

Ik moet eerlijk gezegd wel zeggen dat ik me aangesproken voel met mijn werk donkere paard. Ik weet dat ze vooral achterin de bak slecht zichtbaar is schaduw en stand vd zo’n en dat in combinatie met haar kleur.
Echter op de dag kan ik niet filmen ivm werk en later op de avond is de hele bak te donker, dus kies ik naar mijn idee nog het beste moment.

Snap best dat het voor jury’s lastig is, dus ik rij met witte broek, wit dekje etc maar paard blijft zwart.

Dus jury’s mijn excuses maar ik kan echt niet anders