[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:14

Elitedeux schreef:
Nou dat wordt tot minstens zaterdag boxrust :( Ons L2 debuut stellen we dus maar uit.

Oh no... Wat heeft ie gedaan? Sterkte!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:22

Elitedeux schreef:
Nou dat wordt tot minstens zaterdag boxrust :( Ons L2 debuut stellen we dus maar uit.

Ohnee hoezo dat :O

Letizia

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:24

Wat balen :\

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:27

We waren aan het springen afgelopen weekend en hij kreeg een plank tussen zn benen. Jacco helemaal in paniek en heeft nu wondjes op zn achterbeen. 1 wond was dieper en vlak op het bot dus nu in het verband tot zaterdag. De dierenarts komt deze week nog langs om te kijken of de diepe wond mooi heelt maar als hij het gaat bewegen teveel is hij bang dat de wond open knapt.

Fingers crossed dat het mooi heelt. Hij belast zn been wel gewoon en is tot nu toe rustig op stal dus dat zijn wel goede tekens.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:37

Jeetje wat mega balen zeg.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:51

marjolein succes komend weekend! En super leuk dat je ook het springen erbij gaat pakken!

Britt wat balen zeg.. Hopen dat het mooi geneest!

Letizia balen dat je moest afmelden, hopen dat ze gauw weer helemaal goed is

Linda heel fijn dat je het rijden weer hebt kunnen oppakken!

Wat een pech allemaal, ik duim toch dat het ons overslaat..

Ginatje wat een mooie score!

Ik vind het ook altijd wel prettig als er prijzengeld is en je inderdaad misschien wat inschrijfgeld terug kunt winnen. Hier is het vaak ook geld of gebruiksvoorwerpen

Welkom Odenxia

Caritas leuk een clinic!

Marjolein balen zeg.. Hopen dat het mooi geneest..

Volgend weekend opgegeven voor een proefgerichte clinic. Kunnen we mooi weer een keer op ander terrein oefenen, en tevens voor het eerrst L1 :)

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:35

vanmiddag starten weer na dec voor een meetmoment !! ben erg benieuwd en toch ook wel weer een beetje gespannen dat we weer mogen *\o/* *\%/*

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:31

Hoe ging het?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 17:22

Hoe is het gegaan?
Ons proefje van de 11e online ging niet zo lekker (hij heeft last van hoofdschudden en was over de flos door schreeuwende pinken over en weer dus hij was er niet helemaal bij, zeg maar) en werd beloond met 179 punten. Maandag die voor a.s. donderdag opnemen. Woensdag hebben we een clinic (blijkt les van 30 minuten te zijn), had ik eigenlijk niet zo goed over nagedacht. Moet voor 35 euro een trailer huren en 35 euro betalen voor die les en dan nog brandstof. Terwijl ik voor 70 euro waarschijnlijk ook wel een goede instructeur naar mij kan laten komen. := ik zie het maar als leermoment: paard komt weer eens op de trailer, rijden op een vreemde locatie en volgende keer iets minder impulsief inschrijven.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:51

Leuk Melissa een clinic, altijd leerzaam en mooie oefening voor het echie!

Hoe ging je wedstrijd Kimwilliam?

Caritas, vind je het prettig die online wedstrijden? Ik zelf zag er niet zoveel in dus ben er niet aan begonnen. Succes met je clinic Woensdag, inderdaad mooi leermoment. Op een andere locatie en met de trailer weg is toch altijd weer even anders als thuis trainen.

Gisteren hebben Kensi en ik ons wedstrijd debuut gemaakt tijdens een meetmoment *\o/*
Ze was zo enorm braaf met losrijden en ook in de proef. Ben zo trots op dr.
Voor het mooie had ze net wat meer over de rug mogen lopen en ik had wat netter op de letters kunnen rijden, maar mega tevreden. Tijdens mijn 1e en ook tijdens mijn 2e proef bedachten ze dood leuk wel even een groep paarden uit het land te halen en direct achter het jury hok langs te lopen. Dit zorgde bij Kensi wel voor wat afleiding waardoor ze wat kijkerig was en begon te gillen := Maar ze bleef gelukkig wel lopen.

We werden beloond met 193 en 194,5 punten, dus een zeer geslaagd L1 debuut <3

Afbeelding

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:48

Wat goed, Odenxia!

Ik vind dat online gebeuren super fijn want ik kan tot op zekere hoogte zelf de meest ideale omstandigheden uit kiezen om te rijden, rekening houdend met zijn leeftijd en hoofd schudden. Ik hoef geen trailer te huren met alle stress van dien. Scheelt sowieso al 35 euro excl brandstof.

Ik ben ergens nog in dubio over die clinic want het is woensdag al hartstikke warm. Moet pas om 18:00 's avonds rijden maar moet er natuurlijk heen rijden etc.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:38

Dank je Caritas. Ben ook trots op dr.

Dat vind ik dus tegelijkertijd een nadeel van een online wedstrijd, dat je de meest ideale omstandigheden uit kan kiezen. Op een officiƫle wedstrijd is het zoals het is en moet je daarop anticiperen. Het gedoe met trailer huren begrijp ik hoor, kost allemaal al genoeg toch :j

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:19

hallo allemaal :D :D

wauw wat heeft mijn paard mij verrast zeg!!! <3 <3
na 7 maanden geen wedstrijden gestart en mijn voorbereiding was nou niet zoals ik in gedachte had maar oke, we gaan ervoor.

aangekomen op wedstrijd was het best warm en waren we met zijn 5e in totaal.... de 4 voor mij deden allemaal gekke dingen tijdens de proeven en aangezien meneer er de laatste tijd weer is het liefst als een skippybal door de bak gaat, ging ik ervan uit dat dit een lachertje werd ipv een proef.

maar wauw hee !! hij was de eerste preof heel erg blij dat hij mocht en bedacht allemaal leuke moeilijke oefeningen tussendoor maar de tweede proef moest er gelijk achteraan en die liep hij als van ouds <3 <3 nog wel wat afstem dingen van mij naar hem maar helemaal happy met meneer. hij was de enige die zich nog gedroeg in de bak want die na mij maakte er een disco van :=

hierdoor nu 1 winst in de l1 zo blij mee!! op naar aankomend weekend *\%/* *\%/*

en oja mijn trailer is ook bijna af :# dan hebben we eindelijk een eigen weer :):)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:54

Goed bezig!! :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:47

Caritas jammer dat het proefje online niet helemaal fijn ging. Succes en veel plezier met de clinic!

Odenxia wat een mooie debuut! Super :D

Kimwilliam mooi dat je de eerste winstpunt binnen hebt!

Ken mocht afgelopen weekend lekker springen. Ze vind het zo leuk om te doen, m'n zusje rijd haar hier. Ik zelf ben niet zo'n springheld :+

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:58

Wat een goede resultaten komen er voorbij!
Die vindt het springen inderdaad leuk Melissa en misstaat zeker niet in de springring!

Jacco's wond herstelt goed maar in overleg met de dierenarts en eigenaar laten we hem nog 4 dagen aan de hand stappen. Hierdoor moeten we ons L2 debuut nog een week uitstellen helaas maar een goed herstel is belangrijker. Hopelijk kan ik er zondag even op.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:57

Wat gaan sommige lekker! Fijn dat voor sommige dat online starten een uitkomst is :)

Melissa, Kendall wordt fanatiek zeg! leuk!

elitedeux hoe gaat Jacco inmiddels?

Zijn er al mensen die zich hebben ingeschreven nu er vanaf juli gewoon weer gestart mag worden?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:20

Leuk Melissa!

Jammer Elitedeux :\ Hoe gaat het nu?

Hier zaterdag weer aan de bak. Nog wel een meetmoment, maar er mag volgens mij weer publiek bij :)
Nou hopen dat de weergoden een beetje mee werken, want ik ben nu alle excusses waarom er weer geen wedstrijd door gaat nu wel zat :+ (stormen, corona, wond)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 06:40

Letizia, hihi kan me voorstellen, ik zal voor je duimen!

De meeste organisaties zetten de geplande meetmomenten niet om naar wedstrijden omdat het veel gedoe schijnt te zijn... maar ik denk ook dat ruiters hun punten belangrijker vinden dan de plaatsing :) (althans dat zou voor mij wel gelden).

Wij zijn weer aan het opbouwen en ik heb goede hoop dat we het indoor seizoen weer kunnen gaan starten :j zal ons L1 debuut dan toch nog dit jaar mogen gaan plaats vinden? :o

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 07:25

De wondjes helen mooi gelukkig em mag hem van de dierenarts weer oppakken! Gisteren gereden en hij liep als vanouds gelukkig!
Kijken of we zaterdag ons L2 debuut kunnen maken maar even adwachten of het goed blijft gaan!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:28

Marjolein ben je Jacco inmiddels weer aan het oppakken?

Sasika ik heb nog niet ingeschreven maar wel de knhs in de gaten aan het houden. Staan nu nog niet veel wedstrijden in. Vereniging hier in het dorp gaat half augustus een concours organiseren, daar ga ik me in ieder geval voor inschrijven, ideaal op 5 minuten afstand. (zelfde terrein als het oefenspringen hierboven)

Linda fijn dat jullie weer lekker aan het opbouwen zijn!
Ik zelf heb niet zoveel met de meetmomenten, winstpunten zit ik niet direct om verlegen en vind het toch wel fijn om te zien hoe je presteert ten opzichte van andere deelnemers

Marjolein zou mooi zijn als jullie komend weekend je debuut kunnen maken!

Afgelopen zondag een proefgerichte clinic gereden, was erg leerzaam en leuk om weer even op pad te gaan. Veel fijne tips meegekregen :)
Komende zaterdag mag ze weer een oefenparcours springen met m'n zusje met parcoursbegeleiding van Jur.re van Bom.mel. Kan ze weer mooi van alles zien en daarmee steunen we direct een buurtvereniging waarvan het clubgebouw pas is afgebrand.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:29

Leuk Melissa!

Net thuis van ons L2 debuut. 1e proef heel veel spanning met achterwaarts en daar ook 2 dikke onvoldoendes op. De rest van de proef was hij ook gespannen dus terecht 178 punten. 2de proef ging veel beter en hier 186,5 punten. Heel blij mee en nu lekker doortrainen op meer ontspanning en bevestiging.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:31

Gefeliciteerd met je 1e winstpunt :D

Ik zit te wachten op m'n punten :=
Het weer viel in ieder geval mee :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:50

Letizia schreef:
Gefeliciteerd met je 1e winstpunt :D

Ik zit te wachten op m'n punten :=
Het weer viel in ieder geval mee :D

Nou, dat is een deceptie :+ 179,5 en 180
Wel nu m'n 10e winstpunt, maar nog maar ff L1 rijden!
Heb wel fijn gereden btw :)

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:46

afgelopen zondag best fijn gereden, niet winst waardig maar oke na vorige week was ik al blij dat ik rond kwam. sommige onderdelen heel duidelijk kunnen markeren.
helaas was de jury totaal niet eens met ons en zijn we echt op alles afgestraft.
tevens was het commentaar op de protocollen niet echt motiverend.....
helaas hierdoor weer winstpunten kwijt .......