Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:40

Zolang het welzijn van je paard niet in het geding komt en je er zelf plezier in houdt vooral lekker mee blijven doen, ook als je (nog) niet winstwaardig rijdt.

Vandaag weer een plukje M1 terug gestuurd en meteen er achteraan de digitale bijscholing mbt de nieuwe protocollen gehad. Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk zal gaan.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:20

Mijn punten van de vorige keer binnen; 178,5 en het klinkt misschien stom maar ik ben er heel tevreden mee. En de jury heeft het echt gezien en gepunt zoals ik het zelf ook zag. Was de 2e keer en echt in de trant van kilometers maken en een beetje ervaring opdoen met mijn jonge paard. Ook nuttige info erbij dus ik ga ermee aan de slag en misschien de volgende keer weer ietsje beter :D Dus als deze jury hier toevallig op bokt zit; bedankt! Ik heb mijn motivatie weer helemaal terug. *\o/*

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:03

xRoossie95 schreef:
Ja ik weet dat het laag is, daarom heb ik ook medelijden met mn jury's :') lessen doe ik per paard al minimaal 1x per week. Rij met mn eigen paard B en met verzorg paard L1. Mn eigen paard is momenteel met bijrijder L2 met winst. Soms moet je gewoon accepteren dat je ergens niet goed in bent :+ En ik ben dat niet in dressuur. Maar geniet enorm van de wedstrijden en wachten op punten. Dus ja ik vind het wel een beetje rot voor de mensen die er naar moeten kijken maar vind het ook te leuk om op te geven alleen maar omdat ik geen voldoendes kan rijden :=

Ik vind het juist een keer verfrissend! Tof dat je het ook uitlegt. Heel veel plezier nog :D

xApple schreef:
Mijn punten van de vorige keer binnen; 178,5 en het klinkt misschien stom maar ik ben er heel tevreden mee. En de jury heeft het echt gezien en gepunt zoals ik het zelf ook zag. Was de 2e keer en echt in de trant van kilometers maken en een beetje ervaring opdoen met mijn jonge paard. Ook nuttige info erbij dus ik ga ermee aan de slag en misschien de volgende keer weer ietsje beter :D Dus als deze jury hier toevallig op bokt zit; bedankt! Ik heb mijn motivatie weer helemaal terug. *\o/*

Ook leuk om te lezen! Fijn dat je er zoveel aan had!

Friesam: ik snap die 5,5 ook niet. Jammer als ze er dan ook niks bijzetten als motivatie met zo'n 'afwijkend' cijfer.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:17

Ach vergeten en door..
vandaag weer fijn gereden en zelfde tenue en gevlochten dus ben benieuwd

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:35

Ik heb gisteren echt een hele slechte les gehad en mijn motivatie was even flink gedaald. Het kost mij heel veel energie om überhaupt te rijden en ik probeer echt om 2 keer in de week te rijden. En ik denk vaak dat ik er mee moet stoppen, we zijn nog niet goed genoeg. Met zo'n week met geen winstpunt, een slechte les en zo weinig energie dat ik dagen op de bank moet liggen.
Maar als ik er mee stop dan is alles "afgepakt" wat ik nog leuk vond.
Dus ik ga ook door en vind het dus ook fijn om jullie berichtjes te lezen, ook van de juryleden. Want ik schaam me soms wel voor wat ik instuur, maar ben ook vaak zat gewoon trots op die gekke pony.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:21

Suzanne F. schreef:
xApple schreef:
Mijn 1e proef ever kreeg 164 punten. :') Ik weet wel dat het nog geen winst waard was maar er stond bij dat mijn paard (fjord) de hele proef in draf onregelmatig was.. Helaas geen verbeterpunten er bij gezet ofzo. Nouja volgende keer beter.

En als je zelf terugkijkt, vind je dit dan ook? Onregelmatig is niet goed natuurlijk.

Ben hem toevallig tegengekomen net! Hij loopt inderdaad flink te manken, 164 vind ik nog hoog eigenlijk..
Dit moet je gevoeld hebben, snap niet zo goed dat je door bent gereden op een kreupel paard..

Het is wel echt een hele mooie fjord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:40

Heb hem ook gezien inderdaad... Op een echte wedstrijd was je meteen uitgebeld...paard liep echt flink onregelmatig.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:05

Yvank_ schreef:
Heb hem ook gezien inderdaad... Op een echte wedstrijd was je meteen uitgebeld...paard liep echt flink onregelmatig.

Waar komen jullie dit tegen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:11

De filmpjes zijn gewoon zichtbaar op google..

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:17

Dat was toch max. 7 dagen zichtbaar?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:58

Yvank_ schreef:

Elk filmpje die je hebt ingestuurd? Hoe doe je dit? Dan zou je ook kunnen controleren of je filmpje in goede orde ontvangen is toch? :D mijn eigen filmpjes kan ik niet vinden
Laatst bijgewerkt door MightyJoe op 18-07-20 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:59

Wordt weer hard gewerkt door juryleden en de KNHS. Afgelopen zondag mijn filmpje ingeleverd voor het event van de 16e en vandaag mijn punten binnen. Was mijn eerste keer dat ik een proef ging doorzitten en dit ook liet filmen. Zag er eigenlijk nog best aardig uit, wel wat braaf en zo ook beoordeeld. Nouja, we zijn aan het oefenen voor het doorzitten voor als we straks door mogen naar het L2. Nog 2 winstpunten te gaan dus ik hoop in augustus nog net het L2 thuis te mogen starten. Ik vind het een geweldig concept, van mij mag het langer duren! :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:33

Ik ben ook erg benieuwd waar jullie dan wel niet op zoeken, ik krijg met geen mogelijkheid een filmpje van mezelf te zien via Google.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:34

MightyJoe schreef:
Yvank_ schreef:

Elk filmpje die je hebt ingestuurd? Hoe doe je dit? Dan zou je ook kunnen controleren of je filmpje in goede orde ontvangen is toch? :D mijn eigen filmpjes kan ik niet vinden

Geen idee, ik heb niet mee gedaan maar heb ze gewoon als suggestie in google staan om te kijken :D

Als je zoekt op proefnummer kun je ook al genoeg vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:36

Ik zie geen KNHS videos meer online staan, alleen zelf geuploadde..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:42

Dat zou ook niet meer moeten kunnen, de juryleden bekijken de filmpjes nu beveiligd met wachtwoord.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:24

Mijn paard heeft een mega unieke naam en kan googlen wat ik wil vind geen filmpjes

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:28

Filmpje stond ook op fb hoor. Die is het hele internet over gegaan. Sneu voor de poster ervan. Maar dit was gewoon kreupel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:30

Hmm zou best kunnen ik hem daar dan gezien heb ja kan ook wel! Maar inderdaad was niet onregelmatig maar echt kreupel.. Schandalig om daar op te gaan rijden.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:36

Vind het ook knap dat een jury dan nog op 164 punten kan komen.. Heb het filmpje zelf niet gezien maar met een kreupel paard lijkt me dat haast onmogelijk?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:39

Zal ik mezelf dan even voor de leeuwen gooien? :P Ik ben het er namelijk niet mee eens... Dier liep niet kreupel. Wel zag je door de onbalans dat ze op de binnenschouder plofte, je kunt dat onregelmatig noemen inderdaad, maar kreupel vind ik iets anders... :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:41

linda2008 schreef:
Zal ik mezelf dan even voor de leeuwen gooien? :P Ik ben het er namelijk niet mee eens... Dier liep niet kreupel. Wel zag je door de onbalans dat ze op de binnenschouder plofte, je kunt dat onregelmatig noemen inderdaad, maar kreupel vind ik iets anders... :o

Volgens mij noemen ze een duidelijk onregelmatig paard kreupel. En je hebt licht kreupel en zwaar kreupel.
Maar een onregelmatig paard hoort niet op wedstrijd. Daarom wordt zo’n combinatie ook uitgesloten normaal gesproken.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:43

Via https://www.paardrijden.nl/watch/(nummer)

Kun je honderden filmpjes zien, je eigen kan je niet opzoeken, je moet hem toevallig tegenkomen, je voert gewoon een nr in en kijkt welke proef er voor komt. Ik kijk soms even naar wat B proefjes om het niveau met mezelf te vergelijken en hoe sommigen erbij rijden (outfit, soort paard) Vind ik wel leuk om te zien.

Dus niks beveiligd....helaas...
Laatst bijgewerkt door SweetVanille op 18-07-20 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:43

Precies Suzanne... Kijk als je het vergelijkt met een paard op 3 benen nee dat liep die niet. Maar dit was ook niet meer te schalen onder tactfouten , wat onbalans is.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:47

Suzanne F. schreef:
Volgens mij noemen ze een duidelijk onregelmatig paard kreupel. En je hebt licht kreupel en zwaar kreupel.
Maar een onregelmatig paard hoort niet op wedstrijd. Daarom wordt zo’n combinatie ook uitgesloten normaal gesproken.

Tegenwoordig niet meer, want dan wordt je door de KNHS op de vingers getikt omdat je niet op de stoel van de dierenarts moet gaan zitten. Bij reguliere wedstrijden stop ik de proef en vertel wat ik zie. Aan de ruiter dan de keus om vrijwillig te beëindigen of door te rijden.