[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:18

Besloten om de overgang te maken naar de L2. Dus de 21e hebben wij ons L2 debuut in Hellendoorn :)

Afgelopen weken is hij enorm vooruit gegaan dus wil hem nu graag L2 starten en binnenkort ook BB en B springen.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:03

Succes elite!

Wij hebben weer eens pech gehad..
Ik werd zondag avond op het werk gebeld door diegene waarmee ik Calice heb, de dierenarts moest komen omdat ze een enorme wond op dr hoofd had..
Dan zit je niet lekker op je werk kan ik je vertellen :')
Maar goed, dierenarts geweest, 3 laagse hechting er in en alles gaat weer goed.
Calice laat nu elke dag zien dat ze zielig is en hoe het er uit ziet _O- :(:)
Heb de foto's in spoiler gezet, het ziet er namelijk niet smakelijk uit :)

Spoiler:
Voor de hechting, de da kon haar hele wijs vinger er in doen :(
Afbeelding
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:21

Ooh jeetje, das een flinke :wow:
Beterschap voor Calice!

Die van mij zit helaas ook in de lappenmand, er heeft een ander paard op haar hak gestaan, wond valt mee, maar vermoed dat ze ook wel wat gekneusd heeft. Ze loopt nog niet helemaal lekker. Mss zaterdag wel, maar om dan gelijk het meetmoment te rijden... Dus ons maar afgemeld :\

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:39

En wij hebben ons L1 debuut niet kunnen maken vanwege een heftige koliekoperatie begin dit jaar.. Het gaat lekker in dit topic...... Beterschap voor alle paardjes (en ruiters) in de lappenmand! :(:)
Ik mag haar sinds twee weekjes ongeveer weer voorzichtig oppakken. Het stelt nog niet zo veel voor, kwartiertje overleven met een los teugeltje en de laatste vijf minuutjes probeer ik haar nu wel iets meer aan het werk te gaan zetten. Maar nu we er weer op zitten, durf ik langzaam weer over wedstrijdjes te dromen :o ;) dus ik begin ik ook weer voorzichtig mee te lezen en schrijven als dat mag :)

Brittjuh97

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:20

Oei die zijn ook altijd vervelend letizia! hopelijk dat het gauw weer beter gaat!

Linda, pff nee zeker het zit niemand echt mee! jij ook veel geluk met het oppakken van je paardje, hopelijk blijft het goed gaan!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:32

Ohh sterkte allebei! Dat zijn de minder goede berichten. Hopelijk herstellen ze snel!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:34

Elitedeux wat leuk zeg! Succes in het L2!

Hoe heeft Calice dat nou voor elkaar gekregen? Beterschap!

Linda succes met oppakken!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:56

Loes1996 schreef:
Elitedeux wat leuk zeg! Succes in het L2!

Hoe heeft Calice dat nou voor elkaar gekregen? Beterschap!

Linda succes met oppakken!

We weten nogsteeds niet hoe ze het gedaan heeft.
Maar ze heeft sins vorige zomer best veel jeuk ( begint rond april/mei en is zodra het heetst word voorbij, ze is allergisch voor pollen/bomen, grassen en stoffen. ) en die dag had ze haar eczeem deken niet om (helpt wonder boven wonder goed! ) doordat het veel regende en dus een regen deken om. dus ik denk dat ze jeuk had..

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:40

Jeetje hoop paarden in de lappenmand! Sterkte

Die van mij doet ook gezellig mee :n sarcoide was open getrapt, dus die ging groeien als een malle.

Succesvol geopereerd en nu dus 2/3 weken rustig aan doen.

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk 2021 wel meer ons (start) jaar.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:51

Hier ook 1 met een kapot been en in het verband...

Sterkte sasika!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:54

Beterschap voor hem sasika!

En voor jouw paard Elitedeux!

Idd een berg in de lappenmand :\

Djuun is gelukkig sinds zaterdag weer goed, dus hopelijk was dit het weer voor dit jaar...

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:07

Dankjulliewel :D

Elitedeux balen!

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:12

Wat een pech hebben jullie allemaal zeg.. ;( Heel erg veel beterschap en hopelijk kunnen jullie snel weer aanbod slag :(:)

Wij hebben gisteren ons eerste meetmoment gehad. Was onze tweede L2 proef, dus nog best even wennen zo in een nieuwe klasse. Moest proef 11 rijden, en dat vind ik best een pittig proefje, vooral vergeleken met de andere L2 proeven.

Jillz liep eigenlijk heel fijn, ze begint steeds sterker te worden van achter en dat merk ik in de proef nu ook. Geen echte fouten in de proef, wel wat dingen waar we nog extra aan moeten werken zoals het achterwaarts en het duidelijk terug rijden na de middengalop. Voor de middengalop hadden we dan ook twee keer een 5.5 met als commentaar overgang terug meer markeren. Daarentegen wel een acht voor het halthouden en het halsstrekken. Verder heel wat zevens en we kwamen uit op 199.5. Super blij mee na drie maanden niet gestart te zijn en een nieuwe klasse. Als het geen meetmoment was geweest maar een wedstrijd hadden we ook prijs gehad, we waren namelijk tweede. We gaan weer lekker verder oefenen, en hoop dat we snel weer ‘echte’ wedstrijden kunnen rijden!

Meetmoment is trouwens wel echt goed bevallen, gelijk na de proef mijn punten, en de coupon kreeg je digitaal via het programma waar je ook moest inschrijven. Daar stond de uitslag van de rubriek ook op, zodat je precies kon zien hoeveelste je was geëindigd. Heel leuk gedaan, en omdat we van te voren het inschrijfgeld moesten overmaken helemaal geen contact gehad met de organisatie. Top +:)+

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:16

Wat super ginatje! Ik ga vanavond naar stal uit mijn werk om te kijken hoe hij erbij staat. Misschien dat ik hem wel even onder het zadel kan stappen voor beweging :)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:17

Kijk dat zijn toch eens mooie punten Ginatje! Ik vond dat meer terugrijden in galop met Vera ook altijd zo lastig! Die galoppeerde sowieso al groot, verruimen nog groter, en dan het verschil naar echt wat kleiner laten zien is zo lastig.

Ideaal dat je het protocol direct krijgt , zou van mij wel zo mogen blijven. Ik hoef niet per se een beker te winnen (is in onze omgeving veel), hoewel het natuurlijk wel zo is dat als je geld kan winnen dat het dan wel jammer is als je nu 1e wordt bv.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:41

Sasika en Elitedeux, jeetje wat een pechvogels zeg.... jullie ook sterkte!

Ginatje, wat goed!! gefeliciteerd!

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:36

Loes1996 schreef:
Kijk dat zijn toch eens mooie punten Ginatje! Ik vond dat meer terugrijden in galop met Vera ook altijd zo lastig! Die galoppeerde sowieso al groot, verruimen nog groter, en dan het verschil naar echt wat kleiner laten zien is zo lastig.

Ideaal dat je het protocol direct krijgt , zou van mij wel zo mogen blijven. Ik hoef niet per se een beker te winnen (is in onze omgeving veel), hoewel het natuurlijk wel zo is dat als je geld kan winnen dat het dan wel jammer is als je nu 1e wordt bv.

Snap ik, bij ons in de regio eigenlijk altijd prijzengeld. Gisteren was het inschrijfgeld 15 euro, nu rijd ik altijd maar 1 proef maar anders ben je toch 30 euro kwijt. Is leuk om dan iig iets van je inschrijfgeld terug te verdienen, maar ik ben al lang blij dat we weer lekker op pad kunnen!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:13

Hallo, mag ik hier mee kletsen?? We hebben aanstaand weekend ons debuut in het L1 :j

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:15

Welkom, en alvast veel succes :D

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:47

Wij hebben ons L1 debuut eind mei gehad en het ging niet zo goed (iets met dat we week ervoor gewoon nog B reden en niet echt wijken hadden geoefend enzo). Voor onze tweede wedstrijd op 28 mei hadden we 182,5, dus al een stuk beter. Hopelijk deze week ook de punten voor 4 en 11 juni bekend.
Verder heb ik me nogal impulsief ingeschreven voor een clinic volgende week want vast heel leerzaam en nuttig. Maar ik heb nog nooit aan zoiets mee gedaan, heb ook geen idee wat ik kan verwachten. Is het een soort van les? Ik heb wel een keer een dag geschreven met een proefgerichte clinic, en dat was proefje rijden en dan een 20 minuten les aan de hand van je protocol. Maar nu? (Moet je in witte broek, dito dekje en knotten?)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:55

Dank je Elitedeux.

Van wie heb je een clinic Caritas? Ik heb gisteren ook een clinic gereden. Zo kon ik Kensi een keer meenemen op de trailer en in een andere baan rijden. Was de 2e keer dat ze mee was, 1e keer was vorig jaar September. Gelukkig was ze erg braaf ook op de wagen, dus dat komt aanstaand weekend hopelijk helemaal goed.
Ik had mn witte rijbroek aan en wit dekje op en een blauw shirtje aan. Niet geknot, vind ik voor een clinic niet nodig. Ik had gewoon een les, maar hangt natuurlijk ook een beetje van de soort clinic af.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:03

odenxia schreef:
Dank je Elitedeux.

Van wie heb je een clinic Caritas? Ik heb gisteren ook een clinic gereden. Zo kon ik Kensi een keer meenemen op de trailer en in een andere baan rijden. Was de 2e keer dat ze mee was, 1e keer was vorig jaar September. Gelukkig was ze erg braaf ook op de wagen, dus dat komt aanstaand weekend hopelijk helemaal goed.
Ik had mn witte rijbroek aan en wit dekje op en een blauw shirtje aan. Niet geknot, vind ik voor een clinic niet nodig. Ik had gewoon een les, maar hangt natuurlijk ook een beetje van de soort clinic af.

We hebben een clinic van Maarten Koppejan. Ken hem verder niet maar schijnt GP te rijden en de foto bij de "advertentie" van de organiserende vereniging toonde een vriendelijk beeld. En op 5 juli hebben we bij dezelfde vereniging weer een clinic, dit keer van Marinus Sterrenberg. (En dat is degene waar ik vorig jaar de hele dag bij geschreven heb, super aardige man en van wat ik zag ook een goede instructeur. Kon toen zelf niet mee doen omdat Snuitmans een dik been had - bleek blessure aan het check ligament)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:10

Namen zeggen mij beide niks, maar ik ga bij een clinic nooit volledig in mn apen pak.
Wel altijd gewoon netjes.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:14

odenxia schreef:
Namen zeggen mij beide niks, maar ik ga bij een clinic nooit volledig in mn apen pak.
Wel altijd gewoon netjes.

Gewoon zoals ik de afgelopen online wedstrijden ook heb gereden.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:54

Nou dat wordt tot minstens zaterdag boxrust :( Ons L2 debuut stellen we dus maar uit.