Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:38

Ik had vrij vroeg al ingestuurd, afgelopen zondag :) Als hij meteen meegestuurd is naar de jury dan kan het zo vroeg al wel klaar zijn.

Volgende week gaat het iig zo vlot niet gaan, ga op zijn vroegst dinsdag filmen verwacht ik :D

Zephyr

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:39

wauw! Je ziet er strak uit en dan een 5,5.... Dat moet wel een fout zijn toch???? Kan volgens mij niet anders!

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:42

Vientje schreef:
Ik had vrij vroeg al ingestuurd, afgelopen zondag :) Als hij meteen meegestuurd is naar de jury dan kan het zo vroeg al wel klaar zijn.

Volgende week gaat het iig zo vlot niet gaan, ga op zijn vroegst dinsdag filmen verwacht ik :D

ooo, ik heb gisteren ingestuurd .. dacht dat ze dan allemaal pas werden verstuurd

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:46

Ze versturen volgens mij per dag wat er binnengekomen is verdeeld over de beschikbare juryleden...

Als er meer proeven dan beschikbaarheid is zullen ze wat doorschuiven naar een volgende dag denk ik.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:53

Ik had heb ook nog niks, maandag ingestuurd.
Maar ach na mn M punten die tegen vielen ben ik nu wel erg sceptisch...en heb ik zoiets van zolang ik ze nog niet terug heb kan het ook niet tegenvallen..........

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:56

kara schreef:
Ik had heb ook nog niks, maandag ingestuurd.
Maar ach na mn M punten die tegen vielen ben ik nu wel erg sceptisch...en heb ik zoiets van zolang ik ze nog niet terug heb kan het ook niet tegenvallen..........

Maandag ingestuurd, kan dinsdag naar een jury die woensdag beschikbaar opgegeven heeft... komt woensdagavond terug (mailbox van donderdag) en moet dan handmatig verwerkt worden.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:57

Van de 16e terug is wel heel snel. Blijf dat toch wel raar vinden dat ze niet eerst de oudste verwerken... Wij wachten op een filmpje dat al veel eerder ingestuurd is :Y)
Zondag op meetmoment was toch wel leuk geweest als hij dan terug was

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:07

ynskek schreef:
Ze versturen volgens mij per dag wat er binnengekomen is verdeeld over de beschikbare juryleden...

Als er meer proeven dan beschikbaarheid is zullen ze wat doorschuiven naar een volgende dag denk ik.

Duidelijk! :j

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:09

Lijkt me ook helder, vloeit toch ook geen bloed uit als het een dag of meer later Is

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:09

Ik denk dat het ook afhankelijk is van hoe snel ze weer terug zijn bij de KNHS.

Mijn voorbeeld was de "snelste" optie.

Als je lang er dan 10 werkdagen wacht zou ik even contact opnemen met de KNHS

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:43

Hoe geven jullie de beschikbaarheid op? Is dat echt aantal uur per dag of is dat aantal uur per periode?

Ik ben leuk aan het refreshen. En ik moet nog even inplannen wanneer ik deze week film. Druk weekend en de vakanties zijn begonnen dus ook kinderen die entertainment nodig hebben.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:56

Je kunt per dag aangeven of je tijd hebt.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:43

Begin toch medelijden met de jury's te krijgen :') Rijden niet meer hoger dan 160 maar we vinden het zo leuk om te doen :+

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:44

Dus eigenlijk zou er bij de jury geen procesvertraging ontstaan omdat je een vrij specifieke dag opgeeft. Enige waarop vertraging zou kunnen gebeuren is als er een proef niet goed verwerkt wordt.

Ik heb net een filmcheck gedaan, zaterdag ingestuurd dus vind het wel fijn om dan voor het weekend te weten of het toch aangekomen is. Meteen reactie. Dus weer een pluim voor de KNHS

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:45

xRoossie95 schreef:
Begin toch medelijden met de jury's te krijgen :') Rijden niet meer hoger dan 160 maar we vinden het zo leuk om te doen :+

Vind je het dan niet leuker om die tijd en het geld in lessen te steken?

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:48

ynskek schreef:
Ik denk dat het ook afhankelijk is van hoe snel ze weer terug zijn bij de KNHS.

Mijn voorbeeld was de "snelste" optie.

Als je lang er dan 10 werkdagen wacht zou ik even contact opnemen met de KNHS

ja snap ik maar ja, waarom kijken als je dag er voor heb ingestuurd hahah is je zelf gek maken(jury heeft meer te doen he dan alleen dit hhahah hoop werk)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:49

Marjolein schreef:
Dus eigenlijk zou er bij de jury geen procesvertraging ontstaan omdat je een vrij specifieke dag opgeeft. Enige waarop vertraging zou kunnen gebeuren is als er een proef niet goed verwerkt wordt.

Ik heb net een filmcheck gedaan, zaterdag ingestuurd dus vind het wel fijn om dan voor het weekend te weten of het toch aangekomen is. Meteen reactie. Dus weer een pluim voor de KNHS

Het kan ook nog dat er wat mis gaat met mail ontvangen of privé bij een jury

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:51

Marjolein schreef:

Je kan ook gewoon app sturen naar KNHS had ik ook laats gedaan kijken ze of hij goed binnen is gekomen(binnen 2 tellen heb je antwoord)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:52

xRoossie95 schreef:

Als je in vertrouwde omgeving zulke punten rijdt is het dan niet leerzamer je tijd en geld in lessen te steken?

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:55

xRoossie95 schreef:

Dat is wel laag... en als je dit meerdere x behaald dan zou ik toch is goed kijken waar het aan licht ;)

Wat rij je voor niveau?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:02

ynskek schreef:
Marjolein schreef:

Het kan ook nog dat er wat mis gaat met mail ontvangen of privé bij een jury

Dat bedoelde ik met goed verwerkt, dus of ontvangst/versturen niet goed.

De privé situatie kan inderdaad ook meespelen.

Ik heb er in elk geval best bewondering voor, het lijkt me een behoorlijk arbeidsintensief proces.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:02

Ja ik weet dat het laag is, daarom heb ik ook medelijden met mn jury's :') lessen doe ik per paard al minimaal 1x per week. Rij met mn eigen paard B en met verzorg paard L1. Mn eigen paard is momenteel met bijrijder L2 met winst. Soms moet je gewoon accepteren dat je ergens niet goed in bent :+ En ik ben dat niet in dressuur. Maar geniet enorm van de wedstrijden en wachten op punten. Dus ja ik vind het wel een beetje rot voor de mensen die er naar moeten kijken maar vind het ook te leuk om op te geven alleen maar omdat ik geen voldoendes kan rijden :=

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:15

xRoossie95 schreef:
Ja ik weet dat het laag is, daarom heb ik ook medelijden met mn jury's :') lessen doe ik per paard al minimaal 1x per week. Rij met mn eigen paard B en met verzorg paard L1. Mn eigen paard is momenteel met bijrijder L2 met winst. Soms moet je gewoon accepteren dat je ergens niet goed in bent :+ En ik ben dat niet in dressuur. Maar geniet enorm van de wedstrijden en wachten op punten. Dus ja ik vind het wel een beetje rot voor de mensen die er naar moeten kijken maar vind het ook te leuk om op te geven alleen maar omdat ik geen voldoendes kan rijden :=

o zo snapte hem al niet, wel eerlijk van je zelf. Wat zeg je instructrice dan? (is ook heel veel verschil in he ;) )

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:25

friesam schreef:
In de B een 5,5 voor verzorging. Paard is met roosjes geknot (andere kant hals)
Heb bij andere online proeven 7/8 voor verzorging.

Jullie zien er keurig uit, ik vind een 5.5 ook wel een raar cijfer zonder uitleg.

Ik rij L2 maar linksonder op mijn protocol stond "keurig in wedstrijdtenue!" Dat vond ik wel leuk om te lezen dat dat gewaardeerd werd.

XRoosie95: Je moet het vooral voor jezelf doen. En als jij hier blij van wordt dan gewoon lekker meedoen. Ik krijg wel de indruk dat je weet waar je staat en dat je er niet boos van wordt.
Sommige mensen gaan alleen op wedstrijd als ze zeker weten dat de kans groot is dat ze 200+ rijden wat hun doel is dus ook niet verkeerd.
En ik rij elke keer nu net wel/net niet winst. Maar ik weet waar we staan, accepteer dat en kan heel blij worden van kleine verbeteringen.
Dus als jij het zo ook ziet, wie zijn wij om daar dan iets over te zeggen? Veel plezier vooral, en op naar de 170 ofzo ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:31

Ik vind het eigenlijk bijster knap xRoosie95 dat je er zo in kunt staan en zoveel plezier haalt uit het meedoen. Fijn dat je dat ook even toelicht hier, kan beste een eye opener zijn, er ligt regelmatig zoveel druk op het wedstrijd rijden dat plezier hebben erin soms wel eens vergeten wordt.

Neemt niet weg dat je met flink oefenen en misschien wat proefgericht trainen toch echt ook hogere punten moet kunnen rijden denk ik!