[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:18

Hopelijk valt het mee Urosa!
Ik heb de Moderna enting gehad, ik was gisteren een beetje misselijk maar ben vandaag gelukkig alleen wat stijf in de arm.

Met de merrie & veulen gaat het relatief goed, al staan ze wel nog steeds op de kliniek -O-

Succes met de revalidatie Haike :knuffel:

karrij

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 11:03

Vraagje, mogen de meetmomenten alleen buiten georganiseerd worden? Of ook wel binnen?

Weet iemand dit?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:14

Alleen buiten. Het is outdoor seizoen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:00

Wedstrijden mogen tegenwoordig wel het hele jaar binnen, ik weet niet of dat met meetmomenten ook zo is...

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:02

Nouvel, hoe is het inmiddels?

SW, fijn dat je zo weinig last had! Jammer dat ze nog niet naar huis kunnen maar voorzichtig positief dus.

Gisteren was de WADH cursus echt super leuk en leerzaam. Ik mocht met haar huidige toppaard en goedgekeurde Lusitano hengst oefenen. Hij had wel wat praatjes maar deed het braaf. Voor hem ook wennen even iemand ernaast die nog zo zoekende is :+ Nu komende week thuis met Karel en Lakaj na het rijden oefenen en dan volgende week vrijdagavond weer cursus.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:41

Oh gaaf zeg!

Ik kreeg gisterenavond wat last van mijn arm en niet zo geweldig geslapen en daar is het eigenlijk tot nu toe bij gebleven gelukkig!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:14

@urosa; ik wist niet dat jij ook MS hebt. Ik dus ook ;) ik heb afgelopen maandag mijn eerste vaccinatie gehad en was alleen savonds/snachts een beetje grieperig en een zere arm verder geen last van gehad gelukkig. Krijg jij Tysabri?

@kim; dat is inderdaad wel heel lief als jury om dit uit te lenen. Had je haar ook winst kunnen geven of sta niet?

@ Haike; wat vervelend zeg! Sterkte hoor!

Hier nog even geen reguliere wedstrijden op de planning staan. Alle focus ligt nu op Tokyo dus even alleen para starten hier. Vorige week een na laatste A kader score gereden in Schijndel, volgende week het NK en die week erop hebben we internationaal bij de Peelbergen. Hopelijk in juli/augustus ons ZZ zwaar debuut :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:20

DR geen idee ik heb haar niet gejureerd.

Ice is weer de oude, nog even wat puntjes op de I zetten. Maar ik kom ook prima door m’n zijgangen heen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 03:40

Top nieuws Nimber!

Gaaf DR, alvast success op het NK *\o/*

Online proef ging fijn vandaag. Ze hinnikte naar een voorbij rijdende groep tijdens het achterwaarts en was een beetje te enthousiast in de wissel naar rechts, maar over het algemeen was ze veel relaxter dan verwacht. Ben benieuwd wanneer ik de feedback terug krijg :)

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:28

Spannend DR, veel succes alvast!

DW, leuk dat je een proef hebt opgenomen, benieuwd naar de uitslag!

Nimber, wat fijn zeg, opluchting!

Ik heb gisteren en vandaag gestart bij ons op de verenging.
Ik wild eerste afzeggen want vrijdag in mijn privéles kon ik echt werkelijk helemaal niks met hem, hij wilde hij bit niet aannemen, ik kreeg ‘m rechtsom niet eens normaal een volte op, een en al paniek...
Heel bizar, maar vooral vervelend...

Enige dat ik echt zou kunnen bedenken als deel van een mogelijke oorzaak is dat we woensdag iemand anders hadden voor de verengingsles waarbij ik hem flink korter moest pakken, meer op druk moest rijden en heel veel moest laten halthouden en weer weg en dat is alles goed bij elkaar zonder dat hij lang kon worden.
Ik denk dat hij dat achteraf met zijn lijf op die manier niet heeft kunnen handelen...
Hij gaf toen al wel wat strubbels maar hij deed wel heel erg zijn best en zij zei ook, hij vindt het moeilijk maar hij kan het wel, dus zet maar even door...
Ik denk dat zijn spieren in verzet zijn gekomen daarna, want toen kon ik dus werkelijk niks meer...

Zaterdagavond ben ik naar strand gegaan, ander bitje en ander hoofdstel voor de zekerheid, zijn oude vertrouwde veilige Dtrensje er maar weer even in gedaan.
Toen ging hij fijn, wat voltes kunnen rijden op strand, bijna geen paniek meer op mijn hand, dus toen toch de knoop maar doorgehakt om te starten zondag.
Wel besloten dat als hij met losrijden zou gaan panieken of in verzet zou komen ik niet zou starten en dit ook overlegd, dat was oke.

Misschien iets te voorzichtig gereden daardoor maar hij liep met losrijden echt heel fijn, hij leek ook weer soort opgelucht, oortjes naar voren, gewoon lekker aan het werk.
Proeven werd hij dan toch weer wat te lang en ook wat foutjes, maar ik was voor het moment echt heel tevredenen met hoe hij het weer oppakte na de stress die hij had gehad die week.
Vanmorgen toch geprobeerd iets meer bij elkaar te rijden, dat gaf wel weer wat spanning hier en daar maar ik kreeg ‘m de eerste proef zo wel wat meer aan elkaar door, geen gekke dingen, hij liep naar kunnen dus heel tevreden!
Tweede proef begon goed maar liep hij op het laatste deel leeg, toen kon ik ‘m niet meer bij elkaar krijgen, nou ja, jammer dan, het was goed zo.
Had de eerste proef 209 en de tweede 198, dus toch eindelijk weer een puntje erbij, heel blij mee! *\o/*

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:12

SW, jullie zien er mooi uit samen! Fijn dat je tevreden bent en hopelijk snel resultaat.

Nimber, fijn dat Ice weer ok is!

DR, oh wat een toeval! Ik krijg Tecfidera. Begin van de middag inenting gehad, Pfizer en tot nu toe gaat het nog goed gelukkig. Misschien beetje licht in het hoofd en mijn keel speelt iets op. En spannend! Knap hoor weer een A kader score binnen een heel veel succes voor de komende wedstrijden :D

Nouvel, allereerst gefeliciteerd met je winstpunt, snap dat je er super blij mee bent :D en jammer altijd dat soort dingen in de les, zij bedoeld het natuurlijk ook goed maar naar voor jullie dat het zo'n terugslag gaf. Gelukkig heb je het weer goed kunnen oplossen en toch mooi kunnen starten dit weekend!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:19

Fijn dat Ice weer goed gaat kim, wanneer wil jij weer gaan starten?

Leuk SW, wanneer krijg je de uitslag?

Yeahh nouvel fijn! Gefeliciteerd met je punten!

Urosa, ahhh dat heb ik ook gehad. Doe je het er goed op? Hopelijk blijft het hierbij qua bijwerkingen voor je!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:05

Gefeliciteerd nouvel!

Sw, heb je je punten al binnen?

Urosa, wat is wadh cursus? Klinkt als geslaagd in ieder geval dat je op de lusitano de knopjes kon oefenen. Zo leerzaam!

Nimber, lief dat je je ketting uitleent en leuk gebaar om er een kraslot bij te doen. En knappe punten van je lesklant, altijd leuke bevestiging.

Hier zijn wel lekker aan het sleutelen met rijden. Vandaag was henkie _-:(
Uiteindelijk naarmate de les vorderde begon hij wel weer te lopen en af kunnen sluiten met een paar echt hele mooie en gave stukken. De instructie moest mij er even doorheen praten want ik was er helemaal klaar mee. Dacht, laat maar, volgende keer beter. Uiteindelijk dus toch niet onverdienstelijk om te zijn door gereden.

We hebben op het eind nog even de proeven geoefend, maar vind het super lastig om hem ook op zo’n fijne manier de proef door te sturen. Hij beweegt dan zo groot dat ik het lastig vind op tijd alles in te zetten en geen slordigheden te krijgen. Dat resulteert in een tamme proef dat je denk mweh. Ahja, kilometers maken denk ik maar en kracht en handigheid krijgen. Zondag wedstrijd dus we zien wel hoe het gaat.

Easy is vandaag de nacontrole van de kissing spines operatie geweest. De arts was zeer te spreken over het operatiegebied. Wel was hij het eens met de dingetjes die ik zelf zag. 1 deel bestaat uit dat met name de rechterkant van het si nog niet pijnvrij is nu. Links gaat echt veel beter. En hij had de echo nog op hals gezet omdat hij helemaal rechtsom moeite had met buiging. Hieruit kwam dat hij een ontsteking in zijn hals heeft. Geen artrose nog in de hals, maar moet wel behandeld worden zodat we weer echt op de goede weg gaan komen. Hij zou contact op gaan nemen met behandelend arts die ik hier in de regio heb en ahv dit, over twee weken nieuwe afspraak voor inspuiten maken. Wel mag ik starten met rijden en langzaamaan opbouwen. Ben echt super benieuwd naar komende periode dus.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:13

lekker om te lezen dat hier ook al meer mensen gevaccineerd zijn. Het begint nu wel echt te komen en dat is gelukkig te merken in de ziekenhuizen!

Urosa, klinkt wel als een leuke en fijne cursus. Benieuwd naar het vervolg, ook met de paarden thuis.

SW, is de merrie inmiddels weer thuis? En heb je al uitslag van je proef? Foto ziet er fijn uit, lekker dat ze relax was.

DR mooi schema wel! Duimen dat er voor jullie ZZ Zwaar debuut nog een reisje Tokio in zit ;) Tenminste, neem aan dat als het lukt je wel wil gaan?

Kim fijn dat Ice het weer doet, zal toch een opluchting zijn

Nouvel *\o/* *\o/* Zonde dat hij van de les zo minder leek te worden, maar slim opgelost met dat rondje strand en gefeliciteerd!

Hier het weekend ook na 9 maanden weer de ring in geweest. Eerste dag spontaan S&T in gehangen (precies 2x mee gereden afgelopen 2 weken, na een jaar niet) omdat ik vermoedde weinig te verliezen te hebben. Viel me alles mee en drafgedeelte was echt fijn! Helaas schrok ik daarna een paar keer, bleef daar in hangen en terechte dikke onvoldoendes, met wel weer zevens voor de laatste lijnen. Dag erna voelde hij wat leeg, draf minder, galop veel beter, alleen dat kwam niet in de cijfers terug. Al met al blij hoe hij aanpakte na zo lang, hij vond t ook echt leuk om weer mee te zijn. En nu aan mij om in 1 proef goed draf én goed galop te stoppen :+
Ben alleen nog niet uit op welk bit ik m nou fijner vind, maar daar gaan we komende weken wel over nadenken.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:21

Noukie, lekker constructief weekend gehad! En net wat je zegt, waardevol dat je heb gevoeld dat het erin zit. Dan ben je er dichtbij om het in 1 proef te laten zien :D Ben benieuwd met welk bit je uiteindelijk gaat eindigen haha.

Mellamoshan WADH= Werken Aan De Hand
Leuk dat je zondag weer gaat starten, heel veel succes en plezier alvast! Jammer dat het soms even lastig gaat maar fijn dat je instructie zo kon helpen! Je had het dus wel goed gezien met Easy! Fijn dat hij even helemaal is nagekeken en er behandelbare dingen zijn gevonden, hopelijk gaat het oppakken vanaf nu voorspoedig!

DR, ja! Het duurde even voordat het aansloeg, maar MRI's rustiger. Wel vaak wat darmklachten, en heel af en toe flushing. Deed jij het er niet goed op?

Ik heb gisteren weer Karel gereden, arm deed gelukkig niet meer zeer maar was nog wel meer vermoeid dan normaal. Dus Lakaj even laten staan. Kijken of beiden morgen weer lukt. Was even kans op Rhino hier in de omgeving, maar gelukkig loos alarm dus kan meetmoment zondag doorgaan. Karel deed goed zijn best en was blij dat ik er weer was :) Gaafste was dat ik een vliegende wissel vrij onverwacht vroeg omdat ik beetje raar uitkwam in de contra, sprong hij hem <3 En hij is nog lang niet bevestigd hoor, maar vind dit toch mooie stapjes voor een paard dat eerst flipte en was opgegeven om het ooit te leren.

Het lastigste met lange teugels is de travers. Wil hem eigenlijk alleen op zit en beenhulp rijden, maar 1 kant op heb ik eigenlijk mijn binnenteugel nog nodig omdat hij op zit en beenhulp niet genoeg op 4 sporen komt. Iemand nog een waardevolle tip?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:30

Angela96 schreef:
Kan wel zo zijn, maar Anky is een absolute legende in de ruiterwereld. Hoe denigrerend sommigen over Anky spreken, vind ik echt schandelijk. Andy heeft BOKT grootgemaakt.

Goed verhaal, sluit idd ook wel goed aan op onze discussie waarbij we Anky en Andy aan het afbranden waren :D

Mella, had jouw post gemist! Toen zat ik wss net te typen zelf :+ Knap dat je hebt doorgezet met Henkie en met resultaat dus ook :) Lekker dat jullie zondag ook weer op pad kunnen!
Controle klinkt opzich goed qua rug, maar spannend in het geheel. En zie je, je gevoel klopt heus (helaas).Hoop dat ie met behandelen van de hals verder opknapt weer.

Urosa, gelukkig maar, jij ook zondag weer weg! Knap van je wissel :)
Tip die ik van de fysio met travers kreeg is (naast veel op de volte etc aan de lengtebuiging werken) steeds die binnenteugel heel even ontspannen, net zo lang tot je dat kan uitbouwen en de buiging meer en meer om je been krijgt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:29

Noukie goed dat je twee dagen bent geweest en tof dat de eerste proef zulke goede stukken had. Heb je ook een punt kunnen scoren?

Mella, oeps die Henkie maar hey hij doet t gewoon weer, hoe fijn is dat. Proeven is altijd lastiger dan thuis gewoon sturen. Veel doen. Succes zondag.

Urosa ook succes zondag!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:25

Nee dat niet helaas. Maar terecht hoor. Ik moet in het Z2 nagenoeg foutloos rijden om het winstwaardig te maken, dus met grote stukken spanning en grote fouten is dat het niet. Draf wel alles 6-7 met ook nog wel dingetjes die beter konden, dus daar kan ik mee verder werken :) (dag 2 waren de punten zo totaal niet te vatten zowel hoog als laag dat ik me maar richt op de protocol van dag 1 :) )
Gister echt mega fijn gereden thuis. Vooral dat het weinig moeite kostte, hij kwam mooi aan elkaar, veel rust erin, ik kon de energie beter onder me houden, dus teken dat hij sterker wordt. En dat gezegd hebbende denk ik dat de chiropractor ook wel goed geholpen heeft :)

Dames die vandaag de ring in mogen: veel succes en plezier!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:38

Niet veel te melden dus ik lees mee.
Veel plezier allemaal met starten.
En geniet van het mooie weer

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:14

Ohhh eindelijk mooi weer meiden! Iedereen al aan het genieten met mooie bosritjes ed? Of iedereen de ring in nu het weer mag?

Noukie, altijd fijn dat soort vooruitgang. En dus fijn gestart ook weer. Waren je punten nog beetje ok ondanks het schrikken en even van de leg te zijn?

Hier vandaag gestart. Ik was opzich niet super ontevreden. Met losrijden was hij echt super fijn alleen achterin beide ringen bouwde hij telkens spanning op waardoor hij iets straks was. Ok hier komen we de proef wel mee door, geen mega probleem. De eerste proef geen grote fouten maar wat wel slordigheidjes hier en daar, met name door het niet willen wachten op de hulp want hey, meneer wist toch al wat er kwam. -O-
Tweede proef zaten wel paar flinke missers in, waaronder in een uitgestrekte galop waarin hij schrok, opzij sprong, wisselde, terug moest wisselen en weer hop op de rem want tja, letter voor einde oefening naderde. :') ach, dat kan gebeuren. Maar waren hier en daar paar flinke punten die we hebben laten liggen. Daarintegen ook best wat zevens en met nog zoveel ruimte voor verbetering, moet het allemaal best goed kunnen als hij weer ontspannen zijn rondje doet.

Eerste proef vond ik de punten echt bizar laag. Hoorde iedereen erover en zag ook van mensen die ik dik in de 220 punten zie rijden geregeld, met net wel/niet 60% terugkomen. Dit was echt wel jammer. Qua punten in de tweede proef kon ik mij er prima in vinden. Beiden in ieder geval geen winst, maar al met al een lekker dagje gehad en genoten van het weer.

Misschien hebben jullie nog tips (volgens mij heb ik het hier wel eens eerder over gehad, maar het is echt een groot probleem) voor het leren wachten op de oefening. Hij kent die proeven feilloos, dus hals strekken en dan aanspringen in galop, betekend dat zodra ik de teugels oppak hij al bijna niet meer in draf te houden is. Eenvoudige wissels, goh je moet toch weer aangaloperen. 1 pas stap is toch zat, bedoel, kan ook zonder stap dus wat zeurt die baas nou. Bij a aanspringen in galop, dribbel, spanning, trek. Grrrrr :7
En in training dat springt hij die wissels voor 8en, geen probleem. Maar die lijntjes... ja die kent hij. En als je zegt dat ik ze tot in de treuren oefen... nope...
net als halthouden en achterwaarts, 9/10 keer ga ik niet achterwaarts want anders wacht hij niet meer. En als je hem dan inhoudt is hij pissig dus gaat hij stuiteren met zijn veel te grote ego...
paardrijden... het is nog niet makkelijk :9

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 00:42

@mellamoshan, wat ik dan doe, is juist bewust een paar keer dezelfde lijnen rijden in training en ze dan te verassen met een andere oefening.
Dus ipv een wissel, vraag ik vlug een overgang terug naar draf en dan een stukje schouderbinnenwaarts ofzo, juist iets anders doen dan ze verwachten.

Gelukkig maar was het mooi weer en heb je toch nog kunnen genieten! Gaat in de toekomst zeker helemaal goed komen!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:47

Mellamoshan, ik doe hetzelfde als DreamGuide, de lijnen die problemen geven opzoeken en dan inderdaad juist wat anders doen.

Jammer dat hij in de ring toch spanning opbouwde terwijl het losrijden zo fijn ging. Maar fijn losrijden is ook al winst! En klinkt als een fijn rondje en de punten vanzelf komen als er weer meer routine komt.

Noukie, super zeg dat je zo heerlijk kon rijden en echt verschil merkte van de behandeling.

Wij hebben gisteren gestart, en wat was het heerlijk {:} Karel dacht met losrijden dat hij de baan op moest als hard draver. Ik had echt geen rem meer tenzij ik vol in de teugels hing, hij ging zoooo hard :+ dus heel veel overgangen gemaakt. Kwam de gehoorzaamheid weer wat terug. Maar dat is gewoon niet ideaal om de ring mee in te gaan. Het blijft een aparte :')

Proef 1 had ik mijn teugels te lang, voorlezer maakte een foutje dus daar hebben we het niet meer over. Was wel blij dat ik wat uit durfde te proberen en nu ook weet wat niet werkt. Dus toch wel soort van geslaagd.

Proef 2 goede teugel lengte gevonden. Langer dan vorig meetmoment maar korter dan proef 1. Had hij meer lengte in de hals maar ik kon nog wel de lijnen rijden. Zaten fijne stukken tussen, maar teveel slordigheden dus kon me goed vinden in de 199,5.

Ben wel tevreden, zeker met hoe hij was met inrijden en nu we net pas ons rijden hebben omgegooid en dan toch best dicht bij winst weer zitten :D toon van de juryleden was ook fijner, dus ook gewoon goed gevoel erover. Wij gaan lekker verder trainen en eind juni weer op pad.
Afbeelding

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:15

MM, daar hebben wij inderdaad ook veel last van, altijd lastig die slimme paarden :')

Jammer Urosa, gelukkig heb je de teugellengte gevonden nu, de volgende keer komt het helemaal goed!

Fijn dat de chiro geholpen heeft Noukie, kleine foutjes kunnen inderdaad best duur zijn in het Z2..

Ik heb mijn punten ook terug en door de foutjes ook geen wp gehaald - 58%, heb trouwens wel de rubriek gewonnen :+

De jury is wel echt enorm streng geweest. Eigenlijk overal -1 voor "spanning" en dan aan het einde ook nog eens een 4 voor "harmony" terwijl de spanning op de wissel naar rechts na deze keer eigenlijk best wel mee viel _O-
Het is ook een beetje raar gepunt want mijn drafappuyement kreeg een 3 - "needs more impulsion" terwijl mijn wissel naar rechts helemaal fout ging en daar kregen we dan een 6 voor met als commentaar "resistance." Het commentaar is prima, maar ik zou zelf de punten omgedraaid hebben... :=

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 16:56

Ik reageer later weer uitgebreider, maar weten jullie leuke plekjes op de Veluwe of Utrechtse heuvelrug waar je met trailer knap kan parkeren en je ook nog op terras hapje kan eten/drinken na de rit?
Jullie zijn vast bekender qua locaties.
Malle Jan begreep ik dat die alleen hotelgasten toelaten op het moment en de cantharel is ook een bekende plek. Boshuis drie altijd drama met parkeren :=
Nog meer ideeen? Zaterdag willen we een buitenritje maken met collega’s. Maar zit nog even te denken waar het echt praktisch parkeren is en je dus wat kan eten.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 17:29

Leersumse veld zou je kunnen kijken. Of pannenkoekenhuis in Woudenberg, maar daar is het met meerdere trailers niet ideaal parkeren denk ik. Nimmerdor Leusden kan je goed parkeren, maar niet eten..