Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Die van mij zou echt graatmager worden op 2 halve scheppen brok 

Cioccolato schreef:Maar wanneer vind je dat ze wat extra's nodig heeft? Voer je dat dan een paar dagen van te voren, of de dag van te voren? Of alleen de laatste voerberut ervoor? Of juist erna?
Wat een vragen he
_Elke schreef:Cioccolato schreef:Maar wanneer vind je dat ze wat extra's nodig heeft? Voer je dat dan een paar dagen van te voren, of de dag van te voren? Of alleen de laatste voerberut ervoor? Of juist erna?
Wat een vragen he
Zouten kunnen paarden alleen opnemen als ze tekort hebben, vooraf voeren heeft geen zin omdat ze dat gewoon uitplassen.

met en zonder jodium
De normale keukenzout (natriumzout) gecombineerd met Jozo/losalt etc (kaliumzout).

Citaat:De electrolieten die je paard het meest nodig heeft zijn Natrium (Na), Kalium (K), Calcium (Ca) en Magnesium (Mg). Als je alleen lo-salt en gewoon keukenzout mengt in een verhouding van 2/3 lo-salt (wat 2/3 KCl is en 1/3 NaCl) en 1/3 keukenzout (100% NaCl) krijg je een 50/50 mengsel van KCl en NaCl.
Je mist dan nog de Magnesium en de Calcium. Met name calciumgebrek kan link zijn en moet dus in je eigen gemaakte electrolietenmix zitten. Je kunt bij de apotheek magnesium- en calciumchloride kopen. Maar ook andere verbindingen van magnesium- en calcium zijn bruikbaar (calciumcarbonaat bv, oftewel 'kalk' wat je slikt tegen de osteoporose), en magnesiumsulfaat (bitterzout, een meststof voor planten). Van calcium- en magnesiumzouten voeg je ongeveer 10% toe aan je mengsel electrolieten.

Cioccolato schreef:Is dat het enige Mirthe?
Mijne kijgt momenteel twee keer per dag halve kilo basis sport brok en halve kilo Omega 3 Powermix. Beide van het merk HorseFood. Ik weet niet wat goed is. Ze ziet er goed uit en zit goed in haar vel. Ik verander niks in hoeveelheid eigenlijk, als ze een wedstrijd op de planning heeft of erna.
Ik weet ook niet goed wat ik moet doen, dus ben me er nu toch wel erg aan het verdiepen.
Hoorde nu als basis vitamine brok. Daarnaast bijvoeren wat nodig is voor de sport.
Iemand hier ook nog goed advies?
als z'n weerstand wat minder wordt door wisselend weer krijgt hij er wat vitamines in poedervorm bij. Heb ook even Liquihorse relax gevoerd maar toen was Chall niet meer te hanteren.
mistid schreef:Cioccolato schreef:Is dat het enige Mirthe?
Mijne kijgt momenteel twee keer per dag halve kilo basis sport brok en halve kilo Omega 3 Powermix. Beide van het merk HorseFood. Ik weet niet wat goed is. Ze ziet er goed uit en zit goed in haar vel. Ik verander niks in hoeveelheid eigenlijk, als ze een wedstrijd op de planning heeft of erna.
Ik weet ook niet goed wat ik moet doen, dus ben me er nu toch wel erg aan het verdiepen.
Hoorde nu als basis vitamine brok. Daarnaast bijvoeren wat nodig is voor de sport.
Iemand hier ook nog goed advies?
Nee ook nog hooi en grasals z'n weerstand wat minder wordt door wisselend weer krijgt hij er wat vitamines in poedervorm bij. Heb ook even Liquihorse relax gevoerd maar toen was Chall niet meer te hanteren.
Ik geloof niet zo in het extra voeren voor een wedstrijd enzo. Vooral vooraf niet, maar die van mij is natuurlijk al gek genoeg van zichzelf.
Ik voel me wel heel gewoontjes als ik zie wat jullie in je paarden stoppen
) een schep basis brok. Staat verder 24/7 op het gras en heeft ook hooi tot haar beschikking.
slobber is puur voor na een cross .