[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:14

Jammer kady,maar iig weer werkpuntjes!

Komt vast goed ynskek!Gewoon veel in handen hebben.

Mijn welsh is gisteren mee geweest naar de les.Lekker huiswerk mee en aan de bak.
Het veulentje gaat er binnen 2 weken af dus dan kan er weer een deken op en zal ze wel weer geschoren kunnen worden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:15

Ze worst vandaag direct na de tandarts onder verdoving geschoren :')

Dus ze moest schoon :')

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:15

Wat een heerlijke nazomerse dag vandaag. Genoten aan de bakrand. Voor mij helaas ff niet rijden want ik heb mijn kuitbeen een paar weken geleden gebroken bij een alternatieve manier van de trap nemen.
Gelukkig veel hulp van de verzorgmeiden en nu al weer loopgips dus ik kan nu zelf ook al weer wat mesten enzo.

In de herfstvakantie gaan we de ponies laten meten, vrijdag hopelijk een proevenclinic (gewonnen met bokt/HE prijsvraag) en dan zaterdag voor het eerst starten. Ik ben benieuwd.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:50

Zo wat een rust hier!

Ik ben afgelopen weekend eerst met mijn blondje wezen uitwaaien en met Prada heb ik mijn L1 debuut gehad, nog niet aan toe eigenlijk, maar met doorzitten gaat alles net wat makkelijker. Net geen winst 179,5 , maar super tevreden.

[RIJ-ITP] Blonde Henkie ook weer bij ADT

Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:03

179,5 is nog zo gek niet.

Hier nogal druk, pony gaat langzaam aan de goede kant op, wel echt een stevig karakter wat dr in zit.

Verder ben ik toegelaten tot de jury cursus verkort Zilver en B/L...

Ik ben benieuwd.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:13

Ah leuk, wat is dat voor cursus?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:21

Wat leuk Ynske.

Ik heb ook een nieuwe pony/paard. Een freiberger. Geen idee hoe groot ze is.
Afbeelding
Op dit moment doe ik nog weinig met haar omdat ze behoorlijk wat last heeft van een schimmelinfectie onder het tuig.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:22

B/L cursus in 5x. Hiervoor kon je je opgeven als F20 jury.

Technische test moeten doen omdat ik zelf geen M dressuur ben. Ook daar ben ik doorheen gekomen

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:23

Ahhhhh zo! Gaaf! Succes!

Leuk dier belker!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:24

Leuk dier Belker...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:26

Belker leuk paard!

Ynskek, succes met je cursus wel leuk om te kunnen jureren.

SaskiaJoan, ha ha die foto! Afgroeten zo te zien, pffffffttt. Als jullie er nog niet aan toe waren best nette punten toch?

Hier is Toobs niet goed en Sjol was vorige week in les met bijrijder na 25 minuten gewoon lekker lopen ineens stok kreupel..... Was vrijdags nog zo, staat dik op de metacam en sinds vrijdag avond ging het iets beter, maar is ondanks metacam niet goed, maar doet nu geen pijn aan je ogen als je naar haar kijkt, dat deed het donderdag en vrijdag wel.
Gaan dat stel idioten vanavond (was net gaan regenen) rennen in de wei omdat mevr. Sjol ging flirten met de buurman wat niet mocht van Toobs... Dus als een haas de glijers de wei uit gehaald, stel dimwits, rennen zelden tot nooit, gaan ze nu rennen als het glad is.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:33

Toch bijna winst Saskia!

Leuk paard Belker!Hoe oud en wat kan hij al?

Ynskek gefeliciteerd met je toelating.Ik vraag me wel steeds vaker af waarom ze zoveel mensen toe laten.
Ik kom haast niet aan mijn minimale aantal jureren.Dan moet ik er echt zelf achteraan.
Je wordt overspoeld met B/L juryleden.

Balen Sjol.Gelukkig heb je je kleine pukkie nog!

Hier is het rustig qua ponies.Heb de Welsh wel aan het werk maar zou eigenlijk wat intensiever moeten.
Heb op het moment best aardig wat te rijden en er moeten er een hoop geschoren worden dus het schiet er wel eens bij in.
Jammer genoeg is het er 1 die het het beste doet als ik haar 6 dagen in de week een uur hard werk.
Dan mijn wedstrijden nog maar ff op de lange baan.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:37

ambre schreef:
Toch bijna winst Saskia!

Leuk paard Belker!Hoe oud en wat kan hij al?

Ynskek gefeliciteerd met je toelating.Ik vraag me wel steeds vaker af waarom ze zoveel mensen toe laten.
Ik kom haast niet aan mijn minimale aantal jureren.Dan moet ik er echt zelf achteraan.
Je wordt overspoeld met B/L juryleden.

Balen Sjol.Gelukkig heb je je kleine pukkie nog!

Hier is het rustig qua ponies.Heb de Welsh wel aan het werk maar zou eigenlijk wat intensiever moeten.
Heb op het moment best aardig wat te rijden en er moeten er een hoop geschoren worden dus het schiet er wel eens bij in.
Jammer genoeg is het er 1 die het het beste doet als ik haar 6 dagen in de week een uur hard werk.
Dan mijn wedstrijden nog maar ff op de lange baan.

Heeft ook een stuk te maken met de veranderingen voor de manege wedstrijden... en ik denk ook een stuk met de gedragscode...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:42

Ze is zadelmak en betuigd. Ze is 3,5 jaar jong.

Wat balen Sjolvir.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:19

Zeker rustig hier, maar ik mag hier eigenlijk niet meer posten want wij starten momenteel tussen de ponies met de verzorgmeisjes.
De valk heeft in twee wedstrijden de punten voor het L1 gehaald en de bonte staat nu op totaal 5.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:36

Van mij zijn er inderdaad geen updates meer geweest.
Jones heeft altijd al veel spanning bij wedstrijden gehad, maar het werd steeds erger. Om mij te helpen is mijn dochter ook nog eens met hem gestart. Kleine wedstrijd op bekend terrein. En weer was er extreem veel spanning. Bij het losrijden beet hij op zijn tong, mond schoongemaakt en verder gereden.. De eerste proef heeft ze hem de hele tijd terug moeten rijden, ze kon haar been er niet aanleggen. Iedere keer als ze langs reed hoorde ik haar zachtjes 'hohoooo' zeggen. Ze reed wel winst. Tweede proef ging beter, ook hoge punten gekregen in de L2.
Maar ik weet niet of ik op deze manier wel wil starten. Ik doe het voor mijn lol, ook voor Jones moet het leuk zijn.

Ondertussen is wel zijn halfzusje zadelmak gemaakt. Pepita beweegt ontzettend fijn, eigenlijk zonde als ik haar ga rijden. Ik hoop dat ze nog iets groeit en mijn dochter verder met haar wil.

Afbeelding

Afbeelding

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 00:52

Ik ben voor het eerst op oefenwedstrijd geweest hier in Belgiƫ met mijn Tinker Leentje tussen de paarden. :) Ging heel goed! 1ste plaats behaald bij de stap-drafproef en een mooie 5de plaats in de E5, smaakt naar meer! :D
Afbeelding

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:02

Leuk dat het zo goed ging Lina! Lekker doorgaan!

Ik zeg net tegen mijn man dat ik snel mijn startkaart op moest zeggen. Moet je niet doen, zegt hij. Je vind het zo leuk om te starten, en dan ga je helemaal niet meer..
Twijfel twijfel.... Hebben jullie tips om de spanning bij Jones te verminderen tijdens wedstrijden? We moeten in ieder geval Sammy niet meenemen. Hoe gezellig en praktisch het ook is om samen op wedstrijd te gaan, het geeft Jones enorm veel stress als hij op het wedstrijdterrein van Sammy wordt gescheiden.

Kirsten146

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:22

Ik snap precies wat je bedoelt.
Wat bij mijn paardje hielp veel overgangen rijden en veel schakelen.
Verder gaf ik hem magnesium over het voer elke dag, in sommige extreme dagen gaf ik hem een pasta genaamd stressless(als ik het goed schrijf) van primeval

Good Luck!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:54

Lina, gefeliciteerd!
EllyC, ach, zo moeilijk zijn we hier niet hoor.
Sammyoo, tja als je het leuk vind is het lastig, maar dan zou ik hem nog houden. Zwarte hier zou ook eigenlijk gewoon vaker weg moeten om die spanning weg te krijgen, maar komt er nu helemaal niet van.

Slechte nieuws..
Sjol is flink kreupel, bijrijder reed in les niets aan de hand, vervolgens ineens stok kreupel LA, is wel wat verbeterd, maar ze staat continu met dat been op rust en in draf echt kreupel en heel voorzichtig, andere achterbeen is hak al veel langer van overvuld wegens arthrose, voorbeen heb ik haar in 2009 al voor uit de sport gehaald. Ze loopt al sinds 2009 af en aan wel goed, niet goed, maar altijd op zo'n manier dat het voor haar in de wei gewoon leuk bleef. Onder het zadel heeft bijrijder haar dit jaar nog 6 proeven gestart met 6x winst, maar ze gaat steeds typischer lopen, wat anderen niet zagen maar wat ik wel zag, (en aantal goede dierenartsvrienden zagen hetzelfde als ik zag en die kennen haar ook vanaf jonkie (filmje meegenomen naar high tea)), dat samen opgeteld en dat ze nu echt continu dat been ontlast heeft me helaas doen besluiten dat het genoeg is...... Eind van de week is het over... Mijn gouden koningin, mijn ijsprinses..... binnenkort is ze er niet meer.

Haar mooiste cadeau dat ze achter gaat laten naast een miljoen prachtige herinneringen en het feit dat ik gruwelijk veel van haar geleerd heb (ze is mijn 1e paard) is haar prachtige brutale werkwillige helaas net 2 turven te kleine dochter....

Ga die eigenzinnige koningin missen... Ze is van 1997, dus ook niet echt oud.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:20

Jeetje, zit hier gewoon ff met kippenvel.
Wat een beslissing, maar goed dat je het welzijn van je pony goed voor ogen houdt.
Sterkte de komende week.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:02

O jemig sjol! Je meisje! Heel veel sterkte

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:26

Heftig Sjol. Sterkte.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:34

Heftig sjol veel sterkte altijd moeilijk zo iets.

Leuk weer leven in dit topic

Ik heb vandaag mijn doel behaald. Na een tijd niet kunnen starten wegens een ongelukkje van mij zelf waardoor ik ff niet veel kon rijden vandaag dan nog eens Z1 gestart.
De Z ring was buiten. Was een pittig ritje met de wind. Maar.... Trommel geroffel... Z1+1 en de eerste plaats tussen de paarden Super trots.

Betekend wel dat ik na twee jaar afscheid van mijn kleine vriend moet gaan nemen. Dat was de deal met mijn vriend. Ik mocht hem aanhouden tmt Z1 met winst.
Het word ook wel tijd pony is 8 en dat is toch wel een mooie leeftijd om met een ambitieuze pony ruiter verder te gaan.
Ga hem wel heel erg missen als hij straks verkocht is. Echt m'n vriendje

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:11

Sterkte Sjol.Nooit makkelijk.