Nouvel wat super zonde van je wedstrijd. Je hebt er mooie plaatjes aan over gehouden. Volgende x gewoon beter. Wat ik aan foto’s en film van je voorbij zie komen, heb je echt grote sprongen gemaakt sinds het behandelen. Als het weer volgende keer niet zo plots omslaat, ga je vast punten rijden.
Urosa, leuk die we clinic. Gaat echt super goed zeg. Ga je er ook wedstrijden in starten?
Nimber, als je zo juryverschil uitlegt klinkt het ook wel heel logisch en niet eens heel vreemd. Was ice al behandeld door de Chiro? En opgeknapt?
Laura, zijn de pukkels al weg :p
Zijn jullie allemaal de regen al zat? Het is toch bizar, vorig jaar stonden de paarden al bijna anderhalve maand op het land. Nu kan je er bijna waterskiën

Hier gaat henkie met rijden echt... wauw! Ik kan mij werkelijk waar niet heugen wanneer hij voor het laatst zo fijn aanvoelde. Zaterdag leek het alsof alle puzzelstukjes op z’n plek vielen. Hij had zoveel go, maar was toch lekker licht van voren. Stabiel in aanleuning, en echt als ik m’n teen bewoog kreeg ik reactie. Wissels doen het allemaal weer, uitstrekken is weer gerepareerd. Ik was helemaal in de wolken. Morgen mag hij weer aan de slag dus ik hoop maar dat het geen eenmalige actie was. Hij was pas anderhalve week nog op echo geweest voor zijn pezen omdat ik graag bevestiging wilde of hij het niveau vol aankon en het echt verkeerd trainen was wat de oorzaak was, en er was weer verbetering te zien dus ik ben helemaal blij!
Easy weet ik zo net nog niet allemaal. We zitten in de longeer-revalidatie-fase sinds anderhalve week. We moesten met Pessoa longeren en dat opbouwen. Hij was alleen erg aan het bokken, boos en aan het knarsen ermee. In overleg met opererend arts heb ik daarna zijn si nogmaals laten inspuiten omdat hij ook met twee achterbenen tegelijk galopeerde en zijn huntersbump weer ontzettend aanwezig was. Stappen zag ik hem ook wel eens lateraal doen, dus dit leek wel (onderdeel van) het probleem. Hierna ging hij wel beter maar toch niet 100%. Ik heb de Pessoa daarna ingeruild voor dubbele lijnen en daarna ging hij grotendeels heel fijn. Toch wisselt hij nog wel eens iets, kleine dingetjes die ik merk. Rechtsom is hij wat minder dan linksom. Hij reageert ook nog steeds als ik de longeersingel op leg dmv rug wegdrukken. Is dit nog gevoelig omdat zijn rug nog beurs is van operatie? Of is hij nog pijnlijk en zitten we niet ok de goede weg... anderhalve week geleden vond de arts het niet heel vreemd dat het nog gevoelig kon zijn. Eind deze week maar weer contact met de arts...
moeilijk verhaal dit, je wilt hem het liefst beter kijken. Kijk je te kritisch of zijn het toch kleine hints... lastig allemaal!
Met Moederdag had ik mijn vriend aan zijn staart kunnen trekken om even een vinger uit te steken en ben ik spontaan eens op m’n jonkie gestapt. Ik had al eens gehangen en dat vond ze prima. En opstappen deed ze eigenlijk ook super braaf! Alsof ze het al jaren doet. Twee rondjes heeft hij haar door de paddock geleid met mij erop en fotootje gemaakt natuurlijk. Zijn altijd leuke mijlpalen.

Jullie alweer plannen om te starten nu we weer bij eigen vereniging mogen starten?
Edit: allejezus lang verhaal geworden, sorry