[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FairLady_

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:50

Jammer dat een aantal van jullie niet kunnen lessen. Hopelijk kunnen jullie na 1 juni weer allemaal lessen.

Gisteren ben ik met Ebby bij de tandarts geweest, controle na 1 jaar was wel weer nodig. Vandaag even aan het halster gelongeerd en morgen weer rijden.

Hoe vaak en hoe lang trainen jullie?
Ik train nu 4x per week rond de 15-20 min (dat is zonder los en uitstappen ).

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:25

Gefeliciteerd Fairlady!

Ik rij meestal 5x per week ongeveer een half uurtje waarvan 1x per week een buitenrit is en vaak 1x per week balkjeswerk of wat sprongetjes. En soms vervalt 1x rijden voor longeren.

Ebby de tanden weer mooi glad, altijd wel even fijn dat je weet dat het weer goed is.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:57

Ik rij 5 dagen per week, waarvan 1 dag balkjes/cavaletti’s en zeker met dit weer probeer ik ook elke week wel een rondje buiten te doen. 1 keer per week longeer ik en 1 keer per week krijgt ze een vrije dag. Hoelang ik rijd is per keer verschillend, maar meestal een half uur (zonder in en uitstappen).

Wij zijn ook fijn aan het trainen, merk wel dat ze echt vooruit gaat dus een tijdje (noodgedwongen) thuis houden is niet eens zo verkeerd! Wel hoop ik dat we toch nog een outdoor-wedstrijd kunnen rijden deze zomer.. Jillz is buiten echt zoveel fijner dan binnen dus ik baal er wel echt van :(

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:25

Ginatje fijn dat Jillz zo goed vooruit gaat! Zou inderdaad wel fijn zijn als we van het zomer nog wat kunnen starten.. Ik vind buiten ook fijner

Kendall doet het ook erg fijn op moment, denk dat het voor haar ook niet verkeerd is om even gewoon alleen bij huis te rijden. Ze begint steeds meer kracht te krijgen en laat al wat hele fijne stukken voelen.
Ik heb wel weer zin om te gaan starten :P

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:33

Ik ben al weken door de duinen aan het crossen en heb vaak gesprongen. Resultaat, pony die het buiten helemaal naar zijn zin heeft maar dressuurmatig zijn wij echt een grote stap achteruit gegaan. Bij mij op stal mogen er echt geen lessen gegeven worden. Vanuit de vereniging gaan ze wel een ring op bouwen dus ik denk dat ik maar weer eens begin met oefenen. Dat ene winstpuntje moet toch een keer gaan lukken :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:38

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:56

Jeetje jammer dat sommige nu niet kunnen lessen :(:) hopelijk is de corona tijd snel voorbij!

Wij trainen nu max 2 a 3 x per week onder het zadel en wisselen we longeren en aan de hand werken af.

Vrijdag ga ik eindelijk weer is lessen met Moses, dan is het een jaar geleden dat ik met hem heb gelest := Ik hoop dat we het nog kunnen.

Vandaag in iedergeval weer fijn kunnen rijden met het heerlijke weer.

Afbeelding

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:23

@FairLady wij trainen nu meestal rond de 30 min incl instappen, excl uitstappen.
In de winter heeft eigenaresse als regel dat ze min 1 uur van stal af zijn, dus betekent dat in praktijk vaak 30 min trainen, 30 min erop stappen of ernaast stappen of in de bak laten rollen en wandelen.

@sasika wauw wat een paard <3

Hier recent weer confrontatie gehad met eigenaresse die alles behalve fijn verliep. Vrouw kiest ervoor om i.p.v. een vraag te stellen of aan te geven wat ze niet zo fijn vindt, mensen direct kei hard te confronteren, soms onjuist. Is een leerpunt van haar, waar ik me bewust van ben. Maar maakt wel dat ik ook mijn ogen open houdt... :(
Terwijl het rijden met Vera echt fijn gaat! Vindt het jammer dat we nu niet starten want had graag ons L2 debuut gemaakt. Merk dat ze de dingen steeds makkelijker begint te vinden waardoor ze steeds meer kan en wil gaan dragen vanuit achter.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:51

Ik ben nu aan het doortrainen voor de L2/M1 en we pakken het springen nu ook lekker op. Helaas afwachten hoelang ik hem nog kan rijden, aangezien hij wel een keer verkocht gaat worden dit jaar.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:24

Nou, ik ga online een proefje insturen naar de KNHS. Ik ben benieuwd en wil het toch eens proberen. Wie weet zijn de zenuwen minder.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:45

Zijn er meer mensen online L1 gestart?

Hier een wp binnen, ik heb eigenlijk meer last van voordeel van het thuis (binnen) starten. Op locatie is ze toch altijd wat frisser en flitsener. Waanzinnig veel commentaar op het protocol, soms best wel streng, maar hier kan ik wel verder mee!

Ik ga ook mee doen aan een volgend event, dus nu flink aan de slag met de opmerkingen!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:58

Ik zit er heel hard aan te denken, maar ik kan niet filmen in de buitenbak omdat er precies achter de c een lantaarnpaal staat en in de binnenbak geeft ze een hoek waar ze werkelijk altijd loopt te klieren in de rechter galop en moet precies in die hoek aanspringen. Vandaag geoefend, het ging uiteindelijk een soort van, maar wel na dat ze het bloed onder m'n nagels vandaan had gehaald :+
Dus weet niet waar ik wijs aan doe...

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:07

Kun je de bak niet omdraaien? Dus C naar A en A naar C?

Dan heb je het aanspringen twee keer op de andere kant.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:20

Idd wat Sakura789 zegt. Misschien dat dat een optie is om te proberen? Wat betreft klieren in een bepaalde hoek kan ik me heel goed vinden, m'n paard is er ook zo een. Nu kan je de proefjes als je wilt wel vaker filmen natuurlijk. Ik heb zelf voor de 30e meegedaan en heb daarvoor 2x gefilmd. Moet zeggen dat er altijd wel iets mis ging. Als m'n paard de proef niet halverwege een keer verstoorde had ik zelf wel allerlei slordigheden :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:46

Nou, daar heb ik ook aangedacht, maar in de buitenbak staat ook daar een lantaarn en in de binnenbak zit daar een wand, dus je kan er niet achter staan -O-
Ben "blij" om te horen dat ik niet de enige ben met een piepmiep. Het ergste is, dat op buitenrit er vaak weinig aan e hand is, dan is ze op z'n hoogst de eerst 5 minuten kijkerig omdat thuis blijven eigenlijk leuker is, maar verder is ze ergens echt bang van, maar die hoek in de bak...

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:38

Loes wat rot dat je een confrontatie had met de eigenaresse.. Niet leuk dat soort dingen
Fijn dat het rijden goed gaat!

Marjolein wat jammer dat je m gaat verkopen

Ik doe niet mee aan het online rijden. Ik wil graag de beleving van het wedstrijden rijden, het weggaan van huis, kijken hoe je het doet ten op zichte van andere deelnemers etc.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:47

Melissa, dat is het nadeel als je voor iemand rijdt.. Heb wel het idee dat het nog even kan duren dus tot die tijd rijden we lekker door en hopelijk kunnen we ook nog wat wedstrijden rijden :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:39

Nog meer mensen inmiddels online gestart? Ik ga zo naar stal om m'n proefje op te nemen. Ben heel benieuwd, want toen ik net op stal was, was mw duidelijk in een neurotische bui :')

Nu kan dat ook te maken hebben met het feit dat we ze even op de trailer hadden gezet, we zijn namelijk vanmorgen onze nieuwe trailer wezen halen :D en we wilde Truus er wel even op zien. Ze heeft hem mooi ingewijd door er 2x op te kakken :+

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:51

Jaaaaaa inmiddels een aantal keren en ik heb mijn punten binnen voor het L2.

Nu even een pauze en dan door, misschien eerst nog online, maar hopelijk later deze zomer weer echt op concours!

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:13

Ik heb niet meegedaan, ik heb net voor Corona gelukkig mijn L2 debuut kunnen maken welke heel goed ging en heb besloten om haar lekker door te trainen. De winstpunten heb ik niet nodig want wil heel graag volgend zomerseizoen de selecties in de L2 rijden.

Ondanks dat ik zelf niet mee doe vind ik het een leuk initiatief voor de mensen die wel graag mee willen doen, kan me voorstellen dat het erg leerzaam is en zo blijf je natuurlijk wel in het ritme.

Sakura super fijn dat je je punten hebt gehaald voor het L2!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:34

Ja dat was heel fijn zo! Ik was ook wel een beetje klaar met de L1, dus ben er echt heel blij mee!

Denk dat ik half/eind juni online nog een proefje ga rijden en starten met L2, zal eens kijken of daar een topic voor is.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:43

Er is wel een L2 topic volgens mij, maar die is helaas erg stil de laatste keer toen ik keek -O-

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:44

Niet meer :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:31

Super zeg, sakura!!

Proef gereden, paard was braaf :D
Proef mag flitsender, maar gexien het weer en d'r bui van de week rijdens ' les, heb ik maar gekozen voor om de proef braaf te rijden 8-)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:56

Super sakura dat je je punten voor het L2 hebt.
Ginatje hoe gaat de training?

Hoe gaat het met de rest?

Ik heb niet meegedaan. Ik hoop eigenlijk dat we vanaf 1 juni weer op wedstrijd kunnen ook al wordt er dan geen klassement opgemaakt. Voor mij is het belangrijkste, hoe is ze op vreemd terrein. Hoe laat ze zich rijden etc.

Vandaag ben ik weer wezen trainen bij mijn instructrice. Ze pakt het goed op, maar soms wil ze iets in mijn hand buffelen als we er meer aan rijden. Op het eind was ze heel fijn.

Mijn ‘oude’ ruin was natuurlijk ook mee. Hoe ouder hoe gekker zullen we maar zeggen . Die is momenteel zo in vorm dat we besloten hebben gelijk inter2 te gaan starten zodra het kan. Alles is wel redelijk goed bevestigd op de eners na die gaan steeds foutloos tm 6 en in de proef moet ik er toch echt 11. Komende weken maar kijken of we de andere 11 kunnen vinden