Vraagprogamma EK Hagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: Vraagprogamma EK Hagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:18

Mireille1970 schreef:
Ik vond Anky's drafgedeelte heel mooi, stap weer te heet en galop ook. Hij stond er wel vreselijk mooi aan, apart gewoon.

Ben ik wel met je eens, zijn passage en piaff vond ik super maar de uitgestrekte stap en de appuyementen vond ik er ontzettend gehaast uitzien naar mijn idee!

Ook vond ik de proef van Heike Kemmer er niet super uitzien, in de eerste piaff geloof ik bleef ie bijna staan en aan het einde ging het ook nou niet echt netjes en natuurlijk! maar als wordt gezegd dat ze normaal rond de 75% rijdt zit ze daar wel onder. Maar ik vond het er niet mooi uitzien nee.

Helaas zilver? Ja ik baalde wel ff ja, maar het is en blijft een bizarre prestatie! Of de ene ruiter nou ondergewaardeerd is of niet, ze hebben allemaal hun best gedaan en (net als op de OS) doet een debutant het geweldig! En mag hij gewoon verder starten!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:35

Helemaal waar. Maar ergens is het best sneu voor Anky dat ze nog die ene medaile mist waar ze hulp van anderen bij nodig heeft, die van de LandenTeams. Want ondanks haar superprestatie zijn de duitsers veel constanter en dichter op elkaar qua punten waardoor hun totaal hoger ligt en dit keer scheelt het zoooo weinig, dus dat is dan toch even balen....

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:57

tja het is jammer ja! maar ach volgend jaar beter! heb ik me helemaal niet gerealiseerd wat je zegt, de enige medailles die ze mist zijn de gouden landenteam medailles! hihi de meeste hebben alleen maar team medailles!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:07

Ach ja wat maakt het ook uit. We hebben zilver gewonnen!!!
Op naar de individuele medailles!!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:11

Michelle77 schreef:
tja het is jammer ja! maar ach volgend jaar beter! heb ik me helemaal niet gerealiseerd wat je zegt, de enige medailles die ze mist zijn de gouden landenteam medailles! hihi de meeste hebben alleen maar team medailles!

Volgend jaar misschien?!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:24

Zweden krijgt ook brons!

naar aanleiding van de vreemde regel in het regelment waarin staat dat bij gelijke stand in de landenwedstrijd het resultaat van de 3e ruiter doorslaggevend is hebben allen ruiters van het EK geprotesteerd. Zweden heeft evenveel recht op de bronze medaille als Spanje vinden de ruiters en de FEI is waarschijnlijk overstag. Zweden krijgt dus ook brons!

www.dressagedirect.com

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:50

oliebol zeg, ik had op Zweden gegokt in de de pool. Stomme Spanjaarden op hun witte braadworsten! (sorry hoor, even gefrustreerd). EDIT: ik zie net dat ze ook Brons krijgen, niet meer gefrustreerd

Ik vond Heike Kemmer echt slecht!! Djeezzz, die passage had weinig afdruk die piaffe was prut. De eerste piaffe kwam ie teveel terug! Verder was de eerste pirouette een struikelende sprong en was het laatste uitstrekken niet tactzuiver. Dat laatste stukje passage kapte ie er gewoon mee (volgens Heike door een camera, ja sure, zo ken ik er nog wel een paar! hij kon gewoon niet meer). Beauvalais van Beatriz stond er ook slecht aan zeg! Tjongejonge...Jammer trouwens dat ik Briar niet heb gezien, echt stoere combi is dat.

Wat een kater zeg, we hadden het gewoon kunnen hebben! Als Laurens nu wat bekenden was geweest bij de jury's had dat zo wel 0.6% gescheeld, maarja, no use crying over spilled milk. Ik hoop dat ie ze nog even een poepie laat ruiken!!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:52

Snap niet wat de "deskundigen" zo constant vinden aan Sven. Hij is laatste tijd steevast laatste van het Nederlandse team: OS, NK en nu weer (dat is dan weer wel constant natuurlijk ) Zijn positie staat op de tocht
Geef mij dan toch maar Jazz, die is wel vooruit gegaan laatste tijd, in tegenstelling met Barclay
Laatst bijgewerkt door Magique op 29-07-05 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:54

BTW, ik zie net dat er 4(!) Duitsers starten in de Special, ik d8 dat er maar 3 door mochten? Of geldt dat alleen voor de kür?!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:00

Er mogen maar 3 door ja. Die Klaus Husenbeth die valt gewoon af, lijkt me!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:03

Michelle77 schreef:

Behalve Sven Rothenberger en Arjen Teeuwissen, zij hebben nog wel enkele individuele medailles gehaald op diverse internationale kampioenschappen. Wist je dat Sven Rothenberger, toen hij nog voor Duitsland reed, zelfs een keer individueel Europees Kampioen is geworden (in een grijs verleden)!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:23

volgend jaar gaan we gewoon weer opnieuw voor goud.
We hebben nou een paar leuke combinaties, maar er zitten er ook tussen die nog maar net om de hoek komen kijken.
Neem nou laurens van lieren die heeft daar super gereden, maar als je nou een jaartje verder kijkt dan word dit alleen nog maar beter(als er verder niks mis gaat.)
Kirsten bekkers met jazz die komt er dadelijk ook aan.
Sven die heeft z'n beste tijd wel voort gehad met barclay. Hij heeft z'n eigen altijd super ingezet en er ook echt wel z'n best voor gedaan, maar dat paard kan het gewoon niet meer.

Target

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:55

Eens kijken, wie hebben we volgend jaar....

Anky Salinero
Kirsten Jazz
Laurens olright

Verder geen Ling, zal wel verkocht zijn.
Lucky Times?

Nemen we het op tegen
Isabell werth Satchmo
Martin Schaudt Weltall
Heike Kemmer Bonaparte
Nadine Capellman Elvis

Nederland kan Goud wel vergeten denk ik......

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 08:14

M.i. had het echt dit jaar gemoeten... maar ja 0.6 te weinig blijft te weinig.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:13

Target schreef:
Eens kijken, wie hebben we volgend jaar....

Anky Salinero
Kirsten Jazz
Laurens olright

Verder geen Ling, zal wel verkocht zijn.
Lucky Times?

Nemen we het op tegen
Isabell werth Satchmo
Martin Schaudt Weltall
Heike Kemmer Bonaparte
Nadine Capellman Elvis

Nederland kan Goud wel vergeten denk ik......

Hihi, ja Duitsland is gewoon heel breed! Maar we hebben Imke nog met Sunrise. En zij leidt nu die Melvin ook op tot GP-niveau.
Ik zat trouwens te bedenken --> waarom kan er niet iemand op Krack gaan zitten? Zitten ook alle knoppen op en een beetje trainen dan kan die ook 70% scoren. Anky doet er toch niks mee Verder is er voor Nederland alweer een nieuwe GP-er in de maak --> Painted Black.

Ach ja....blijven hopen...

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:28

Het gaat zo weer van start.. is het ook op tv te zien straks???

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:35

Om half 4 op ZDF is er weer een reportage....

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:38

Thank you!!!

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:05

Dat is mooi, ik zit voor de tv! Mijn eigen wedstrijd is toch afgelast. Dan heb ik mooi de tijd om dressuur op tv te kijken.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:07

Vandaag heeft Laurens het voordeel om tussen de beteren te starten, dan durven ze al meer te punten. Ik ben zeer benieuwd. Hoop dat hij de positie die hij nu heeft kan vasthouden, dan kan hij ook de kur rijden, altijd goede ervaring voor hem!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:09

Ben benieuwd hoe ze het vandaag zullen doen

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:14

Punten liggen nu al hoger.
Er zijn nu wel maximaal 500 punten per jury te verkrijgen, gisteren en eergisteren was dat 480, dus dat scheelt toch 20 punten.
Maar goed... we zullen het straks wel zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:13

Ff raar vraagje, maar hoe zit t met die punten?? Ik reken altijd alleen in de procenten... Hoeveel punten is dus 60% en hoeveel 70% en 80% (voor anky uiteraard)

Wordt er niks live uitgezonden?? Behalve vanaf half 4 ZDF??

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:38

Je moet het aantal punten delen door 24
Tenminste, dat was gisteren zo. Weet niet of het nu nog zo is...
Gisteren waren er 480 punten per jury te krijgen, nu 500.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:39

En dan nog niets eens vanaf half vier gelijk beelden van het Ek.
Eerst komen er nog andere sporten aan de orde en vanaf ongeveer 16.45 uur zal er overgeschakeld worden naar het EK.
Had net even de teletekst van de ZDF geraadpleegd.