Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lovely schreef:Aimee, dat vroeg ik niet.
Ik vroeg wel hoe jij het kan verantwoorden dat de ene ruiter onder andere jurisprudentie valt dan een andere?
Lovely schreef:En oh ja, voor ik het vergeet, deze nieuwe regel zal waarschijnlijk gaan over (veiligheids) caps en mag je ook nog met je oude capje. Kennelijk vinden de verzekeringsmaatschappijen dat allemaal goed, vooral als je opeens in een andere klasse rijdt.
Aimee schreef::? Bij mijn weten moeten die caps aan bepaalde eisen voldoen toch? Daarvoor zijn toch van die regels ingesteld, die de kwaliteit van de helm weergeven.
Overigens geef ik meteen toe; ik weet niet zoveel van de kwaliteit van verschillende helmen. Moet me er in gaan verdiepen aangezien ik mijn eerste nog aan moet schaffen.
Lovely schreef:Nee Aimee, ik bedoel waarom een ZZlicht ruiter ineens onder een andere jurisprudentie zou vallen als een B-M2 ruiter?
Fitzroy schreef:Is het afgunst of zie ik dat verkeerd?
Fitzroy schreef:
Wat me wel opvalt is dat alle ruiters die zo fel gebrand zijn om te rijden met veiligheidshelm zelf nooit Z hebben gereden of rijden.
Is het afgunst of zie ik dat verkeerd?
.
fabienne schreef:Hmmm ik blijf toch zo'n helm een dom en lomp gezicht vinden.
Aimee schreef:Wellicht omdat jullie geen betere argumenten hebben of juist omdat jullie afgunst hebben ten opzichte van niet-Z-ruiters. Ik ben geen minder mens omdat ik geen Z rijd hoor en jullie zijn niet minder letsel-gevoelig omdat jullie wel Z rijden.
Fitzroy schreef:Wat een discussie weer vanavond.
Wat me wel opvalt is dat alle ruiters die zo fel gebrand zijn om te rijden met veiligheidshelm zelf nooit Z hebben gereden of rijden.
Is het afgunst of zie ik dat verkeerd?
Fitzroy schreef:En voor een autogordel geldt precies hetzelfde.
Kitty schreef:
- waarom voeren we de helmplicht niet in bij de omgang met paarden. Als je ziet hoe vaak ik een kopstoot krijg door een lompe actie van een paard...![]()