CHIO Aken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:22

Citaat:
Had ed wel een plaatsje hoger verwacht. Vond het een heel fijn beeld geven, jammer alleen van zijn kurmuziek, dat kan veel passender

Ach ik mag dat wel lekker eigenwijs zijn. De vorige keer had Volkert Mouritz hier al in het openbaar over geklacht, en toen schijnt Edward gezegd te hebben "ik heb eerst nog wel wat andere prioriteiten".

Wat ik wel heel erg vind is dat er nog steeds maar weinig juryleden zijn die duidelijk laten merken dat de muziek van Ulla (die ze al acht jaar gebruikt) nu eindelijk eens veranderd moet worden. Anky heeft zowat 12 verschillende küren gereden en hoewel Ulla telkens weer beloofd dat ze de volgende keer met was nieuws komt, komt het er nooit van. M.i. neem je op deze manier het publiek en de jury niet echt serieus. Stephan Clark heeft als enige een kleine hint gegeven.

Theo
Laatst bijgewerkt door Horsedances op 18-07-04 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:23

youngster schreef:
Ja klopt is het risico ook, maar van een wereldkampioen verwacht je toch wel dat je een paard rond krijgt in het parcous...

Prijzengeld daarvan was ook wel leuk.... 15000 voor winnaar en tweede kreeg 'maar' 12000

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:27

Horsedances schreef:
Ach ik mag dat wel lekker eigenwijs zijn. De vorige keer had Volkert Mouritz hier al in het openbaar over geklacht, en toen schijnt Edward gezegd te hebben "ik heb eerst nog wel wat andere prioriteiten".

Wat ik wel heel erg vind is dat er nog steeds maar weinig juryleden zijn die duidelijk laten merken dat de muziek van Ulla (die ze al acht jaar gebruikt) nu eindelijk eens veranderd moet worden. Anky heeft zowat 12 verschillende küren gereden en hoewel Ulla telkens weer beloofd dat ze de volgende keer met was nieuws komt, komt het er nooit van. M.i. neem je op deze manier het publiek en de jury niet echt serieus.

Theo

Het is de B-note de muziek.

Voor de A-note. Moest je in Ahoy zijn bij Frans Bauer. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:29

ceasario schreef:
Het is de B-note de muziek.

Voor de A-note. Moest je in Ahoy zijn bij Frans Bauer. Knipoog

Frans Bauer.............echt niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:29

Hij kwam niet passend in de driesprong en dat paard van Ludger is geen ezel. Die stond vroeger al bekend als eentje die makkelijk stopte als het niet optimaal paste. Dermott Lennon is geen Ludger Beerbaum die alles tot op de centimeter regelt voor een paard. Bij Dermot moet een paard ook meedenken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:33

Pipo schreef:
:n Frans Bauer.............echt niet.

Je voelt hem niet.

Blijkbaar wordt deze Grandprix voor sommige alleen maar interresant als er een folklore muziek bij zit of iets anders.
i.p.v. de muziek als ondersteunend B-note te beoordelen.
Maar dan zit je bij de verkeerde voorsteling.

Het gaat bij de muziek niet om de hoogste scores bij TMF te behalen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:40

Ceasario, het lijkt mij logisch dat de muziek de sterke punten van het paard nog meer versterkt. Maar het kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:43

Ik heb nog wel een cdtje liggen van Sensation voor de liefhebbers >;) .

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:43

De kür op muziek is destijds ingevoerd om het wat aantrekkelijker en gevarieerder te maken voor het publiek. Kortom andere choreografie, andere muziek, en niet acht jaar hetzelfde, want dan hadden we ons wel kunnen beperken tot de GP en de GPS.

Trouwens de B-notes zijn 50% van de totaal score, en de muziekkeuze en interpretatie van de muziek heeft de hoogste coëfficient (6).

Wat is er verder tegen folklore muziek, één van mijn klanten heeft eens een tien gekregen voor in een groen groen knollenland en roodborstje tikt.

Theo

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:49

Grappig is om uit de mond van de Duitse Bondscoach te horen dat de Kur op Muziek de redding van de dressuur als Olympische sport is.
Toen Joep Bartels indertijd de Kur op muziek internationaal introduceerde waren het de Duitsers die dat op alle mogelijke manieren probeerden tegen te houden.
Kermis vonden ze het, dat is wellicht ook zo, maar het trekt wel publiek en dus sponsors en in het kielzog enorme belangstelling voor de dressuursport in het algemeen.

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:52

Met welk paard deed Anky eigenlijk mee ? Ben de naam kwijt. Vond Rusty ook zeer goed , maar in mijn ogen zijn al die paarden/ruiters goed Tong uitsteken , maar Rusty schoot er toch bovenuit bij mij !

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:59

Sarabande schreef :

Citaat:
Grappig is om uit de mond van de Duitse Bondscoach te horen dat de Kur op Muziek de redding van de dressuur als Olympische sport is.
Toen Joep Bartels indertijd de Kur op muziek internationaal introduceerde waren het de Duitsers die dat op alle mogelijke manieren probeerden tegen te houden.
Kermis vonden ze het, dat is wellicht ook zo, maar het trekt wel publiek en dus sponsors en in het kielzog enorme belangstelling voor de dressuursport in het algemeen.

Je hebt volkomen gelijk, maar de Duitsers zijn nu éénmaal zo. Maar vergeet niet dat ze nog steeds heel conservatief zijn. Toen op advies van de Duitsers de deelnemers aan de GP en de GPS hun eigen achtergrond muziek mochten meenemen, bombardeerde ze hun eigen voorstel weer net zo makkelijk toen bleek dat de Nederlanders hier voordeel uithaalden.

Theo

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 13:59

Spikkel schreef:
Met welk paard deed Anky eigenlijk mee ? Ben de naam kwijt. Vond Rusty ook zeer goed , maar in mijn ogen zijn al die paarden/ruiters goed Tong uitsteken , maar Rusty schoot er toch bovenuit bij mij !

Salinero

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 14:22

Spikkel schreef:
Met welk paard deed Anky eigenlijk mee ? Ben de naam kwijt.

Met Bonfire Knipoog Haha! !

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:07

Er zijn nu allemaal interviews op tv over het doping gebeuren.
Ze hebben het geprobeert stil te houden tot na het concour. Het is 'per ongeluk' naar buiten gekomen.

De test is in Juni genomen en was toen negatief.

Het komt er in mijn ogen op neer dat ze het nu stil hebben gehouden zodat ze op dit concour nog konden winnen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:09

Hmmm, de eerste twee slaan ze gewoon maar over Verward

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:10

annegti schreef:
Hmmm, de eerste twee slaan ze gewoon maar over Verward

Wat slaan ze over ?

Ik begrijp hem al Haha!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:15

Wow dit was een hele banketstaaf manier van vallen !

Gelukkig doen ze het alle 2 nog Haha!

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:17

Wat gebeurde er? Ik was net even op een andere pagina aan het kijken. Verward

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:19

mdmoiselle schreef:
Wat gebeurde er? Ik was net even op een andere pagina aan het kijken. Verward

Dat paard sprong te vroeg, ging dwars door de hindernis heen, de amazone vloog zo de waterbak van de volgende hindernis in.

Het zag er echt heel erg banketstaaf uit wel een beetje lachwekkend eigenlijk Schijnheilig . Gelukkig mankeerde ze op het eerste oog niks.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:22

Dank je! Die witte muur ziet er trouwens ook enorm uit zeg.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:24

Starten Gerco S. en G.J. Bruggink niet? Verward Ijzer verloren ofzo?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:26

mdmoiselle schreef:
Starten Gerco S. en G.J. Bruggink niet? Verward Ijzer verloren ofzo?

Weet ik niet ?

Nu is Albert Zoer met Lowina.

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:27

kojack schreef:
Dat paard sprong te vroeg, ging dwars door de hindernis heen, de amazone vloog zo de waterbak van de volgende hindernis in.

Het zag er echt heel erg banketstaaflig uit wel een beetje lachwekkend eigenlijk Schijnheilig . Gelukkig mankeerde ze op het eerste oog niks.

Ja los in die waterbak *LOL* . Paard ging ook gewoon los door de sprong en viel dan over de balken die gevallen waren. Gelukkig hadden ze niets , kon wel eens eng aflopen. ja idd lachwekkend Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:30

Gerco en Gert Jan starten gewoon, kijk maar naar de startlijst van CHIO.

Toen Lowina nog een Faldootje was liet ze de balken wat vaker liggen Haha!