Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 09:34

Wat balen,maar gelukkig valt het toch mee! :(:) Wel heel frustrerend, natuurlijk wil je dat paard helemaal goed en gezond is, maar toch net dat stukje jammer dat het idd niet gegund voelt.

Komt wel weer goed, nu even balen en dan weer doorgaan

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 09:55

Wat balen Melzazu maar gelukkig komt het weer helemaal goed.

Daffodil, tapen gaat nu nu echt denk ik want het is hartstikke dik. Meestal trekt dat met een dag of 3 wel weg. Eens kijken hoe het dan is. Ik heb er inderdaad aan zitten denken om dan iets van tape of een brace oid te gebruiken.
Fijn dat je lekker gereden hebt +:)+

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:08

Balen Melzazu! Altijd jammer als medische zaken leuke plannen dwarsbomen.
Klinkt erg pijnlijk Noukie! Wel knap hoe je je voet kan verzwikken in de beugel :') Ik verzwik wel eens als ik met m'n voet in de lucht ben, ook niet heel prettig

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:26

Noisy, in de beugel verzwikken is echt heel pijnlijk ook! Even rust houden juist. Beterschap!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:58

Dat 'niet voorbij A rijden na signaal jury' komt volgens mij uit de tijd dat in de B/L je niet binnen kwam over de A-C lijn, maar dat je proef begon zodra je langs A ging.

Ik vond dat helemaal niks, dan was ik bezig met baan verkennen en ondertussen bijna panisch proberen niet in de buurt van de A te komen (stel dat de jury dan net het signaal gaf).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:59

Apple schreef:
Dat 'niet voorbij A rijden na signaal jury' komt volgens mij uit de tijd dat in de B/L je niet binnen kwam over de A-C lijn, maar dat je proef begon zodra je langs A ging.

Ik vond dat helemaal niks, dan was ik bezig met baan verkennen en ondertussen bijna panisch proberen niet in de buurt van de A te komen (stel dat de jury dan net het signaal gaf).

Die proeven vond ik sowieso stom. Ik deed toen altijd op de andere hand verkennen en na signaal van hand veranderen. Maar het waren hele aparte proeven zo.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:07

Ik vond dat juist heel fijn met de jonkies. :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:11

Ik niet :') Het niet meer hoeven te groeten vond ik fijn, maar over de hoefslag binnenkomen niet. Dat rechtgerichte moest je alsnog laten zien. Ik vind de huidige proeven dan fijner te rijden, hoewel ik in de hogere klassrs het nog wel apart vind om niet te groeten haha.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:14

Wat onwijs balen Noisy! Hopelijk voel jij je snel weer beter, maar klinkt flink pijnlijk :(:)
Melzazu, wat jammer.. Gelukkig is het 'maar' een bloeduitstorting, maar alsnog vervelend! Hopelijk is het been snel weer genezen!

Hier ook mijn wedstrijd voor morgen afgezegd. Nadat het me gisteren in de rug is geschoten had ik toch stiekem de hoop dat het na een nachtje slapen wel wat beter zou worden, maar helaas. :( Het is ons nog niet echt gegund, afgelopen najaar al meerdere wedstrijden af moeten zeggen en het jaar begint ook weer met een wedstrijd die ik af moet zeggen.. Volgende week zondag hebben we een clinic, hopelijk kan die wel doorgaan! :D

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:40

Wat balen Noisy.
Klinkt pijnlijk, hoop voor je dat het gauw afzakt en je weer lekker kan gaan rijden.

Ik was al helemaal vergeten joh dat we een tijd over de hoefslag binnen moesten komen. Lijkt eeuwen geleden.
Vind op de ac lijn overigens wel fijner. Met een jong paard snap ik dat dat misschien nog een beetje zigzag gaat en dat dan juist over de hoefslag fijner is.
Maar dan heb je wel een doel om goed te oefenen op je rechte lijnen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 13:20

Ik vind over de AC lijn binnenkomen ook veel fijner. Dan heb je een duidelijke markering van de start van de proef en ik vind het ook meer respectvol richting de jury tonen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 13:22

DemiSisa, voor jou ook ontzettend balen. Ik ben in ieder geval blij dat ik me nog niet ingeschreven had voor de wedstrijd die ik voor ogen had volgende week.

Dat over de hoefslag binnenkomen weet ik ook nog wel ja. Ik vond het aan de ene kant wel gemakkelijk maar het voelde toch een soort van onwennig

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 14:19

Annash schreef:

Met de jonge paarden was het zeker een verademing! Ook voor het vertrouwen van de beesten erg fijn als ze pas mee gaan.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:18

PSvanLot schreef:
Annash schreef:

Met de jonge paarden was het zeker een verademing! Ook voor het vertrouwen van de beesten erg fijn als ze pas mee gaan.

Ja, dat. Je wil echt niet weten hoe ik laatst binnenkwam met alle spanning. Afwenden was ineens lastig, paard helemaal de kluts kwijt, recht op juryhokje af...ik kwam goed weg met een 5. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:21

Maar het afwenden en op juryhok af had je alsnog in die proeven, alleen dan niet als 1e oefening, maar ook niet alleen met afgroeten in elke proef. Met spanning is dat ook later in de proef nog lastig. Moest je ergens alsnog op juryhok afrijden en zagen ze dat hok dan ineens en had je alsnog die reactie. :+
Voor die jonkies was het niet groeten/halthouden wel echt een verademing.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:39

Als je al aardig wat oefeningen gehad hebt dan is de spanning echt een stuk minder en het op C afrijden zeker eenvoudiger met gespannen jonge paarden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:50

PSvanLot schreef:
Als je al aardig wat oefeningen gehad hebt dan is de spanning echt een stuk minder en het op C afrijden zeker eenvoudiger met gespannen jonge paarden.

Ja, eens! Aan het eind van de proef was het prima voor die jonkies, maar in het begin (zeker als je soms maar 1 rondje had om te verkennen) dan kreeg je soms best heel kijkerige reacties. Dan vond ik het fijn als je over de hoefslag mocht binnenkomen, levert een stuk meer rust en vertrouwen op. Vanaf de L2 was volgens mij over de AC lijn toen, dat vond ik echt een top insteek.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:56

Ik heb dit geoefend op straat/bos :')
Jonge paarden mee naar buiten nemen en random op dingen afsturen in zijn rechtdoor! Works like a charm _O- (Wel verstandig mee omgaan ofcourse)

Daarbij blijf ik er echt bij dat schriktraining/kennismaken zo belangrijk is als ze 2/3/4 zijn.. Ik heb met de mijne alles gedaan van poolnoodles tussen haar benen tot inpakken in bubbelfolie tot langs de (al draaiende) carnavalswagens af met muziek!

Nina is niet altijd braaf, maar bomproof is ze voor 99%! En zo zijn al onze paarden eigenlijk ‘makkelijk’ geworden..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:00

Over schriktraining gesproken...

Afbeelding

Het waaide me wat te hard om te rijden. :') Ze deed het super!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:01

Hahaha wat een onwijs leuke foto!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:14

Dankjewel allemaal.
Het was vandaag helaas nog veeeeel dikker :oo
Maar met het rondje even wandelen sjouwde hij behoorlijk en had ik mijn handen er aan vol. De wind en iemand met een motorzaag hielpen daar vast aan mee :D

Het gloeide ook behoorlijk maar geen koorts gelukkig. Ik hoop dat het dit weekend langzaam wat beter wordt.

Alle anderen met ongelukjes ook veel beterschap gewenst. Wat een pech kan je soms hebben hè.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:32

Melzazu en noisy, wat balen zeg -O-
Ik ook de wedstrijd van volgende week afgezegd. Gisteren en vandaag gereden, maar met maximaal 30 minuten is het bij mij echt klaar met mijn rug. Wil graag beter voorbereiden, na zo lang niet op pad te zijn geweest..
Gibbie is wel echt heel lief met rijden op het moment, bijna alsof ze er rekening mee houdt. :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:36

Wat n pech...
Nu allemaal even mak aan en dan weer in vorm op pad

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:43

Hopelijk in februari iedereen weer topfit!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:46

Ik vertrek dit weekend voor een week naar Stockholm voor mijn werk. Voor mijn paard komt maandag een veearts uit Oostenrijk die veel in NL werkt, hij schijnt echt een geweldig goed oog te hebben. Hij gaat wel weer goed, maar wil hem toch nog eens een keertje door vreemde ogen na laten kijken.

Verder wordt hij aankomende week drie door mijn instructrice gereden, daar gaat hij heel goed bij, daarna wil ik hem doorpakken en in maart weer op wedstrijd. Fingers crossed...