Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:23

Snorlex schreef:
Achteraf is wel iets fijner denk ik. Bij een onrustig paard maar ook bij mijn bijrijdpaard. Die denkt ‘och wat gezellig’ en besluit bijna een dutje te gaan doen :')

Voor de filmer ook fijner denk ik.

veertje99

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:49

Ik heb vanmorgen een proefje opgenomen. Moet alleen het filmpje eventjes draaien en dan kan ik hem inleveren :D

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:54

Snorlex schreef:
Achteraf is wel iets fijner denk ik. Bij een onrustig paard maar ook bij mijn bijrijdpaard. Die denkt ‘och wat gezellig’ en besluit bijna een dutje te gaan doen :')

Ja dat heb ik inderdaad ook, ik moet echt even een rondje door de bak rijden om mijn paard weer "aan" te zetten na dat geneuzel := Ik zou achteraf ook veel prettig vinden!

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:08

Rijden jullie dan gewoon een rondje hoefslag? Ik rij de proef uit m'n hoofd bij gebrek aan een voorlezer. Maar ben dan ook bang dat als ik iets anders rij, de jury denkt dat m'n proef al begonnen is...
Maar hierdoor rij ik nu een halve hoefslag voordat ik de proef begin en mis ik echt een hoop impuls...

Blacksquad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:10

inge_romeo schreef:
Rijden jullie dan gewoon een rondje hoefslag? Ik rij de proef uit m'n hoofd bij gebrek aan een voorlezer. Maar ben dan ook bang dat als ik iets anders rij, de jury denkt dat m'n proef al begonnen is...
Maar hierdoor rij ik nu een halve hoefslag voordat ik de proef begin en mis ik echt een hoop impuls...

Je staat zelf in de buurt van de C waarschijnlijk bij intro, dus wat ik doe: hoefslag op bij C en dan bij A beginnen. Soms doe ik extra volte bij A als ik nog even extra tijd nodig heb :)

(En ik heb dus geen voorlezer en heb geen commentaar gehad van jury dat die extra volte bij A niet handig is ofzo)
Laatst bijgewerkt door Blacksquad op 19-12-20 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:11

Ik maak gerust nog even een volte, 2x een overgang e.d. voordat ik begin. Geen eindeloze rondjes natuurlijk, maar toch. Ik rijd overigens wel bewust niet bij A langs of iets wat kan lijken op afwenden :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:22

Ik ben op mijn laatste “reguliere” wedstrijd afgestraft omdat ik voorbij A was gereden... dat schijnt niet te mogen, je proef begint bij A...
dus tegenwoordig ben ik daar heel voorzichtig in :o ik rij na het voorstellen wel richting A, en draai dan daarvoor ergens nog een kleine 8-10mtr volte (omdat ik echt bewust de middenlijn niet wil raken). Dan rij ik door naar A en begin mijn proef.

Mijn pony is ook wel iets ingekakt na dat voorstelrondje, maar ik heb het op wedstrijden ook wel eens gehad dat je werd omgeroepen om naar de wedstrijdbaan te komen, en vervolgens nog een paar minuten kon wachten... dus we zien het maar als een goede oefening nu :j

Wij hebben vandaag ook weer een proefje opgenomen :D het was mooi weer, lekker zonnetje, en ik was eigenlijk voor het eerst wel tevreden :o :D natuurlijk was het geen perfecte proef, maar ik heb wel fijn gereden vandaag!

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:35

Als de filmer het paspoort filmt, rij ik nog even wat overgangen

Blacksquad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:16

linda2008 schreef:
Ik ben op mijn laatste “reguliere” wedstrijd afgestraft omdat ik voorbij A was gereden... dat schijnt niet te mogen, je proef begint bij A...
dus tegenwoordig ben ik daar heel voorzichtig in :o ik rij na het voorstellen wel richting A, en draai dan daarvoor ergens nog een kleine 8-10mtr volte (omdat ik echt bewust de middenlijn niet wil raken). Dan rij ik door naar A en begin mijn proef.

Mijn pony is ook wel iets ingekakt na dat voorstelrondje, maar ik heb het op wedstrijden ook wel eens gehad dat je werd omgeroepen om naar de wedstrijdbaan te komen, en vervolgens nog een paar minuten kon wachten... dus we zien het maar als een goede oefening nu :j

Wij hebben vandaag ook weer een proefje opgenomen :D het was mooi weer, lekker zonnetje, en ik was eigenlijk voor het eerst wel tevreden :o :D natuurlijk was het geen perfecte proef, maar ik heb wel fijn gereden vandaag!

Oh, dat wist ik echt niet! Good to know.

Grappig, mijn paard wordt juist heeel ongedurig door het voorstelrondje. Doe meestal ook even nog een volte pakken tijdens het paspoort filmen, dan kan madam daarna het rondje om het paard nét volhouden met stilstaan :')

Anoeska27Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:34

linda2008 schreef:

Er zijn inderdaad nog juryleden die daar heel hardnekkig in zijn, ook al is er op de bijscholingen waar ik ben geweest meerdere keren gezegd dat dat niet de bedoeling is. Als ik regulier zit dan wacht ik altijd tot de amazone/ruiter voorbij A is omdat je soms echt mensen in paniek ziet schieten en dan een rare wending gaan maken.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 16:42

Cyrina, gefeliciteerd met je winstpunt! Wordt het met de bodemvrees al wel beter?

Dewifoto, mooie punten! Gefeliciteerd :D

Dispar_Vulgo _O- zadel al binnen?

Tilmar, leuk dat er nu echt telkens wat binnen komt! Mijn filmer doet ook half van voren/zijkant, komt omdat hij zo loopt te kauwen :o heb 2 filmpjes ingestuurd en nog niks over gehoord.

Linda2008, oh! Ik had al zo'n vermoeden maar wist het niet zeker. Mijne schrok een keer vlak voor het binnen komen en toen naar doorgereden omdat ik vlak bij A was. Maar goed besloten toen dus.

Lekker hè dat zonnetje? Ik vond het ook even heerlijk. En fijn dat je tevreden was! Fijn rijden is toch het belangrijkste.

Ik heb vandaag ook opgenomen en ben tevreden! Lekker gereden en in 1x klaar **\O/**

saltshaker23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:16

Ik kan niet meer in paardrijden.nl, op mijn telefoon of desktop, met verschillende browsers, zijn er meer?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:17

sott schreef:
Ik kan niet meer in paardrijden.nl, op mijn telefoon of desktop, met verschillende browsers, zijn er meer?

Ik ook niet idd, krijg een gekke melding

Afbeelding

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:33

Pff vandaag ook proef gefilmd maar hij is op een of andere manier fout gedraaid. Probeer hem te draaien maar dan word beeld slecht. Hebben jullie idee hoe aan te passen?

Wij hebben nu paspoort in auto gefilmd ivm regen en even op pauze en heb volte moeten doen bijv omdat filmer net niet op tijd op school lijn stond.... twijfel of ik hem in ga sturen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:40

Je mag het filmen toch niet onderbreken ?

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:42

Getup schreef:
Je mag het filmen toch niet onderbreken ?

Dat is inderdaad niet toegestaan. Helaas zal de proef dan niet goedgekeurd worden.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:49

Dan hoef ik hem dus niet in te sturen. Het is even tussen paspoort en paard stilzetten in geweest. Maar goed verloren tijd 2021 maar weer. Had geen zin in paspoort die niet meer leesbaar is door regen
Laatst bijgewerkt door Tyke op 19-12-20 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:50

Tyke schreef:
Pff vandaag ook proef gefilmd maar hij is op een of andere manier fout gedraaid. Probeer hem te draaien maar dan word beeld slecht. Hebben jullie idee hoe aan te passen?

Wij hebben nu paspoort in auto gefilmd ivm regen en even op pauze en heb volte moeten doen bijv omdat filmer net niet op tijd op school lijn stond.... twijfel of ik hem in ga sturen

Op zijn kop is geen probleem, in het programma kan de jury het filmpje draaien.

Een filmpje welke niet aan een stuk is, is niet in orde. Deze zal worden afgekeurd.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:53

Helaas heeft filmer even op pauze gezet ik zie van dit moment probleem niet althans ... nu ik erover nadenk van datum. Maar goed je zie mij voorbij komen en ineens sta ik stil dus helaas. Heb geen mogelijkheid om het alleen thuis te doen dus word helaas nieuwe jaar

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:55

Hoi allemaal!
Wellicht heeft iemand het al gevraagd maar heb een tijdje niet meer op dit topic gekeken!

Mag je nu met de huidige regels wel een proef filmen en laten beoordelen die in een binnenbak is gereden? :o

Anoeska27Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:57

PSvanLot schreef:
Tyke schreef:

Een filmpje welke niet aan een stuk is, is niet in orde. Deze zal worden afgekeurd.

Toch heb ik laatst zo'n filmpje afgekeurd en toen kreeg ik hem terug met het verzoek om hem wel te beoordelen omdat er geen knip zat in de proef zelf.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:01

Anoeska27 schreef:
PSvanLot schreef:

Toch heb ik laatst zo'n filmpje afgekeurd en toen kreeg ik hem terug met het verzoek om hem wel te beoordelen omdat er geen knip zat in de proef zelf.

Maar een filmpje waarbij het paspoort in de auto gefilmd wordt, dat vind ik toch wel bijzonder.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:02

Anoeska27 schreef:

Dit vind ik gek, want het is toch een harde eis?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:05

Een filmpje wat tussendoor op pauze staat keur ik ook af. Kleine moeite om gewoon door te laten lopen.

In de binnenbak mag je filmen met de huidige maatregelen.

Anoeska27Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:05

PSvanLot schreef:
Maar een filmpje waarbij het paspoort in de auto gefilmd wordt, dat vind ik toch wel bijzonder.

In mijn geval waren ze het vergeten te filmen en hebben ze hem later binnen gefilmd en dat stukje ervoor geplakt. Ik vond het niet ok, maar moest toch echt coulanter zijn en hem beoordelen.