Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_arjolein

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:59

Ben ook wel benieuwd hoe jullie dat doen als je niet achter de bak bij de C kan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:07

Ik had dit al gepost een paar pagina's terug.
Hoi KNHS, ik heb een vraagje over de voorwaarden;
'1. Je gaat bij de letter C staan (indien mogelijk 2 tot 5 meter achter C). Is dit niet mogelijk dan mag je ook in de rijbaan staan bij C. '
'Wanneer er geen mogelijkheid is om achter de letter C te staan mag de opname ook vanuit de rijbaan gemaakt worden voor C. Let er als deelnemer dan wel op dat je de hoeken op de korte zijde bij C zo rijdt dat er gefilmd kan worden!'

Betekent dit dat (wij hebben een 'gesloten' 20x40 bak) dat mijn filmer op de hoefslag op C moet staan en ik de bak iets korter moet maken? Zodat de hoeken gefilmd kunnen worden? Of rijd ik 'tegen' mijn filmer aan?
Groetjes

Antwoord KNHS;
Hoi [naam],
Je maakt dan de bak inderdaad iets korter, zodat de hoeken goed gefilmd kunnen worden.
Succes!
Groeten Marloes

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:10

Mag je starten in de binnenbak? Volgens mij binnen, buiten en weiland toch?

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:15

bobje26 schreef:
Ik had dit al gepost een paar pagina's terug.
Hoi KNHS, ik heb een vraagje over de voorwaarden;
'1. Je gaat bij de letter C staan (indien mogelijk 2 tot 5 meter achter C). Is dit niet mogelijk dan mag je ook in de rijbaan staan bij C. '
'Wanneer er geen mogelijkheid is om achter de letter C te staan mag de opname ook vanuit de rijbaan gemaakt worden voor C. Let er als deelnemer dan wel op dat je de hoeken op de korte zijde bij C zo rijdt dat er gefilmd kan worden!'

Betekent dit dat (wij hebben een 'gesloten' 20x40 bak) dat mijn filmer op de hoefslag op C moet staan en ik de bak iets korter moet maken? Zodat de hoeken gefilmd kunnen worden? Of rijd ik 'tegen' mijn filmer aan?
Groetjes

Antwoord KNHS;
Hoi Bobbie,
Je maakt dan de bak inderdaad iets korter, zodat de hoeken goed gefilmd kunnen worden.
Succes!
Groeten Marloes

Oh super, duidelijk bedankt! :D

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:15

Ik had vanmiddag toen ik de app gedownload had, dat ik geuploade filmpjes van andere kon zien (die dus de proef al hadden ingestuurd). Nu kan ik dit niet meer terug vinden.. >;)
Iemand een idee waar ik dat kan vinden?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:33

Dat was misschien niet helemaal de bedoeling dat die filmpjes ook zichtbaar worden voor anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:38

Jackyy schreef:
Mag je starten in de binnenbak? Volgens mij binnen, buiten en weiland toch?

Ja! Eigenlijk overal waar je kunt rijden haha!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:41

Hebben jullie ook dat je al ongeveer 2 minuten kwijt bent aan naam noemen, rondje lopen en paspoort?

We hebben even een test filmpje gemaakt, maar dat valt nog tegen.

En dat rondje om het paard... handiger lijkt me een mini-volte bij C, dat de filmer kan blijven staan :D

Zou een jury echt al dat gestuntel met dat rondje en paspoort bekijken, of na 3 proeven denken, laat maar, ik spoel door tot het binnenkomen ~~}>

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:43

Ik heb een schimmel dus dat rondje om het paard om de aftekeningen te laten zien ben ik zo mee klaar maar is in ons geval erg nutteloos :+

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:47

Hier ook, alleen een kolletje op zijn hoofd waar ook nog eens zijn voorpluk voor hangt. Sporen heb ik niet aan, en ik heb bitringen om mijn bit, dus daar zie je ook niet bijster veel van :+

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:55

Ja die controle van het bit snap ik ook niet echt hoe dat op een filmpje te zien is. Van de zijkant zie je bijna niks en op wedstrijd is mijn bit ook echt nog nooit gecheckt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:03

bliksemflits schreef:
Ik heb een schimmel dus dat rondje om het paard om de aftekeningen te laten zien ben ik zo mee klaar maar is in ons geval erg nutteloos :+

Ik heb er ook eentje zonder been aftekeningen, alleen hoofd... Moet je dan alsnog een rondje doen?

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:05

bobje26 schreef:
bliksemflits schreef:

Ik heb er ook eentje zonder been aftekeningen, alleen hoofd... Moet je dan alsnog een rondje doen?

Ja ik denk het wel, waarschijnlijk om te laten zien dat je paard geen aftekeningen heeft zoals in het paspoort staat :+ Maar rondje is wel snel klaar, ik laat m'n filmer gewoon 1 rondje lopen waarbij m'n paard gelijk volledig in beeld is.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:06

Ik heb een Fries, dan is een rondje rondom ook niet direct heel nuttig

Van de week am even proef gefilmd in de binnenbak. In twijfel nog of we gaan starten of niet. Dat het filmpje eigendom wordt van KNHS vind ik toch wel wat van....

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:07

Mijn bladzijde in het paspoort met aftekeningen is al 22 jaar leeg... Ja hij hij heeft wel een kol en 1 wit voetje maarja kan moeilijk zelf het paspoort ingaan kleuren.. Hopelijk krijg ik daar geen gedoe over

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:09

FleurSandro schreef:
Mijn bladzijde in het paspoort met aftekeningen is al 22 jaar leeg... Ja hij hij heeft wel een kol en 1 wit voetje maarja kan moeilijk zelf het paspoort ingaan kleuren.. Hopelijk krijg ik daar geen gedoe over

Dit vraag ik mij dus ook af. De aftekeningen van die van mij zijn in mijn paspoort ook niet getekend.

Heb me in kunnen schrijven voor 5 mei. Dus kan nog mooi even een test filmpje maken.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 00:22

FleurSandro schreef:

Hier keken wij ook naar, maar toen kwamen we er achter dat je dus gewoon de eerste pagina filmt en daar staat tekstueel de aftekening. ‘Gelaarsd wit’ bij een wit been bijvoorbeeld.

Overigens heb ik als filmer de amazone ook naar mij toe laten rijden aan het einde van de proef en ben ik wat naar voren gekomen om de close up te filmen, zonder te zoomen.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 00:38

xxPaige schreef:
FleurSandro schreef:

Hier keken wij ook naar, maar toen kwamen we er achter dat je dus gewoon de eerste pagina filmt en daar staat tekstueel de aftekening. ‘Gelaarsd wit’ bij een wit been bijvoorbeeld.

Overigens heb ik als filmer de amazone ook naar mij toe laten rijden aan het einde van de proef en ben ik wat naar voren gekomen om de close up te filmen, zonder te zoomen.

Ik heb een duits paspoort, kan het niet vinden..

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:21

Er is inderdaad een pagina te vinden waar in tekst is beschreven wat de aftekeningen zijn. Dat het op de schets ook ingetekend is, is niet verplicht, dus dat zal ook geen gedoe opleveren. Dit is pas verplicht als je FEI gaat starten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:13

FleurSandro schreef:

Bij die van mij is dat ook niet ingetekend, heb het wel gefilmd. Maar zou het raar vinden als dat nu een probleem geeft. Bij de selectiewedstrijden is daar namelijk ook niets van gemaakt toen dat werd gecontroleerd. Normaal word daar wel de chip gecontroleerd maar de chipreader deed het niet op dat moment (later wel weer, maar hoefde niet alsnog gecontroleerd te worden omdat mijn bijrijder haar proef al had gereden).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:17

Die van mij heeft een super lange beschrijving en is helemaal getekend. Hij heeft echt veel aftekeningen. Alleen daar is de jury al minstens 10 min mee kwijt :+

Weet er iemand of dat filmpje ook op pauze mag na dat rondje? Ik kan me voorstellen dat veel combinaties nog even een rondje willen rijden als je net 2 min hebt staan klooien om alles in beeld te krijgen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:18

Ik ben wel benieuwd hoe ver jullie achter de C zijn gaan staan? 2 meter achter de C, en als de ruiter voorbij komt dan zie je alleen zijn been als die bij C voorbij rijdt. Want volgens mij was de bedoeling toch dat de ruiter de gehele proef compleet in beeld is?
5 meter achter de C krijg je de ruiter wel helemaal in beeld. Maar dan is hij NOG verder weg als hij bij A is.
Al vanaf de BE lijn vind ik de combinatie in een stipje veranderen en dat is dan bij A natuurlijk ook zo. Misschien dat die juryleden op hun computer dan zelf gaan inzoomen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:56

Scum schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe ver jullie achter de C zijn gaan staan? 2 meter achter de C, en als de ruiter voorbij komt dan zie je alleen zijn been als die bij C voorbij rijdt. Want volgens mij was de bedoeling toch dat de ruiter de gehele proef compleet in beeld is?
5 meter achter de C krijg je de ruiter wel helemaal in beeld. Maar dan is hij NOG verder weg als hij bij A is.
Al vanaf de BE lijn vind ik de combinatie in een stipje veranderen en dat is dan bij A natuurlijk ook zo. Misschien dat die juryleden op hun computer dan zelf gaan inzoomen.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het een heel groot probleem is als je bij C niet helemaal in beeld bent (zolang daar geen oefeningen worden uitgevoerd natuurlijk). Ik denk dat ze bepaalde dingen echt wel 'door de vingers zien', want anders wordt er maar een handjevol correcte filmpjes ingeleverd denk ik.

Ik ga gewoon filmen hoe het lukt, zo goed mogelijk alles scherp en stil in beeld brengen en dan hoop ik dat het wel los loopt.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:59

Mijn uitslag is er!
Helaas kan ik nog geen protocol vinden maar wel de eindpunte!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:03

Buxy schreef:
Mijn uitslag is er!
Helaas kan ik nog geen protocol vinden maar wel de eindpunte!

En? En? En?

Ik ben heel benieuwd naar je protocol, met name de punten die ze aangeven. Ben benieuwd of het er anders qua commentaar uit ziet dan je papieren protocollen?