[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:00

Hier niet helaas -O- best wel wat stortbuien over getrokken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:07

Regen? :oo

Hier helemaal niets! Heerlijk gereden, met dank aan schuren op het noorden waardoor ik weinig last van de wind had!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:09

Ja en hele harde wind -O- , heb opzich prima kunnen trainen hoor. Paard wordt er niet anders van. Maar fijn was anders.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:23

Hier vanmorgen een paard buitjes maar stelde niet veel voor. Wel even lekker kunnen crossen buiten na de wedstrijden van de week :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:46

Hier gewoon hagel en regenbuien met heel veel wind. Die gaat nu iets liggen gelukkig

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:20

Gefeliciteerd cp112, *\o/*

Heb al even niet meer bijgelezen, :7

Bij mij komen de zenuwen nu wel voor vrijdag. Zal blij zijn als de kop eraf is *D
Gido schreef:
Janine1990 schreef:
Voor de mensen die in pension staan/paard niet aan huis hebben, hoelang (en hoe) zijn jullie onderweg naar stal?

Ik doe er op de fiets 15 minuten over en met de auto 5 a 8 min rijden :)

5 min auto 10 min fiets. Heerlijke stal alle voorzieningen aanwezig en betaalbaar :j

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:23

Gefeliciteerd met je veulen CP112! :)F Lief koppie!

Hier ook de paarden lekker dichtbij staan, 10 min. op de fiets. Staan bij kennissen aan huis en we doen samen de verzorging, ideaal!

Gisteren is het weer hier reuze meegevallen! Ze hadden inderdaad slecht opgegeven, maar dat is dan misschien weer het voordeel van aan de kust wonen, door die eeuwige wind waaien de buien ook al snel over ;)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:52

Hier een half uurtje rijden maar wel in eigen beheer dus dat is ook heel fijn.

Heb zaterdag mijn wedstrijd debuut met de merrie gehad. Gekozen om L2 te starten om dat ik haar helemaal niet ken op wds en haar ook nog niet zo lang rijd. De bakken waren heel mul zand en ik was al een van de laatste van de dag dus de hoeken was echt ploegen. Op de eerste proef werd ik 7e van de 29 met 192,5 punt. Tweede proef was de bezine op. Toch nog 184. Volgende wds over een wk of 2 M1 en als die goed gaat over een mnd een x M2 en dan zitten we eind mei begin juni (als de planning goed blijft gaan) als we Z1 kunnen gaan starten. Heb er echt zin in

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:22

Gisteren ons debuut gehad. Merk dat ik nog wel wat oefening nodig heb toch een winstpunt behaald dus nu officieel Z1 +1 *\o/*

Vanavond mogen we weer :j

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:56

Gefeliciteerd!!

Als ik iedereen zo lees met die goede debuten denk ik bij mijzelf echt wel sh*t

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:33

Gefeliciteerd Splinter!!

Lithya, hoezo oliebol??

Ik baal vandaag ook echt enorm ;( Eerste buitenwedstrijd, niet geoefend. Maar hij liep echt zó fijn! Vriendin reed ook (rijdt ook voor deze eigenaar) en zei vlak voor de proef dat mijn paard moest plassen, nou super! Dus heb ik hem laten plassen (doet hij op commando onder het zadel, maar wel alleen als hij moet). Maar ook in de proef liep hij zo fijn! Ik was echt heel erg blij!
Eerste proef uitgestrekte draf wilde hij in galop, zo voorwaarts was hij! Nouja, dat is een verpeste lijn natuurlijk. Aan het eind van de laatste uitgestrekte galop sprong hij over op het rechte stuk :+ Maar kreeg ik hem niet meer goed. Dus ook een stom foutje. Maar ik had alsnog wel iets van 181-185 verwacht.
Tweede proef liep hij ook gewoon super, ik was echt een blij mens, hij had nog niet één proef zo lekker gelopen sinds ik M2 heb gestart in juli. Tweede proef ging overall een stuk beter.
Ook de stap (zwak punt, maar wel ietsje beter dan Bonfire) ging voor mijn gevoel veel beter.

Helaas bleek dat vandaag beeld en gevoel mijlenver uit elkaar lagen. In de eerste proef had ik 164 en in de tweede proef 182,5.
Eerste proef als commentaar dat ik mijn benen stiller moet houden, want dit geeft een zeer paardonvriendelijk beeld. Verder dat we een leuke combinatie zijn (maar dat stond overal op de coupon geloof ik) en dat het paard meer van de hand af moet.

Nouja, die benen, dat weet ik. Het is alleen zo lastig als je zo lang bent en je paard vooral zo breed. Maar ik begrijp het wel, ik vind het ook niet mooi om bij iemand anders te zien. Dan maar weer meer oefenen daarop :+ Terwijl m'n instructrice zegt dat het ook een stukje smaak is, waar de ene jury over valt en de ander zich niet aan stoort. Ik wil het graag mooi hebben, maar de focus moet er niet gaan liggen natuurlijk.
Maar paard van de hand af? Ik heb al niets in de hand, behalve normaal contact. :\

Anyway, ik heb mijn laatste punt en mag Z1 starten... Maar ik twijfel gigantisch. Maandag gaan we even een baan uitzetten en de proef oefenen. Vriendin komt even mee te filmen... Ben benieuwd wat ik er zelf van zeg. De een moedigt me aan om vooral Z1 te gaan starten, in het kader van: Je komt nog wel meer jury's tegen die heel anders kijken waardoor je punten veel lager zijn. De ander zegt: Bevestig eerst maar ff verder in het M2.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:44

Splinter gefeliciteerd!

Janine wat rot zeg.. ik ben het eens met dat het per jury verschilt en je niet naar 1 wedstrijd moet kijken. Elke wedstrijd net wel net niet een punt, zou ik ook eerst meer bevestigen. Maar regelmatig prima punten en af en toe een slechte wedstrijd, dan zou ik me van die ene mindere keer niet veel aantrekken. Heb je misschien beeldmateriaal van je bewegende benen? En foto's van je protocol?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:47

Wat balen zeg! Lastig ook had je twee keer dezelfde jury?, ik ben zelf eigenlijk van de M2 goed bevestigen en daar eerst geregeld 190+ scoren. Zover ben ik ook nog niet hoor :=

Gisteren M2 gestart weer op heel groot leuk concours. Eerste proef ging echt fijn :) ! 2e proef kwam er iemand met een wapperende tas achter het juryhokje vandaan precies toen ik daar langs reed.. En die heeft de hele proef om de baan heen lopen wapperen. Daar hoef je bij mijn paard niet mee aan te komen :+

1e proef 186,5 en tweede 174.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:56

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten, super goed damens we gaan hard met z'n alle :D

@Janine, jammer dat je punten zo tegen vielen. Ik ga mee in bovenstaand commentaar. Wat rijd je normaal voor punten in de m2? Als die een keertje tegen valt zal ik gewoon over gaan als ik jou was, maar als het elke keer net is kun je misschien beter nog even m2 blijven. Hoe gaan de Z proeven thuis met oefenen?

Ik had vandaag ook weer wedstrijd, ging goed! Ze was alleen erg heet maar over het algemeen kon in het goed controleren en gebruiken in de proeven. Twee keer eerste met 195,5 en 185,5. Nog een puntje te gaan.... *\%/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:58

absque_dubio schreef:
Splinter gefeliciteerd!

Janine wat rot zeg.. ik ben het eens met dat het per jury verschilt en je niet naar 1 wedstrijd moet kijken. Elke wedstrijd net wel net niet een punt, zou ik ook eerst meer bevestigen. Maar regelmatig prima punten en af en toe een slechte wedstrijd, dan zou ik me van die ene mindere keer niet veel aantrekken. Heb je misschien beeldmateriaal van je bewegende benen? En foto's van je protocol?

Foto's van protocol heb ik wel, zal ik je wel ff pb'en... Maar het zegt niet zoveel, ik begrijp het commentaar wel.

Vorige wedstrijd had ik echt van die nét wel punten (180,5 en 181 ofzo), maar toen liep hij ook gewoon beroerd. Daarvoor twee keer in de 190. En die ene proef waar ik 188 haalde met een paar 4en en een 1.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:00

Yvank_ schreef:
Wat balen zeg! Lastig ook had je twee keer dezelfde jury?, ik ben zelf eigenlijk van de M2 goed bevestigen en daar eerst geregeld 190+ scoren. Zover ben ik ook nog niet hoor :=

Gisteren M2 gestart weer op heel groot leuk concours. Eerste proef ging echt fijn :) ! 2e proef kwam er iemand met een wapperende tas achter het juryhokje vandaan precies toen ik daar langs reed.. En die heeft de hele proef om de baan heen lopen wapperen. Daar hoef je bij mijn paard niet mee aan te komen :+

1e proef 186,5 en tweede 174.

Nee, twee verschillende jury's hoor :)

Balen van zo'n pipo zeg!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:02

droversrun schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten, super goed damens we gaan hard met z'n alle :D

@Janine, jammer dat je punten zo tegen vielen. Ik ga mee in bovenstaand commentaar. Wat rijd je normaal voor punten in de m2? Als die een keertje tegen valt zal ik gewoon over gaan als ik jou was, maar als het elke keer net is kun je misschien beter nog even m2 blijven. Hoe gaan de Z proeven thuis met oefenen?

Ik had vandaag ook weer wedstrijd, ging goed! Ze was alleen erg heet maar over het algemeen kon in het goed controleren en gebruiken in de proeven. Twee keer eerste met 195,5 en 185,5. Nog een puntje te gaan.... *\%/*

Super punten!!

Nouja, zoveel heb ik niet gereden, maar de laatste tijd wel structureel in de 180, maar nooit zo'n super gevoel als ik vandaag had.
Z-proeven heb ik vorig jaar voor het laatst gereden, maar de oefeningen neem ik natuurlijk wel mee, die doet hij gewoon goed. Appuyeren vindt hij makkelijker dan de travers. Maar ik denk dat ik met de travers nog wel een jaar werk heb om dat helemaal goed te krijgen. In stap is het echt super, maar in draf vindt hij het gewoon heel lastig. Appuyeren heb ik het idee dat het vanwege de diagonaal makkelijker is, ook al is de ene kant wel duidelijk beter dan de andere kant.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:23

Ik ben met Hadolly M1 gestart voor het eerst. Nog veel kleine slordigheden maar verder heel tevreden voor zo'n jong dier. We hadden 199,5 en 202,5 en een 2e en 3e prijs :D.

Janine er mag tegenwoordig toch flexibel gestart worden. Kun je altijd een keer Z proberen. De baan en oefeningen zijn soms zo anders dat het wat makkelijker gaat dan de M2.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:26

Wauw, mooie punten Sunny!!

En klopt inderdaad hoor, alleen weet ik niet of ik daar wat voor voel. Maar ik kan het altijd een keer proberen. Tot 5 wp mag je ook M2 blijven rijden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:45

Ik ga zelf meestal niet over eer ik voornamelijk 2 winst per proef haal.
Dan vindt ik de overstap niet zo groot ofzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:51

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat het per jury verschilt. Maak het eigenlijk nooit mee dat een goede proef met weinig punten beoordeeld wordt. Als ruiter niet, als toeschouwer niet en als jury niet.
Je hebt weleens wat minder punten maar als je daarmee nog bij de eerste 3 staat is het prima.

Ik ben het er ook wel mee eens dat het belangrijk is constant goed in een klasse mee te kunnen doen een reden is om over te gaan, niet omdat de 10 wp behaald is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:34

vonneke schreef:
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat het per jury verschilt. Maak het eigenlijk nooit mee dat een goede proef met weinig punten beoordeeld wordt. Als ruiter niet, als toeschouwer niet en als jury niet.
Je hebt weleens wat minder punten maar als je daarmee nog bij de eerste 3 staat is het prima.

Ik ben het er ook wel mee eens dat het belangrijk is constant goed in een klasse mee te kunnen doen een reden is om over te gaan, niet omdat de 10 wp behaald is.

Nou, ik maak dus ook eigenlijk nooit mee dat ik een goed gevoel heb en slechte punten. Daarom twijfel ik dus ook gigantisch op mezelf. Ik ben vaak superkritisch en dan krijg ik juist wel weer goede punten. Maar meestal ben ik kritisch en krijg ik gewoon punten die precies passen bij hoe ik me voel over een proef.
Dat maakt het nu voor mij zo vervelend.

Ik reed op mijn laatste wedstrijd in het L2 175 en 179, balen als een stekker natuurlijk. Maar ben wel overgegaan, omdat ik ook meerdere keren in de 190 had gescoord.

En met die 164 stond ik natuurlijk niet bij de eerste drie :P Was trouwens ook geen laatste. Maar door het commentaar (had het moeten vragen, maar de jury was al weg helaas, toen ik mijn punten haalde was de prijsuitreiking ook al geweest) kreeg ik ook een beetje de indruk dat ik werd gekort door mijn benen... Maar ja, dat weet ik nu natuurlijk nooit :+

Wat betreft meedoen, alleen de vorige wedstrijd zat ik net buiten de prijzen. Maar ja, wat is meedoen... Zeker als je altijd andere ruiters treft...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:35

c_alsemgeest schreef:
Ik ga zelf meestal niet over eer ik voornamelijk 2 winst per proef haal.
Dan vindt ik de overstap niet zo groot ofzo :+

Normaal vind ik dat ook hoor, niet zo zeer vanwege de overstap, maar meer vanwege de bevestiging.
Maar in dit geval betwijfel ik of ik die bevestiging wel ga krijgen...

Nouja, eerst maandag maar even afwachten wat ik van mezelf op de filmpjes vind... :j

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:15

Wat gaan jullie ontzettend snel!

Balen als je gevoel en de punten niet hetzelfde beeld geven Janine. Wel fijn dat het gefilmd is, dan kan je het zelf ook zien.
Ik wil ook altijd wel bovenin mee kunnen rijden en dubbele winst in proeven kunnen rijden voor ik over ga. Maar ik denk ook dat ik op een gegeven moment tevreden moet zijn met een winstpunt. Ik heb geen grote bewegingstopper, hoe hoger je komt, hoe moeilijker het natuurlijk wordt om dubbele winst te rijden.
Ik had vorig weekend een slecht gevoel over mijn proeven. Paard had erg veel spanning door applaus van de prijsuitreiking van voorgaande rubriek. In mijn proef bleken de letters verkeerd te hangen, dus alles bij elkaar, niet prettig gereden. Bleek ik nog 1e en 2e te zijn net 220 en 212. Helaas was het gevoel zo slecht, dat ik niet naar de prijsuitreiking ben gegaan. Nu goed aan het trainen, want eind mei gaan we het Z2 proberen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:25

Liquorice schreef:
Wat gaan jullie ontzettend snel!

Balen als je gevoel en de punten niet hetzelfde beeld geven Janine. Wel fijn dat het gefilmd is, dan kan je het zelf ook zien.
Ik wil ook altijd wel bovenin mee kunnen rijden en dubbele winst in proeven kunnen rijden voor ik over ga. Maar ik denk ook dat ik op een gegeven moment tevreden moet zijn met een winstpunt. Ik heb geen grote bewegingstopper, hoe hoger je komt, hoe moeilijker het natuurlijk wordt om dubbele winst te rijden.
Ik had vorig weekend een slecht gevoel over mijn proeven. Paard had erg veel spanning door applaus van de prijsuitreiking van voorgaande rubriek. In mijn proef bleken de letters verkeerd te hangen, dus alles bij elkaar, niet prettig gereden. Bleek ik nog 1e en 2e te zijn net 220 en 212. Helaas was het gevoel zo slecht, dat ik niet naar de prijsuitreiking ben gegaan. Nu goed aan het trainen, want eind mei gaan we het Z2 proberen!

Het is niet gefilmd helaas ;) Maar ik ga maandag twee Z proeven filmen, in de hoop dat het mezelf wat bevestiging geeft, of in ieder geval zorgt dat ik een keuze kan maken.

Wat bizar zeg, hoe kunnen ze de letters nu verkeerd hangen? :oo Knap dat je toch nog zulke punten had!

Wel foto's inmiddels... Maar ik hoop dit seizoen nog mooiere foto's te kunnen bestellen, ben er niet zó weg van...

Afbeelding

Je kan hier wel goed zien dat hij meer omhoog moet bewegen.