[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:33

Shelly21 schreef:
Prima-donna nee staat er duidelijk bij als je de foto's gaat bekijken. Dat je ze ook niet mag kopieëren.

Aha dan snap ik het ;)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:37

Wat leuk dat iedereen zo enthousiast aan het trainen is. Ik heb in januari 3 wedstrijden en in februari 1. Alles achter elkaar om kilometers te maken. Hopelijk krijg ik mijn zenuwen onder controle.. ik hoop dat ik winstpuntjes rij maar dat is altijd even afwachten. Ik heb er wel mega veel zin in.

Wanneer starten jullie voor het eerst?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:57

Harvey1 schreef:
Wat leuk dat iedereen zo enthousiast aan het trainen is. Ik heb in januari 3 wedstrijden en in februari 1. Alles achter elkaar om kilometers te maken. Hopelijk krijg ik mijn zenuwen onder controle.. ik hoop dat ik winstpuntjes rij maar dat is altijd even afwachten. Ik heb er wel mega veel zin in.

Leuk en spannend!!
Welke omgeving zit je ?
Kun je niet iets nemen tegen de zenuwen ? Ik heb dit met wedstrijden gelukkig niet, maar owee als ik een vaardigheidstentamen moet maken, dan springt m'n hart m'n keel uit :o ben aan het rondkijken naar iets dat daartegen helpt.

Ik start trouwens zoals het er nu naar uit ziet 4 maart voor het eerst met mijn jonkie :j

Ladygiroc

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:11

Ik start ook pas op z'n vroegst in maart denk ik.
Ik wil ze B starten om te kijken hoe ze is op vreemd terrein en als ze het aankan promoveren we sneller door.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:25

Ik wil Eston ook pas later in het jaar gaan starten (maart/april of zelfs nog wat later), moet hem eerst 120% voor elkaar hebben thuis. Zeker omdat ik met een hengst op pad ga vind ik dat erg belangrijk :) Maar hij pakt het wel super op voor zo'n jong dier. De oefeningen voor een B proef beheerst hij nu wel, zit natuurlijk ook niet zoveel in. Heb ook geen doelen gesteld, gewoon een start maken in de B en dan zien we wel. Wil ook graag op KNHS week, maar weet nog niet of ik dan Carrera of Eston meeneem.

Larissajulia: Mooie foto's :)
Pien1989: Fijn dat ze haar best deed, stoere foto!
MonteKarlo: Lieve foto!
ChelseyL: Mooi hoofdstel heb je!
PrimaDonna_: Gaaf filmpje ze loopt chique!
roosjenat: Mooi dekje :)
Shelly21: Fris en tegendraads, altijd lastig haha! Maar toch is het fijner om mee te werken dan een sloompie :)
Larissajulia: Fijn dat het rijden goed ging! Soms is even doorzetten nodig :)

<3
Afbeelding
Ook deze door AvanKol Fotografie, ik zal nog wel een topic maken als het allemaal compleet is.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:27

Wauw, wat een plaaaatje!!

Ik heb 20 januari m'n L1 'debuut' op onze club, t is een onderlinge wedstrijd, dus mooi even om te oefenen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:55

Dankjewel! Veel succes :) Is op mijn verjaardag moet goedkomen :P Onderling is altijd fijn voor de oefening!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 15:05

Nessie echt wat een gaaf dier!

Onderling is altijd goed idd. Ik ga er alleen te lui rijden omdat het toch niet voor winst is. Tenminste dat merkte ik de laatste keer.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 15:24

MonteKarlo schreef:
Harvey1 schreef:

Leuk en spannend!!
Welke omgeving zit je ?
Kun je niet iets nemen tegen de zenuwen ? Ik heb dit met wedstrijden gelukkig niet, maar owee als ik een vaardigheidstentamen moet maken, dan springt m'n hart m'n keel uit :o ben aan het rondkijken naar iets dat daartegen helpt.

Ik start trouwens zoals het er nu naar uit ziet 4 maart voor het eerst met mijn jonkie :j

Leuk! Nee nou dat helpt niet echt hoor. Ik blijf nerveus. Ik rij in de omgeving van Groningen.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:50

Afbeelding
Afbeelding

Jeej daar is hij dan! Word dinsdag nagekeken door zadelmaker.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:31

Mooi zadel!

Ik heb vandaag wodan weer gereden. Hij liep alweer fijn, hij mag alleen wel wat meer tempo hebben. Dat zijn we nu aan het oefenen en dan gaan we beginnen met de galop te verbeteren.
Mam heeft nog wat foto's gemaakt en 1 filmpje alleen ik kan geen filmpjes hier plaatsen dus heb ik er wat screenshots uitgehaald.

Het is natuurlijk niet perfect maar als ik kijk hoe we 2 jaar geleden bij zijn oude baasje reden dan ben ik stiekem wel een beetje trots!

Spoiler:
sorry is geen valegro paard maar een tuiger kruising die niet het beste dressuur paard is :Y)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe dekje : (lijkt heel klein terwijl het is full dressuur is )

Afbeelding

Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:39

roosjenat schreef:
Mooi zadel!

Ik heb vandaag wodan weer gereden. Hij liep alweer fijn, hij mag alleen wel wat meer tempo hebben. Dat zijn we nu aan het oefenen en dan gaan we beginnen met de galop te verbeteren.
Mam heeft nog wat foto's gemaakt en 1 filmpje alleen ik kan geen filmpjes hier plaatsen dus heb ik er wat screenshots uitgehaald.

Het is natuurlijk niet perfect maar als ik kijk hoe we 2 jaar geleden bij zijn oude baasje reden dan ben ik stiekem wel een beetje trots!

Spoiler:
sorry is geen valegro paard maar een tuiger kruising die niet het beste dressuur paard is :Y)

[ [url=m/Io39P6.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oE7sLn.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9U4fyM.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zKxy7g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/x6I0pZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto's! Nou je hoeft geen verantwoording af te leggen hoor ik rijd ook met een tinker tussen de dressuur paarden :).

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:48

Leuk dat jullie zo snel vooruit gaan :j hier de les moeten afblazen. Paard wou niet op de vanne en mijn piste lag barslecht. Een dipjes week gehad vanwege het weer en niet op de trailer willen maar dat maken we komende week dubbel zo goed :Y) Ondertussen zijn het maar 15 dagen meer tot mijn operatie dus wil er nog van profiteren! Zaterdag komt er een ruiter proefrijden die het dan 8 weken overneemt als alles gaat zoals gepland...
Duimen maar!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:53

roosjenat schreef:
Mooi zadel!

Spoiler:

Hey wat gaaf! Die van mij is ook een tuiger kruising :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:54

Shelly21 schreef:
[ [url=m/O1NYh1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oM0A1Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn! Lijkt zo op het oog al aardig prima te liggen, ben benieuwd of er veel aan gedaan moet worden.
Laatst bijgewerkt door MonteKarlo op 29-12-16 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:10

MonteKarlo schreef:
Shelly21 schreef:

Fijn! Lijkt zo op het oog al aardig prima te liggen, ben benieuwd of ereveld aan gedaan moet worden.

Volgensmij ook! Alle punten die je zelf kunt controleren waren allemaal goed :).

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:58

Harvey1 schreef:

Ik heb gisteren even gekeken naar de maneges hier in de buurt.
Maar heel raar want op startlijsten.nl stond de manege hier om de hoek niet bij en bij KNHS wel.
Dus heb ze gemaild om te vragen of de datums al goedgekeurd zijn.
Als dat zo is, dan wil ik of 28-1 of in februari :)

Voor de zenuwen zou je bachbloesem snoepjes kunnen nemen.. werkt ontspannend.

Nessie schreef:
Ik wil Eston ook pas later in het jaar gaan starten (maart/april of zelfs nog wat later), moet hem eerst 120% voor elkaar hebben thuis. Zeker omdat ik met een hengst op pad ga vind ik dat erg belangrijk :) Maar hij pakt het wel super op voor zo'n jong dier. De oefeningen voor een B proef beheerst hij nu wel, zit natuurlijk ook niet zoveel in. Heb ook geen doelen gesteld, gewoon een start maken in de B en dan zien we wel. Wil ook graag op KNHS week, maar weet nog niet of ik dan Carrera of Eston meeneem.

<3
[ Afbeelding ]
Ook deze door AvanKol Fotografie, ik zal nog wel een topic maken als het allemaal compleet is.

Wat heb je toch een knapperd! :)
Bedoel je zo'n trainingsweek bij de KNHS? Ik wil dit ook gaan doen van de zomer.
Zag gisteren toevallig op facebook voorbij komen dat de datums bekend zijn, dus ging kijken. Maar ik zou dan alleen in augustus de allround paard week kunnen. Verder hebben ze namelijk niks voor mij... Maar eerst kijken of het mag van de eigenaresse :o

Shelly21 schreef:

Netjes zadel!
Ik heb het idee dat hij wat naar achteren kiept, maar dit kan ook gewoon komen door foto.
Ik moet zoiets altijd in het echt zien.

roosjenat schreef:

Spoiler:

Fijn dat het rijden goed ging! :)
Lekker veel tempowisselingen rijden dat hij actief word van achteren, hij is lang en groot dus is dat vaak lastiger voor grotere paarden ;) Je rijd al leuk rond!
Hij is wel een beertje zeg! Is hij niet erg nat na het rijden?
Leuk dekje! Ik had hem ook voorbij zien komen via de mail van EJ.

HiFive5 schreef:
Leuk dat jullie zo snel vooruit gaan :j hier de les moeten afblazen. Paard wou niet op de vanne en mijn piste lag barslecht. Een dipjes week gehad vanwege het weer en niet op de trailer willen maar dat maken we komende week dubbel zo goed :Y) Ondertussen zijn het maar 15 dagen meer tot mijn operatie dus wil er nog van profiteren! Zaterdag komt er een ruiter proefrijden die het dan 8 weken overneemt als alles gaat zoals gepland...
Duimen maar!

Balen dat je les niet door ging!
Hopelijk heb je komende week een beter week :)
Spannend de nieuwe ruiter, hoop voor je dat het een fijn en betrouwbaar persoon is!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:00

Donna had vandaag weer even een zeikbui.. werd er echt niet goed van.
Maar na een paar keer flink gebokt te hebben liep ze uiteindelijk wel fijn :)
Morgen kom mijn beste vriendin foto's maken tijdens het rijden dus zal dan ook wel een topic maken :D
En hier wat plaatsen.
Wil haar ook vragen om weer te filmen, vind dat zo fijn. De eigenaresse doet dat ook altijd als ze komt kijken :)

Heb Donna van zaterdag tot morgen gedaan en moet zeggen, het is dat ik vakantie heb maar anders; Veeeeeeeel! :') Bevalt mij prima die 3 dagen dat ik Don doe hahaha!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:04

PrimaDonna_ schreef:
Morgen kom mijn beste vriendin foto's maken tijdens het rijden dus zal dan ook wel een topic maken :D
En hier wat plaatsen.
Wil haar ook vragen om weer te filmen, vind dat zo fijn. De eigenaresse doet dat ook altijd als ze komt kijken :)

Heb Donna van zaterdag tot morgen gedaan en moet zeggen, het is dat ik vakantie heb maar anders; Veeeeeeeel! :') Bevalt mij prima die 3 dagen dat ik Don doe hahaha!

Haha wat n draak, klinkt als een echte merrie.
Toevallig! Wij gaan morgen ook fotos maken :)
Hopen dat de mist wat is opgetrokken want nu kunnen we de overkant van de rijbaan niet zien..

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:04

Prima-donna mocht dat het geval zijn kan hij nog wat opgevuld worden gelukkig. Dus daar za het niet aan liggen. Maar kan ook zo lijken op de foto inderdaad.
Afbeelding
Zo zat ik erin. Heb zelf niet gemerkt dat ik niet in middelpunt zat. (let niet om mijn kleren, moest gewoon even testen haha)

Ben benieuwd morgen naar de foto's!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:09

Primadonna_ : ik ben idd al bezig met tempowisselingen en het gaat al steeds beter gelukkig. Ik vond het eerst heel lastig om hem rond te rijden maar we krijgen sinds een tijdje les en het gaat steeds beter.

Het is echt een teddybeer haha. Zweeten valt opzich wel mee , hij heeft soms wel wat zweet maar dan doe ik een fleecedeken om en dan gaat hij eten en dan is hij weer droog. Maar hij is nooit drijfnat.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:10

PrimaDonna_ schreef:
En hier wat plaatsen.

Fijn dat ze daarna wel fijn liep! :D
Ben benieuwd naar je foto's.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:09

@MonteKarlo: Hahaha ja Donna is een echte merrie! Persoonlijk ben ik ook meer van de ruinen. ALS ik ooit een eigen paardje mag kunnen kopen wordt dat ook een ruin :)
Heb bij elkaar 7 verzorgpaarden gehad en daarvan waren er 3 ruin, deze was zoveel relaxter met rijden :o Al kan Don ook wel relaxt zijn hoor! Zoals ze van de week in het bos was, was dan weer een hele andere kant die ik van haar leerde kennen :)
Leuk dat jij ook foto's gaat maken! Ben benieuwd! En de mist zie ik hier niet, dus ben benieuw morgen! En anders geeft dat wel een mooi beeld ;)

@Shelly21: Je zit er netjes op! En inderdaad beetje opvullen kan helpen :)

@Roosjenat: Goed bezig! :) Fijn dat ze niet zo snel zweet!
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 29-12-16 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:13

Afbeelding
Het lieve draakje vanmiddag tijdens het genieten van haar slobbermaaltijd. Die krijgt ze altijd na het rijden en weet ze zo goed nu <3

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:17

PrimaDonna_ schreef:
[ [url=m/9OFlWU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het lieve draakje vanmiddag tijdens het genieten van haar slobbermaaltijd. Die krijgt ze altijd na het rijden en weet ze zo goed nu <3

Ahw <3