[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:37

Mooie foto's Nann, hij is zo leuk met zn witte kop!
Oei vervelend zeg.. Herken echt een heel deel en ben d'r ook echt al lang mee bezig. Maar die verbetering gaat altijd zo langzaam :')

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:57

Leuke foto's!

Vervelend zeg! Ik ben een aantal jaar geleden flink hard tegen de bak rand geklapt op concours, kon na een maand nog niet fatsoenlijk lopen, traplopen ging al helemaal niet, was op de röntgenfoto's gelukkig niks te zien, maar ik heb er wel flink last van gehad!

Vandaag even een oefenparcours gereden, start over 1 week voor het eerst indoor met de 4 jarige, vond het toch wel fijn om even een rondje binnen te springen, haha :o
Heel tevreden over hoe hij sprong, wat een ontzettend fijn paard! :)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:22

Oh jeetje Leane, dat is heftig.. := Gelukkig dat je nu wel weer wat kan doen zonder er (veel) last van te hebben. Nog wedstrijdplannen binnenkort? Hoe gaat het verder met Gibbie?

Thanks Laura!

Dat klinkt pijnlijk SimonDesteny.. Gelukkig was er op de foto niks te zien! Fijn dat je oefenparcours goed ging! Welke regio start jij? :)

Wij hebben gister weer een leuke les gehad. Weer eens een lijntje gesprongen van 5 sprongen met 1 galopsprong. Vind dat altijd erg leuk om te doen! Merk echt dat ik weer het vertrouwen terug krijg en dat ik weer meer durf te rijden en het gewoon doe in plaats van dat ik twijfel over of we het wel gaan redden.. Erg blij met m'n paard!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:34

Laura, ja de verbetering gaat erg traag helaas. :j

SimonDesteny, gelukkig op de foto niks te zien!
Wat fijn dat je oefenparcours goed ging!

Super Nan, jullie doen een superleuke combinatie namelijk! :j

Mike gaat dit weekend dressuur starten en binnenkort starten we allebei springen in Soest en in Woudenberg. Allebei 2 rondjes voor punten. De L komt wel in de buurt nu maar twijfel of we al overgaan of nog even in de B blijven hangen. Even afwachten hoe ze reageert nu het indoorseizoen daar is. We hebben alleen nog maar B gestart buiten waar je lekker veel ruimte hebt. :o

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:36

Komt vast wel goed Leane (zo heet je toch want Nann noemt je steeds zo haha). De 23e in soest?
Fijn van je oefenparcours SD!
Lekker Nann, altijd fijn als het vertrouwen er weer is :)

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:53

Fijn dat je het vertrouwen weer terug krijgt Nann!
Ik start meestal in Drenthe/Overijssel. :)

Heb besloten dat ik vandaag onze trailer maar is ga schrobben, die is er echt wel weer aan toe. :') :o

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:29

Hallotjes ben terug van vakantie.. poging gedaan om alles bij te lezen :P zag leuke foto's voorbij komen maar ook van een voorover duikel val.. oeps. Goede resultaten op concours en outdoor Tolbert beetje rommelige organisatie maar toch goed resultaat.

Gistermiddag is onze 3 jarige Zavall voor de keuring geweest en STER geworden :D zijn we erg blij mee! hoop aankomende weekend voor de eerste keer erop te rijden. Dan heb ik over een tijdje 3 onder het zadel. Maar gelukkig ook nu 2 meiden gevonden die de andere 2 af en toe kunnen bijrijden.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:30

Wat een herfstweer vandaag!!! echt een domper! Kan ik eindelijk weer rijden na een week en waait het een halve storm en regen.. boehoe.. na 1 nat pak had ik er wel genoeg van. Morgen zijn de voorspellingen gelukkig beter.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:07

SimonDesteny schreef:

Heb besloten dat ik vandaag onze trailer maar is ga schrobben, die is er echt wel weer aan toe. :') :o

Hé dat ging vandaag ook door mij heen! Maar ik vond het toch te koud ervoor haha. Volgende week wordt het weer mooier, dan ga ik die van mij maar eens boenen. :D

Leane, 8ste in Woudenberg? 23ste ga ik misschien ook naar Soest. :)

Marijke, wat goed! Gefeliciteerd! Drie, pff waar haal je de tijd vandaan :') Haha. Wel fijn dat je 2 meiden hebt die je helpen. Hier is het gelukkig wel droog maar er staat wel een flinke wind..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:29

Ik was ook echt drijfnat vandaag Marijke :o
Binnenbakken allemaal bezet, want de stallen staan er nog in en ze waren bezig voor het opbouwen van de veulenveiling van aanstaande zaterdag. Heb er 6 gereden, toen naar vergadering in het ziekenhuis en daarna nog 2 gelongeerd. Alles buiten en grotendeels in de regen. Ben er nu dus wel klaar mee :=

Trailer wassen met dit weer :+ Regent vanzelf wel schoon :P

Gefeliciteerd met het sterpredikaat Marijke! En straks dus mooi aan het rijden met haar!
Fijn dat je enthousiaste bijrijders voor die andere twee gevonden hebt :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:57

Nann__ schreef:
SimonDesteny schreef:

Hé dat ging vandaag ook door mij heen! Maar ik vond het toch te koud ervoor haha. Volgende week wordt het weer mooier, dan ga ik die van mij maar eens boenen. :D

Leane, 8ste in Woudenberg? 23ste ga ik misschien ook naar Soest. :)

Marijke, wat goed! Gefeliciteerd! Drie, pff waar haal je de tijd vandaan :') Haha. Wel fijn dat je 2 meiden hebt die je helpen. Hier is het gelukkig wel droog maar er staat wel een flinke wind..

Dan zal ik je de 23e wellicht zien. Pony en ik doen mee bij de paarden BB

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:01

Is het hier al iets rustiger? :+ _O- niet bij te houden!

Jammer dat er geen smiley is van een steen ofzo ik ben er nog wel, maar beetje op de achtergrond. :=

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:10

Haha ja we zijn actief hier! Hoe gaat het met je knappe schimmel? Heb je in Texel gereden?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 00:40

Oh ik vond het topic de laatste dagen juist zo stil hahaha!

Laura, ik heet inderdaad Leane! Nan en ik komen elkaar heel geregeld tegen op wedstrijd, komen ook uit dezelfde plaats. :D
De 23e in Soest inderdaad en de 8e in Woudenberg! Misschien tussendoor nog een keer dressuur, maar dat weet ik nog niet.

Marijke gefeliciteerd met het ster predicaat! En nu lekker gaan rijden! 3 paarden, daar zou ik ook geen tijd meer voor hebben. Of niet hebben.. er momenteel niet voor vrijmaken. :o

Het was inderdaad ineens herfst! Brrrr, stuk kouder en veel wind. Gelukkig vanavond droog kunnen rijden. Mijn instructeur was weer aan het "zeuren" dat ik nu toch echt wel naar de L moet, heb 'm gezegd dat ik dat nu zeker van plan ben.
Nan volgens mij vroeg jij van de week waarom ik nog niet eerder de overstap heb gemaakt? Ben daar helemaal vergeten op te reageren.. :o
We zijn sinds de overstap van instructeur eigenlijk pas echt lekker aan het rijden en verbeteren. Ik heb een heel ander paard gekregen en één die veeeeeel blijer is tijdens het rijden en dan met name tijdens dressuur, springen vond ze altijd al leuk. Ze is ontzettend aan het ontwikkelen in bespiering, heeft rust in haar koppie, ik heb rust in mijn koppie en in mijn handen en in mijn benen, en en en... Het meeste lag natuurlijk aan mij en een sensibel paard daarbij werkt niet 100% mee. Nu kan ik mijn eigen spanning af laten vloeien en op wedstrijd denken; fiets it! (oké, soms nog niet helemaal. Maar een beetje spanning moet ik voor een wedstrijd juist hebben van mijn instructeur, dat is gezonde spanning :') ). En weet ik ook hoe ik de spanning bij Gibbie af moet laten vloeien.
We zijn dus sinds een paar maanden nu lekker op gang en hebben een aantal keer mooi hoog gescoord, prijzen binnen gesleept (zowel springen als dressuur) en ik heb gewoon een paard dat nu constant is (en dat ben ik nu zelf ook). Ik wilde vorige week gewoon nog 1 keer B rijden om te zien of ik dat echt vast kon houden. Want ik blijf wedstrijden toch een beetje spannend vinden, ondanks dat ik nu veel relaxter ben dan ik was. Dat hebben we nu vast kunnen houden, ook al voelde ze minder fijn als de dag daarvoor en daar was ik heel blij mee! Voor mij de bevestiging dat dit goed is en we nu echt wel een stapje verder kunnen. Het wijken pakt ze heel goed op dus verwacht daar geen problemen mee. :)

Trailer wassen... Denk dat ik het daar ook te koud voor had gevonden vandaag. :')

Leuk Saams jij ook in Soest! Mijn vriend springt in Soest ook BB! :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 01:13

Trailer schoonmaken zou ik ook eens moeten doen...
*kruipt ook weer onder een hunnebed; hey Elke, schuif eens op*

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:44

Anne_GTI schreef:
Trailer schoonmaken zou ik ook eens moeten doen...
*kruipt ook weer onder een hunnebed; hey Elke, schuif eens op*

_O-

Nann, het gaat steeds beter. We zijn helemaal terug gegaan naar de basis dus veel balkjes en lage huppeltjes om steeds terug te kunnen naar ontspanning. Elke week half uurtje privé les met Alice. Gisteren ook weer een drie sprong gedaan op 80 cm en ben zeer tevreden! Ik heb dus afgelopen weken geen crossen of andere springwedstrijden gereden.

Wel heb ik dressuur gereden. Schimpie naar derde prijs hihi Hattem ga ik crossen, B hc hopelijk lekker ontspannen door het springen en genieten van de cross :)

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:27

Haha, heb van het weer niet zoveel last, kan mooi onder de kap de trailer wassen! :)
Kreeg nog onverwachts bezoek tijdens het wassen, een van de pinken was uit het weiland ontsnapt, schrok wel toen ze ineens achter me stond. }:0 :+

Maar het is gelukt, de trailer is weer wit van binnen, in plaats van zwart, haha.

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:28

Jullie gaan hard! Ik net weer beter na 5 dagen flink ziek te zijn geweest..

Waarschijnlijk ga ik de 23ste ook naar Soest, zie dat er een paar gaan. Leuk! A.s zaterdag ga ik naar Nijkerk rondje BB en B.

Dit is mijn rondje van vorige week zaterdag in Bunschoten, 1 balkje maar dat is mijn eigen fout. Eerste keer B! :)

https://www.youtube.com/watch?v=nPP48jPLwy4

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:31

Hoi! Mag ik mij er nog even tussendoor melden?

Ik ben Roos (17 jaar) en rijd momenteel Kees waarmee ik BB/B spring. Kees staat te koop en gaat sowieso uiterlijk 1 november weg en dan krijg ik Vancouver te rijden. Een grote ruin die 1.30 heeft gesprongen in Koeweit. Met Vancouver is het idee in ieder geval B door te komen dit indoor seizoen :)

Zo rijden wij rond:
Afbeelding

Maar ik lig ook regelmatig zo:
Afbeelding

:P

Ik ga de 9e starten in Bunschoten, wie nog meer?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:22

Die laatste foto moest ik wel om lache sorry zo lag ik er ook vaak bij :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:56

Nu rij ik niet zijn er ineens allemaal mensen bij me in de buurt :') nog plek onder dat hunebed?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:09

Ik wil ook graag onder een hunebed, als het kan bij iemand anders. Wel zo gezellig :')

Ik stap iig zondag weer even op mijn eigen merrie en op de merrie die ik tijdelijk ga rijden zoals Cas uit logeren is :j Oeeeh gomir, en misschien vlek nog? <<)
Het went nog niet echt, geen paard op stal -O-

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:20

Vlek is ook wel rijdbaar hoor, als er ergens een plekje is om te rijden :+
Volgende week heb je weer een paard in de tuin :P Heb haar vandaag nog even laten enten en volgende week komt als het goed is de smid ook nog even :j Heb je daar eerst geen werk van ;)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:45

Goldie schreef:
Het went nog niet echt, geen paard op stal -O-

Ik snap t helemaal -O-

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:06

Ik zit graag onder mijn steen. :D

Junia, haha heerlijke foto's. Geen zeer gedaan?

Change3x, heeuuul herkenbaar. Dior komt al aan als hij alleen naar eten kijkt. :') Ik ben wat dat betreft blij dat het grasseizoen er (bijna) op zit. :D

Nann, die foto's. <3 Jullie zijn leuk samen!

Kaitlyn, bah! Klinkt wel als een naar ongelukje. Fijn dat er nu wel flinke vooruitgang in zit. :)

Marijke, gefeliciteerd!!

Elke, fijn dat het weer wat beter gaat. Soms is alleen even terug gaan naar de basis voldoende om weer stappen vooruit te kunnen maken. En gefeliciteerd met je 3e prijs!

Froos, welkom! Charmante foto, die tweede. Haha.

Goldie, je paard komt volgende week dus weer terug? Heerlijk!

Eef, :*

Zo dan. Zelf niks bijzonders te vertellen. Knorremans loopt fijn. <3
Zijn er hier dan ook nog mensen die de 14e dressuur starten in Woudenberg? :D