[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:27

5 uur pfff :O dat trek ik echt niet nu het nog zo donker is in de ochtend. Ik vind 7 uur al een hele opgave :+ . Vind mezelf wel een bikkel, auto is kapot dus nu moeten we met de fiets naar stal. Heb mijn workout alweer gehad voor vandaag. Hopelijk kan de auto volgende week gemaakt worden, als het bestelde onderdeel eindelijk geleverd is.

Sanne96

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:58

wat leuk dat iedereen zo fanatiek aan het trainen is en al wedstrijden rijd, voor degene die nog niet kunnen rijden/ starten nog even wachten :(:)

Zelf zit ik erg in de knoop, mijn schimmel wil absoluut niet aan de teugel blijven lopen, ze wordt zo sterk en doet alleen dr kop maar verder omhoog. Verder doet ze alles super

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:14

Wat zegt je instructeur/instructrice er van? Er zijn heel veel redenen te verzinnen waarom het niet lekker gaat.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:24

SusanH schreef:
Wat zegt je instructeur/instructrice er van? Er zijn heel veel redenen te verzinnen waarom het niet lekker gaat.

Ze zit eigenlijk goed in haar vel, is een maand terug helemaal nagekeken omdat ik zelf twijfelde of het iets in dr rug of nek zou kunnen zijn. Verder trainen we er gewoon op, in stap gaat het nu wel maar draf en galop is een drama

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:30

Van de stap uit verder opbouwen. Gooit ze in draf haar hoofd omhoog, terug naar stap tot je haar weer voor elkaar hebt. Zo heb ik met Chaplin ook steeds verder uitgebouwd. En heeeeel veel overgangen en voltes rijden. Dat helpt bij ons heel goed. Overgangen om hem goed op het achterbeen te krijgen, en voltes om hem ronder te maken.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:53

Urielle: Succes met het studeren!

SusanH: Balen dat de auto kapot is, hopelijk is hij gauw hersteld!

Ik heb deze week al een paar keer een buitenrit gemaakt omdat de stap van mijn pony echt nog beter moet worden. Hij doet iets wat het midden houdt tussen stap en draf, een beetje dribbelen dus. Na een tijdje rijden verbetert het wel. Ik wil hem niet steeds in z'n mond zitten, want als ik druk opbouw gaat hij alleen maar harder. En een ophouding heeft niet altijd voldoende effect. Maar we werken eraan :)
Dit weekend heb ik toevallig 3x training, dus het wordt druk :+

In januari wil ik kijken of ik nog eens een lesje kan vastleggen bij Bram Chardon :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:42

Zondag ga ik naar een markt bij ons op stal, leuk!
En straks heb ik kerstshow 1, morgen kerstshow 2.

In Zaandam in sporthal de Struijk.

Ben benieuwd wat we er dit jaar van maken!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:31

Maaikevdk schreef:
Vandaag les gehad. Mijn instructrice is ook ostheopaat, en denkt dat paardlief vastzit :( Hopelijk wil haar eigenaresse haal laten behandelen, anders zie ik dan wel weer. Verder wel een fijne les gehad :)

Helaas, het is niet gelukt... Eigenaresse denkt dat het komt doordat ze te weinig bereden wordt, meestal 3 keer per week. Instructrice zei wel dat het rijtechnisch ook op te lossen is dus dan gaan we dat proberen! Hoe lang rijden jullie meestal? Ik rond de 3 kwartier, maar haar eigenaresse zegt dat je gerust een 1,5 uur kan rijden, ik vind dit persoonlijk veel te veel voor een dressuurtraining, maar vraag me af wat jullie daar van vinden?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:36

SusanH: ja dat ken ik hele sportbeweging al weer gehad op de fiets dan haha. Mijn stal is een half uur fietsen.

Maaike: Ik zou geen 1,5 rijden nee. Ook om frustraties te voorkomen dat je maar door blijft gaan. Vaak wordt het er niet beter van. Ik rijd zelf als het goed gaat vaak ook maar een half uurtje. Altijd tussen halfuur en uur in.

Ik moet nog een nieuwe cap. Iemand suggesties?

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:58

Dat idee heb ik ook Shelly. Ik geloof dat een paard er niet beter van wordt na 1,5 uur rijden.
Ik heb een verstelbare van Divoza, geen idee hoe hij heet :o

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:01

Oops... heel dat gepiep over wachten tot Adelin wat meer op bespiering is voor ze een ander zadel krijgt... niet gelukt.

Een pensionklant, mijn rechter (en afentoe ook linker) hand, belde dat Sta Rho (een ruitersportzaak in Rhoon) vanmiddag nog een plekje tussendoor had om haar zadel te controleren, of ik kon rijden. Prima, want er hangen daar ook een hoop tweedehands zadels, kon ik alvast even snuffelen. Ik moest wat eerder naar stal omdat ik nog langs de garage moest, en onderweg belde mijn allerliefste moeder, er was een financiële meevaller, of ik toch niet al beter geluk voor een zadel kon kijken. Uhm... eigenlijk wel, want de zadels die ik nu gebruik schuiven naar achter, en dat traint ook niet optimaal.
Dus even gebeld en er was nog wel een plekje bij te maken.

Paardjes ingeladen, ik in mijn spijkerbroek, want filteren heb ik niet bij me. Een zadel of 5 gepast, maar het waren allemaal zadels waarbij mijn gevoel "mweh" zei. En ik wil best een goed bedrag voor een tweedehands zadel neerleggen, maar dan wel 1 waarbij ik een goed gevoel had.
Pensionklant had ook nog een Euroriding Titan 2 bij om in te ruilen. En die lag als een huis en kon mijn goedkeuring verdragen. We zijn dus vooral voor de ervaring gegaan, zadel van pensionklant lag goed, en ik heb haar andere zadel overgenomen. Ach, leuk stukje gereden.

En ik was bij de garage ook weer lekker bezig. Moest wat afhandelen over de trailer nog, maar mijn radio doet het al een tijdje niet meer. Ik dacht dat het aan de radio lag, maar de garage meneer vond dat zijn monteur er maar even naar moest kijken. Ik nog vertellen dat ik zelf al had gekeken, maar dat de stekkertjes vast zaten.
Alleen had ik wel alleen naar de voorste stekkertjes gekeken. De achterste waren er keihard uitgetrild.
Volgens mij hebben ze smakelijk om me gelachen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:39

:D

Incidenteel heb ik geen moeite met anderhalf uur maar om nou drie keer per week te doen, nnee. Zeker niet met een jong of groen paard.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:48

Ik train ook meestal maar 3-4x per week en vaak maar een half uur. Is wel een jong paard maar bij mijn schimmel reed ik ook maar 4x per week en dan meestal 2x een uurtje en 2x een halfuur.
Wat ik wel die is dan nog 2x per week longeren aan bijzet om ze lekker soepel te houden naast t rijden.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:03

Maaike, ik vind 1,5 uur dressuurtraining ook best veel :o Ik ben een grote voorstander van niet al te lange trainingen en stoppen op een moment dat het goed gaat.
Als je je trainingen te lang maakt en je paard wordt moe, loop je het risico dat het ineens helemaal niet meer lukt. En om zo je training te moeten afsluiten is niet leuk.

Leuk Utixo dat je dat zadel van je pensionklant hebt kunnen overnemen :) En gelukkig was het met je radio enkel wat stekkertjes weer terug steken ;)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:10

1,5 uur rijden vind ik ook echt lang! Na een half uur/3 kwartier ben ik vaak wel klaar met alles wat ik wil trainen. Als het erg goed gaat stop ik ook eerder of ga ik naar buiten met hem of iets dergelijks :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:13

Ik stop altijd als Raymond goed heeft gewerkt.
Soms komt de achterhand er met tien minuten al onder en kan ik de rest van de les op andere dingen focussen, en soms heeft het drie kwartier nodig.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:42

Ik rijd ook nooit langer dan 45 minuten.. maar wel stop ik pas als het goed gaat! Springles is meestal wel langer dan een uur maar daar wordt heel veel tussendoor gestapt :j

Vanmiddag na 2 weken weer les, ik zal eens vragen of mn moeder wat wilt filmen :D

Wat fijn van je zadel Utixo!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:47

ik vindt 1,5 uur ook echt lang om te trainen. Ik rijd max een uurtje, maar dat komt ook niet veel voor. Als ik buiten rijd rij ik wel langer, maar dan stap ik ook heel veel.

Vanmiddag weer lessen, even kijken of m'n instructrice een stukje wil filmen of foto's wil maken

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:04

Buiten rijden vind ik ook anders dan dressuur rijden. Buiten is lekker ontspannen en in de bak hard aan het werk. Ik kan zo 1,5/2 uur buiten rijden, in de bak echt niet! Ik houd meestal 45 min als richtlijn aan.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:03

1.5 uur hou ik niet eens vol! Soms rij ik maar 20 minuten, zijn ze braaf, zijn ze braaf. Maar na 3/4 uur ben ik op.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:21

Even terugkomend op mijn post over zijn mond:

Zwartvosje: Ja alleen als hij nageeflijk loopt doet hij zijn mond open. Gisteren weer even op gelet maar gisteren deed ie het niet. Ik liet zijn teugel iets losser dus dat zou het misschien geweest kunnen zijn maar ik had nu eigenlijk net een iets te lange teugel. Hij vind het werk heel leuk maar heeft wel(gezien door da) heeeele kleine haken achterin zijn mond. Maar dat is denk ik de oorzaak niet. Spanning van mijn hand zou het wel kunnen zijn.

Urielle: Teveel hand is mogelijk, ik heb veel steun aan de teugels en moet dat afleren. Hij heeft zoals gezegd heeeele kleine haken aan de achterkant maar dat is het denk ik niet(waren echt mini en daar zit het bit niet). Zadel heb ik pas een aantal maanden geleden laten aanmeten door een zadelmaker dus dat is het niet. Hij vind nageeflijkheid best lastig maar heeft L2 dressuur gereden dus ik denk niet dat hij mijn B-proef heel lastig vind.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:41

1,5 uur rijden vind ik ook erg lang. Wij rijden meestal rond de 30 als we zelf trainen en een uur als we les hebben. Dat is soms ook wel wat langer als je het losstappen en uitstappen mee rekent. Hij loopt eens per week dressuur les of springles (afwisselend) en in het crossseizoen ook nog om de week een crossles. We rijden hem 5 a 6 keer per week. En idd wat anderen ook al aangeven, we stoppen als het goed gaat.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:29

Bijna klaar met koken hier. We gaan vanavond Sinterkerstdobbelen op stal, en vorig jaar hebben we de traditie ingesteld dat ik dan Indisch kook. Ben sinds gister bezig, vond het weer te weinig, weer bijgemaakt. Nu alleen de eieren en de satesaus nog.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:35

Oeh lekker! Veel plezier vanavond :) Ik ga zo lekker rijden, ben benieuwd hoe het gaat!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:05

Veel plezier Utixo! Klinkt ook lekker :P

Ik vind anderhalf uur ook wel erg veel als het gaat om actieve training in de bak :oo
Ik rijd inclusief in en uit stappen meestal drie kwartier tot een uur en daarvan is dan tien minuten instappen en vijf minuten ongeveer uitstappen, en tussendoor stap ik ook regelmatig. Ik ben er van overtuigd dat regelmatig een korte stappauze inlassen positief inwerkt op de training. Heeft ze even de tijd om haar koppie leeg te maken en te verwerken wat ze zojuist gedaan heeft, voordat ik andere oefeningen ga rijden. Als ik dalijk weer kan rijden ga ik het ook weer iets anders aanpakken. Ik wil dan per training op een of twee oefeningen focussen en stoppen zodra die goed gaan. Dus dan zal ik misschien nog wel korter rijden. Ik wil dan wel vaker gaan rijden, en daarnaast blijf ik longeren met bijzet. Dus in totaal blijft ze in principe evenveel getraind worden, maar m.i. beter verdeeld. :Y)

OneAndOnlyx Ik zou dan inderdaad toch gaan denken in de richting van teveel druk in de mond, zeker als je zegt dat hij op een (te) lang teugeltje wel zijn mond dicht houd. Misschien een idee om goed te gaan oefenen op je balans, ook naast het paard! (Moet ik zelf ook O:) )