[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:53

Ja dat ook wel een beetje ja! En je rijdt 3 maandne dezelfde proeven op den duur komen ze je de neus ook uit :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:54

Nu we het over selecties hebben. Ik zei september dat ik geen selecties in het M1 ging doen want dat leek me pittig zo'n pony tussen die top kastelen. Misschien ga ik eigenwijs de eerste selectie in het M2 proberen, kijken waar we uit komen. :P

Ja die 3 maanden dezelfde proeven terwijl je je punten al hebt en er klaar voor bent is saai. :P ik vind de M1 proeven ook veel fijner dan L2, en echt niet zoveel moeilijker hoor!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:01

absque_dubio schreef:
Ik heb er ook over gedacht selecties te rijden, maar dan moet ik nog een half jaar M1 rijden. Mis de uitdaging dan. :o dus ik ga ook gewoon over, dan maar geen selecties (bij ons beginnen ze eind deze maand).
Ach 1 oefening iets minder maakt niet uit toch! Voor mijn gevoel gaat bij ons halthouden/achterwaarts ook nog niet 100% netjes, maar krijg toch 6en of 7ens terwijl ik met een 5 ervoor ook akkoord zou gaan. :+

Ben heel benieuwd hoe je paard het nu zonder metacam gaat doen. Dat hij nu wel weer goed stapt is positief! Misschien toch een ontsteking of irritatie die met rust en ontstekingsremmers weer goed komt?!

Welke regio start jij, Gelderland of Utrecht?

Ik heb gisteren een smid helemaal uit het hoge noorden gebeld, hij zegt het zou me niks verbazen als het gewoon een kneuzing/verstapping is geweest. Hij is ook geen fan van de dubbele lip voor. Dus ja, nog een mening :+

Marietje35

Met die punten zou ik dat ook doen Absque! :j

Anoniem

Wie heb je gebeld? (kom zelf ook uit het noorden)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:05

stuur je even pb.

Hij zegt zo kreupel als hij ineens was .... meestal zijn dat zweren, kneuzingen, verstappingen etc.
Tsja, dat is iets dat ik zelf tegen anderen ook altijd zeg dus ook dat sluit ik nog niet uit.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:26

Lastig zeg alle verschillende meningen..

Regio Gelderland, we hebben helaas een mega sterke kring. Vorig jaar indoor waren we 4e van de kring in de B. Helaas was de regio ergens waar ponylief de bak eng vond. We reden voornamelijk voltes om de X en dat was onze proef. :') dat is het lastige met een pony die zich totaal afsluit als ze iets eng vind..
Maar vind het denk ik wel leuk om de eerste selectie gewoon te rijden in het M2, misschien hebben we wel een fantastische dag. :+

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:36

Hopelijk gaat het steeds beter Marietje en kun je straks weer rustig aan beginnen! Valentino heeft ook een dubbele voorlip, hij is altijd zo beslagen en mijn eigen wil / gaat dit niet veranderen omdat hij bang is dat hij dan kreupel word door een andere stand. Hij staat (schatting) al wel 6 jaar in deze stand.

Ik zou M1 gaan starten Yvank, zo te horen moet die dat zat aan kunnen! En met selecties moet je toch geluk hebben. Zo ben ik 2 jaar terug indoor naar de Overijsselse geweest met een paard in de M1, totaal geen verwachting en heb mij zelfs af willen melden, omdat ik toch niet goed genoeg zou zijn!! Deze dag viel alles samen, Cesar liep op dat moment de sterren van de hemel, jury's waren het eens met elkaar en dan wordt je ineens 4e!! Heb in tijden niet zo hard staan grijnzen als die avond.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:37

Wauw wat gaan jullie hard!

Knap gereden met jullie punten. Is toch leuk he, met een goed gevoel en winstpuntje naar huis komen :)

Heel vervelend dat je in zo'n sleur zit nu.. Ik hoop echt dat er snel vooruitgang en duidelijkheid komt! Zo lastig, zoveel mensen en zoveel meningen.. Brrrr :n

Ik ben nu 4 keer gestart in het M1 en heb 5 winstpunten. Nu heb ik het weer super druk met stage en school, dus het rijden gaat helaas op een laag pitje. We hebben geen verlichting in de bak, dus dan wordt het allemaal nogal lastig :( Maar wil nu vooral op buitenrit en wat gaan springen in de binnenbak. Vind ik zo tof!! Paard was tijdens het indoorseizoen weer zó onwijs kijkerig.. Krijg haar slecht rond en dan gaat het natuurlijk wel hard met de punten haha. Volgend jaar weer lekker tijdens het buiten seizoen van start. Veel leuker!! :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:50

Echt?! Doe mij het indoor seizoen maar :o :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:54

Afgezien van wat de kreupelheid nu veroorzaakt; ik heb allemaal verschillende meningen over de stand.
De 1 zegt te lange teen, de ander wil ijzer met 1 lip, weer een ander met 2.
Tsja, en dan mag ik als "leek" gaan kiezen. Ze kunnen allemaal een verhaal vertellen dat plausibel klinkt.
Eigenlijk moet dat toch niet mogen. :? :n

Op school was het gewoon duidelijk: ik word schrijf je maar op 1 manier ..... waarom werkt dat nu ook niet zo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:07

Tja zo gaat dat altijd.. Eigen gevoel volgen :)

Nou hier is vlakbij 21 november een onderlinge wedstrijd waar mensen van buitenaf ook aan mee mogen doen. Denk dat ik daar M1 ga starten en als dat goed dan officieel ook M1 daarna!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:12

Marietje35 schreef:
Afgezien van wat de kreupelheid nu veroorzaakt; ik heb allemaal verschillende meningen over de stand.
Tsja, en dan mag ik als "leek" gaan kiezen. Ze kunnen allemaal een verhaal vertellen dat plausibel klinkt.

Op school was het gewoon duidelijk: ik word schrijf je maar op 1 manier ..... waarom werkt dat nu ook niet zo :+

Mijn merrie heeft platvoeten en het paard dat ik bij rijd lange tenen, staan nu allebei op break overs en doen het super!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:11

absque_dubio
Wauw super punten!!

Yvank ik ga in het M1 want vind het ook zonde om tot januari in het L2 te blijven.

Vind de M proeven opzich wel fijn alleen de voltes 10m in galop niet zo haha

Wie had je gebeld marietje? Ik kom ook uit het noorden hahah

Ik zou 6 en 7e op concour gaan 6e L2 en 7e M1 maar die is afgelast helaas. Dus nu 15e M1 debuut.
21e is hier 1e selectie wedstrijd

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:55

Hoe is het met je paard Marietje? Loopt hij al beter?

Ik heb zondag clubkampioenschappen. Dressuur, springen en cross. Valentino ga ik in het diepe gooien met de cross, heb het zelf nog nooit gedaan en Val ook niet. Dus ik ben benieuwd! Hij heeft wel een hekel aan water. Toevallig dat de merries gisteren de waterbak in de wei kapot hadden gemaakt, waardoor er een grote plas in de wei lag. Ik gisteren met Valentino de wei in, maar hij ging alleen achterwaarts door de plas.... :')

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:13

Daantjuh succes zondag! En met het water haha

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:43

Marietje35 schreef:

En een ijzer zonder lippen?
Moet je paardje alleen niet makkelijk zijn iedere eraf trappen..

De mijne staat voor dubbellips, ook vanwege lange tenen (letterlijk). Waardoor ze niet snel genoeg 'weg' is voor haar achterbenen en deze steeds aantikt.

Je hoort er idd wisseldende verhalen over, maar tot nu toe bevalt het voor de mijne super.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:07

Nou, het was mijn weekend wel! Wat heb ik gisteren een lol gehad met Val. Dressuur liep hij fijn, wel wat braaf en 187 punt. Springen echt een super stomme weigering, zelf iets te makkelijk en Valentino maakte er mooi gebruik van. Toen de cross in, waterbak mocht je alternatief rijden omdat hij behoorlijk vol stond door de hoosbui van zaterdagavond. Hindernis 1 kwam ik in volle vaart op af, Valentino die kijkt, wil remmen maar door de snelheid bedacht hij zich en sprong toch nog. Hindernis 2 even iets twijfelend, kwam meer doordat ik hem zelf eng vond. Daarna gingen de oortjes erop en ging hij als een speer. Tot de waterbak.... :') Even staan prutsen, werd hem niet dus maar alternatief gesprongen. Daarna heerlijk uit kunnen rijden en Valentino genoot volgens mij in volle teugen! Hij ging zo snoei hard door de finish dat ik hem bijna niet terug kon krijgen!! :o

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:09

!! Wat gaaaaaf!! Doe je dat vaker! Ah wat stoer van jullie. Is Val springefokt?

Ik wil ook zo graag eventing rijden!! Maar mijn paard is zooooo'n schijterd.. Ben een keer een eventing parcours gaan springen en toen was het eerst een half uur paniek, daarna maar over 2 boomstammen gekregen haha was echt zo jammer.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:30

xMercury schreef:
!! Wat gaaaaaf!! Doe je dat vaker! Ah wat stoer van jullie. Is Val springefokt?

Ik wil ook zo graag eventing rijden!! Maar mijn paard is zooooo'n schijterd.. Ben een keer een eventing parcours gaan springen en toen was het eerst een half uur paniek, daarna maar over 2 boomstammen gekregen haha was echt zo jammer.

Valentino is een afstammeling van Ronaldo (dressuur), maar kan super goed springen als je ermee overweg kunt! Dat kan ik dus niet zo goed.... :P Dit was mijn eerste keer cross. Onderlinge wedstrijd van de club en ik dacht, doe eens gek! Ik geef mij op voor de cross, ik mocht ook kiezen of ik hoge of lage hindernissen zou nemen. Resulteerde in heenweg laag en terugweg toch de iets hogere! :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:02

Wat gaaf Daantjuh! Heb je ook beeldmateriaal?

Ik ben donderdag weer terug geweest voor controle. Stap is er niets meer te zien, maar in draf nog wel.
Kort gezegd: echo had weinig zin omdat het te diep ligt. Ik had 2 opties; of nog even doorgaan met metacam of de voet inspuiten. Voor het laatste heb ik gekozen omdat we dus niet zeker weten hoe het er precies in de voet aan toe is. Gezien het herstel binnen 1 week kunnen we er wel vanuit gaan dat het niet drama is, maar toch .... ik kies liever het zekere voor het onzekere. Met inspuiten weet je zeker dat het zijn werk doet waar het nodig is. Ik moet nu 2 x daags stappen en dan komt de dierenarts maandag weer controleren. Tot die tijd wel boxrust voor hem, maar hij heeft het prima naar zijn zin in zijn nieuwe box.
voor mij is het rijden dus voorlopig over! ;(

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:45

Wat gaaf daantjuh, ik durf dat allemaal niet.

Marietje, fijn dat het de goede kant op gaat, hopelijk snel weer terug op de rit

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:26

Als het maar weer over gaat Marietje, dat is toch het belangrijkste! Rijden komt dan vanzelf wel weer, gezondheid van het paard gaat voor!

Ik heb helaas niks geen beeldmateriaal van mijn crossdebuut, vriendlief was te druk met kletsen, dus die was het vergeten en voor de rest liep er niemand met camera volgens mij. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:26

Gaaf van je debuut!

Hopelijk gaat het snel weer over Marietje :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:52

Wat jammer Daantjuh, ik vind het altijd zo leuk om van zulke dingen een filmpje te hebben :j