[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvankBacardi

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:41

jeetje wat aso zijn sommige ruiters he!
ik had het vandaag ook een vrouw op een fries die iedereen in de weg reed ze leek t er wel om te doen.

bij mij ging de eerste proef best goed niet helemaal naar mijn zin maar toch 202.
inn de 2e proef hadden we ineens overal spoken en spanning maar toch nog 175.

en wij zijn M1 startgericht *\o/*

nog even trainen dat wel :+

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:40

Hier zijn de kampioenschappen ook niet helemaal lekker gegaan. Enjoy was totaal niet voorwaarts en niet lekker in de aanleuning. Proef doorkomen kostte ook veel moeite terwijl ze normaal lekker voorwaarts is.
187 jury 1 en 189 jury 2 met een 9de plaats van de 24. Mooie ervaring geweest en nu lekker naar het M. *D

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:06

Super resultaten. Ik was 2 maanden niet gestart omdat mn pup van 4 jaar steeds te diep liep. Gisteren zo fijn gereden met 2 stabiele proeven. Ik reed zelf alleen niet netjes mn figuren en wende vaak te laat af. De jury kwam nog naar me toe om te zeggen dat dit zo zonde was en ik hier veel punten op liet liggen. We hadden 177 en 184 punten. Nog 2 puntjes voor het M1

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:13

Ik heb hier al een tijdje niet meer gereageerd maar lees wel mee.

Ik heb veel mooie resultaten langs zien komen.

Aso ruiters met losrijden zijn er dus jammer genoeg overal, door zulke ruiters zijn mijn kringkampioenschappen verpest. Mijn paard kan daar niet tegen en er was iemand die mij klem reed terwijl ik op de hoefslag reed en zij aan het wijken was op de zelfde hand. Mijn paard kreeg hierdoor spanning en dan loopt die niet meer, haar paard kreeg spanning van mijn paard en schoot elke keer weg als ik langs reed toen keek ze me aan van hallo bied even je excuus aan |o .

Wij zijn hard bezig om de oefeningen van het M1 te oefenen, als alles lukt en ik het idee heb dat we over de 190 punten kunnen rijden gaan we de ring in.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:15

Heb ook een hekel aan die asoruiters. Zo is er bij mij al eens een paard verpest, die daardoor heel veel angst opbouwde als ze te dicht bij haar kwamen.

En daarom zoek ik zoveel mogelijk de locaties op waar de ruimte is. Al zal ik dit jaar ook een paar keer op een klein terrein moeten starten. Anders kan ik me niet selecteren voor de regio. Maar ga dan wel vragen of ze me of aan het begin of aan het eind plaatsen. Zodat er toch meer ruimte is. En ben zelf dan ook wel een beetje aso, om dan gewoon mijn recht te nemen. Vooral bij mensen die gewoon aan het uitstappen en kletsen zijn. Of mensen die denken dat ze dwars over het inrijterrein kunnen lopen.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:58

daar kan ik ook zooo niet tegen, mensen die echt een half uur gaan uitstappen terwijl het buiten gewoon normaal weer is en genoeg ruimte om daar uit te stappen, pfff

amber28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:26

Gefeliciteerd iedereen met punten :)

En als iemand heel dicht bij me komt een paar keer opzettelijk dan pak ik ze terug Door mijn paard aan te laten galopperen laten 'stampen' en dan op hun af rijden

Meestal blijven ze daarna wel uit de buurt want ja wie schrikt er nou niet van een best wel brede Fries die dan in eens op je af komt *D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:27

@ Lisa: spannend jouw debuut komt ook steeds dichterbij!

@ FriesWytske: fijn dat je met je laatste wedstrijd ontspannen hebt kunnen rijden met je paard :)

@ Laura: balen zeg van je regio dat mensen zo aso rond reden.

@ Sanne: gaaf dat je instructrice naar het NK mag!

@ Nies: jammer dat je hebt afgegroet, 175 is zo slecht nog niet.

@ IvankBacardi: gefeliciteerd met je punten!

@ Simpie: lekker voorbereiden op het M1 dus, toch gefeliciteerd met je punten!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:07

Zo, moest nodig even weg dus dacht daarna maar even verslag doen van de regiokampioenschappen hier.
Was de hele dag op zich niet echt zenuwachtig maar kreeg weer geen hap weg (onbewust dus wel denk ik). Hij stond er eigenlijk top aan. Eerste proef was ik niet erg tevreden over, we kregen net aan de tijd om 1 rondje in de wedstrijdbaan te doen en in de stress reed ik daarna meteen naar A om te beginnen ipv m'n rondje af te maken. Het hele beginstuk van de proef was daardoor rommelig en beetje gespannen, na het halsstrekken ging het gelukkig stukken beter behalve het achterwaarts. Na de eerste vijf stond ik toch op de eerste plaats met jury C 197 en jury H 190 (tja was het deze keer toch meer eens met de H jury). Bleef toch wel spannend maar bleek dat ik de eerste proef gewoon gewonnen had *\o/* :D met een gelijke score met de nr 2 maar kennelijk hebben ze naar n onderdeel onderaan het protocol gekeken denk ik en daarom was ik toch eerste. Ik kon het echt niet geloven, heb nog een heel mooie wedstrijdset van Glamourhorze gewonnen bestaande uit een wit shabrak, een zwart oornetje en een mooie plastron. We moesten onderhand al vanaf half 9 wachten 's ochtends en onze tweede proef zou pas om 12:52 zijn, arm paard heeft dus nogal lang in de trailer moeten wachten.

Nog steeds geen hap kunnen wegkrijgen en voelde me wel duidelijk beetje slap, maar met inrijden stond ie er echt geweldig aan. Omdat de bakken gesleept werden mochten we in stap door de wedstrijdbaan en daarom was die daarna niet eng meer. Tot ik de baan in ging voor m'n tweede proef, liepen er mensen achter het juryhok langs en schoot ie even in een rotgang de andere kant op _O- gelukkig nog niet tijdens de proef haha! Voor mijn gevoel reden we echt een super proef, zat 1 stomme fout in en dat was dat ie rechtsom verkeerd aansprong #) en achterwaarts ging niet kaarsrecht maar verder ging het super. Heb mezelf de hele proef zitten oppeppen omdat ik echt net een vaatdoek was _O- helaas merk je dan toch dat het een jurysport is, jury C had ons 195 punten gegeven met mooi commentaar, de jury bij H had alleen de nr 1 en 2 boven de 190 gegeven en 3 tm 6 allemaal 185, met hier en daar niet echt te volgen commentaar. Heb uiteindelijk met 2 punten verschil met de nr 2 een NK plek misgelopen en dus derde geworden en dat vond ik gisteren toch wel beetje zuur. Maar nu denk ik ach barst ben mooi wel derde geworden van Noord-Holland *\o/* :D *\o/* met nog een heel mooie set! We gaan over twee weken onze -hopelijk- laatste L2 rijden. Daarna even rustig aan doen voor 1 of 2 weekjes, daarna gaan we lekker verder trainen voor het M1 :):)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:14

Wow, super. Toch maar even 3de van de regio. En jammer dat je net niet door bent naar het NK.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:34

Zuur van het NK. Maar hier moet je zeker trots op zijn zeg, gefeliciteerd ! :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:32

Dank jullie wel! :D Weten jullie trouwens of je foto's die gemaakt zijn daar, die nu online te zien zijn, mag gebruiken op fb of bokt bijvoorbeeld? Gewoon zoals ze letterlijk van de website afkomen (dus met copyright door het beeld)? Ik weet niet precies hoe dat zit.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:42

super zeg gefeliciteerd!!

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:37

Wow Myour goed gedaan, gefeliciteerd en ook leuk dat je zo'n set kreeg!

Wij gaan dinsdag M1 starten, ben heel benieuwd hoe dat gaat

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:54

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:52

wow myour wat super goed!! hartstikke gefeliciteerd :D :D heel gaaf!! en super mooie foto's ook

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:02

Dankjewel nog :D wat is het stil verder hier, niemand concours op de planning staan?

We hebben ons inmiddels ingeschreven voor 1 maart, nog even knallen voor die laatste twee puntjes hihi.
Gisteren heeft een vriendin paar sprongetjes gedaan met Cadiz, deed ie echt heel erg braaf, ook nog een laag in-uitje gedaan.
Ook heb ik me opgegeven voor m'n E rijbewijs, en 20 maart moeten we al op! Hopen maar dat ik 'm in 1x haal want het is me nog best even wat geld zeg :=

En verder joehoe echt super vet (vind ik haha) ga ik in mei 2 of 3 weekjes (hangt af van de kosten) bij de fokster van Cadiz trainen *\o/* *\o/* dus dan gaat ie weer mee naar z'n geboorteplekje. Echt super veel zin in! Er is ook een veulentje verwacht in die periode dus dat zou natuurlijk helemaal leuk zijn! :):)

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:49

Weinig aan de hand hier, druk aan het trainen voor mijn M1 debuut dinsdag. Maandag super spring les gehad en heel parcour op 40cm (ik weet tis niks haha, maar na mijn val hele overwinning). Morgen proef nog x doorrijden, maandag les en dan is het zo ver.

Wat een leuke dingen Myour, lekker veel in de pijpleiding om je op te verheugen. Lekker van gaan genieten!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:24

Heb hier al lang niet meer gereageerd, wel constant mee gelezen met al jullie succes verhalen echt heel leuk!
Hier na ff op n laag pitje gereden te hebben weer aan het oppakken en op 15mrt gaan we onze 2e L2 wedstrijd rijden!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:26

Hier ook weinig te beleven. Pas in april weer op wedstrijd.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:48

hier ook niet zo veel te beleven, paard heeft even een periode rustig aan na een druk indoorseizoen! maandag ga ik hem weer oppakken, rustig doortrainen naar de M1 en starten als we er helemaal klaar voor zijn :)

@irene: fijn! al je voor je gevoel maar lekker een parcoursje kan springen :)

@myour: wat leuk!! veel leuke dingen om naar uit te kijken dus :)

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:21

Wij mogen de 28e nog een x L2 wilde het na die laatste proef met spoken wel nig even goed afsluiten.
Daarna wel over naar het M als het goedgaat natuurlijk.
in de training doet ie t super!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:30

Wij zijn ook gewoon lekker aan het trainen. Gaat goed dus zie het debuut in de M wel zitten. :)
Pakken zo nu en dan ook al wat m2 oefeningen mee (travers, keertwendingen, stap-galop) haha alleen galop-stap snapt ze nog niet helemaal. :')

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:52

@ Irene: nog eventjes maar! Voorbereiding alles al goed of zijn er nog dingetjes die je lastig vindt? Ik vind 40cm al heel hoog hoor haha durf niet eens over een grondbalk te galopperen :')

@ Laura: rustperiode is af en toe ook belangrijk idd :) weet je al beetje wanneer je je M1 debuut wilt gaan maken?

@ IvankBacardi: het goed afsluiten is wel fijn ja, super dat het in de training zo goed gaat!

@ Simpie: ook al lekker bezig voor het M zo te lezen.

Heb tijdens de regio paar M1 proeven mee zitten kijken maar het lijken me echt heel fijne proeven om te rijden. De knoppen voor die klasse zitten al wel goed :) Enkele knoppen van het M2 zitten er wel op zoals stap-galop en galop-stap doet ie prima, travers kan ie ook. Keertwendingen moet ie nog leren maar de beginselen is m'n instructrice hier en daar mee bezig als ze hem wel eens rijdt en dat pakt ie super op :) alleen het actief blijven tijdens het verkleinen van de keertwending vindt ie nog lastig maar dat mettertijd wel goed. Aangezien we ons voor de outdoorkampioenschappen op het M1 richten heeft het ook zo'n haast nog niet. Eerst de L2 nog even uit hihi. Vanmiddag hebben we weer les, helemaal zin in!

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:11

Nee M1 ging heel lekker met oefenen, sommige lijnen zijn heel lang met veel tijd ertussen, anderen komen snel achter elkaar zoals afwenden / linkerhand / en gelijk van hand veranderen in middendraf. Maar ze zijn verder heel logisch. Heb eigenlijk weinig problemen, ja met mijn achterwaarts haha, maar dat wordt ook al beter. Vind de voltes 10 meter vanaf afwenden bij E ook niet heel makkelijk maar dat komt wel goed, moet hem flink opsluiten zodat hij niet uit zwaait.