[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:01

Gefeliciteerd Fabienne! Super toch dat het zo goed gaat.

claucarlien

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:14

Gefeliciteerd met de punten!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:22

Iedereen gefeliciteerd met de punten en goed debuten!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:26

Allemaal goed bezig hier!! :)
Gefeliciteerd!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:53

Mooie resultaten hoor. Allemaal gefeliciteerd!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:57

Wauw wat goed, gelijk winst! Daar teken ik voor!

Hier iets minder geluk helaas. Wilde nog 1x indoor m1 starten, om te zien wat drie maanden alleen trainen voor ons heeft gedaan. Buiten loopt hij sws veel beter, dus dat kan ik niet goed vergelijken, beter twee indoors vergelijken met elkaar.
Maar helaas, meneer is gisteren lelijk onderuit gegaan. Eerst leek het mee te vallen, maar zijn dekensingel heeft in zn oksel gesneden, open snee van 10cm! Hoeft gelukkig niet gehecht, maar wel weiderust tot het dicht is.. zou met een weekje weer moeten kunnen rijden.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:01

ik wil ook M2 :P

Rechtsom doet ze steeds een galopwissel in de slangenvolte rechts in galop.. :(
En de overgang galop- stap moet nog beter...

Gelijk winst in de M2.. lijkt me fantastisch :D

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:50

Dat is schrikken babiiveeraa!! Behoorlijke wond zeg, bah! Hoop dat het snel geneest, gelukkig mag ze wel weiderust. Die van mij moest een keer 2 weken boxrust door een wond die gehecht is in zijn lies, bij beweging kon de wond openscheuren. Vreselijk was dat, heb 2 weken lang voor zijn stal eindeloos gepoetst en aan de hand gegraasd.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:33

Pfoe dat zou voor die van mij ook echt geen optie zijn Fabienne_S! Verschrikkelijk zeg! Cuba moet gelukkig juist bewegen, zodat al het vuil en wondvocht eruit komt. Als de wond dichtgaat voordat al het wondvocht eruit is, krijgt hij een onderhuidse ontsteking en dan ben je nog verder van huis :(
Gelukkig eet hij braaf zn medicijnen op, hij likt zelfs zn bak uit :+ Heb ook wel eens drie maanden lang moeten klooien met appelmoes en medicijnen in een spuit, en dat in zn geheel bij een paard in zn mond krijgen ipv over jezelf |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:48

Zooooo allemaal goed gedaan!

Jeetje BabiiVeeraa, dat is vervelend. Gelukkig is het met een weekje weer over.

Oh en boxrust is inderdaad vreselijk voor een paard. En dat geknoei met medicijnen in een spuit is ook een drama -O- . Ik spreek ook uit ervaring helaas.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:52

Wij proberen de boxrust altijd zo veel mogelijk te omzeilen. Ze staan hier met 10 en gaan iedere dag in vaste groepen de hele dag naar buiten. Over het algemeen zijn ze rustiger als ze gewoon mee naar buiten mogen dan wanneer ze alleen binnen moeten blijven. Voor paarden waarvan we weten dat ze buiten gaan rennen, zetten we vaak een stukje land ter grootte van een box af in het weiland tussen de andere paarden. Kunnen ze niet te veel bewegen, maar blijven ze een stuk rustiger dan alleen op stal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:08

Ja dat proberen wij meestal ook. Gelukkig heb ik een da die zelf ook geen voorstander is van boxrust. Hebben bij ons wel eens een paard gehad dat we gewoon een beetje "suf" spoten (samen met de da) zodat hij toch mee naar buiten kon, weliswaar op een apart stukje naast de andere paarden. Ging super!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:19

Ja ik vind het ook altijd zoiets vreselijks!! Ik doe het ook in principe niet, ik ben ook van mening dat de nadelen vaak de voordelen niet waard zijn. Maar zoals toen met die hechting kon ik niet anders, zat precies in het 'bewegende stuk huid' in zijn lies. Gelukkig was hij heel rustig op stal en kon ik door het poetsen en aan de hand grazen de tijd enigszins doden!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:32

Ja dat is inderdaad een rotplek! Dat heb ik nu in zn oksel ook, beweegt de hele tijd, maar in dit geval is dat dus juist goed gelukkig!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:14

Hier ook geen voorstander van boxrust. Liever in een paddock oid. Maar als het echt, dan zo kort mogelijk. De ervaring hier is wel, als het krachtvoer tot een minimum beperkt of evt zelfs weglaat, ze er op een gegeven moment wel in lijken te berusten.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:42

April heeft enkele keren verplichte (korte) boxrust gehad maar het was alle keren drama.. Zelfs met sedatie.
Op de paddock( 15 x 6 of zo?) ging ze ook tekeer.
April vind het al niet fijn als ik haar van de wei haal en na het rijden op stal zet omdat de andere paarden dan al binnen een uur ook binnenkomen. Ze blijft dan onrustig op stal, eet niks, blijft rondjes draaien of staren en af en toe word ze echt knetter.
Het is en blijft echt een aparte... :o

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:57

Laatst moest er 1 een paar dagen boxrust hebben, maar dan moeten inderdaad de andere 2 ook op boxrust. Alleen op stal gaat ook hier echt niet en is erger dan de kwaal.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:51

Ik ben ook tegen boxrust. Mijn geblesseerde paard moest 8 tot 10 weken boxrust, ivm met geïrriteerde pees. Ze is vanaf de dag dat ze zich verstapte alle dagen de wei op geweest, gewoon met de andere paarden. Na de eerste controle echo was ze al genezen, gelukkig. Vaak zijn ze ook gekker aan het doen tijdens die 10 minuutjes stappen aan de hand, dan dat ze in de wei doen als ze daar gewoon dagelijks op komen.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:06

Klopt helemaal!
Ik vind zelf dat de snee er al beter uit gaat zien, maar helaas loopt hij wel enorm slecht. Opzich logisch natuurlijk, als je keihard op een betonnen plaat valt en een paar meter doorschuift, is heel je lijf beurs en blauw, dan loop je wel stijf. Maar hij ziet er zo zielig uit Y;(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:35

Wat gaan jullie lekker zeg! Ik zie zoveel fijne resultaten voorbij komen en M_i_R en Fabienne jullie gaan al helemaal lekker! *\o/*

En ook weer een paar nieuwe erbij, veel succes in het M2 :D

Wat naar van je paard BabiiVeeraa!! Dat is zeker schrikken!

Ik ben ook geen fan van boxrust, maar soms kom je er inderdaad niet onderuit.. Gelukkig heb ik dat bij mijn paard vooralsnog nog niet hoeven doen..

Vanochtend heb ik de 2e les van mijn instructrice gehad en ik zit nog steeds op wolken :):) Het gaat met sprongen vooruit! <3
Instructrice was ook helemaal enthousiast dat het bij de 2e les al zoveel beter ging dan bij de 1e van 2,5 week geleden.

Vorige week ben ik met paard naar Harry Hoevers geweest, op aanraden van instructrice. Ze had al gauw door dat Weelde last van d'r rug had (baal ik dan wel weer van dat ik dat zelf niet doorhad...maargoed, gelukkig maar dat ik er op gewezen ben!)
Ik zou niet durven zeggen hoe zijn werk nou precies heet, valt dat onder osteopathie of fysiotherapie? Klinkt misschien stom hoor, maar ik ben er niet zo in thuis, maar hij is een soort bottenkraker voor paarden in elk geval en hij kan ze ook lezen (en de baas ook..) Ben al eens eerder bij hem geweest en dat beviel heel goed en nu ook!
Hij liet zien dat ze op 2 plaatsen in haar rug vast zat en dat heeft hij behandeld. Dat waren ook dezelfde plekken die instructrice aanwees. En na de behandeling was het weg. Nu moet ik alleen nog rijtechnisch zo goed mogelijk blijven rijden natuurlijk en ik ga het in de gaten houden..
Wel bijzonder, we stonden daar net 2 minuten en toen beschreef hij mijn paard al precies zoals ze is. En ook niet een algemeen verhaal ofzo, nee echt tot in detail.

Woensdag was de behandeling, donderdag en vrijdag mocht ik alleen recreatief rijden, zaterdag had ze vrij en zondag heb ik gelongeerd. Nou ik ging maandag weer rijden, maar dat ging helemaal niet, dus ik ben op een gegeven moment maar gestopt. Ze was zo stijf als een plank en kwam ook al chagrijnig de stal uit, dus "laat maar" dacht ik, zal er wel bij horen. Gisteren ging het alweer een stuk fijner en vandaag al helemaal! :D

Ik ben echt blij dat ik naar mijn nieuwe instructrice gegaan ben, ik had er van tevoren al een goed gevoel bij, maar dat is alleen maar bevestigd.
Er zijn filmpjes gemaakt, maar die krijg ik nog een keer toegestuurd. Ben wel benieuwd of het er ook zo goed uitzag als het voelde :=

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:48

Goeie instructrice zo te horen Niobe. :j En je paard laten behandelen. Hij zal in het begin nog wel wat spierpijn hebben gehad van de behandeling neem ik aan?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:49

Zo dames,

Hier mijn verslag van de wedstrijd van vandaag :D :D
Ik was al een tijdje niet meer op wedstrijd geweest maar dat heeft wel in ons voordeel gewerkt.

Ik ben vandaag om 06.00 op moeten staan maar het was het waard :)

Losrijden ging lekker ontspannen(en vooral dat ontspannen dat is voor mij het belangrijkste)

In de 1e proef heb ik erg fijn kunnen rijden. Slechts 1 fout in de contragalop op de linkerhand daar sprong ze om in de bocht. Toen hersteld en opnieuw in de contragalop zodat ik de overgang bij B naar draf wel kon laten zien.
Daarna middendraf die ze er geweldig uitknalde maar op het laatste stuk van de diagonaal was een natte gladde plek(zo niet te zien) en toen gleed ze met beide achterbenen (ijzers)helemaal onder de buik door tegen de voorbenen aan.
Ze klapte op haar kont (zat dus)en toen opzij en stond toen weer op.
Ik zat er trillend op , bang dat ze een blessure had..
Maar ze draafde direct weer aan en was helemaal zuiver gelukkig.
Daarna de proef nog heel fijn verder kunnen rijden ondanks mijn adrenaline.
Overgang laatste contragalop was niet goed want ze schrok van iets en begon ff te stuiteren en te bokken op de plaats :+ }>
Moest ik wel erg om lachen de truus.

In de 2e proef had ik zelf wat last van spanning in het begin door de val van paar minuten eerder.
Daardoor zat ik niet helemaal op te letten en reed ik dus verkeerd..
Halve volte halve baan rechts en dan travers deed ik links _-:( _-:(
STOM van mezelf. Ik ken de proef uit mijn hoofd maar was het ff kwijt.
Helaas de onderdelen daarna verknald en lage punten door wat spanning vanuit mijn kant(ik was pissed op mezelf)en wat spanning van April.
Toen paar keer flink gezucht en diep ingeademd en mezelf herpakt en toen ging het heel stuk beter weer.

In de 1e proef waren 15 starts en 4 prijzen.
Ik was net buiten de prijzen met 5e met 200 punten *\o/*
Super blij, jammer van de fout in de contra anders was ik 2e geweest :o . Hele eerlijke fijne jury daar die 4en en 8en gaf in mijn proef.

In de 2e proef waren 13 starts maar weet ik mijn plaatsing niet(vergeten te kijken) en daar had ik 178- 2 voor verkeerd gereden.
Dus net geen wp.

Maar ik ben heel tevreden over de ontspanning van April vandaag en we trainen weer lekker verder voor nog meer ontspanning :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:59

Zo, ik ga jullie ook verlaten. Ik ga hem nu thuis houden en doortrainen voor mijn debuut in het Z1. Ik hoop dat in het zomerseizoen ergens te kunnen doen. We zullen zien of dat gaat lukken, maar in principe geen M2 meer dus. Bedankt voor de gezelligheid en succes verder iedereen. :wave:

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:39

Gefeliciteerd Tamaramt! Knappe punten id eerste proef!

Ook ik ga jullie alweer verlaten. Vandaag concours gehad en eerste met 186 en tweede met 180. De punten voor het Z zijn binnen dus net als Vur ga ik lekker thuis doortrainen en over.

Iedereen heel veel succes en plezier verder. Wellicht tot in het Z1 topic?

:wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:31

:wave: MIR
:wave: Vur

Veel succes en misschien zien we elkaar terug in het Z1 topic, al ben ik bang dat het nog even duurt voordat ik daar ben.

Wow Tamaramt, mooi punten hoor! Gefeliciteerd *\o/*

Leuk Niobe, dat je zo'n goed gevoel hebt bij je nieuwe instructie. Harry Hoevers ken ik niet, maar fijn dat het werkt.

Ik heb weinig nieuws. Als het goed is komt mijn zadel eind deze week en dan hoop ik lekker aan de slag te kunnen. Dan in overleg met instructie wanneer ik ga starten.