[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:49

Of het viel gewoon best mee Myour, altijd goede punten bij jullie. Top debuut :D

Myour

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:57

:') :') eeuwig kritisch moet ik idd eens mee stoppen haha. De 194 was overigens wel vrij soepel gejureerd. Hij schrok in n hoek na de middenstap, hij sprong om in de middengalop (hij zit met hoofd al wat verder met de wissels denk ik :') ). Verder zag ie wat in de hoek met halthouden-achterwaarts en drukte zich er helemaal uit whoops :P de bak was ook vrij lawaaiig. De andere baan was heel fijn te rijden dus daar ook geen storingen eigenlijk :) beetje afwerkingsdingetjes. Maar wel heel tevreden heb deze keer lekker eraan kunnen rijden en niet passief geweest dus heel blij daarmee! Komende drie weken gaan we nog even goed trainen voor de kring :):)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:16

Als er maar genoeg goede dingen tegenover staan haalt dat de score weer mooi omhoog toch. Ik ben er heel goed in om aan die slechte dingen vast te houden, terwijl wij nou juist zoveel onderdelen in een proef hebben.
Scheelt wel dat je nog een tijdje hebt voor de kring!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 09:54

@ Marielle: mooie punten gehaald vorige week en een nieuwe instructeur zo te lezen.

@ Anne: balen zeg, vind je punten iig niet slecht hoor voor wat je erbij zegt. Als je thuis een proef oefent, gebeurt er dan hetzelfde?

@ Rienie: gefeliciteerd met je wp! Gelukkig weinig/geen sneeuw, hier is helemaal niets blijven liggen :D

@ Lisa: hmm lastig dat probleem, mijn paard doet juist het tegenovergestelde als ie 't lastig vindt in wijken, die neemt 't tempo juist over. Als ie terug zou gaan in tempo zou ik op dat moment eerst weer stukje naar voren en dan opnieuw inzetten.

@ katinkie: gefeliciteerd met je mooie punten!

@ fleur_yen: lekker even vakantie, heel fijn dat je zo het bos in kan dat mis ik hier echt enorm.

Zo, zoals beloofd nog even teruggelezen. Marielle ja heb er zin in, al was ikvecht stikzenuwachtig voor de wedstrijd van gisteren, heb zowat de hele dag niets gegeten := m'n instructrice gaat een trainingsschema opstellen voor de komende weken, waarschijnlijk gaan we even goed doorpakken en tot de kring 2x per week lessen :):)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:26

De prijsuitreiking was pas aan het eind van die dag, er werd 's middags nog gesprongen etc. maar we waren nog 1e geworden ook :D Geloof dat ik nu 2 lessen gehad heb, het is een instructrice dit keer :P

En jullie gaan er echt nog even hard tegenaan dus, dat belooft wat! :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:27

Netjes zeg Marielle! :D

Wooww Myour super +:)+ Ga zo door :))
Ik heb het ook vaak als ik thuis m'n proef oefen ja, maar als ik gewoon de onderdelen uit m'n proef zelf rij, heb ik er helemaal geen last van. Dus voor de volgende keer ga ik de proeven uit m'n hoofd leren zodat ik weet wat er komen gaat, dan kan ik me helemaal op mezelf concentreren.

Hier was het vandaag weer veilig om de weg op te gaan dus zijn we naar de binnenbak bij de buren wezen rijden. Twee dagen alleen maar op stal gestaan maar woooow wat liep ze fijn! Ben er al vaker geweest maar dan plakt ze heel erg aan mij en vandaag was ze super relaxed, nam alles lekker in zich op en vond het wel prima! Denk dat ze het echt even nodig had ofzo, even rustig alles bekijken en toen konden we er tegenaan +:)+ Heb niet op d'r hoofd gelet, gewoon fijn gehobbeld en toen kwam alles vanzelf, helemaal tevreden!

Knappe merrie :+:

Afbeelding

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:40

Mooi paardje! Waarvan is jou deken?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:44

Dankjewel! Is een QHP :) Heb alleen geen idee waar je ze kan kopen. Heb ze van een kennis gekocht die een hele zooi had ingekocht _O-
Hele fijne deken trouwens!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:13

Leuk van je onderlinge wedstrijd Marielle ;) Juist 'goed' om op een onderlinge wat van die spannende dingen te hebben toch? Kan alleen maar in je profijt werken bij een echte wedstrijd.

Wow Myour wat een super score weer :D Ik heb geloof ik nog nooit iemand gehoord die zó door al de klasses heen vliegt!

Fijn dat je lekker ontspannen hebt kunnen rijden Anne! Mooie foto ook.
Wanneer ga je weer starten?

Wij gaan vanmiddag weer op pad. Gister niet zo'n goede generale gehad. Alles was eng en ze schrok overal van. Vooral bezig geweest de rust er in te rijden :P Als ik in galop wilde drukte ze zich gewoon op en ging keihard rennen met der kop omhoog. Haha achja het blijft een merrie. En ze zeggen altijd: een slechte generale.... O:)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:38

Ja in het begin vond ik het jammer, had gehoopt dat ik op de onderlinge kon testen of ik zonder spanning misschien wat meer durfde te knallen in de proef. Maar achteraf was het gewoon een hele goede oefening inderdaad. :j
Als het uitkomt van die slechte generale..dan rijden jullie vast top vandaag :D

Anne leuke foto! Ik hou altijd wel van wat wit, kom ik aan met mijn vos zonder aftekeningen :))
Fijn ook dat het rijden weer lekker ging!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:39

Dankje! Ehm 14 januari begint m'n toetsweek dus daarna ga ik weer starten :) Ben wel van plan om in 2015 wat meer te gaan starten zodat het allemaal wat normaler gaat.

Heel veel succes vanmiddag, komt vast goed! Ugh, merries.. :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:40

Haha Marielle ik hield juist helemaal niet van wit :') Maar sinds deze een enorme bles heeft en 4 witte voetjes vind ik het wel leuk _O-

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:39

'Top' kon ik mijn wedstrijd vandaag niet noemen :')
Ze was erg kijkerig waardoor stelling en controle soms lastig was. 1e proef toch nog 183 gereden. Dat viel me echt alles mee haha. Tweede proef ging iets beter maar nog laaaang niet zoals ze kan. 189 punten en 1e vd 8 L1. Maar het was gemengd met L2 dus officieel 4e van de 15. Zelf totaal niet tevreden maar het doel om de L1 door te zijn binnen 6 wedstrijden (5 om precies te zijn) is gehaald :D Nu hebben we een maand wedstrijd pauze!

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:11

Wat een mooie foto's komen er voorbij zeg. <3
Mooie paarden.

Ik wou ook absoluut geen witte hebben, maar tja, dan word je verliefd op een paard en die is dan bont met heel veel wit. Haha
En nu, kan der voor geen goud meer missen en het wassen voor de wedstrijd, ik neem het maar voor lief. Alleen het is absoluut niet aangenaam als het zo koud is, om dan te moeten wassen.

Zo, in 5 wedstrijden de L1 door, wat knap!! Heerlijk nu ff een pauze, even relaxen. Dat is ook goed voor het paard. Alles lekker ff verwerken en dan hop weer verder.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:14

Ah je doel is in ieder geval behaald, knap hoor! Hier leer je ook weer van en de volgende keer beter, toch :) Lekker dat je het even rustig aan doet. Hele leuke foto, knap beest heb je!

Haha ik zeg nu ook dat ik nóóit een witte neem, maar wie weet :D

Hier lekker gereden vanochtend in het zonnetje en eindelijk in een normaal tempo kunnen galopperen op de linkerhand *\o/*

Hebben jullie paarden last van vuurwerk? Die van mij geeft er echt helemaal niks om en heeft net nog lekker op de wei gestaan ondanks de knallen. Geen een paard hier op stal heeft er moeite mee :))

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:23

Thanks :D Haha ik wilde juist een bonte en heb nu een 'effen' paard :P

Hmm ik zag gister niet als een ervaring ;) Haar karakter is gewoon erg kijkerig en oplettend op de omgeving. Hoe vaak ik ook 'enge' dingen met haar op zoek...

Ik ben nog aan het werk vandaag. Hopelijk zijn de paarden rustig als ik thuis kom!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:44

Mooie foto's komen er langs zeg, knappe paarden :j

Lisa, hoe mijn instructrice het uitlegde was dat het wijken zelf al zo bevestigd is dat we het ons best kunnen veroorloven om een keer wat grove fouten te maken, als we de prioriteit op activiteit leggen. Wanneer ze meer voorwaarts blijft denken kunnen we het wijken op zich daarna ook weer foutloos oppakken. Maar als je denkt dat het voor jou paard niet positief uitpakt moet je het ook vooral niet doen hoor! :D Ieder paard en mens is anders, dus wat voor de een werkt kan voor de ander juist helemaal niks zijn ;)

Stapje terug op z'n tijd is erg lekker inderdaad, nou ben ik sowieso niet erg prestatiegericht, ik vind wedstrijden en trainen ervoor echt onwijs leuk, maar ik kan in diezelfde mate ook genieten van een lekkere bosrit. En heel stiekem ben ik ook meer van het springen, maar kan ik bij gebrek aan goed hindernismateriaal m'n voldoening ook uit dressuur halen ;)

Anne, gaat vast wel goedkomen, wat ik lees haal je echt nog hele nette punten, dus wanneer je écht aan rijden toekomt, zet je vast super proeven neer :)

ElineCath, welkom :)

Rienie gefeliciteerd! *\o/* Mooie punten, op naar de L2!

Myour wat een monsterpunten voor je debuut zeg, gaaf! :j
En ik ben heel blij hier met het bos inderdaad, Ik hoef hier maar de oprit af te rijden en een weitje over te steken en ik zit in het bos, is inderdaad echt heerlijk!

Marielle, ook gefeliciteerd! :D Nette punten! :)

Lisa, jij ook gefeliciteerd, leuk te lezen dat iedereen hier zo lekker gaat! En super dat je je doel gehaald hebt, mooi resultaat, is snel gegaan zeg!

Mooie foto's komen er langs trouwens, knappe paarden <3

Ik heb een aantal jaar geleden een schimmeltje gehad, vind witte geweldig! :P

Hier kreeg ik vanochtend een minder bericht, telefoontje van m'n staleigenaresse dat Burana niet goed was, 5 min later was ik op stal, koliek. Meteen DA gebeld en gaan lopen, stalgenoot zag dat ze in de wei in korte tijd een aantal keer was gaan liggen en met een hangend hoofd schrapend rondliep. DA had opgevoeld, iets gas maar weinig zorgwekkends, ze had iets te weinig vocht en hij had wel iets zand gevonden, dat in combinatie met stress van de knallen zal wel de oorzaak zijn geweest waarschijnlijk. Ze heeft een spuit gehad en nu is het even aankijken, gelukkig lijkt het redelijk mee te vallen allemaal. Vanaf morgen ook maar even een kuurtje zandweg beginnen. Hopen dat het gewoon wegtrekt, baal er wel van dat het nou net vanavond is, ze mag vanavond ook paar weer wat eten, en daar baal ik nou wel van, geef d'r liever lekker veel te knabbelen tijdens de jaarwisseling. Echt heftig reageert ze niet op de knallen, buiten lijkt ze wel rustig, maar ik het is wel een ontzettende binnenvetter, dus stress wordt meestal op andere manieren geuit dan via haar gedrag.

katinkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:59

fleur_yen dankjewel! nee ik ga nog niet over naar de L2, heb 17 januari de kringkampioenschappen nog en voor de L2 zijn we nog niet helemaal klaar, het doorzitten is nog een beetje het probleem haha! :+
ja het was echt rotweer, heb zelf ook bijna niet kunnen rijden deze week! zal het paard vast niet heel erg vinden haha

Lisaapee bedankt! maar moet nog even heel goed oefenen voor het L2! jij gefeliciteerd met je winstpunten! je bent wel echt heel snel door de L1 heen gegaan!

AnnevM dankje! :)

Rienie1986 dankjewel! had wedstrijd in Wapenveld. Gefeliciteerd met je winstpunt :)

Myour wow, gefeliciteerd! wat een super debuut! bedankt!

Marielle_93 gefeliciteerd met je prijs!

fleur_yen gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen! hoop dat het nu goed gaat :)

Dinsdag zelf de finale gereden in Wapenveld! je hebt daar een kleine losrijbak en we reden en met zn 4'en. Het was best wel koud dus alle paarden waren best wel fris! er kwam een ander paard binnen gestuiterd en daar schrokken ze allemaal van dus alle paarden gingen er vandoor.. 2 mensen eraf gevallen! zelf gelukkig niet maar het was een grote puinhoop! toen er zelf maar snel afgesprongen voordat ik ook er af zou vallen! dit leverde dus best wel wat stres op en toen ik er net weer opzat had ik nog 2 minuten en toen moest ik de ring alweer in! paard en ik waren allebei de concentratie een beetje kwijt! voor mijn gevoel toch een best fijne proef kunnen rijden met een paar verbeterpuntjes!

Iedereen een gelukkig nieuw jaar!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:51

Hoe gaat het nu met je paardje Fleur? Alles nog goed afgelopen hoop ik?

Oef nooit leuk als andere paarden op de kletter gaan Katinkie. Daar is mijn paardje ook heel gevoelig voor en dan kunnen ze er soms helemaal vanaf zijn. Wat voor punten had je nog gereden?

Succes iedereen die dit weekend nog gaat starten! :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:55

Ach dan schrik je wel even Fleur! Hoe is het nu?

Oeh dat is minder katinkiee. Gelukkig ben je zelf wel blijven zitten! Mooi dat je tevreden was over je proeven.

Hier vandaag weer even met m'n neus op de feiten gedrukt. Had vanochtend les en ik vond het zo slecht gaan, was weer pissig en toen zei m'n instructrice dat het er hartstikke goed uitzag dus ze ging het even filmen. Filmpje zag er echt supernetjes uit dus ik had echt gewoon niks te klagen. Ik baal er zo van dat ik zo negatief ben elke keer waardoor ik dus ook anders ga rijden en de problemen anders oplos dan dat ik zou doen als ik wel fijn aan het rijden ben. Niet fair voor m'n paard en zelf hou ik er ook niet echt een fijn gevoel aan over :\ Ook nog even nagepraat over m'n afgelopen wedstrijd.
1 februari gaan wij weer starten en ik heb nu wel echt zoiets van: ik moet het nu écht gaan oplossen. Moet alleen nog uitvinden hoe ik het ga doen maar voor nu krijg ik goede begeleiding zodat ik een keertje tevreden kan zijn met rijden.

Moest even m'n hart luchten :=

katinkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:18

Lisaapee had volgensmij 170 punten haha :+

AnnevM wat vervelend! soms kan je gevoel zo anders zijn dan dat het eruit ziet.. als je eenmaal in dat negatieve sfeertje zit is het moeilijk om eruit te komen! ik herken heel veel omdat ik zelf veel te perfectionistisch ben, en als er dan 1 ding fout gaat kan er gelijk niks meer goed gaan!
succes alvast voor 1 februari!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 09:59

Gelukkig gaat het weer helemaal goed met haar, heb d'r vrijdag even simpel en kort gereden en ze voelde gewoon eigenlijk heel normaal. Debuut is al over 2 weken en er moet nog wel redelijk wat gedaan worden, voor komende week maar even 2 lesjes ingepland en dan moeten we even wat proefgerichter gaan rijden.

Katinkiee wat rot zeg al die spanning van tevoren, is niet lekker rijden. Leuk om de kringkampioenschappen te rijden! Ik kan juist niet wachten tot ik kan doorzitten in m'n proeven :P

Anne wat balen zeg dat je gevoel niet altijd lijkt te kloppen met hoe het eruit ziet. Maar wel een goede eye-opener zo'n stuk film dan, slim idee van je instructrice. Fijn dat je zulke goede begeleiding krijgt, dan gaat het ook zeker goedkomen! :j

katinkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:43

Fleur_yen wat fijn dat het weer goed gaat! Ja dat was echt niet fijn haha. Ik kan gewoon echt niet doorzitten, ze gooit heel hoog op en dan gooit ze je ook nog van links naar rechts dus we moeten nog even goed oefenen! Maar als je doorzitten fijner vind is het wel makkelijk als je dan naar de L2 kan!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:47

Gelukkig maar fleur_yen! Spannend je debuut, lekker je proef oefenen in de les inderdaad en dan komt het vast goed! :D Succes alvast!

katinkiee, jaa dat perfectionistische herken ik helemaal.. :\ En het gekke is dat ik er naast het rijden helemáál geen last van heb.

Ik heb vanochtend heel fijn gereden. Lekker muziekje op, volledig kunnen concentreren op het rijden en de negatieve gedachtes m'n hoofd uit gejaagd _O- Fijn gesprek met m'n tante/verzorgster gehad en toen zei ze: "Ik zal vanmiddag even opzoek gaan naar foto's van minder dan een jaar geleden, als je dan nog zo negatief gaat denken dan hou ik deze foto's voor je neus."
Ik durf ze niet zonder link te plaatsen maar dat waren dus deze foto's en ik schaam me echt dood :=

http://i61.tinypic.com/2e680i1.jpg
http://i58.tinypic.com/261hnbs.jpg

:o :o :o :o

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:09

@ Anne: in dat geval zeer herkenbaar, daar had ik dus ook last van. Te netjes willen rijden zo ongeveer.
Ontzettend leuk paard heb je daar! Heerlijk dat ze bij jullie nog op het land kunnen, daar is hier in de buurt echt geen sprake van.
Maar wat gebeurt er dan dat je zelf geen goed gevoel hebt? Want het kan er voor het oog nog zo netjes uitzien, dan is het toch niet leuk als jij zelf het gevoel hebt dat het niet fijn gaat.
Wat een verschil die oudere foto's haha.

@ Marielle: gefeliciteerd met je eerste prijs nog!

@ Lisa: gefeliciteerd met je punten en L2 classificatie! Weet je al beetje wanneer je over gaat? Leuke foto erbij!

@ Fleur: das wel even schrikken van je paard, gelukkig is ze snel weer opgeknapt.

@ katinkie: balen zeg dat de paarden ervandoor vlogen en dat je kort daarna de ring in moest, maar fijn dat je evengoed nog fijn hebt kunnen rijden :)

Iedereen idd nog gelukkig nieuwjaar! Echt omgevlogen niet normaal!
Hier vrijdag weer training gehad, we moesten even door een lastig puntje heen. Meneer ging linksom nogal douwen tegen m'n rechterteugel en als we dan bv bij F in galop wilden wenden dan werd het een nogal grote wending omdat ie gewoon z'n schouder eruit gooide :Y) dus we gingen steeds volte sluiten en schouder erbij houden en dan rustig weer vergroten en activiteit opwekken. Hij vond het nogal moeilijk maar jeetje wat deed ie z'n best! Gisteren maar even rustig gelongeerd om de spiertjes beetje los te maken en vandaag rustig half uurtje getraind. Hij voelde onwijs fijn aan moet ik zeggen, en heb 'm eigenlijk nauwelijks nog voelen douwen, kon zelfs vrij moeiteloos voltes 10m draaien en daarna gelijk in middengalop weer weg :D ook geoefend met rechte lijnen naast de hoefslag galopperen maar jeetje dat is nog best lastig. Vooral rechtsom galoppeerde hij met z'n kont naar binnen, dus in de eerste instantie dacht ik: kont naar buiten zetten. Had Cadiz simpele oplossing voor: dan springen we toch gewoon een wissel? :Y) Oké dus dan maar beetje schoudervoor, dat werkte dus wel prima, toen galoppeerde hij kaarsrecht op de spiegels af. Linksom was het stuk simpeler en bleef hij met heeeel klein beetje schoudervoor al recht :)
Toch wel een klein nadeel met een paard die de vliegende wissels al kent, heel goed oppassen wat je met je binnenbeen doet :')
Morgen weer lessen *\o/*