Vanmorgen nog geweest en het was niet meer dik of warm. Wel 10 minuten gekoeld en zonet de smit aan de lijn gehad en die komt vanmiddag nog een keer kijken. Hij vindt het namelijk erg raar dat hij nog onregelmatig is. Afwachten dus.
vur
Geplaatst: 04-07-13 20:25
Sterkte met je paard Roosje. Hopelijk valt het allemaal mee. Fijn dat je goed nieuws had Daisy. Nog even geduld hebben dus. Wat luxe dat ze bij jullie op stal komt Ambre. Dat doet ze alleen als er een aantal lesklanten op dezelfde plek kunnen volgens mij. Ik woon er drie kwartier rijden vandaan, dus voor mij is het wel te doen. Ik ga ook niet elke week of twee weken, dus dan is het nog wel te overzien.
Sterkte Roosje! Fijn dat het de goede kant uitgaat Daisy, zal een opluchting zijn!
Webster, hoe was het gegaan?
Ik hoefde gelukkkig maar één proef vandaag maar die ging eigenlijk wel boven verwachting! Sammy trok er lekker aan ondanks de hitte en vond maar één hoek wat eng, terwijl veel paarden de hele baan moeilijk deden. Jammer genoeg begrijpt deze Hollandse geen bal van de Belgische proeven en toen dus het onderdeel kwam "bij H van galop naar verzamelde draf, bij E kurzkehrt, bij H middenstap", dacht ik dat heel mooi te doen door van de galop naar de verzamelde draf naar verzamelde stap te gaan, de keertwending bij E te doen, en in verzamelde stap te gaan tot de H en daar middenstap. Bleek dat je na de keertwending nog weer moest aandraven (alhoewel dat nergens stond!) en kreeg ik min twee. Dat kostte me mijn eerste plaats, ik had 67,22 % maar door de min twee ging ik naar 66,76 % waarmee ik net tweede werd. Maar goed, dat doen we dus nooit meer, en zoals hij vandaag liep had ik wel echt het gevoel klaar te zijn voor het hogere werk, dus dat biedt perspectief!
Haha Jenny, ja da's zo'n rare proef... toch proficiat met je goeie uitslag!! Ik heb afgezien deze dagen! Over het hele weekeinde 12 keer op en af moeten zadelen... ik was murw. resultaten waren wel goed, aristo liep niet goed met hele slechte bodem, maar toch nog 3e geëindigd in het algemeen klassement. Met die jonge, volledig boven verwachting Limburgs kampioen geworden
vur
Geplaatst: 08-07-13 08:25
Wat fijn dat Sammy er zo fijn aan trok en helemaal niet zo kijkerig was. Wat jammer dat die fout je de eerste plaats heeft gekost, maar inderdaad, die fout maak je nooit meer. Is ook een oefening die wij helemaal niet kennen maar in Duitsland heel gebruikelijk is. Je moet het maar weten. Zo vaak op en afzadelen met dit weer? Pfffft, jij liever dan ik. Was de bodem zo slecht vanwege de droogte? Toch mooi dat je nog derde was en helemaal super dat je met de jonge Limburgs kampioen bent geworden. Gefeliciteerd!
Proficiat Jenny! Heb je hele proef niet kunnen zien, stond naar m'n uitslag te kijken De stukken die ik gezien heb zagen er goed uit!
En dikke proficiat Nathalie!!!!
Bono had een beetje last van de warmte en, zoals Jenny al aangaf, van de enge piste. Maar ondanks dat liep hij wel naar 63,3 en 64,3 en daar was ik wel super tevreden van! Mijn tweede proef was ik echt super tevreden over. De jury schreef ook veel goede dingen op mijn protocol (bv. bij het binnenkomen, mooi recht, mooi vierkant en in één tijd.) dan denk je: ja leuk! Maar dan krijg je daar wel maar een 7 voor.. En voor de mindere dingen kreeg ik 6'en.. (heb enkel 6'en en 7's op mijn protocol gehad gisteren) Vind'k wel een beetje spijtig want mijn eenvoudige wissels waren allemaal super en mijn binnenkomen vond ik ook super goed. Maar soit, ben wel super tevreden over mijn proeven.
Wat een goede resultaten komen er voorbij, iedereen gefeliciteerd! Wij waren afgelopen weekend reserve kampioen van ons district geworden, alleen dit was dan met het mennen haha
Wat een goed nieuws Daisy. Fijn dat hij op de wei mag nu. Lizet wat vervelend van Blue. Gelukkig is het niet warm en dik meer. Hopelijk is hij ook snel niet meer onregelmatig en kan je lekker van het weer genieten met hem. Gefeliciteerd Carolien, Jenny en Lien. Mooie resultaten weer
Ik heb afgelopen week twee keer voor de quadrille geoefend. De eerste keer was Vanquish heel erg stout. Hij vond het niet eng, maar werd heel gespannen waardoor hij steeds ontplofte en het op een lopen zetten. Dus baalde nogal dinsdagavond.. Woensdagochtend had ik les en dat ging dan weer onwijs lekker!! Vrijdag weer geoefend voor de quadrille en dat ging al een stuk beter. Dus heb hoop dat hij het toch wel goed gaat doen op de showavond van het NK
beemst36
Geplaatst: 08-07-13 12:16
wij hebben afgelopen weekend voor de tweede keer klasse 2 gestart. Het districtskampioenschap was klasse 1, 2 en 3 gecombineerd omdat ponyvierspannen meestal wat in de minderheid zijn om per klasse een kampioenschap te houden. Klasse 1 begin je in en klasse 4 is internationaal zegmaar.
roosje78
Geplaatst: 08-07-13 13:14
Gefeliciteerd, Jenny, met je punt! En wat fijn dat je het gevoel hebt dat hij klaar is voor het hogere werk! Dat is echt super stoer!
Petje af, Webster. Ik was er al niet eens aan begonnen. Maar prima resultaten, gefeliciteerd! En dan ook nog kampioen worden!!!
Wat leuk voor je Lien, van je commentaar! Wel wat jammer dat je dan niet een acht kreeg. Ben je nog naar de jury toegegaan om dat te bespreken?
Dat is toch ook super voor je, Beemst. Kampioen is kampioen, dus gefeliciteerd!
Morgen gingen jullie toch nog een keer oefenen, Sharon? Las ik dat nou goed in het andere topic?
Bluemans wordt ook steeds beter. Hopelijk kan ik woensdag weer beginnen met conditie opbouwen met longeren en dan zaterdag er weer op. Elke dag stap ik hem een half uur en koel ik zijn been 10 minuten. Verder staat hij nog op de wei een paar uurtjes per dag. Ik hoop echt dat het maar een kleine blessure was en dat hij er geen last meer van heeft/krijgt!
Ja morgen oefenen we weer en volgende week is de generale repetitie. En aankomend weekend doet mijn zusje mee aan de selecties voor de regiokampioenschappen. Druk programma voor Vanquish
Het is dan eindelijk zo ver. Ik heb me ingeschreven voor mijn Z2 debuut, ben gelijk fanatiek en heb er maar 2 ingeschreven. Het moest er toch een keer van komen . Wel pas na het regiokampioenschap want we zijn door naar de regio vanaf de kringfinale!
Goed te lezen dat het bij jullie allemaal goed gaat, vervelend dat hij onregelmatig is. Iedereen gefeliciteerd met de behaalde prijzen dit weekend.
roosje78
Geplaatst: 11-07-13 13:07
Hoe ging het oefenen, Sharon?
Gefeliciteerd, Mavantos! Wat leuk voor je dat je door bent naar de regio!
Blue gaat ook weer goed! Gisteren gelongeerd, en geen stap meer onregelmatig. Dan zal het toch echt daar van zijn gekomen. Vanavond weer longeren en morgen ook nog en dan kijken of ik zaterdag weer ga rijden. Ik blijf heel hard duimen dat het goed gaat!
Oefenen ging goed Roosje (sorry, antwoord ff voor Sharon )
vur
Geplaatst: 11-07-13 18:12
Komt wel goed met die quadrille denk ik. Aan het oefenen zal het niet liggen in ieder geval. Fijn dat het zo goed gaat met Blue. Ik duim met je mee. Ben benieuwd hoe het zaterdag gaat. Hier weinig nieuws. Na 3 maanden blessureleed gaan we volgende week weer lessen. Ik heb er zin in.
Ja die film zal er vast wel komen Jenny! Maandag is de generale repetitie. Anouk neemt een spuit magnesium voor me mee. Even kijken of hij daar wat rustiger van wordt Het oefenen ging alweer stukken beter. Hij wordt iedere proef die we doen rustiger. In galop moeten we twee keer van hand veranderen. Op de diagonaal moet je dan twee keer tegenliggers door laten gaan. De laatste twee keren kon ik ook echt schakelen om mensen voor te laten gaan en zelf tussendoor te rijden. Dus ik ben helemaal blij. Het gaat toch nog goed komen.
Maaike leuk dat je door bent naar de regio! En cool dat je je debuut gepland hebt staan. Lizet wat fijn dat Blue beter loopt nu!
Deze week staat in het teken van het kringkampioenschap van mijn zusje en de quadrille. Als volgende week zaterdag de quadrille achter de rug is ga ik weer volledig focussen op het Z2 en hoop ik stiekem in september of oktober te kunnen debuteren Heb wel zin om weer eens te starten
Allemaal leuk nieuws zo te horen! Quadrille lijkt me wel leuk, maar zooo druk!
Succes Maaike.
En succes Jenny, misschien zie ik je wel zondag
Ik heb mijn 'voorlopig' debuut gepland met Soraya op 25 augustus. Ben nog niet ingeschreven, want dat kan tot de week ervoor. Maar als alles zo blijft gaan zoals nu, gaan we écht starten!
sharon_quiz
Geplaatst: 12-07-13 09:36
Lien wat leuk!
roosje78
Geplaatst: 12-07-13 09:39
Wat een leuke berichten allemaal!
Succes dit weekend voor iedereen die gaat starten. Het wordt heerlijk weer om te rijden niet te warm, niet te koud!
Kun je maandag al niet wat laten filmen? Ik ben wel heel benieuwd hoe dit er allemaal uitziet!