Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:37

Udo2001 schreef:
Het is idd wel de bedoeling dat er wat jongs terug komt, en dat ik geld overhoud aan de verkoop van Rocky. Anders heeft het geen meerwaarde. Een jong paard is toch meer basis, en kost gewoon minder tijd... En tegenwoordig best wat leuks te koop voor weinig. En nu is Rocky nog jong genoeg.. Maar eerst alle wissels raak, hihi..

Oke, I get it ;) Jammer dat Rocky waarschijnlijk weg gaat, maar een jong paard is ook weer een leuke uitdaging. Ik hoop dat je een leuk beest kunt vinden! Maar waarschijnlijk wel, er staat momenteel super veel te koop!

Wow lienbono, wat les je veel! Wel fijn! Ik zou ook wel twee keer per week willen lessen, maar mijn instructrice werkt in Brabant en komt eens in de week naar huis toe in Haarlem. Daarom 1 keer per week les. Morgen komt ze weer *\o/*
Vanavond heeft mijn zusje weer les. Dus ik kan lekker vanaf de zijlijn meekijken :o

Lieuwkje_90

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:48

Ik heb trouwens ook nog geluk dat de prijs van een les al bij al nog meevalt. Ik hoor hier in de buurt vaak mensen die echt héél ver moeten rijden om les te gaan volgen en dan vervolgens ook nog eens +50euro moeten betalen voor een les. Dan vind ik dus echt zot hé..

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:50

2x per week les? Wat een luxe!
Ik krijg gemiddeld 1x per week les, maar met slecht weer is het zo om de week.
Al ga ik eind deze maand bij mijn lesgeefster op stal staan, en dan kunnen we weer iedere week binnen trainen :)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:00

Ik ga ook 1x per week en kost dan 25 euro.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:06

Wanted ben vergeten te reageren maar wat gaaf dat je in het blad komt!

Mijn lessen zijn helemaal niet duur. Mijn instructrice is jong maar wel heel getalenteerd en kundig. Ze vraagt 30 euro per uur en ik les vaak een half uur, dus maar 15 euro! Ik rijd hem voor m'n les zelf een half uur in en als de les begint kan ik hem meteen oppakken en proefgericht trainen. Als het losrijden een keer niet zo lekker gaat dan helpt ze me daar ook mee en dan pakken we hem later op. Dus een enkele keer rijd ik drie kwartier, maar in principe redden we het om alles in een half uur mee te pakken.

Als ik straks Z2 mag wil ik wel standaard 3 kwartier gaan lessen. Dan komen er toch weer een paar oefeningen bij! :D

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:15

Wow, 250 euro per maand? Dat betaal ik aan stalhuur.. Ik betaal 17,50 per half uur. Grand prix amazone met haar papieren.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:26

Ik betaal 35 euro voor een uur. 2x per maand gaat m'n lesgever er zelf op voor de wisseltjes en dan is het 25 euro voor 45 min. Gewezen GP-ruiter :D Maar ondertussen is'ie al 60 en vind'ie dat oude mensen niet meer op wedstrijd moeten gaan (als je hem ziet gaan zou je denken dat'ie 40 is maarkom :P)

Valt me wel op dat jullie vaak maar een half uur lessen.. Dat komt hier in de buurt niet vaak voor.. Altijd een uurtje.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:15

De prijzen van onze instructeurs vallen zo te zien best mee. De GP-ruiter waar mijn zusje vanavond les van heeft kost 50 euro per uur. Eens in de zoveel tijd ga ik ook naar hem toe voor les. Dan heb ik wel een uur les. Vanaf het instappen tot aan het uitstappen helpt hij me dan. Met m'n vaste instructrice kan ik het af in een half uur. En zoals al gezegd, als we langer de tijd nodig hebben, gaan we gewoon nog even door :) Maar meestal redden we dat wel, omdat ik zelf al losgereden heb.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:21

Denk dat het ook wel logisch is dat bij jullie de prijzen best meevallen.. Bij jullie zijn denk ik gewoon meer instructeurs, mede door de goede opleidingen die jullie kunnen volgen.
Hier in België is goede instructie soms toch moeilijk te vinden als je graag in de buurt wil blijven én het betaalbaar wil houden.. Nuja, hier in de streek toch :D Kan zijn dat het in een ander deel van België beter is :P

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:11

Ik betaal €40,- per uur bij mijn instructie. Les ook wel regelmatig 3 kwartier of een half uur. Net wat ik zelf nodig vind die week. Als ik een half uur les zorg ik altijd dat ik er 20min van te voren op zit om hem alvast goed los te rijden zodat we direct aan de bak kunnen als mn instructrice de baan in komt.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:17

Ik les 3 kwartier voor € 35,- euro (thuis op stal), en rijd dan zo'n 20 minuten van tevoren los, maar ik heb maar 1x in de 2 a 3 weken les..Binnenkort ga ik ook nog ergens anders lessen daar betaal ik € 50- per 3 kwartier, maar daar ga ik maar af en toe heen ( voor mij goed om naar een andere locatie te gaan en een niet vertrouwde instructie, aan gezien mn onzekerheid)

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:01

Jeetje wat een fanatieke lessers hier! Ik les in principe een keer per week, maar soms komt hij een week niet en heb ik dus week geen les... Zou soms wel meer willen maar dat is helaas niet helemaal mogelijk ;)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:08

Ik kan ook gerust 3 weken geen les hebben, dan moet ik bv werken. Of heeft de instructrice iets. Ik moet ook op pad met de trailer.. En kan dus alleen vrijdag lessen. Ik zorg er ook voor dat ik zelf heb losgewerkt, en dan heb ik aan een les van 30 minuten genoeg!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:51

Ik les elke week, we betalen 25 per les ( les duurt meestal tussen de 1.5 en 2uur :+ :) fanatieke instructie. :D ) ze heeft al veel paarden hoog gereden (weet niet precies) maar ben super tevreden!

En soms les ik nog bij vrienden van mij die ZZ-Zwaar/PSG rijden, om een frisse blik erop te hebben. En die zijn ook super enthousiast en fanatiek,,, heeeerlijk!!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:52

Ow en ik rijd nog wel eens clinics... Clinic Sander Marijnissen gehad (super gaaf!) En Frans Poel(ook erg fijn!) Maar dat waren clinics.. lessen bij hun kost vermogens :+

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 02:05

Ik heb soms 2 x per week les en 1x per week les. Kost 20 euro voor uur en bij de ander 60 euro voor uur. Verder probeer ik zoveel mogelijk clincs te rijden en probeer vanaf nu elk jaar een trainingsweek te kunnen volgen.
Jammer dat ik geen geldboom in de tuin heb :(

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:07

Wanted wat super gaaf dat je in een blad komt met je paard!!

Wat leuk om te lezen hoevaak iedereen les krijgt en de kosten.
Alleen zijn de kosten voor mijn les wel hoger 100euro voor een uur.
Ik les dan 45min dan betaal ik 75euro.
Vandaar dat ik ook maar eens in de 3weken ga.
Maar we hebben echt baat bij de lessen.
Gister zijn we nog geweest en hij was blij met onze progressie.
Paardje doet goed haar best.
Straks nog even thuis rijden en dan op naar morgen ONS DEBUUT.
Iedereen die start dit weekend alvast succes!!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:21

Wanted wat leuk dat je in dat blad komt! Met fotos?
Ben wel vebaasd dat sommigen van jullie zo goedkoop lessen hoor. Ik betaal net als Miranda ook echt wel meer.
Les wekelijks en afhankelijk bij welke van de twee is dat 37,50 of 90 euro voor 3 kwartier.

Over clinics ik las gisteren hier op bokt dat een clinic van adelinde voor 30 minuten met 3 personen 120 euro pp kost.. dat vind ik dan wel weer echt te zot !

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:22

Wow, 100 euro? Dat moet wel een hele goede/bekende zijn? Succes met je debuut Miranda.. Ik ga vanavond weer lessen, echt zin in! Gisteren liep hij heel fijn, de latex werkt echt heel goed! Dat laat hij zowaar een beetje een 2e draf zien! Denk dus maar even doorrijden op het trensje, en wat latex om mijn S&T bitten draaien.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:23

Sythaa schreef:
Wanted wat leuk dat je in dat blad komt! Met fotos?
Ben wel vebaasd dat sommigen van jullie zo goedkoop lessen hoor. Ik betaal net als Miranda ook echt wel meer.
Les wekelijks en afhankelijk bij welke van de twee is dat 37,50 of 90 euro voor 3 kwartier.

Over clinics ik las gisteren hier op bokt dat een clinic van adelinde voor 30 minuten met 3 personen 120 euro pp kost.. dat vind ik dan wel weer echt te zot !

Met de kans dat de minst getalenteerde het minste aandacht krijgt! Veel te veel geld...

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:27

Ja Sythaa met foto's! :D

Ik vind sommigen ook echt goedkoop lessen, 25-30 euro voor een uur lees ik zelfs. Dat betaal ik dus voor een halfuur.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:30

Bij T.heo H.anzon betaalde ik ook dik 60 euro, en vond/vind dat echt veel geld! Terwijl hij het dubbel en dwars waard was, voor mij niet op te brengen! Nu dus 35 euro, van GP amazone..

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:36

Leuk Wanted! Moet je het maar inscannen als het uit is kunnen wij het ook zien!
Udo2001 ik vind het ook een klap geld maar degene bij wie ik train is het ook dubbel en dwars waard. Ik ben er in juni voor het eerst gaan trainen, was een enorme eyeopener. We zijn zo met sprongen vooruit gegaan, Z1 afgesloten met 4 winst op 1 dag en nu in het Z2 ook al weer over de helft. Hij ziet alles en is met alle tips en oplossingen al weer een paar stappen vooruit. En op een hele fijne manier. Voor paard en ruiter.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:11

Leuk dat je met foto's in het blad komt Wanted. Inderdaad, inscannen! Haha :D

Vanavond zou ik les hebben van mijn vaste instructrice (15 euro voor een half uur :D) Maar door omstandigheden kan ze niet komen. Ik baal er onwijs van, want zondag heb ik wedstrijd en ik wil echt nog even goed trainen. Gisteren was die GP-ruiter er om mijn zusje les te geven en toen heb ik hem gevraagd of ie ook voor mij wil komen vandaag := Heb na de clinic vaker bij hem gelest. Maar dan moet je naar hem toekomen en hij heeft alleen een buitenbaan of een heel klein binnenbaantje. Dus heb gevraagd of hij naar stal wil komen. Eigenlijk doet hij dat niet voor een uur. Maar na even nadenken.... :)* Heeft ie besloten dat ie het doet! *\%/* Moet wel zijn reiskosten betalen (begrijpelijk) en zo kom ik op 70 euro voor een uur les! Maar hopelijk voor een goed doel. Namelijk dat ik het Z1 zondag kan afsluiten! En dan bespaar ik weer geld omdat ik dan wat wedstrijden kan afzeggen :o Heb er zin in!!

Hij vertelde overigens dat hij lest bij Van B.aalen. 150 euro per uur!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:39

Van sommige bedragen schrik ik echt niet meer. Mijn ene instr is 40 euro per uur, de ander 45 en daar komt dan nog 5 euro binnenbak huur bij. Meestal les ik elke twee weken een keer, en dan de ene keer bij de een, de andere keer bij de ander. Die van 40 euro geeft les op stal, dus zo af en toe pak ik een extra lesje mee, en nu met de wissels les ik wel elke week.