De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:02

Yvie_Juudje schreef:
Ik heb mij er bij gezet :D

Leuk! En mocht ie over drie maanden zo verbeterd zijn dan lekker in de M meedoen!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:04

Yess schreef:
Yvie_Juudje schreef:

Leuk! En mocht ie over drie maanden zo verbeterd zijn dan lekker in de M meedoen!

Uiteraard :-)

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:04

Jongens kom op, laten we het lekker gezellig houden en ons niet zo druk maken om zulke dingen. Ik zou haast denken dat er hier in het topic al wordt gestreden :P

Dit hele verhaal opzich is voor de meesten van ons niet weggelegd. Je moet wel een behoorlijk poepie rijden om door te gaan hoor. Dus niet te veel druk over maken en lekker voor jezelf rijden. Ik denk dat de klasse indeling vrij weinig uitmaakt.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:06

Yvie_Juudje schreef:

Yvie_Juudje schreef:
Yess schreef:

Uiteraard :-)

Doe ik ook, ff aankijken en misschien later switchen :)

Imker

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:11

Ik hoop dat de clinic-organisatoren bij het uitzoeken van het talent niet degenen eruit pikken die behoorlijke financiele middelen hebben om de lessen sowieso te kunnen volgen die de winnaar krijgt (of zet ik het er zo heel krom neer?).
Daarmee bedoel ik: liever een minder bekende en goede amazone met minder middelen, dan iemand die het zich sowieso al kan veroorloven om les te halen bij een bekende ruiter.
Hiermee wil ik ook niemand voor het hoofd stoten, maar ik denk dat dát juist de opzet van de MacRider Cup is?

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:15

Pieteritus1 daar ben ik het deels mee eens, maar het zou ook wel heel unfair zijn als er bijvoorbeeld een ruiter wat bedeelder is (om het zo maar te zeggen) en op een dure knol rijd met afstammeling en de duurste uitrusting met WEL talent. Maar dus niet door mag omdat ze het toch al kan betalen..

Even voor de goede orde hier ben ik er geen van, ik heb geen eigen paard ik ben een bijrijdster:p

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:16

talent is toch talent? Ongeacht of je nou de financiële middelen hebt voor goede instructie?

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:17

Ingeltje schreef:
talent is toch talent? Ongeacht of je nou de financiële middelen hebt voor goede instructie?

Dat bedoelde ik eig ook, alleen legde het wat krommer uit _/-\o_

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:20

Pieteritus1 schreef:
Ik hoop dat de clinic-organisatoren bij het uitzoeken van het talent niet degenen eruit pikken die behoorlijke financiele middelen hebben om de lessen sowieso te kunnen volgen die de winnaar krijgt (of zet ik het er zo heel krom neer?).
Daarmee bedoel ik: liever een minder bekende en goede amazone met minder middelen, dan iemand die het zich sowieso al kan veroorloven om les te halen bij een bekende ruiter.
Hiermee wil ik ook niemand voor het hoofd stoten, maar ik denk dat dát juist de opzet van de MacRider Cup is?
Maar hoe weet je of iemand de middelen heeft? Ik doe mee met twee paarden eentje van mezelf die ik als veulen al gekocht heb en eentje van iemand anders. Ik denk dat er wel mensen zullen zijn die denken dat ik twee dure paarden om mijn kont heb en daardoor de conclusie kunnen trekken dat ik geld genoeg heb.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:24

*edit* verkeerde topic hahaha!
Laatst bijgewerkt door Ingeltje op 29-12-11 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:25

Pieteritus1 schreef:

Dan zou ik niet mee kunnen doen, omdat ik 1 a 2 keer per maand bij bekende ruiter les? Ik moet daar hard voor sparen en een hoop dinge voor laten, ik les liever minder vaak bij bekende/goede, dan vaak bij miner goede.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:28

Sowieso vind ik er nog wel wat onduidelijkheid. Iemand staat bij 3 plaatsen ingeschreven, en Tess hoe heb jij het nu gedaan? Omdat je en bij esbeek staat en bij berkel enschot?

Ik ben van mening dat je niet onder je klasse mag starten maar goed, ik ben geen organisatie dus ik laat me er verder niet over uit.

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:30

Ik denk dat pieteritus doelt op de kritiek op het rabo-idee.
Daar word van gezegd dat ze vaak de bekende namen eruitpikken (bijv. Van silfhout) welke het zonder deze begeleiding waarschijnlijk ook wel gehaald zouden hebben. Wat betreft ben ik ook erg benieuwd wat dit gaat worden :j niet negatief bedoelt hoor!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:36

Kunnen we gewoon niet lekker gaan genieten van onze knollen en een leuke clinic! rijden talent of geen talent. Het is toch gewoon erg leuk om zoiets te doen. En ik heb wel talent maar of dat ook ontdekt wordt :D :P

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:40

Jaa denk dat dat ook het belangrijkste is, sommige mensen nemen het veel te serieus. Geniet gewoon lekker met je paard!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:40

Ik ga ook om weer eens een keer op vreemd terrein te zijn en eens wat anders te horen :D Door gaan we toch niet :P

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:41

Anthonia_ schreef:
Daar word van gezegd dat ze vaak de bekende namen eruitpikken (bijv. Van silfhout) welke het zonder deze begeleiding waarschijnlijk ook wel gehaald zouden hebben. Wat betreft ben ik ook erg benieuwd wat dit gaat worden :j niet negatief bedoelt hoor!

Oke, ben verder niet bekend met rabo-idee?? dus weet niet wat daarmee bedoeld word :')

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:44

xalm schreef:
Anthonia_ schreef:

Oke, ben verder niet bekend met rabo-idee?? dus weet niet wat daarmee bedoeld word :')

Rabobank talentplan is dat :) als je dat googled kom je denk ik een heel eind

ik weet niet wat jullie allemaal denken hoor, maar wij als bokkers/anky's in de dop gaan MINSTENS de finale halen :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:50

Dat klopt Anthonia ;)

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:53

[/quote]

Rabobank talentplan is dat :) als je dat googled kom je denk ik een heel eind

ik weet niet wat jullie allemaal denken hoor, maar wij als bokkers/anky's in de dop gaan MINSTENS de finale halen :D[/quote]

Ik heb het even gegoogled en het klinkt als een leuke kans voor talenten. Maar dat is dus blijkbaar niet zo kijkend naar jou post?

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:00

Oh dat weet ik niet. Ik heb er geen ervaring mee. Wel een hoop negatieve verhalen gelezen daarover. Maar dan voornamelijk over dat team. De talentendagen en trainingen schijnen erg nuttig te zijn. Dus ik ga Vel maar snel.richting Z1 niveau trainen voor mijn 21e verjaardag :+ hehe wie weet

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:02

Anthonia_ schreef:
Oh dat weet ik niet. Ik heb er geen ervaring mee. Wel een hoop negatieve verhalen gelezen daarover. Maar dan voornamelijk over dat team. De talentendagen en trainingen schijnen erg nuttig te zijn. Dus ik ga Vel maar snel.richting Z1 niveau trainen voor mijn 21e verjaardag :+ hehe wie weet

Haha jaa ik ken het verder niet, alleen de site even gelezen, en die van de knhs maar vond het wel leuk klinken. Nog een penny droom (naast jumping amsterdam en de olympische spelen) :')

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:46

Citaat:
ik weet niet wat jullie allemaal denken hoor, maar wij als bokkers/anky's in de dop gaan MINSTENS de finale halen :D

That's the spirit! :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:56

Yvie_Juudje schreef:
Ik hoef hier verder niet op in te gaan, het is de keuze die ik maak.
maar andere L combinaties benadelen wij niet, ik weet namelijk waar ons werkelijke niveau op dit moment ligt. Al had ik dat ook graag anders gezien ;-)

Ik heb macrider gemaild met diezelfde vraag, omdat ik wel M gestart ben, maar paard totaal niet M klaar is.
En mocht gewoon L starten wat hun betrof, dus lekker L starten als je je daar beter bij voelt.

(Ik start overigens gewoon M, ook al kan hij geen KW, geen travers, geen contra etc etc etc.
Ik ga dus inderdaad gewoon vanwege het feit dat het allicht een leuke clinic is en anders leuke uitervaring voor mijn paard,
totaal geen illusie dat paard of ik getalenteerd zijn.)

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:03

Yvie_Juudje schreef:
Ik zal het eens navragen, als het niet mag, dan is dat zo en rijd ik gewoon m.
Heb hier verder niet over nagedacht, gezien mijn situatie leek mij dit verstandiger.
Zou dus fijn zijn als sommige niet zo aanvallend willen reageren...

Als het mag gewoon doen. Op bokt horen zulke reacties er helaas bij, niet druk om maken.
Gewoon op het niveau rijden waar je thuis hoort, is het L, dan dus in 't L.

Ik doe trouwens ook mee met het idee "leuke leerzame clinic". Verwacht ook echt niet dat ik gesecteerd wordt ofzo. Sluit me dus aan bij Sjolvir.
Start overigens wel in mijn "eigen" klasse.