Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:18

Oh ja en Upido heeft ook in Nederland geen opleiding gehad.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:18

Tendance schreef:
Als een jury zich daar door laat lijden, dan moet deze zichzelf niet langer serieus nemen en direct stoppen!!!

Nee klopt de jury moet het gevoel maar uitzetten en er als een robot gaan zitten, Ja je hebt helemaal gelijk. |o

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:19

Citaat:
Is dat zo <<)
Was me echt nog niet opgevalllen _O-

Dus nee, dat wist ik niet -O-

Ja cherie, daar had je best wel een gooi naar Toti voor kunnen doen :j
Laatst bijgewerkt door Whinnylando op 22-06-11 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:19

Annet555 schreef:

WHAHAHAAAAA wat een vergelijking _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:20

easygoing schreef:
Tendance schreef:
Als een jury zich daar door laat lijden, dan moet deze zichzelf niet langer serieus nemen en direct stoppen!!!

Nee klopt de jury moet het gevoel maar uitzetten en er als een robot gaan zitten, Ja je hebt helemaal gelijk. |o

Nou, als een jury iets een 8 waard vind, en het publiek doet BOEEEE geeft hij echt geen 4, hoogstens een 7 dan xD

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:21

easygoing schreef:
Beetje jammer is het dan wel dat Toot dan geen duitse opleiding en carriere heeft gehad he. Deze discussie is al lang en breed gevoerd en lijkt me niet nodig om die weer aan te halen he.

Kom op!!! Welk paard wil er nu ook een Duitse opleiding.... Ghehehehe
Totilas dacht gewoon: In Duitsland krijg ik een huis voor hetzelfde geld, maar dan met meer land, dan in Nederland.
Dan doe ik eerst mijn beginopleiding in Nederland en maak het in Duitsland wel af!

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:21

Whinnylando schreef:
Citaat:
Is dat zo <<)
Was me echt nog niet opgevalllen _O-

Dus nee, dat wist ik niet -O-

Ja cherie, daar had je best wel een gooi naar Toti voor kunnen doen :j

*D In de beginjaren van Totilas wellicht wel ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:22

Tendance schreef:
easygoing schreef:
Beetje jammer is het dan wel dat Toot dan geen duitse opleiding en carriere heeft gehad he. Deze discussie is al lang en breed gevoerd en lijkt me niet nodig om die weer aan te halen he.

Kom op!!! Welk paard wil er nu ook een Duitse opleiding.... Ghehehehe
Totilas dacht gewoon: In Duitsland krijg ik een huis voor hetzelfde geld, maar dan met meer land, dan in Nederland.
Dan doe ik eerst mijn beginopleiding in Nederland en maak het in Duitsland wel af!

_O- Heeft ie goed overdacht denk ik XD

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:22

Marjoow schreef:
Nou, als een jury iets een 8 waard vind, en het publiek doet BOEEEE geeft hij echt geen 4, hoogstens een 7 dan xD

Nee inderdaad als je het zwart wit ziet niet nee maar in de praktijk doet een publieke opwinding en enthousiasme heel wat met een individu.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:23

easygoing schreef:
Tendance schreef:

Een jury die in een auto zit te jureren trekt zich toch ook over het algemeen niets van de omgeving aan? Je hebt een uitzondering hier en daar...
Maar een jury, die toch wel voor wat meer centjes zit moet dat dan toch helemaal kunnen en anders stoppen met jureren!!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:24

easygoing schreef:
Marjoow schreef:

Nee inderdaad als je het zwart wit ziet niet nee maar in de praktijk doet een publieke opwinding en enthousiasme heel wat met een individu.

Jaa, en de juryleden zitten met zn 2en?

Nee, ik denk niet dat een jury zó gemakkelijk te paaien is ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:24

easygoing schreef:
Adil schreef:

De mooie veren uit Nederland, gefokt met het beste bloed uit Duitsland :D

Tja en de mensheid is ontstaan in Afrika dus al het goeds uit Afrika dan maar he!!!!
Wat een onzin is dat toch.

Maar nu wel weer Duits gereden wordt et voila zie aan! Totilas heeft een nek en een rug! Wie had dat ooit gedacht....

En het mag wel jammer zijn, maar feit is dat paps een Duitser is en wat betreft de moederlijn, ook behoorlijk Duits hoor! Moederlijn vindt zijn oorsprong in het Oldenburgse stamboek (merrie Freistadt, 1890). Generaties daarna pas werd de lijn omgeschreven naar het KWPN. Oh ja, in de vierde generatie vinden we trouwens nog een aantal Duitse hengsten...maar psssssss, niet verder vertellen hoor :+

Whinnylando

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:25

KWPN nou haal die N er maar af...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:26

@ Marjoow: En hij leest ook bokt en lacht zich nu de billen uit zijn string!!! HIHIHI ze geven allemaal mijn baasjes en oude baasje de schuld, maar ik heb hier lekker zelf voor gekozen!!! GRAS GRAS GRAS!!!

Het is laat. Ik word er flauw van.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:26

Kan je denken ik denk daar heel anders over.

Bovendien is jureren in een auto ergens op een weiland midden in de boerenpolder wel heel wat anders dan jureren die in een stadion/arena/of hoe je het ook noemen wil vol publiek.Beetje bekrompen als je dat met elkaar vergelijken wil.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:28

Adil schreef:
Maar nu wel weer Duits gereden wordt et voila zie aan! Totilas heeft een nek en een rug! Wie had dat ooit gedacht....

En het mag wel jammer zijn, maar feit is dat paps een Duitser is en wat betreft de moederlijn, ook behoorlijk Duits hoor! Moederlijn vindt zijn oorsprong in het Oldenburgse stamboek (merrie Freistadt, 1890). Generaties daarna pas werd de lijn omgeschreven naar het KWPN. Oh ja, in de vierde generatie vinden we trouwens nog een aantal Duitse hengsten...maar psssssss, niet verder vertellen hoor :+

Als je dan toch verder wil met die discussie geef dan eens antwoord op de vraag waar en bij welke paarden precies alle duitse stamboeken hun oorsprong vinden?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:29

easygoing schreef:
Kan je denken ik denk daar heel anders over.

Bovendien is jureren in een auto ergens op een weiland midden in de boerenpolder wel heel wat anders dan jureren die in een stadion/arena/of hoe je het ook noemen wil vol publiek.Beetje bekrompen als je dat met elkaar vergelijken wil.

Daarom krijgen die jury's ook meer betaald! Er hangt meer vanaf en het levert meer verantwoordelijkheid om je af te sluiten van de massa!!! Neem die taak op je of niet!!!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:29

bah word zo moe van die ellendige discussie's continu.
Volgens mij verliest men het doel van het topic een beetje.

Het doet er niet toe of je Rath wel of geen glansrijke carriere met Toot gund, dit is simpelweg iets wat hij niet kan maken. Naar Edward is hij niets dat "lof" geweest dat staat als een paal boven water, maar dat geeft je niet het recht om de kur over te nemen.
Hoe dan ook, kur wel of niet gejat, hij is nog lang niet bij de scores die Edward gehaald heeft dus in hoeverre heeft hij succes gehad met zijn "gejatte" kur?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:30

easygoing schreef:
Adil schreef:

Als je dan toch verder wil met die discussie geef dan eens antwoord op de vraag waar en bij welke paarden precies alle duitse stamboeken hun oorsprong vinden?

Ik dennk niet echt dat je de Duitse stamboeken met die van het KWPN kunt vergelijken ongeacht de oorsprong...

Het KWPN is een top-stamboek, maar pronkt met een hele hoop andermans veren ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:30

Ach laten we maar voor het gemak vergeten dat dressuur vooral met emotie van de aanschouwers waaronder dus ook de jury te maken heeft.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:31

Tendance schreef:
@ Marjoow: En hij leest ook bokt en lacht zich nu de billen uit zijn string!!! HIHIHI ze geven allemaal mijn baasjes en oude baasje de schuld, maar ik heb hier lekker zelf voor gekozen!!! GRAS GRAS GRAS!!!

Ik ook dus een laatste toegift voordat ik naar bed ga.

Waar zijn verdammt noch mal die Jungfrauen _O-

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:31

easygoing schreef:
Annet555 schreef:

WHAHAHAAAAA wat een vergelijking _O-

Ohja, die liep ook GP, maar dat mag je niet vergelijken, want die liep geen 80+ scores.........................hoezo meten met twee maten.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:32

Adil schreef:
easygoing schreef:

Ik dennk niet echt dat je de Duitse stamboeken met die van het KWPN kunt vergelijken ongeacht de oorsprong...

Het KWPN is een top-stamboek, maar pronkt met een hele hoop andermans veren ;)

Maar nu graag een concreet antwoord op mijn vraag graag.
Heeft overigens niets met vergelijken te maken.

Tendance

Whinnylando schreef:
Tendance schreef:

Ik ook dus een laatste toegift voordat ik naar bed ga.

Waar zijn verdammt noch mal die Jungfrauen _O-

Euhhh Niet in Brabant???

Pashon

Adil ook dat verhaal heeft 2 kanten... andere stamboeken proviteren net zo goed van het hollandse glorie.
Echter vind ik dit een vergelijking die helemaal niet op gaat. een stamboek en een kur met elkaar vergelijken?