Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MargreetB schreef:sjaantje schreef:Oh gut jongens, er is niks mis met mijn realisme hoor.
@Vudress; ze is met 2 scheve schouders uit de opfok gekomen, dus ik (en fysio) gaan er vanuit dat het géén aanleg is, maar iets wat gewoon nog wegtrekt (wanneer dat niet zo is, gaat ze ook weg, want dan heb ik er niks aan). De schouders zijn namelijk ook al veel minder scheef dan in het begin. Lateraal stapt ze absoluut niet, dat is dan echt een kort stukje geweest, want ze telt echt nooit.
Ik weet niet wie jij bent, maar mijn instructeurs en juryleden vinden juist dat ze heel veel balans heeft voor een 4-jarige. En lossigheid al helemaal wel, maar dat kun jij ook niet weten want je zit er nooit op. Sterker nog, ik heb nog nooit op zo'n flexibel paard gezeten.
Maar zo oogde het in de ring niet echt... Ik vond het best een fijn paard en helemaal onderaan vond ik eerlijk gezegd ook niet helemaal terecht. Maar je reed haar naar mijn idee te veel over tempo waardoor alles nét niet goed genoeg uit de verf kwam. Te overhaast in draf, waardoor ze stekerig en een beetje duikboot-achtig werd, en dat is zonde. Die balans en lossigheid, die ze vast wel heeft, was door het hoge tempo niet echt te zien en ook de tempowisselingen vielen daardoor tegen. Jammer hoor, want dat had zo een paar punten gescheeld. De stap heb ik niet gezien maar je geeft zelf al aan dat dat ook wat punten heeft gekost. En met vier puntjes meer zou je al acht plekken hoger gestaan hebben; kortom het is op zich wel duidelijk waar de punten zijn blijven liggen. Wat dat betreft sluit ik me ook wel bij Karin aan; voor hoe het er in de ring uit zag waren de punten niet heel raar... Neemt niet weg dat het een heel fijn paard kan zijn/worden!!
Ben ik beter in 
Ze loopt nog steeds 3x per week ohz. Maar de fysio zei dat ik gewoon rustig moest doortrainen en dat ze dan vanzelf rechter zou worden, omdat ze gewoon zo uit de opfok kwam. Waarschijnlijk een klap gehad ofzo.
Telstar2000 schreef:Wat herkenbaar allemaal, haha!!
Sjaantje, die 59 punten zeggen helemaal niets, mijn paard had er als 5 jarige 53,5 (moet ook zeggen dat hij wél een achterstand had, laat ingereden ivm hoogte), dat is dus echt om jezelf voor te schamen, maaaarr nu is hij Z2 met 20 winstpunten. En een klein sappig detail, ik les nu bij degene die hem bij de Pavo heeft beoordeeld en die verteld mij telkens dat er nog meer in zit dan Z2!![]()
Vast wel, maar dan denk ik niet met mij op zn rug![]()
Zoveel zegt het nu..
Scandicnr1 schreef:Telstar2000 schreef:Wat herkenbaar allemaal, haha!!
Sjaantje, die 59 punten zeggen helemaal niets, mijn paard had er als 5 jarige 53,5 (moet ook zeggen dat hij wél een achterstand had, laat ingereden ivm hoogte), dat is dus echt om jezelf voor te schamen, maaaarr nu is hij Z2 met 20 winstpunten. En een klein sappig detail, ik les nu bij degene die hem bij de Pavo heeft beoordeeld en die verteld mij telkens dat er nog meer in zit dan Z2!![]()
Vast wel, maar dan denk ik niet met mij op zn rug![]()
Zoveel zegt het nu..
Nou hij is toch ook Z2 met 20 met jou op zijn rug geworden![]()
Idd hoor met saartje haar paard komt het zeker goed, Ennnnnn saartje rijdt toch ook zelf al zz zwaar?