[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:25

Noukie, ik snap je negatieve associatie helemaal. Hopelijk put je nog wat hoop uit de positieve verhalen :+

En ik stond ook even te kijken van de versoepelingen. Als ik eerlijk ben denk ik dat ze het doen om weer wat draagvlak en rust te creëren. Hopelijk houden de mensen die nu weer naar de terrassen/winkels gaan zich gewoon aan de basis maatregelen, dan zou het qua besmettingen niet veel hoeven op te lopen.

DR, wat tof! Heel veel succes en plezier. En heftig van de bult, dat is even flink schrikken! Is de bult nog pathologisch onderzocht?

@wissels thanks voor de input! Ik ben begonnen op de diagonaal. Vervolgens was het contra knopje even weg op de diagonaal. Dus met uitbereiding direct begonnen niet meer elke keer op dezelfde plek te vragen. Doe nu A/C of E/B. Ga dan nu eerst wel weer de diagonaal ook eens toevoegen voor ik aan de binnenhoefslag en weer naar contra ga binnen.

Nimber

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:33

Noukie dat vooral, hij komt op vreemd terrein een beetje terug en kruipt dan wat in elkaar. Als ik regelmatig ga is dat wel beter. Nouja volgende maand hopelijk weer.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:07

Dr, hoe is het gegaan? Nog last gehad van je mindere voorbereiding of wel gewoon fijn kunnen rijden?

Urosa, wat een gaaf dier zeg! Lukt het een beetje of heb je hem niet zo veel in handen?

Sw zonder beugels, pittig! Dagenlang spierpijn gehad daarna? :=

Hier gaat alles z’n gangetje.
Henkie lijkt steeds wat beter te gaan en minder te knarsen. Vandaag zag hij weer overal spoken dus was beetje een suïcidale rit, maar hij begon op het eind zo gaaf te lopen met super veel swung en afdruk. Komende donderdag hebben we weer een nieuwe controle echo gepland staan van zijn pezen. Ik ben hem sinds anderhalve week wel echt aan het oppakken tm z niveau om te zien hoe de pezen zich houden nu. Hij had vandaag een gruwelijk goed galop appuyement ertussen zitten dus ben opzich wel positief zelf erover.

Easy zijn we nu kleine 2,5 week verder na zijn operatie aan kissing spines. Ik zie aan hem dat hij nu pijnvrij is dus daar ben ik wel al blij mee, maar verder is het nog afwachten. Over 4 weken controle echo of foto’s met klinisch onderzoek en dan weten we of de operatie gedaan heeft wat het moest doen en of hij weer berijdbaar is. Hij begint wel echt te balen van zijn boxrust. Ik heb hem al op een klein uitloopje gezet want hij was echt depressief van het ophokken, maar nu gaat dat wat beter.

Vorige week zondag een proefje opgenomen. Ik kwam er vrijdag achter dat de baan was uitgezet op de vereniging en dacht, ach, waarom ook niet. Het was absoluut niet winst waardig en commentaar kon ik mij goed in vinden. Wel ingestuurd om even te weten of de manier van filmen ok was, en dat was hij dus.

Nou, wij gaan weer verder met alle revalidatie :Y)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:42

Mellamoshan, fijn dat Henkie weer wat beter lijkt te gaan. En tof dat je op het einde van de rit zo gaaf rond ging! Hopelijk goed nieuws donderdag :) Fijn dat je bij Easy wel al echt resultaat ziet van de operatie, ook spannende tijd dus de komende weken! Leuk dat je ook een keer hebt meegedaan en passend commentaar kreeg!

Ik heb zondag een klein WE parcours neergezet voor Karel, deed hij leuk! En voor het eerst op Lakaj gestapt, deed ie braaf. Nu kijken of we het kunnen uitbouwen.

Vandaag een super intensieve maar ook leerzame les gehad met Karel. Kunnen we weer even mee vooruit :D Nu heeft hij verdiend 2 dagen rust en dan donderdag weer rijden.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:58

Bedankt voor de succeswensen!

We hebben echt fantastische dagen gehad, echt een droomdebuut. Tegen alle verwachtingen in reden we alle dagen naar een tweede plek met alleen maar kaderscores *\o/* ik denk dat ik wel kan zeggen dat we de verrassing van de competitie waren, ook ik zag dit in de verste verte niet aankomen := gister de afsluiting van alle dagen met de kür op muziek! We hadden nog nooit kür gereden en door de omstandigheden met de wond maar 1 keer thuis kunnen oefenen. We reden naar een monster score van 75,5% *\%/* vanmorgen zijn we gebeld door de KNHS dat we door de prestaties van afgelopen dagen op de longlist voor Tokyo zijn geplaatst **\O/**

Ik zit op zo’n grote roze wolk <3 als jullie het leuk vinden om de kür te bekijken; https://youtu.be/NK7eWYuWe24

Oh en voor jullie lieve berichtjes; de bult bleek godzijdank een ingekapselde haar te zijn %)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:59

Mella fijn dat henk het goed doet. En easyJet geen pijn wat fijn! Nu hope dat hij tevreden is met z'n uitloopje en zich gedraagt.

Urosa wat zet je dan uit als parcours?
Fijn dat de lakaj het goed dees geeft vertrouwen.

DR zo gaaf jou scores echt super dat had je vast niet bedacht toen je je friesje weg deed dat je dit zou bereiken. Wel gehoopt natuurlijk dus meer dan verdient!

Hier heel fijn getraind met douwe vandaag flink aan de bak in de les en weer wat puntjes op de i gezet als we weer normaal op concours mogen hoop ik zo dat we weer kunnen en gaan knallen. Ik heb meerdere proeven ingesproken op mijn telefoon en ga deze wat meer meepakken in de training. Echt nog meer gericht trainen en hopen dat de spanning weg blijft

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 20:13

DR, wat gaaf zeg! Heerlijk vlotte en ook losgelaten proef. Je blijdschap op het einde is ook tof om te zien. Super knap gedaan en gefeliciteerd! Wat houdt de longlist voor Tokio precies in?

Laura1982, ik had een draf slalom, en driehoek van pionnen voor kleine galop voltes met eenvoudige wissels, balkjes voor achteruit de hoek om, zijwaarts stappen over de balk en een ton met een lange stok die we moesten pakken.

Vandaag stond in de buitenbak bij de les de brug nog, dus die ook mooi meegepakt.

Fijn dat je zo lekker met Douwe aan het optrainen bent weer! Handig dat je zo alleen ook proeven kunt oefenen, hoe heb je dat opgenomen? Kijkend naar een filmpje of? Want je zit natuurlijk wel met timing haha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 20:26

Urosa klinkt heel leuk dat parcours. Bruikbaar bij de moeilijke oefeningen.

Ik heb se ingesproken zoals ik de proeven ook voor zou lezen soms ben ik iets te snel met de volgende oefening maar als ik ze een aantal keer gereden heb ken ik ze redelijk.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:08

Mella, hij blijft een boef he? Fijn dat je zo goed hebt kunnen afsluiten wel! Benieuwd hoe de controle is, duimen op goed natuurlijk
Easy klinkt ook voorzichtig positief, pijnvrij is iig fijn. Snap wel dat hij toch buiten wil, hopelijk gaat het goed zo met die uitloop, mentale welzijn is in zo'n herstelperiode ook belangrijk natuurlijk!

Urosa lekker creatief bezig! En mooie stappen gemaakt met Lakaj zo te lezen. Lekker zo'n les waar je weer even mee vooruit kan :)

Laura ook goed bezig! Lekker thuis proefgericht nu en dan hopelijk binnenkort/in de zomer..?

En DR: GEFELICITEERD!! Echt super knap van jullie! Je hebt er hard voor gewerkt en dappere keuzes voor moeten maken, heel tof dt het zo uitpakt.

Hier weinig nieuws. Bosritje zaterdag was heerlijk en verder weinig motivatie. Hopelijk komt dat woensdag met les wel terug, paard doet nog steeds wel echt zn best, aan hem ligt t niet :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:16

Noukie ja ik snap de motivatie wel een beetje hoor. Als je maandelijks of wekelijks op concour mag/kan werk je veel meer naar dingen toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:01

droversrun schreef:
Bedankt voor de succeswensen!

We hebben echt fantastische dagen gehad, echt een droomdebuut. Tegen alle verwachtingen in reden we alle dagen naar een tweede plek met alleen maar kaderscores *\o/* ik denk dat ik wel kan zeggen dat we de verrassing van de competitie waren, ook ik zag dit in de verste verte niet aankomen := gister de afsluiting van alle dagen met de kür op muziek! We hadden nog nooit kür gereden en door de omstandigheden met de wond maar 1 keer thuis kunnen oefenen. We reden naar een monster score van 75,5% *\%/* vanmorgen zijn we gebeld door de KNHS dat we door de prestaties van afgelopen dagen op de longlist voor Tokyo zijn geplaatst **\O/**

Ik zit op zo’n grote roze wolk <3 als jullie het leuk vinden om de kür te bekijken; https://youtu.be/NK7eWYuWe24

Oh en voor jullie lieve berichtjes; de bult bleek godzijdank een ingekapselde haar te zijn %)

Wat goed, gefeliciteerd!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 07:49

Dr wat super gaaf joh geniet van je roze wolk.

Mella wat fijn van Henkie, had je z2 met m gestart?
Mooi dat t herstel na de operatie goed lijkt te verlopen. Duim voor je dat zij straks ook weer fijn kan functioneren als rijpaard/sport paard.

Noukie herkenbaar, mijn uren in t bos zijn aanzienlijk meer dan voor Corona

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:07

Ik ben wel jaloers op al jullie bos uren, ik wil ook graag meer buitenrijden. Kijken of dat komend jaar lukt.

Noukie, hoe was je les vandaag?

Voorlopige startlijst voor mijn dressuur moment zondag staat online, 11.16 wel mooie tijd. Heb er echt zin in :D Lekker 2 proefjes rijden en direct punten. Heb nu proef 23 uit mijn hoofd geleerd, vandaag nog even bezig met proef 24.

Verder hebben we auto pech, de BMW van mijn man staat nu bij de garage en heeft nogal een dure reparatie nodig. Hij is nu met mijn Audi naar het werk, heb ik geen auto overdag -O- Dus moet ik dan s avonds naar Karel, en nog onzekerheid over reparatie of nieuwe auto. Hopelijk is het snel weer klaar.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:57

Paard klaagt trouwens niet echt hoor, die vindt bos zeer aangenaam :) Denk dat als ik direct aan het bos zou staan, we daar nog veel vaker waren.

Les ging niet door. Huilen :') Maja, niks aan te doen. Al had ik m voor mijn motivatie dus best nodig _O-

En lekker vooruitzicht Urosa! Succes en vooral veel plezier alvast!
Balen van die auto. Het zijn echt top dingen, tot er wat mis is.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 05:26

Ik ben best jaloers Urosa! Ik wil zo graag starten.

Afbeelding
Afbeelding

Gisteravond weer een heerlijk rondje gedaan. Volop genieten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:53

Die foto's zijn ook wel echt genieten Kim! Maar snap dat je ook weer de ring in wil.

Mijn vereniging organiseert dit weekend, maar ik heb (durf het bijna niet te zeggen met zoveel mensen die nog wachten op een oproep) net mijn tweede covid shot gehad, dus durfde niet op te geven. Bang voor bijwerkingen waardoor ik dan als een dweil rondrijd. Dat zou ik ook jammer vinden van ieders energie.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:23

Bedankt voor jullie lieve felicitaties allemaal <3

@Laura; haha nee had ik zeker niet bedacht toen ik Jonne verkocht. Het is altijd maar afwachten wat je met een nieuw paard gaat bereiken natuurlijk, maar van Winando heb ik nog nooit spijt gehad. Buiten wat we allemaal bereiken samen is het ook gewoon een heel leuk dier. Wat ga jij binnenkort starten met douwe? Hier zie ik dat de meetmomenten in deo mgeving wel weer redelijk worden opgepakt, bij jullie niet?
@Urosa; dankjewel voor je compliment :) longlist is een lijst met ruiters die kans maken om afgevaardigd te worden naar tokyo. Omdat je allerlei gegevens moet aanleveren is het handig dat ze die al hebben bij NOC*NSF mocht er iemand uitvallen onverwachts. Succes alvast zondag!
@Noukie; Balen dat je les niet doorging gister, wanneer heb je nu staan? Spannend je 2de covid vaccin ook, waarom krijg jij hem nu al als ik vragen mag?
@Kim; oh wat heerlijk, ik zag de beelden al voorbij komen op maaike haar IG. Echt genieten!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:28

DR ik start z1 met hem nog 3 winstpunten dan hebben we sportpredicaat. Samen met instructie ook gekeken naar de grade 5 wedstrijden omdat mijn lijf toch wel achteruit gaat helaas. Ik hoop dit jaar een keer te gaan starten en kijken hoe we het daar doen. Intussen de training echt gericht aan het opschroeven.
We lopen ook met ons zoontje in ziekenhuis dus het is beetje passen en meten.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:36

DR, over twee weken weer. En komende week gewoon op stal les.

En mag je vragen hoor. Spillage vaccin. Via mijn werk waren er aan de gezondheidscentra aantallen geleverd voor de hoog risico patiënten. Daarvan was over (door mensen die niet kwamen en doordat er meer uit de flacon komen dan gerekend) en deze mochten niet meer verplaatst worden. Dus ze zijn de dichtstbijzijnde locaties gaan bellen of daar mensen in lagere risicogroepen waren die met een uur aanwezig konden zijn, zodat ze niet hoefden weg te gooien. Vandaar. Het voelt krom hoor, ik bedoel, ben er blij mee, maar toch voelt het als voordringen. Had liever gehad dat ze het naar een ziekenhuis konden brengen voor het personeel daar.

Wat vervelend dat Dex nog niet goed gaat Laura, hoop zorgen heb je dan

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:21

Dr oh ken je Maaike? Das m’n bestie!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:43

Noukie, had je na de 2de inenting nog last?

Laura1982, vervelend van je zoontje en dat je eigen lijf ook niet fijn gaat. Knap dat het dan toch lukt de training op te schroeven!

Hier op meetmoment geweest. Kwam super tevreden de ring uit. Proef 1 vonden wij de beste Z1 proef tot nu toe. Geen fouten. De juryleden dachten er anders over, laagste punten ooit en geen winst. We vielen niet in de smaak :')

Maar eigen werkpunten gehaald. Laatste tijd meer focus gehad op de lengtebuiging, en daar had ik ook geen opmerkingen meer over :D komende maand de motor meer aan zodat hij hopelijk nog meer bergopwaarts komt. Maargoed. Hij is overbouwd dus het zal altijd relatief blijven. Ik vind het al heel knap dat we zo snel zijn gegaan en ben ook wel overtuigd dat we nog verder kunnen komen, maar niet meer zo snel. Qua overall heersend plaatje wat de meeste juryleden graag in het Z1 willen zien is voor hem topsport en wil het ook eerlijk en leuk houden voor hem.

Hij was zo trots op zichzelf na de 2de proef. Dat vond ik zo leuk. Neus de lucht in na belonen, proesten, om zich heen kijken of iedereen hem wel zag
Echt fantastisch. Daarvoor rij je ook eigenlijk paard <3 dus wij gaan lekker door en volgend maand weer vol goede moed de ring in. Als je technisch goed rijdt kunnen ze echt niet om je heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:50

Wat fijn urosa dat je weer op pad bent geweest!

Hier helaas gewoon weer even eruit, paardlief is flink ziek maar geen idee nog waardoor, hopelijk morgen meer duidelijkheid en knapt ze snel op want nu is ze echt heel zielig om te zien.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:23

Fijn dat je weer weg kon, maar balen van de uitslag Urosa! En dat Karel zichzelf zo leuk vond ook, mooi :D

Haike dat meen je niet. Wat sneu voor dr, duim voor jullie dat ze zich snel wat beter voelt!

Urosa, weinig. Arm klein dagje wat spierpijn, niet storend verder. Nu wel een grote rode plek aan de onderkant, had ik de vorige keer ook en na de griepprik ook wat allergische reactie, dat trekt wel weg. En vrijdag op zaterdag 12u geslapen, maar misschien was ik sowieso gewoon echt moe :+

Paard gister weer heel fijn gesprongen met de juf. Zij blijft volhouden dat ik dat zelf ook zou kunnen, maar ik vind het al hoog als ik het voor haar moet neerzetten :') Vandaag lekker gedressuurd met balkjes, dat durf ik wel :)
Laatst bijgewerkt door Noukie op 02-05-21 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:23

Urosa wat leuk dat hij zo bewust was van zijn eigen presentaties! Jammer maar eigen gevoel is bij mij altijd belangrijker jullie kunnen het !

Dit weekend iedere dag 2 proeven geoefend. Waar we vorige les vast liepen met 3 oefeningen aan elkaar plakken was hij gisteren overdonderd dat hij door moest maar hij pakte het erg goed op. Vandaag 25 en 26 gereden en hij was wat laks met zijn reacties dus even scherp gemaakt en nogmaals gevraagd. Uiteindelijk met goed gevoel afgestapt.

Haike hopelijk niets ergs!

Ilias gisteren ook weer even aan de longe gehad en die had duidelijk het voorjaar in zn bolletje plat door de bocht galloperen en oortjes erop en gaan ik moest er stiekem wel om lachen.

Ja ik probeer wel even bewust geniet momenten in te plannen anders houd ik het niet vol. We moeten nu afwachten wat uit de testen komt hopelijk niets erga maar geeft het wel duidelijkheid

Noukie ieder zijn of haar talenten genieten van de zijlijn kan ook heel tof zijn

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:32

Ik duim ook voor jullie Laura. Kan me voorstellen dat die onzekerheid vreselijk is. En je hoopt natuurlijk ook op goed nieuws uiteindelijk, iig dat ze m goed kunnen helpen wanneer ze weten wat t is.

Wel lekker dat je zo met je proeven aan het trainen kan. En dat Ilias zo blij is, dat geeft idd wel weer die broodnodige glimlach.

En eens hoor, zij haar talent, ik het mijne. Ik weet ook dat ik het met dit paard wel kan, heb ook wel meer gesprongen met m dan nu, maar wat je zegt, ik geniet zo van zijn blije hoofd als hij met haar aan de slag mag. Das ook wat waard :)