Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:22

Zoals ik de online proeven nu rij, zie ik dat echt als training. Ik probeer te blijven rijden EN te blijven ontspannen. Het is ook niet dat zo'n sessie zwaarder is dan een gewone training maar dan met witte broek aan.

Hebben jullie ervaring met het laten filmen van de proefjes door niet-paarden mensen? In principe zijn het gewoon regels die gevolgd moeten worden maar zijn er speciaal dingen waar ik nog rekening mee moet houden of goed moet uitleggen? Dingen die voor ons vanzelfsprekend zijn maar voor niet paardenmensen niet?
Wel lief want hij wil de komende weken op een vaste dag filmen dus dan heb ik ook mijn regelmaat en hoef ik niet steeds iemand te regelen en de bak te bespreken en dergelijke.

Maaaaaar 21 augustus is er een wedstrijd bij ons in de buurt waar ik onder de man heen kan (50 min ongeveer) dus daar ga ik zeker aan mee doen als mooie afsluiting van de online periode :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:24

Fleury, ik denk vooral dat je even moet uitleggen dat de neusriem, bit en sporen in beeld gebracht moeten worden (en welke onderdelen dat dus zijn ;) ). En hoe het afgroeten er uit ziet zodat je filmer weet wanneer je klaar bent en dus nog even moet inzoomen :j

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:27

En niet te snel de video stoppen want via de app worden ze nog wat korter. Ik heb er al een aantal terug moeten sturen omdat het halthouden en groeten er dan net niet op staat. Dan vragen ze het filmpje op via we transfer om te kijken of zo de laatste lijn wel te zien is.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:51

Dat zijn al fijne tips!
Dat afgroeten sta je zelf niet bij stil :D

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:23

Lielle schreef:
ik ben weer echt op concours geweest gisteren. Eerste proef was een fiasco, paard bevroor vanwege de vlag achter de jury. Tweede proef ging wel goed, vergelijkbaar met de laatste online proef en leverde ook vergelijkbare punten (net geen twee winstpunten).

Balen van die eerste proef, maar de 2de was dus wel heel goed. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat als ik weer met Zeph op pad ga :D

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:54

Wat mij altijd opvalt is dat niet-paardenmensen de focus van een film op de ruiter hebben als je dichtbij komt, en paardenmensen het paard blijven filmen. :o Dat is natuurlijk ook afhankelijk hoeveel ruimte je om de baan hebt.

Ik heb zojuist mijn punten binnen gekregen van het M1 van 9 juli. Super blij want we hebben 195 punten gehaald. Echt fijn commentaar waar ik mij zeker in kan vinden. En een dikke vooruitgang in vergelijking met de vorige proef. Helemaal blij. Van mij mag het online dressuurrijden wel blijven bestaan.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:56

Van harte gefeliciteerd, mooie punten!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:02

Gefeliciteerd! Dat zijn mooie punten, lekker 2 winst dus :D

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:04

Gefeliciteerd mooie punten!

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:41

Gefeliciteerd met de mooie punten! *\o/*

Ikzelf ben ook blij verrast met 199 punten voor de proef van 9 juli. Een mooie afsluiter van het L2! Ik wil dolgraag M1 starten, het liefst in ieder geval de 1e keer nog online (voelt veiliger :+). Maar ik wil dit paard eerst beter kunnen 'los'rijden in zijn rug, een proef doorzitten voelt nu nog niet verantwoord. Hard aan de bak dus maar en hopelijk kan ik dan toch vóór 1 september nog een proef opsturen.

@ Fleury: ik heb mijn moeder (paardenmens) en mijn vriend (niet-paardenmens) als filmer gehad, bij m'n moeder ging alles meteen goed en bij m'n vriend moest ik toch eea wel even uitleggen. Bv neusriem aanwijzen, uitleggen dat het hele paard in beeld moet met rondje filmen, grond markeren zodat ie de hele proef recht achter C bleef staan (...oh en achteraf tijdens het opruimen uitleggen dat ik de pion die we als markering voor C hadden gebruikt, zéker niet vanaf mijn paard ging meenemen :Y) )

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:43

Dankjewel allemaal. En Caaroo ook gefeliciteerd met de mooie punten!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:53

Caaroo: fijne afsluiter zeg zo, gefeliciteerd! En zou leuk zijn als het dan nog lukt online M1 te starten!

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:36

Ik heb vandaag m’n punten voor zowel de 9e als de 16e binnen! Helemaal tevreden mee 186 en 187 in het M2! Nog 1tje en dan kan ik over naar het Z!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:42

Wow wat snel nu al je punten al terug!
En wat een super resultaat

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:06

FennaK schreef:
Ik heb vandaag m’n punten voor zowel de 9e als de 16e binnen! Helemaal tevreden mee 186 en 187 in het M2! Nog 1tje en dan kan ik over naar het Z!

Wow, ik wacht nog op de 9e en moet de 16e nog rijden :')

Blijft een raar systeem

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:12

WoW nu al die van de 16e terug FennaK, dat is snel!

Vandaag niet zo fijn gereden. Bak was modderig en zuigend en paard was wat gespannen (iets met bakeekhoorns). Is een taktfout in uitgestrekte draf meteen een onvoldoende?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:15

kincsem schreef:
WoW nu al die van de 16e terug FennaK, dat is snel!

Vandaag niet zo fijn gereden. Bak was modderig en zuigend en paard was wat gespannen (iets met bakeekhoorns). Is een taktfout in uitgestrekte draf meteen een onvoldoende?

Ja daar kan je wel van uitgaan. Als het een kleine tactfout was dan is het al snel een 5-je.

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:46

Daar was ik al bang voor, balen!

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:06

Had voor de 16e afgelopen zaterdag al ingestuurd. Was ook verrast dat ik nu al de punten had. Super fijn wel!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:59

FennaK wat fijn zeg! Heb je nog een online event staan voor je laatste M2 punt? :)

Kincsem, ik had inderdaad ook een 5 voor taktfout in de middendraf.

Sweetvanille haha ja, bijna een week kunnen insturen is natuurlijk ook best lang.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:15

urosa schreef:
FennaK wat fijn zeg! Heb je nog een online event staan voor je laatste M2 punt? :)

Kincsem, ik had inderdaad ook een 5 voor taktfout in de middendraf.

Sweetvanille haha ja, bijna een week kunnen insturen is natuurlijk ook best lang.

Heb net weer voor eentje opgegeven voor eind juli.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:19

SweetVanille schreef:
FennaK schreef:

Blijft een raar systeem

Wow gaaf! Ik hoop dat ook te halen. Al zijn we nog niet Z klaar. Wel hard aan het trainen ervoor. Ik wil ook wel weer op pad nog een paar keer en ik moet nog wel wat punten...
Ik wacht nog op punten van 2 en 9 juli. Heb daarom ook nog niet voor de 16e gereden, hoop dat ik iets met de feedback kan...

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:24

SweetVanille schreef:
FennaK schreef:

Blijft een raar systeem

Och ik wacht zelfs nog op die van de 2e :(

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:03

Ze hebben nu best een goed systeem met op woensdag opgeven 2 weken van te voren, dan 1 week om te filmen en in te leveren tot donderdag. Dan zou het best rustgevend zijn als ze bijvoorbeeld alle punten van die donderdag de week erop vrijdag ofzo bekend maken. Dan hoeft niemand in zenuwen te zitten en weet iedereen waar hij aan toe is.

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:17

Komen jullie ook niet in de app om in te schrijven?