[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:07

UK vind het indrukwekkend genoeg Eva

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:28

Rugnummer zichtbaar en daarom een vlecht snap ik.

Helmcamera geneuzel snap ik niet.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:30

Leuke sprongen!!

Gister met springles eerst binnen gesprongen en toen buiten nog. Stond een bak als sloot. Normaal hebben ze daar wel respect voor, maar die van mij stapte er zowat in.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:42

Mooie foto's Eva en Goldie.

Heb nog nooit van die regel gehoord (al vind ik haar in een vlecht in het bos wel logisch), in het disciplinereglement kan ik deze bepaling ook niet vinden. De woorden haar, staart of vlecht komen niet voor in het reglement :n

Ik heb weer wat moois := Paarden moeten morgen op concours. Vorige keer in Roden stond ik al te klieren, omdat ik bij Ed linksachter geen stiften inkreeg. Bleek geen schroefdraad in het gat te zitten :+ Nadat de hoefsmid geweest was gecheckt of het opgelost was, geen probleem. Maak ik net vast de gaten schoon, beide voorijzers wel gaten, maar geen schroefdraad. Hoefsmid neemt niet op dus morgenochtend vroeg maar weer bellen :=
Had het in 20 jaar nog nooit meegemaakt en nu dus twee keer achter elkaar :o

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:08

Handig.... haha, je hebt nog gaten; ik wilde een keertje proppen draaien naar zaten er geen gaten in de ijzers. Was mij met uitkrabben ook niet opgevallen :o

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:19

Maar gaten zonder schroefdraad zijn net zo functioneel als geen gaten :+ Daar blijft namelijk niets in zitten :P

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:33

Wellus!!!! Modder :D :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:50

:D

En heb er trouwens ook wat steentjes uitgevist voordat ik ontdekte dat er geen schroefdraad in zat :+

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:51

Haha goeie acties Anne en Gomir!

Hele toffe foto 's zie ik voorbij komen!

Haar vast zodat ze rugnummer kunt zien is wel bekend. Helm camera is nog steeds gedoogd. Sgw mag zelf kiezen wat ze doen geloof ik. Maarsbergen mocht gewoon.

Lithya moet gaan crossen als die niet bang is voor water ;)

Ik heb lekker gedressuurd. Zondag weer op cc, toch wel erg zin in!! :)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:03

In Markelo mocht het niet. Ik ga er niet mee rijden. Lachfilm krijg je dan. Ik klets de hele cross door en zo af en toe een scheldwoord. Naja, voor de waterbak hele zinnen met scheldwoorden. Laatste keer was het " schiet op homo, geen gezeik, je gaat er gvd in en heb niet het gore lef om te stoppen vuile flikker.... " en toen stond ie er in... en was het " braaaaaf, je bent wel een schatje"

Mensen langs de kant lagen dubbel van het lachen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 01:00

Hahahah! Ik praat nooit tegen mn paard. Alleen goed zo als we een sprong hebben gehad of een lijntje en even een moment van ontspanning pakken zeg maar. Mijn kick weer even eruit en voor haar beloning.

Vanmiddag lekkere crosstraining gehad! Lekker zweten! Al was paardlief niet heel erg aan het zweten. We hebben ook fanatiek - wat rustiger en wat afgewisseld. Heel fijn! Hoop dat ze zondag niet teveel spierpijn nog heeft. Had me even verkeken in mijn planning :Y)

De rest lees ik nog bij. Ouders zijn nrt terug van vakantie en even bijgekletst maar nu snel toe aan slaap!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 05:23

Anne_GTI schreef:
In Markelo mocht het niet. Ik ga er niet mee rijden. Lachfilm krijg je dan. Ik klets de hele cross door en zo af en toe een scheldwoord. Naja, voor de waterbak hele zinnen met scheldwoorden. Laatste keer was het " schiet op homo, geen gezeik, je gaat er gvd in en heb niet het gore lef om te stoppen vuile flikker.... " en toen stond ie er in... en was het " braaaaaf, je bent wel een schatje"

Mensen langs de kant lagen dubbel van het lachen

:')

Ik ben zo gedrild door de dressuur dat ik altijd vergeet dat je verder wel mag praten. Alleen in de training zit ik te kletsen. Volgende week springclinic, heb er zin in!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:55

Hahahaahaahha Anne.. Ik zie het helemaal voor me!!

In Westerbork had ik ook hele verhaal maar toen was ik ook zo blij, in Maarsbergen hoor je hoop gepraat maar niet zo leuk haha ook op een gegeven moment hoor je m'n vader , Gert en team genootje haha!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:15

Haha Anne, doe ik in het parcours ook wel. Werkt soms beter dan beenhulpen.

Moet maar niet Elke. Hier zat nog amper water in. Kon hij naast staan. Krijg hem niet het water in.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:50

:') Ik praat ook graag tegen mijn paard.

Oh water, dat doet mijn merrie niet. Spetters tegen de buik :n
Terwijl het zo leuk is *\o/*

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:09

Ik heb volgens mij zondag in het begin wel veel gepraat en sowieso ook bij het water :)

Al heeft Cas niet echt iets tegen water :')

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:45

Ik begin bij de start te ouwehoeren en stop pas na de finish. Dan blijf ik tenminste goed ademen. Anders ga ik mijn adem inhouden. Dat houd je geen hele cross vol.

In het parcours praat ik ook wel maar minder. Vaak de woorden ho, rustig en wachten...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:25

Plassen gaat hij thuis rustig door, maar zoals in een cross een waterhindernis, lukte mij laatst niet. Was ook gen paard bij wat er wel in wilde.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:52

Ik heb Cascade vorige keer ook over de hindernissen gekletst :')
(in het Frans) Hup Cascade, we gaan, we gaan, het is niet eng etc etc etc (en dan na de sprong in het Nederlands) goed zo meisje !

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:57

De mijne springt over plassen heen. Ik heb hem pas het water in kunnen krijgen in een afgesloten bak met een wolkbreuk. Op een gegeven moment was er geen droog plekje meer dus moest hij wel. Het zal nooit zijn hobby worden en ik zal hem ook nooit water insturen dieper dan 30 cm. Als hij dat vertrouwen houdt doet hij het voor me. Het kost wel wat overtuigingskracht en wederzijds vertrouwen. Ik moet hem helemaal los laten aan de voorkant anders gaat hij niet.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:20

Zo t weer slaat ineens om!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:33

Praten deed ik in het begin. Alleen kwam dat meer door m'n eigen onzekerheid :P
Ja het giet hier nu echt en net ook een knal, jeetje.

Ben verbrand joh :') Hele dag buiten rondgelopen in m'n korte broek en dat terwijl m'n benen normaal nooit meekleuren x)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:13

Heb helaas niet meer kunnen rijden. Begon hier voor 20 uur en net rustig. Dan maar morgen iets meer doorpakken. Is ie in ieder geval weer fris.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:27

Vandaag trouwens bij mijn eerste manege 'liefde' langs geweest <3 Hij is van een vriendin van mij die hem toen van de manege heeft overgenomen omdat ie 'onhandelbaar' was geworden.
Had die pony al 6 jaar niet meer gezien maar hij blijft leuk!
Afbeelding

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:40

Ik zeg meestal niet zo veel onder weg, hooguit een keer braaf of ho ofzo.

Paarden waren goed vanavond! Eddie liep super in het eerste rondje B (geen idee hoe de jury aan 12 strafpunten kwam, maar dat boeit toch niet bij HC). Tweede ronde begon het onderweg van 1 naar 2 keihard te waaien, waarbij de dranghekken omvlogen, alle bloemen in het parcours gingen vliegen en er drie hindernissen om gingen. Daar dus maar afgegroet, want de jury belde niet om parcours stil te leggen :o Toch Bella nog maar opgezadeld, die liep ondanks het weer en onweer (nog niet recht boven het terrein, die bui kwam tijdens het afzadelen) simpel foutloos door het parcours. Volgende keer maar L :D

Zeiknat geregend terug naar Tolbert gereden met heel slecht weer onderweg, maar de wind gelukkig in de rug. Nu net thuis en aan een kop soep, gelukkig had ik nog iets in huis :+