[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:30

Leuke pony Ynskek, ook met het doel om uiteindelijk te kopen? Lief koppie heeft ze.

Soms is verplicht vrij ook niet zo erg Sjolvir :P . Je paard heeft wel een flinke schuiver gemaakt dan trouwens!

Ik heb gister met mijn pony een proefgerichte clinic gereden, voor het eerst ook met hem op ander terrein.
Hij deed het echt alsof hij nooit anders gedaan heeft. Ondanks dat de proef zelf echt belabberd ging wel heel tevreden naar huis.

Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:52

Mits het bevalt en we er financieel uitkomen wel ja.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:06

en anders staat mijn welsh cob er ook nog Ynskek ;) hij doet het zo fantastisch goed op het moment. Ben er stiekem wel verliefd op, maarja kan niet alles aanhouden anders vermoord mijn vriend me, en deze is toch echt gekomen om uiteindelijk weer te verkopen.

voor wie hem niet kent:
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:49

Gaaf dier Kady. Hoe groot is die?

Leuke pony Kaula.

En de veelzijdige Bruno in zijn andere werk
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:53

Mooie foto Diana.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:00

Hij is 1,54 / 1,55 niet officieel gemeten... maar behoorlijk barok en breed gebouwd. Deze foto is van een tijdje terug. eigenlijk vlak na deze foto enkele weken vakantie gegeven omdat hij dat in zijn koppie nodig had. sinds een week of 5 weer in het werk. Begonnen met alleen longe werk ondertussen hebben we de eerste buitenritten er al weer op zitten. En fijn dat ie loopt, zn vakantie heeft hem goed gedaan. Ondertussen is ie nog breder dan op deze foto (oké misschien door de vakantie ook wat te dik geworden haha) en begint flink spier te ontwikkelen.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:57

Hoihoi,

Kan ik me hier melden?

Ik start sinds twee maanden een 5 jarige NWR Welsh zowel dressuur en springen tussen de paarden :-) Ik heb hem nog maar vier maandjes dus we rijden nog lekker in de B en met springen in de BB. Hij is ongeveer 148 maar komt goed mee tussen de paarden. Word wel eens gek aangekeken maar van jury's alleen nog maar hele leuke reacties gehad!

Meet Giovanni!
Brouwers'haven Diamont hit X Oakley (C) Bubbling on

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:42

leuke pony. maarja ik ben dan ook fan van welsh :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:06

Bruno lekker op stap zo te zien.
Kady die van jou is ook leuk.
Mystic rider welkom hier, leuk dat het zo lekker gaat.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:08

Pff ik heb weer een dip met pony. We liggen echt in de clinch al een langere periode. En begin nu toch sterk te twijfelen of het niet gewoon ook deels aan mijn instructie ligt (ik heb niet het idee op de manier waarop we nu trainen we hierdoor heen komen). Ik ben echt niet iemand die zomaar naar een ander 'overstapt' maar nu eens een lesje bij iemand anders te doen voor een andere kijk op de situatie lijkt me nog niet zo verkeerd... Ik vind het echt rot nu, want wil mijn instructie niet 'beledigen'.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:16

Het is sowieso nooit een gek idee om een keer een lesje bij een ander te doen. Mijn instructrice is daar zelfs een groot voorstander van. Diegene ziet misschien toch weer andere dingen of heeft net een andere aanpak die voor nu beter past. Zou het gewoon doen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:35

Gewoon tegen je instr. zeggen dat je voor je gevoel wat vast zit en eens wat anders wil proberen bij andere instr. Kan dan 3 kanten op gaan, 1 je rent snel terug naar je oude instructie, 2 je rent snel naar de nieuwe of 3 trekt de conclusie dat het lood om oud ijzer is.
Moet zeggen vind afwisseling vaak wel lekker, al is het maar dat je soms iets tegenkomt waarvan je denkt he! dat had ik al eens geprobeerd wat jij daar zegt, werkte niet, toen niet, nu ook niet, is dan ook weer handig. Of... He! Dit is geniaal had ik eerder moeten weten....

Ik ben weer blij, zwarte loopt weer. Was wel lachen reed rond in de bak (groepsles vereniging) sprong wat wisseltjes, komt er iemand langs, jemig die van jou doet het dan ook gewoon weer al heeft ie niets gedaan... (die van haar kost dan 3 wkn om weer mee te kunnen communiceren), toen dacht ik.. hmmm, ja, ze heeft gelijk... al mijn paarden zijn gewoon, hoi je was er even niet, maar we gaan gewoon verder waar we gebleven waren paarden... Luxe toch..... eigenlijk..
(ook al hebben we nog problemen zat)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:49

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:00

Tvoor het mooie net te klein.
Maar je moet voor geschikt gaan en niet voor het plaatje :+ Leuk dier.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:46

Nou mijn clinic heb ik gehad! Wat liep tie geweldig! Echt ontzettend genoten :) Ik zat er nog maar 10 minuutjes op en ze kon al precies onze problemen zien en kreeg hem er redelijk doorheen... Ongeloofelijk! Mijn instructeur was ook wezen kijken en die kon dus ook wat tips en trics overnemen voor onze volgende lessen :P

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:11

Wij gaan vandaag voor het eerst een oefenparcours springen met de valk. Ik ben benieuwd hoe ze het doen.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:49

En? Hoe was het oefenparcours gegaan?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:01

Wat voor clinic had je anoniempje1? Jij bent vast heel tevreden naar huis gegaan :D

Leuk EllyC, is het goed gegaan?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:57

Hij was fijn relaxt (doelstelling 1) al zie je dat bij deze niet zo heel goed als dat niet het geval is want is binnenvetter. Bij het losrijden wilde hij graag eerst even de inspringhindernis besnuffelen en bij voorkeur ook even van de andere kant.
Eerste parcours ronggekomen met 1 weigering en een volte ivm vergeten parcours. De tweede ging stukken beter, meer vloeiend, wel twee balken maar dat komt wel goed als hij meer ervaring heeft.

Pff moet ik me zo nog gaan verdiepen in de springsport.
Begin september ga ik al naar NK B springen kijken omdat een voormalig projectje van me hier mag starten. Wel heel leuk want dit was echt een stevig project en de nieuwe eigenaren pakken het zo goed aan met hem om hem alle vertrouwen te geven.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:33

Binnenvetter heb ik ook! Een dressuurclinic had ik met name gericht op houding en zit. Heel leerzaam en voor hem ook weer een goede ervaring, er was een hoop te zien (een tent, ballonnen, vlaggen, publiek, muziek, etc) Heb erg genoten hoe relaxed hij hier mee om ging. Helaas besloot meneer niet meer mee terug te willen naar huis.... Heb daar meer dan een uur gestaan om hem de trailer weer in te krijgen grrrr. Iedere keer op ander terrein gaat dit lastig, maar thuis loopt hij er zo in... Maargoed deze week staat er weer een dressuurclinic op de planning en een springwedstrijd en daarna heeft hij lekker eventjes vakantie! Maar het is zo een heerlijke nuchtere pony over het algemeen! Zeker bij springen is hij helemaal in zijn element (en ik ook :P).

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:09

Klinkt goed allemaal
Ik had vanochtend een heel bericht getyped maar blijkbaar niet geplaatst.

In het kort ynskek ik vind voor het plaatje de pony net wat te klein maar heb niet de indruk dat je het dier in de weg zit. Ik ben zelf voor het plaatje ook wat te groot voor mijn D maar hij heeft nergens last van.

Ondertussen hier druk aan het trainen met de D en E pony. Beiden moeten binnekort over naar de Z. Voor de D heb ik nu een datum geprikt 3 sep gaan we ons debuut maken. Vind het wel heel spannend pony is maar 1,47 heb nog nooit met zo n kleine Z gereden tussen de paarden en sommige dingen zouden echt nog wel beter mogen maar ben heel benieuwd wat een jury er van vind.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:22

Nog een leuke foto van het oefenspringen. Dit was van het tweede rondje op 50.
Afbeelding
Waarom het zo moeilijk is om een project dat klaar is, weer te verkopen. Je smelt toch gewoon bij zo veel plezier. Daar doe je het allemaal voor.
Afbeelding

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:23

Superleuk elly! Jammer dat je het dan weer moet verkopen haha zeker als het allemaal zo goed gaat nu maar dat was natuurlijk ook je doel ;)

Wij zijn nog steeds super blij met die clinic sinds die tips heb ik echt het idee dat ik opeens een andere pony onder mijn kont heb. Heb alweer zin in wedstrijden te rijden. Maar we moeten echt nog even doortrainen... tot die tijd doen we lekker springwedstrijdjes zodat hij toch een beetje in het wedstrijdritme blijft. Hebben jullie nog wedstrijden van het weekend?

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:58

Leuk dat tie zo braaf was Elly!

En klinkt als een zinvoll clinic Anoniempje! Ik ben benieuwd van wie je les hebt gehad, wij zijn hier ook altijd in voor leerzame clinics :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:50

Anoniempje super dat de clinic zo goed bevallen is.

Elly heerlijk pony paardje weer en meisje ook zo blij erop!

Hier mijn ouwe trouwe Sjollie stuk geweest, maar weer soort van heel, dus mocht bijrijder afgelopen vrijdag starten, zonder te trainen en mocht maar 10 minuten inrijden, was ze toch 2 x 1e en 2 wp's erbij, dus helemaal blij.
Zaterdag start ze ook maar dan vallen de mussen dood van het dak, maar aangezien ze nu toch bijna nog niet mag lopen en rijden, zelfde strategie als vorige week.