Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:40

Zoals ik eerder ook al eens aangegeven heb is de verwerking van de ingestuurde proeven en de retour gestuurde protocollen allemaal handmatig werk. Het enige wat ik hier langs zie komen is negativiteit omtrent de verwerking etc.

Het lijkt mij verstandiger om dit rechtstreeks met de Knhs op te nemen dan dat het is om het enkel hier te ventileren.

De KNHS zal in deze zeker open staan voor verbeter punten en ideeën hoe ze dit kunnen doen/ aanpakken.

kwien_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:47

Liefsyv schreef:
Jaaa ik wacht ook nog op 2 juli.. (klasse M1 hebben we gereden).. Pfff irritant dat lange wachten, we hoeven nog maar 1 puntje; dus ik wil ook wel weten waar ik aan toe ben, hopelijk snellll uitslag!! Jullie ook M1? lijkt wel of ze voor deze klasse minder jury's hebben?

Voor mij L2!
Alweer mail er achter aan gestuurd maar kreeg terug nog even geduld te hebben. Maar inderdaad het lijkt er wel op dat sommige juryleden er niet door heen komen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:59

Liefsyv schreef:
MyWishMax schreef:
Hoezo langer dan 7 werkdagen? Je zit nu op werkdag 7 voor 2 juli. Dat heeft de knhs zelf aan, die dagen gaab tellen vanaf event datum.

Ik heb het over LANGER dan 7 werkdagen... ik heb dus al 3x ruim 2 weken gewacht......

En daarop reageer ik dat je NU nog niet langer dan 7 werkdagen wacht. Voor 2 juli zat je vandaag op 7, dus nog niet langer.

Ik zeg niet dat het niet vervelend is dat jij blijkbaar altijd in de groep zit die later komt. Dat is wel echt gewoon pech :j Ik snap echt wel dat je het ondertussen zat bent en de bui voor deze keer ook al ziet hangen.

Caro29, dat bedoel ik dus inderdaad.

Annetje, ik vind het dan weer niet nodig om zo te klagen over de juryleden dat ze er geen zin in zullen hebben. Dat je ervan baalt, ja natuurlijk mag dat, maar gaan klagen over juryleden vind ik niet eerlijk.

Anoeska, ah dat snap ik ja. Afwisseling is ook voor jullie fijner. Maar dan zijn er dus wel meer juryleden voor de b en l beschikbaar als voor de m. Het lijkt mij op een pc ook vermoeiender kijken, maar dat is misschien omdat ik dat zelf vermoeiender vind als in het echt haha.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:07

@mywishmax ik vind het ook vermoeiender dan live. Geef ook een beschikbaarheid aan van 2 uur maar krijg meestal wel meer proeven. Gisteren een proef met slecht beeld. Donkere pony in schemer. Dat vind ik pittig

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:08

Relatief gezien verwacht ik, net als op een reguliere wedstrijd,ook meer deelnemers in de B en L dan in de M. Ik vind de afwisseling ook wel fijn trouwens. En verder ga ik er nog altijd vanuit dat zowel deelnemer als jury als KNHS zich naar beste kunnen inzet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:11

Caro29 Hoeveel proeven krijg je af in 2 uur? Kost het meer tijd per proef als normaal? Lijkt me wel met alles wat je moet controleren en zelf schrijven. En natuurlijk terug sturen?

Maar dan moet je dus al extra tijd erin stoppen voor die extra proeven en daar moet je wel e tijd voor vinden.

Ik vind het knap!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:15

Knhs gaat er vanuit dat je er 4 per uur doet. Link is soms traag, zelf schrijven, tellen, controleren of het klopt en per mail terugsturen. Laatste wil ook nog wel eens traag gaan. Ik ben live veel sneller

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:19

caro29 schreef:
Knhs gaat er vanuit dat je er 4 per uur doet. Link is soms traag, zelf schrijven, tellen, controleren of het klopt en per mail terugsturen. Laatste wil ook nog wel eens traag gaan. Ik ben live veel sneller

Dat geloof ik graag. Fijn dat jullie er zijn en het doen, maar pff dat is flink wat werk en tijd.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:28

ynskek schreef:
Zoals ik eerder ook al eens aangegeven heb is de verwerking van de ingestuurde proeven en de retour gestuurde protocollen allemaal handmatig werk. Het enige wat ik hier langs zie komen is negativiteit omtrent de verwerking etc.

Het lijkt mij verstandiger om dit rechtstreeks met de Knhs op te nemen dan dat het is om het enkel hier te ventileren.

De KNHS zal in deze zeker open staan voor verbeter punten en ideeën hoe ze dit kunnen doen/ aanpakken.

Deelnemers mogen best een beetje pruttelen over lange wachttijden maar wees blij dat je nog een kan rijden voor punten! Menners, springruiters,eventing konden niet in hun achtertuin aan de slag voor de punten.
Waardeer dat de KNHS dit hele circus opgetuigd heeft, en wees alle juryleden die er hun tijd in steken Heel Erg Dankbaar. Dus geduld, geduld is een schone zaak.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:40

Ik vind het ook intensief jureren, en kost inderdaad best veel tijd. 12 proeven krijg ik niet in 3 uur af.
Ik hou voor mezelf ook bij wat ik gejureerd heb, dus lijstje hier, mailtje daar.
En sommige proeven zijn inderdaad donker, onscherp of wiebelig (of een combinatie).
Dat is helemaal inspannend.
Ik had me dus opgegeven voor 3 uur dit weekend en kreeg het ook maar nét af.
Dus beetje begrip, iedereen doet zijn best.
Want jullie willen allemaal wel een protocol met veel commentaar en nog een leuke motiverende opmerking onderaan!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:58

Ik heb mijn proeven beide keren op zondag ingestuurd en voor het volgend weekend terug gestuurd gekregen.
Bij beide proeven meer dan voldoende commentaar.
Een keer een filmcheck gedaan via de App en kreeg toen vlot antwoord.
Op mijn vraag of mijn startkaart geldig was voor het event van 2 juli (per 1 juli actief en gefilmd eind juni) kreeg ik ook snel antwoord. En de opgegeven klasse werd direct aangepast toen ik daarom vroeg.

Voor mij dus alleen maar positieve ervaringen. En ik zie ook echt nog wel mogelijkheden tot meer automatisering. Maar ik doe het ze niet na om zoiets neer te zetten in het tijdsbestek wat ze nu hebben.

Klagen op bokt is zo makkelijk, je kan echt je tijd beter besteden aan je paard.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:00

MyWishMax schreef:
Annetje, ik vind het dan weer niet nodig om zo te klagen over de juryleden dat ze er geen zin in zullen hebben. Dat je ervan baalt, ja natuurlijk mag dat, maar gaan klagen over juryleden vind ik niet eerlijk.

Daar ben ik het ook zeker mee eens. Iedereen doet zijn best, tenminste, daar ga ik wel vanuit. :)

Ik ben mijn telefoon aan het opladen en ga dan mijn filmpje opsturen. Blijft gek genoeg toch spannend. Ook voor het filmen blijf ik het spannend vinden. Hebben meer ruiters dit?

Vandaag zagen we er zo uit

Afbeelding

Ik ben alleen maar positief over dit initiatief van de knhs. Ik hoop ook echt dat het op een bepaalde manier blijft bestaan.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:03

Hier ook alleen maar positief over de KNHS hoor. Heb per app ook al complimenten gegeven aan de mensen. Ik heb alleen tijdens die achterstand wat langer moeten wachten. Maar een keer had ik zelfs met 3 dagen al punten. Ongelooflijk snel.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:56

Juryleden in dit topic, jullie voelen je denk ik veel meer aangevallen dan de bedoeling is. We zijn ook net zo goed ongeduldig als PostNL dat ene pakketje nog niet heeft afgeleverd. Of als de rij voor de kassa bij de supermarkt lang duurt (sommige mensen hebben het talent om altijd in de verkeerde rij te staan - ik niet... sta ook wel eens in de goede rij :+)

Jullie inzet wordt enorm gewaardeerd en we willen graag van jullie feedback profiteren. Dat we daar soms wat drammerig in zijn - so be it. En dat we eigenlijk bij de KNHS moeten zijn met onze verbeterpunten: staat genoteerd :-)

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:32

Hier ook heel positief over dit concept! Neem m’n petje voor af voor de KNHS én de juryleden die meewerken.

Vandaag m’n punten terug gekregen van m’n L1 debuut... 190,5. Héél fijne jury! Paar 4’en maar ook 7’ens! Ik hou daar van! Ontzettend leuke opmerking onderaan dus mijn dag kon niet meer stuk haha!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:33

Ik voel mij gelukkig niet aangevallen. Meldde alleen dat event 9-7 op 10-7 naar mij wordt gestuurd en pas na het weekend verwerkt wordt. Dan mis je dus al werkdagen

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:59

Over de verwerkingstijd; ik heb 2 keer mijn punten binnen de gestelde tijd terug gehad. De overige 6 keer heb ik langer dan 10 werkdagen moeten wachten, waarvan 1 keer langer dan 18 werkdagen :o Ik snap echt wel dat het veel werk is dus ik klaag er verder niet over, maar ik merk wel dat mijn enthousiasme daardoor wat afneemt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:21

Dat snap ik ook, Liess__ en dat vind ik heel logisch. Een keer wat langer, ja dat kan gebeuren, maar waarom sommige mensen het bijna aan lijken te trekken? := Heel apart, ik vraag me dan af waar dat aan ligt. Het zal toeval zijn, maar het is wel bizar.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:30

Ik trek dat aan denk ik, ik heb vaak die pech namelijk :+

Neemt trouwens niet weg dat ik het een fijn initiatief vind en ik ben blij met de mogelijkheden! Maar heel soms (vooral op de 2e vrijdag na het event) baal ik wel hoor, stalgenoten hebben ook altijd hun punten optijd. Ik ga daar niet eens meer vanuit :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:41

Mij lijken de nieuwe protocollen erg veel werk en bijna niet te doen voor een jury en schrijfster? Ben benieuwd hoe het gaat straks.

Ik heb ook nog alle 4 keer netjes binnen de gestelde termijn mijn punten gekregen. Meestal zondag insturen en dan al vrijdag of maandag terug. Sommige hebben dan echt pech met bijna alle keren langer wachten. Misschien eens navragen of er dan een reden voor is? Kan ook domme pech zijn maar als het echt elke keer zo is?

Zag alweer mooie punten langs komen, gefeliciteerd allemaal :D

Vandaag fijne les gehad en we verwachten dat ik te netjes wil rijden, daardoor iets te passief wordt en Karel dan ruimte krijgt voor eigen interpretatie :') ga zondag voor het volgende proefje zelf proberen scherper te rijden. Maar kijk wel uit naar die keer erop dat instructrice even mee kijkt en kan begeleiden haha. Is straks voor op wedstrijd ook alleen maar fijn, hij was vorige keer na de uitspatting heel meewerkend maar dat kan natuurlijk ook eens anders zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:54

Liess__ _O- Oeps, ik hoop dat je die pech nu achter je kan laten!

Urosa, bekend probleem is dat hoor. Heel veel mensen willen te netjes gaan rijden, waardoor ze eigenlijk niet meer echt aan het rijden zijn. Ik had daar vroeger ook last van, maar tegenwoordig zie ik ook proeven meer als training en blijf dus ook redelijk hetzelfde rijden. En soms een -2 vanwege een extra volte, omdat iets mis ging en ik het wel goed wil 'afsluiten' met paard of een laag cijfer omdat ik bijvoorbeeld bij het afgroeten net zo lang blijf wachten met groeten tot paard ook echt braaf stil staat. Dat lage cijfer heb je dan toch al, dus pak ik het probleem ook meteen aan. Vroeger had ik dan bijvoorbeeld gegroet terwijl we niet helemaal stilstonden en daarna snel wegstappen.
Hopelijk helpt het je als instructie erbij is en kan helpen van te voren!

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:24

Wij hebben gisteren weer gefilmd voor de 16de. Eerste proef was ik bij het laatste onderdeel voor het afwenden en afgroeten stopt de telefoon er opeens mee... Neee... |( We hebben er maar hard om gelachen en erna nog een keer gefilmd. Ging ongeveer vergelijkbaar gelukkig :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:26

ik ben weer echt op concours geweest gisteren. Eerste proef was een fiasco, paard bevroor vanwege de vlag achter de jury. Tweede proef ging wel goed, vergelijkbaar met de laatste online proef en leverde ook vergelijkbare punten (net geen twee winstpunten).

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:25

MyWishMax schreef:
Liess__ _O- Oeps, ik hoop dat je die pech nu achter je kan laten!

Urosa, bekend probleem is dat hoor. Heel veel mensen willen te netjes gaan rijden, waardoor ze eigenlijk niet meer echt aan het rijden zijn. Ik had daar vroeger ook last van, maar tegenwoordig zie ik ook proeven meer als training en blijf dus ook redelijk hetzelfde rijden. En soms een -2 vanwege een extra volte, omdat iets mis ging en ik het wel goed wil 'afsluiten' met paard of een laag cijfer omdat ik bijvoorbeeld bij het afgroeten net zo lang blijf wachten met groeten tot paard ook echt braaf stil staat. Dat lage cijfer heb je dan toch al, dus pak ik het probleem ook meteen aan. Vroeger had ik dan bijvoorbeeld gegroet terwijl we niet helemaal stilstonden en daarna snel wegstappen.
Hopelijk helpt het je als instructie erbij is en kan helpen van te voren!

Dit dus _/-\o_ . Ik zie mijn proeven ook echt als training waarin je je paard dus aan nog steeds aan het africhten bent. Vaak zie je het gebeuren dat mensen anders gaan rijden en stoppen met communiceren met hun paard. Dat arme dier weet niet meer waar het aan toe is en dan dan vaak nog de opmerking achteraf 'ja, op wedstrijd doet hij het altijd heel anders als thuis'. Ja, gek he. In principe laat je als ruiter je paard toch een beetje in de steek in zo'n proef.

Ik heb zo vaak ergens een extra volte gereden. Dan maar een -2, maar wel met een gehoorzaam paard de oefening in. Zelfs een keer met een overenthousiast paard op de diagonaal uitgestrekte galop een overgang naar het halt gemaakt. Paard werd drammerig en met de wissels die eraan kwamen, was dat gewoon niet te doen. Onderaan een opmerking van de jury dat ze de correctie snapte en daarna mooie cijfers kon geven op de galoponderdelen. Dan maakt zo'n -2 of een 2 op je protocol echt niet uit. Als je maar weet op welke onderdelen je kunt compenseren. Heb je geen compensatieruimte over, dan moet je gewoon nog even wachten met promoveren naar een hogere klasse.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:34

MyWishMax:knap dat je het zo om hebt kunnen buigen! Ik ga ook mijn best ervoor doen :D

Wel grappig, ik kijk nu meer uit naar mezelf verbeteren in de volgende proef dan ik wacht op punten van de zondag ingestuurde proef. Misschien toch maar door blijven starten online zolang het kan, het is wel een heel leerzaam traject voor mij. En grote kans dat het per september ook stopt natuurlijk.

Lielle:wel weer een mooie schriktraining gehad dus een gelukkig de tweede proef fijne punten!

Sunniva: dat is balen zeg! Gelukkig kon je hem vergelijkbaar over rijden!

Bij ons hebben de buren een trampoline 2 meter naast de bak gezet. Toen er gisteren ineens kinderen opstonden schrok hij 1xhad ze zelf ook niet zien aankomen haha. Maar daarna dus gewoon braaf doorlopen en vond hij het heel normaal om langs springende kinderen te lopen, topper <3