Haike, klinkt alsof je lekker bezig bent! En dat zijn ook geen makkelijke dingen om aan te werken maar wel heel nuttig! Fijn dat hij ondanks drukte toch meer ontspanning krijgt. Kun je straks fijn weer meenemen op wedstrijd!
Leerzaam was het inderdaad nog wel gelukkig, maar denk niet dat ik het snel nog eens opzoek. Of ik zou even moeten vragen of ze de paarden een weiland verder zet, of een metertje van hun paddock afzet zodat ze niet aan Karel kunnen komen als ik langs rijd (dat wil ik namelijk niet meer, ook vanwege infectie etc), maar vind dat dan best een drempel. Wil haar ook niet tegen het hoofd stoten. Wacht eerst wel even af hoe het bij mijn eigen instructrice gaat. Die is heel veel duurder, maar als ik er dan nog meer uithaal is het wel prima. Was eerst bang dat ik het zonde zou vinden van mijn les, maar hoop dat het tijdelijk is en we deze zomer gewoon weer op wedstrijd kunnen (kan niet wachten

).
Ik ben op een aantal locaties geweest voor wedstrijden en meetmomenten afgelopen zomer, en daar loopt hij fijner een proefje dan thuis, gedeelte ervoor is niet fijner dan thuis vaak, maar daar kan ik de vinger niet helemaal op leggen, vorige locatie was hij eens een keer chill met opzadelen

en ontspanning met losrijden verschilt ook nog wel eens. Maar hij is totaal niet kijkerig en schrikt ook niet snel. Thuis kan er ook best wat gebeuren rond en om de bak
Maar losse paarden die direct naast je ring rennen (op de kletter gaan), je paard willen aanraken/meerennen is niet iets wat je op wedstrijd tegen komt. Dusja dat vind ik dan zonde en onnodig. Karel reageert op wedstrijd bv helemaal niet op andere paarden, zelfs niet als ze vlak langs hem gaan, maar met ruiter erop is de dynamiek toch heel anders.