[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:57

Urosa, herkenbaar dat als ze dan een keer braaf zijn, je zelf weer teveel gaat genieten. Maar toch klinkt het goed zo! Wie weet vallen je punten mee, iig lekker verder aan het knutselen zo :) Jullie zijn wel echt een leuke combi

Ik heb anky elegance, dus idd zachte binnenkant en harde buitenkant. De schacht en hoogte is per-fect, daar ook nergens last, alleen de voet is net ietsje krap en nog mega stug. Was ook totaal niet de bedoeling ze te kopen, net nieuwe de niro's ook :+ maar wilde wel wat kijken voor een trainingslaars met de rits aan de voorkant en ik liep tegen deze aan. Exact mijn maten en in de sale omdat ze gaan stoppen met het merk. Sja, dan moet je :')

Haha, SW, snap je nachtmerries! Is dan de niro geen optie? Ik vond ook de dressuurlaars daarvan echt aantrekken en wegrijden.
En elk nadeel heeft zn voordeel, ik zie je filmpjes van de eners tzt graag verschijnen! :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:27

Gisteravond belde mijn stalhouder dat Ice drijfnat was van het zweet en niet in de benen wilde komen . Snel naar stal, veearts gebeld en die zou ook komen. Dochter van mijn stalhouder was inmiddels aan t stappen. Ice over genomen maar direct daarna was de veearts eral. Ingespoten maar dat hielp niets. Opvielen, weer stappen nog een keer spuiten en toen moesten we naar de kliniek hij dacht aan opereren Utrecht of Lingehoeve.Dat wilde ik niet dus konden we naar de eigen kliniek. Daar hebben ze geprobeerd m te spoelen wat eerst niet lukte en nadat het allerliefste braafste en makste paard ever probeerde de veearts te vermoorden hebben ze m platgespoten. Uiteindelijk lukte het spoelen toch en daarna zijn we naar huis gegaan. Mijn hart is echt gebroken toen ik dat hoopje ellende achter moest laten.
Na een heel slechte nacht werd ik vanmorgen gebeld dat het goed gaat. Ze gingen m voeren en afhankelijk van hoe hij daar op gaat reageren mag ik m einde van de middag ophalen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:48

Och jeetje Nimber wat vreselijk schrikken :oo heel veel sterkte en ik duim voor jullie. Hou je ons op de hoogte?

Noukie,thanks! En we gaan inderdaad lekker verder :D 12 april ga ik een proefje onder begeleiding opnemen, ben k ook benieuwd naar. De voet bedoel je bij je enkel/wreef? En ik snap dat de verleiding te groot was haha. Ik heb de Petrie Padova als trainingslaarzen, echt super blij mee. Ook rits aan de voorkant en wel direct opstappen en fijn wegrijden haha. Al heb ik nu mijn afgetrapte Melbourne's nog als trainingslaarzen (die kwaliteit voldeed niet aan mijn eisen dus die zou ik niet weer kopen) en gebruik ik nu de Padova's voor online proefjes en les etc. De Superiors bewaar ik voor echte wedstrijden.

SW, zo herkenbaar die nachtmerries van het inlopen :')

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:35

Heel veel sterkte nimber. Ben je hem ophalen? Ik duim voor en voor goed nieuws

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:16

Wat een nachtmerrie Kim. Ik hoop dat de positieve lijn doorzet en je m inmiddels weer op stal hebt. Duimen voor een goed herstel en een dikke knuffel voor jullie beide!

Ik had de Padova dus een beetje in mn hoofd :') Eigenlijk wilde ik gewoon mn oude wedstrijlaarzen (de niro ottaviano van 8jr oud) voor thuis pakken, zijn nog superfijne laarzen. Alleen daar zit de rits aan de achterkant en daar kan blijkbaar mijn superzachte zadel niet tegen :+ Vandaar ook dat ik ging kijken, anders was het uberhaupt niet nodig. Maar ipv Padova, een keer als er ergens korting was, werd het dus Elegance, iets met oops. Idd enkel/wreef en iets in de breedte sowieso in de voet, ik heb brede voeten :') Maar vooral idd dat stukje dat je je voet kan bewegen bij je enkel, das opzich toch fijn met rijden :D

En echt zo mega fijn getraind bij Diederik vanmiddag! Hij deed zo fijn mee en dan ook nog dit fantastische weer, echt genieten.
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:45

Noukie, oh dat van je zadel beschadiging is echt de bedoeling niet nee. En ik heb toen inderdaad de Padova's ook met korting bij de Divoza besteld haha. Ja dat met die enkel bewegen herkende ik inderdaad bij de Superiors ook. Wat tof dat je bij Diederik lest! Plaatjes zien er impressive uit!

K heb deze keer lekker snel punten terug, 203... dat voelt dan toch wel even heel zuur :')

Wel echt bij elk onderdeel commentaar en ze vond ons ook een leuke combinatie :D en de 7,5 voor mijn houding en zit vind ik wel heel tof haha.

Commentaar en punten ligt wel over 3 proefjes gelijk dus dat is leuk om te zien. Algehele beeld moet meer bergopwaarts, ik denk niet dat het heel haalbaar is. Zoals op de foto ook al te zien is, is hij behoorlijk neerwaarts gebouwd en hij moet meer lengte buiging, maar hij is heel kort en doet wel alles netjes qua sporen dus dat is ook niet heel haalbaar. Opmerkingen over de aanleuning hoop ik nog wel te verbeteren, maar die komt al van heel ver. Hij kruipt nog erg achter de LL, als hij meer neusje eruit loopt lijkt het beeld denk ik ook meer bergopwaarts.Anyway. Als je technisch goed rijdt kunnen ze niet om je heen. Maar duidelijk wel minder ruimte voor fouten .

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:27

Oh wat jammer! Ondanks dat je zelf dacht geen winst, als je dan zo dichtbij zit is het toch balen.
Maar fijn dat het commentaar op 1 lijn zit en je iig ook een aantal hele mooie cijfers terug krijgt. Met wat je zelf zei, dat hij net wat te ontspannen werd, kan ik me voorstellen dat wanneer je m net wat meer 'aan' kan zetten en idd dan de neus eruit, je toch alweer een heel ander beeld laat zien. En verder zit je qua punten gewoon best oké met proeven waar je nog niet helemaal tevreden over bent, dus lekker zo door!

En thanks! Wel net jammer dat mn ma ruzie had met de zon met filmen. Hij ging zo ruig draven, maar helaas, geen beeld :') Maar ach, komt wel, ik heb iig stukjes beeld en het gevoel kan ik zelf vasthouden en uitwerken naar de volgende keer!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:21

Nimber, heb je al nieuws? Moet telkens even aan jullie denken...

Noukie, oh dat is dan echt zo jammer! Gelukkig wel wat plaatjes. Volgende keer met de les even op een andere plek laten staan haha. Ga je vaak naar Diederik?

@proefje: ja precies! Het positieve gevoel overheerst ook. Genoeg dingen die ik op de korte termijn wel kan veranderen om net wel winst te rijden (heb er ook al één natuurlijk en telkens wel heel erg dichtbij). En voor de lange termijn lekker doorgaan met sterker maken zodat hij meer bergop komt en de aanleuning verbeteren zodat we weer wat dikker winst kunnen rijden. 12 april gaan we weer een nieuwe poging doen.

Ik had vandaag de fotoshoot met Karel. Was erg leuk een keer met een professionele fotograaf, en hij vond het ook leuk eens een keer paardensport vast te leggen haha. Maar ook erg vermoeid, s ochtends al in de weer met make up en extensions (no way dat ik met mijn scheve korte haar werd vastgelegd :') ) Dan portret foto's en nog rijfoto's. Kon natuurlijk niet eerst losrijden, Karel dacht echt huh :? maar hij deed het braaf! En na de fotograaf nog even zelf gereden, hadden we wat discussie, maar even doorgepakt en braaf geëindigd. Maar je kon mij echt opvegen :+

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:56

Heb al een tijdje niet meer gereageerd maar sterkte kim! Hopelijk komt ice er weer snel helemaal bovenop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:38

Wat schrikken Kim, hopelijk gaat het nu weer goed met ice!!

En meelezen hier weer mislukt, helaas, bedoeling was er wel maar toch schiet het er bij in steeds.
Hoop dit paasweekend eens tijd te maken om.pp iedereen weer te reageren!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:29

Jeetje nimber hopelijk gaat alles goed ej is hij weer thuis

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:27

Kim, hoe gaat het met je reus? Is hij er goed door gekomen?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:26

Ice is weer thuis gelukkig! Van het weekend er al even weer opgezeten en hij is helemaal de oude. Wel door t oog van de naald dus hij is wat afgeslankt maar verder is ie er helemaal

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:45

Fijn Kim, goed om te horen.

Hoe is het hier verder met iedereen? Nog lekker aan het trainen? Specifieke dingen waar je mee bezig bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:00

Nimber schreef:
Ice is weer thuis gelukkig! Van het weekend er al even weer opgezeten en hij is helemaal de oude. Wel door t oog van de naald dus hij is wat afgeslankt maar verder is ie er helemaal

Wat fijn!!

Wij ook weer heel fijn aan het trainen en sinds afgelopen week ook weer les (lag stil ivm rhino) dus hopelijk kunnen we nu eindelijk weer eens echt stappen gaan maken.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:13

Noukie schreef:
Fijn Kim, goed om te horen.

Hoe is het hier verder met iedereen? Nog lekker aan het trainen? Specifieke dingen waar je mee bezig bent?

Hier gaat het goed! Karel doet goed zijn best. Ik hoop morgen nog te kunnen rijden, het weer ziet er helaas niet best uit. Echt wel toe aan voorjaar :+

En dan maandag proefje opnemen onder begeleiding bij een voor mij onbekende instructrice dus ben benieuwd!

Nimber, ik had al gereageerd via Instagram, maar fijn dat ie het weer goed doet!

Haike, fijn dat je ook weer lekker fanatiek aan de slag kunt!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:35

Fijn nimber dat ice weer goed gaat!

Noukie, mooie plaatjes van je les! Hoevaak les je daar ongeveer?

Hier heb ik weinig nieuws qua rijden.

Henkie zit nog in de revalidatie en hij begon bij iets verzameling knarsen. We zijn nu even wat dingen aan het uitsluiten zoals volgende week tandarts, hoefsmid vrijdag langs geweest, voordat we direct weer terug naar de kliniek gaan. Ik dacht gisteren dat hij iets minde knarste, maargoed ik wil vooral niet te vroeg juichen. Even afwachten maar.

Easy is donderdag geopereerd. Dinsdag heb ik hem naar de lingehoeve gebracht en op de weg 15 km voor huis draait de motor van m’n auto volledig in de prak. Repareren is het niet waard, een nieuw motorblok is in verhouding qua kosten belachelijk. Dus eigenlijk financieel Total loss. Baal echt ontzettend, kon er ook nog wel bij. :7

Easy vrijdag weer opgehaald, operatie geslaagd. Nu die revalideren, drie weken actieve boxrust met twee x per dag een half uur stappen en flexen. Na drie weken moet ik gaan longeren met Pessoa en na totaal 6 weken controle en kijken of ik er weer op kan. Dus duimen op goed herstel!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:23

Lekker dat je weer aan de slag kan Haike, en idd duimen dat je nu de lijn omhoog vast kan houden

Urosa, succes morgen! Benieuwd hoe die opzet met filmen bevalt.

Mella, dank je! We proberen ongeveer 1x per maand, wat in de praktijk neerkomt op 1x in de 6 a 8 weken gemiddeld. Is ook prima, heb thuis ook fijn les, dus als er dan wat langer tussen zit krijg ik alsnog goed hulp :)

Lastig als hij in de opbouw toch weer zo'n signaal geeft. Konden ze maar praten he? Maar snap ook dat je niet direct naar de kliniek vliegt. Kan ook zijn dat het hem oprecht even moeite kost om weer naar dat stukje te gaan?
Goed nieuws relatief van Easy, inderdaad fingers crossed dat het jullie wat oplevert!
En zuur van je auto, idd, zo'n kostenpost kan dan ook nog wel even, alsof het niet genoeg was.

Hier gister paard laten springen met een springjuf ipv bange dressuurprikken :+ Vond ie echt heel erg leuk, en blij paard = blije eigenaar :) Mag ie tenminste een keer een beetje echt springen.
Vandaag proefje gefilmd. Typisch wel, met losrijden alles eng, geen 1x normaal de hoek achterin door gekomen. Ik rijd bij A binnen en het kijken is klaar en hij doet mee. Heel fijn! Alleen zn baas kan dus echt geen proeven rijden, dus uiteindelijk hadden we weinig aan zijn goede gedrag :')
Het is dus wel leerzaam zullen we maar zeggen.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:50

@Nimber, heel fijn om te horen dat Ice weer in orde is. Zal wel even spannend zijn geweest! Twijfel er niet over dat jullie in no-time weer op niveau zitten.

@Noukie, leuk dat jullie een proefje hebben gedaan! Proeven rijden is ook echt weer heel anders dan gewoon normaal trainen. Ineens moet alles netjes en op de letter ipv gewoon aanvoelen wat op dat moment nodig is om ze fijn te krijgen. :') Heb je hem wel ingestuurd?

@Haike, balen dat je niet kon lessen. Was er rhino bij je instructeur ofzo?

@Urosa, het voorjaar leek inderdaad even weg afgelopen weekend. Hoop dat het aankomende week beter wordt met een lekker zonnetje. Die van ons staan ook nog niet op het land, daar baal ik wel van...

@Mellamoshan, jemig, het zit je wel tegen! Als het niet de paarden zijn is het wel je stalen ros wat niet meer werkt. :'). Ik duim in ieder geval mee voor spoedig herstel van je beestjes!

Ik zou gisteren op cross zijn gegaan, blijkt mijn trekhaak niet helemaal 100% goed vast te zitten. Balen als een stekker dat ik niet op pad kon, dus last minute bedacht dat ik wel een proefje op kon nemen. :P
Ging kwalitatief vergelijkbaar met de vorige proef, dus ben benieuwd wat er uit komt.

Afbeelding

We zijn de afgelopen twee lessen wat meer bezig geweest met verzamelwerk. Het idee is dat het richting passage/piaffe gaat, alleen zo kan je het nog niet echt noemen. Het is echt nog het beginwerk en Ronnie snapt het nog niet zo goed, maar ze doet wel haar best en mijn instructeur heeft er wel vertrouwen in, hij zegt dat ze er aanleg voor heeft dus dan geloof ik dat maar. :+

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:22

Dreamguide, jammer dat je niet op cross kon gaan, maar de tijd wel goed benut! Foto's zien er goed uit, onderste plaatje toont echt power! Hopelijk je punten ook vergelijkbaar met de vorige keer :D

Noukie, lekker dat hij even zijn springtalent kon benutten! En apart van de enge hoek die spontaan verdween :') wel heel erg fijn!

Mellamoshan, waaraan is Easy geopereerd? Dat heb ik even gemist, laatste wat ik kan herinneren is dat je met de verzekering gedoe had vanwege afkeur. Wat een rotmoment ook voor je auto om er mee te stoppen, dikke pech dat ie nu ook direct total loss is :(:) En dan Henkie ook nog met wat verontrustende signalen, hoop echt dat het meevalt!

Ik heb gelukkig gisteren nog kunnen rijden, Karel kan nogal stijfkoppig zijn en hij besloot gisteren ineens de strijd aan te gaan in de rechtergalop. Gelukkig wel goed op kunnen lossen. Zaten ook hele fijne stukken in de training en dingen weer opgelost dus wel heel tevreden. Vanmiddag proefje opnemen onder begeleiding bij een voor mij nieuwe instructrice dus ben heel benieuwd.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:29

DG, jammer van het crossen, maar better safe than sorry in zo’n geval. En mooi alternatief, duimen voor weer mooie punten!
En stoer wordt ze. Lekker zo sleutelen, dat alleen al is leuk en benieuwd waar het toe gaat leiden :)

Ik ben nog in dubio over insturen van de proef. Na het debacle van de vorige keer niet zo gemotiveerd. Ik zie nu zelf al zoveel niet goed gaan dat ik niet echt zit te wachten op sarcastische uitroeptekens op mijn protocol om toch vooral goed duidelijk te maken hoe dom mijn fouten zijn. Ja sorry, er is een reden dat ik niet op de shortlist voor Tokio sta.
Dus ja..

Urosa, mooi hè? Normaal gaan ze juist in de proef kijken ofzo, maar gelukkig net omgekeerd! Goede instelling :D

Ook benieuwd hoe het jullie vergaat vandaag!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:23

Onze dag gisteren was een deceptie, korte versie. Ging een proefje onder begeleiding opnemen op een nieuwe locatie. Stonden de paarden direct naast de bak, dus over de rand naar Karel, en ze gingen nog een paar keer op de kletter. Misschien voelen jullie hem al aankomen, de ontspanning was (logisch) ver te zoeken. Mijn proefje was een drive to survive, met 2 grote fouten, voor de rest oogt het op beeld best ok. Dus denk neem de gok wel met insturen. Maar heb even een baal ervan. Instructrice was overigens een hele leuke vlotte meid, die ook de dingen goed zag en kon helpen. Na poging 1 met de tips nog een 2de poging gedaan, draf gedeelte stuk beter, maar hij was leeg en dat kostte duurdere fouten in de galop dus poging 1 ingestuurd. Heb er dus nog wel wat aan gehad en goed lesje spannning ombuigen. Maarja -O-

Volgende keer 26 april gaan we bij mijn vaste instructrice proefje opnemen, even kijken hoe dat bevalt. Hebben altijd les in de binnenbak 20x40 en moeten dan in de buitenbaan, dus hou al even een slag om de arm, maar denk wel dat het daar normaal gaat. Anders ga ik voortaan alleen nog maar naar de locatie van het vorige proefje, daar was alles goed geregeld.

Hier mensen alweer lekker getraind? Waar zijn jullie mee bezig op het moment?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:47

Mellamoshan, wat vervelend van het knarsen, is het nu nog wat meer afgenomen? En waaraan in Easy geopereerd? Duim mee voor een positief herstel! En wat een pech met de auto, dat kan je er dan op zo'n moment ook echt niet meer bij hebben.....

Noukie wat fijn dat iemand dan zo met jouw paard kan springen! En wel fijn dat het dan in de proef meteen fijner was dan met losrijden, dat is toch altijd beter dan andersom. En sarcastische uitroeptekens op je coupon, had je dat de vorige keer, dat is ook apart!

DG wat zonde van je trekhaak en crossen, maar dus alsnog een goede invulling gegeven aan je dag, ben benieuwd naar het resultaat! En volgens mij heb jij een goede overstap gemaakt qua instructeur en ben je nu flink stappen aan het zetten?

Urosa: wat jammer van jouw proef/training gisteren, maar ook wel weer een leerzame dag als ik het zo lees? Maar, is het dan juist niet slimmer om vaker die situaties op te zoeken ipv het uit de weg te gaan, op concours moet je ook in allerlei omstandigheden je proef kunnen rijden. Hopelijk bij de beoordeling nog nuttige feedback en fijne punten.

Wij zijn weer fijn bezig, vooral met nog scherper maken aan het been en in de galop kleiner en vlugger te maken ipv groter en harder. Vind dat zelf ook nog een heel lastig stukje, dus voor ons beide nog een groot werkpunt. Verder krijgen we echt steeds meer rust en ontspanning ondanks alle drukte rondom de bak dus daar sowieso al heel blij mee, dat hadden we vorig jaar echt nog niet zo voor elkaar.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:00

Haike, klinkt alsof je lekker bezig bent! En dat zijn ook geen makkelijke dingen om aan te werken maar wel heel nuttig! Fijn dat hij ondanks drukte toch meer ontspanning krijgt. Kun je straks fijn weer meenemen op wedstrijd!

Leerzaam was het inderdaad nog wel gelukkig, maar denk niet dat ik het snel nog eens opzoek. Of ik zou even moeten vragen of ze de paarden een weiland verder zet, of een metertje van hun paddock afzet zodat ze niet aan Karel kunnen komen als ik langs rijd (dat wil ik namelijk niet meer, ook vanwege infectie etc), maar vind dat dan best een drempel. Wil haar ook niet tegen het hoofd stoten. Wacht eerst wel even af hoe het bij mijn eigen instructrice gaat. Die is heel veel duurder, maar als ik er dan nog meer uithaal is het wel prima. Was eerst bang dat ik het zonde zou vinden van mijn les, maar hoop dat het tijdelijk is en we deze zomer gewoon weer op wedstrijd kunnen (kan niet wachten :D ).

Ik ben op een aantal locaties geweest voor wedstrijden en meetmomenten afgelopen zomer, en daar loopt hij fijner een proefje dan thuis, gedeelte ervoor is niet fijner dan thuis vaak, maar daar kan ik de vinger niet helemaal op leggen, vorige locatie was hij eens een keer chill met opzadelen := en ontspanning met losrijden verschilt ook nog wel eens. Maar hij is totaal niet kijkerig en schrikt ook niet snel. Thuis kan er ook best wat gebeuren rond en om de bak

Maar losse paarden die direct naast je ring rennen (op de kletter gaan), je paard willen aanraken/meerennen is niet iets wat je op wedstrijd tegen komt. Dusja dat vind ik dan zonde en onnodig. Karel reageert op wedstrijd bv helemaal niet op andere paarden, zelfs niet als ze vlak langs hem gaan, maar met ruiter erop is de dynamiek toch heel anders.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:54

Urosa wat een pech zeg!

Ik ben weer een beetje aan t op trainen na de koliek. Hij is super fit momenteel dus hij stuift soms nog een beetje alle kanten op. Gelukkig wel altijd super mak en braaf dus ik hoef niet bang te zijn voor enge bokkensprongen. Wissels naar links zijn nu echt safe. Dat was soms nog even goed begrenzen etc. Rechts was al safe maar zijn nu iets minder groot als links. Vriendje heeft van de week wat series van voren gefilmd en t is echt wel recht aan t worden. Geeft best een kick!