Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:14

Bij de laatste letter moet je al terug zijn in arbeidsgalop. Juist omdat het enkele passen zijn. Het terug nemen hoort bij de oefening en hoort dus ook tussen e letters.
Als jij de hoek gebruikt hoef je dus niet terug te nemen op het rechte stuk en kan je de hoek gebruiken om af te remmen.

Dus ja, de verruiming is mooi, maar dat is maar de helft van de oefening, terug nemen hoort er ook bij.

Edit: even een tip. Bij de knhs app heb je video van proeven waarbij een jurylid uitlegt waar je op moet letten. Daar wordt ook gezegd dat je voor de letter weer terug moet zijn, net als bij midden stap en draf. Dat is echt fijn om te kunnen kijken, vooral bij nieuwe proeven bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 13-07-20 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:15

Denk dat de nieuwe protocollen vanaf 1 augustus voor velen hier een uitkomst zullen zijn.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:16

FriesWytske schreef:
Denk dat de nieuwe protocollen vanaf 1 augustus voor velen hier een uitkomst zullen zijn.

What?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:18

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:20

Oef deze eerste proef M1 doet ook ff zeer. 170 punten. Werkelijk de laagste score ooit door haar gereden met vooral commentaar op de figuren. Nog even doortrainen dan maar. Tandje hoger tandje strenger denk ik. Pony te diep hebben we bv nog nooit eerder gehoord
We weten iig waar we staan

kwien_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:21

Zijn er nog meer mensen die wachten op de uitslag van 2 juli?
Helaas nog steeds niet binnen;(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:23

Jammer dat er een proef mist :')
Maar dat zijn duidelijke protocollen ja.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:23

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:25

Nee, als dat soort dingen veranderen is het voor mijn gevoel altijd per 1 april. Dus het is nu meer de duidelijkheid in de beoordeling dan hetgeen wat je ervoor moet doen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:30

Ik zit het net te lezen Hilli en heb gelijk het bestuur van de rijvereniging gemaild dat mijn huistuin en keukenprinter dit niet gaat trekken en ik dat ook echt niet meer ga doen. Het is tijd voor een printer op de vereniging! Man wat een enorme papierwinkel wordt dit.

Op zich vind ik het denk ik wel een verbetering hoor maar het had niet nodig hoeven zijn als gewoon juryleden op hun mieter zouden krijgen die stelselmatig protocollen niet of nauwelijks of verkeerd invullen. Ook dit is geen garantie dat ze het nu wel beter gaan doen.......maar joh het is een stap vooruit denk ik.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:31

Mijn God die nieuwe protocollen... wat een gedoe wordt dat joh.

Het ziet er bijna triest uit.

De juryleden die niet schrijven gaan hier ook niet van schrijven en ik vind het als jury echt veel meer werk voor mijn schrijfster. Heb je een jongere schrijfster die zoeken zich lens...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:31

daffodil schreef:
Ik zit het net te lezen Hilli en heb gelijk het bestuur van de rijvereniging gemaild dat mijn huistuin en keukenprinter dit niet gaat trekken en ik dat ook echt niet meer ga doen. Het is tijd voor een printer op de vereniging! Man wat een enorme papierwinkel wordt dit.

Op zich vind ik het denk ik wel een verbetering hoor maar het had niet nodig hoeven zijn als gewoon juryleden op hun mieter zouden krijgen die stelselmatig protocollen niet of nauwelijks of verkeerd invullen. Ook dit is geen garantie dat ze het nu wel beter gaan doen.......maar joh het is een stap vooruit denk ik.

Misschien gaan sommige het wel doen omdat een streepje makkelijker is als het verwoorden?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:36

daffodil schreef:

Je profileert je graag en duidelijk als het ''geweten'' van de dressuur officials. Maar ja, we zijn niet allemaal hetzelfde.
Onderstreepte deel van je reactie vind ik dan ook overdreven en niet ter zake.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:41

marjorie94 schreef:

Ja, hier ook...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:51

Eveline77 schreef:
marjorie94 schreef:

Ja, hier ook...

Ik ook :D
Was mn laatste online, wil het nu ook wel 'afsluiten' met de punten :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:53

daffodil schreef:

Wordt het sowieso niet een keer tijd dat ze gaan digitaliseren? :D
Toch zonde al dat papierwerk. Maar ben benieuwd hoe deze nieuwe protocollen het gaan doen. Kan me voorstellen dat je hier als jury of vereniging niet op zit te wachten.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:54

Dat vind ik dan ook best streng gejureerd ja Sita_xx. Een 6 was dan beter op z'n plaats gezet. Je hebt er ook wel een paar jury's bij zitten die al snel neigen naar een 5 als iets nog niet helemaal goed gaat. Het lijkt dan haast alsof de dingen die wel goed gingen weinig invloed meer hebben op het cijfer. Een 6 is natuurlijk ook nog lang niet perfect. Maarja dat blijf je toch houden.

Ik heb zaterdag m'n eerste meetmoment gehad op eigen terrein en dit ging niet zo top. De dag ervoor nog fijn een proefje kunnen rijden, maar op de wedstrijd zelf viel er weinig van m'n proefjes te maken. Ze werd weer gespannen tijdens de proeven en hield zich weer behoorlijk strak. Ook kwam ze daardoor best vaak tegen de hand, was ze niet aan de hulpen en sprongen we ook nog een keer aan in galop. Hierdoor ging ik zelf ook slechter rijden en heb ik echt heel slordig gereden. Terecht 2x geen winst met 175 en 176 punten. Ik had er zelf ook niet meer punten van kunnen maken.

Ik heb net de punten terug gekregen van 9 juli en was eerst niet zo tevreden over m'n proef. Ik had niet echt grote fouten, maar het was wel eens fijner geweest. Naderhand was deze proef vergeleken met het meetmoment van afgelopen zaterdag wel velen malen beter. We hebben hiervoor 199 punten gekregen. Het verschil tussen een ontspannen en nette proef rijden of een gespannen en slordige proef is dus erg groot. Ik weet dat we normaal gesproken wel aardig op niveau zijn, maar op wedstrijd wil het nog niet lukken. Binnenkort dan maar vaker op wedstrijd gaan om meer ervaring op te doen. Hopen dat we in de toekomst ook op gewone wedstrijden de ontspannen kunnen opzoeken.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:56

Ik heb mijn punten voor 9 juli binnen en moest even bijkomen :+ Waar ik gister nog twijfelde of deze proef een winstpunt zou opleveren zag ik vanochtend 202 punten in de app staan. Imo te vriendelijk gejureerd, maar dat is ook wel eens leuk. Deze hou ik in mijn achterhoofd als ik weer eens twijfel aan ons kunnen :D

Ik doe nog 2x een online proefje en daarna gaan we weer op meetmoment/wedstrijd!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:58

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door daffodil op 13-07-20 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:59

CharleyT schreef:
Je profileert je graag en duidelijk als het ''geweten'' van de dressuur officials. Maar ja, we zijn niet allemaal hetzelfde.
Onderstreepte deel van je reactie vind ik dan ook overdreven en niet ter zake.

Oei maak jij het even fijn persoonlijk....dat mag, dat is jouw keuze. Ik ben zeker niet het geweten van de dressuur officials en heb ook al helemaal niet die wens daartoe. Wel vind ik het uitermate storend dat er juryleden zijn die zich nog steeds niet houden aan de voorschriften van de KNHS. Dat lijkt me niet meer dan normaal ook. Als je het er niet mee eens bent en op je eigen manier dingen wil doen, moet je je niet inzetten als official voor een organisatie. In mijn beleving is dat een hele heldere oplossing. En dat je dat storend vindt aan mij, ja dat mag, ik vind ook wel eens iets storend aan iemand anders.....

Dat juryleden ook mensen zijn en dingen naar eigen beleving invullen, klopt en daar zul je mij nooit over horen. Verschillen zullen er altijd zijn maar ik kan slecht tegen mensen die hun eigen regels maken en daarnaar handelen, dat hoort niet en al helemaal niet als deelnemers daar de dupe van zijn. Bij elke bijscholing komt het wederom ter sprake, onderdelen waar een vijf, zes of zeven gegeven wordt, hoort iets bij en zeker nu met het online jureren is dat nog gemakkelijker dan IRL. En ook nu zijn er juryleden die een heel protocol met zessen neerzetten zonder ook maar 1 zin aan commentaar. En dan nog onderaan leuk paard....nou sorry, dan heb je het nog steeds niet begrepen.

Dus als dat mij in jouw ogen maakt tot waar je me van beticht, helemaal prima, ik zie dat zelf gelukkig anders.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:23

Queelens schreef:
linda2008 schreef:
Kun je gewoon 4k 60fps filmen? Of is dat te zwaar met uploaden? Ik zag dat dit al eens is besproken maar ik kan geen uitkomst vinden van waar je nu het beste op kunt filmen :o :=

Mijn ervaring is dat 4K het systeem niet aankan.. HD gaat beter :j

Dankje :)

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:45

Jammer van de tegenvallende punten!

Iedereen met goede punten gefeliciteerd!

Wel fijn dat hier nu meerdere punten gedeeld worden en niet alleen de goede! Zo blijft het ook een motiverend topic!

Ik wacht nog op de punten van 9 juli.. kan natuurlijk ook nog makkelijk!

2 en 30 augustus gaan wij op pad. Heel benieuwd hoe dat gaat met dit paard. Ik ben zelf ook al zo’n 5? Jaar niet meer op pad geweest dus vind het ook wel een beetje spannend moet ik eerlijk zeggen. Maar komt vast goed!

Verder blijven wij ook de online events te rijden vooral om een mooi proevenritme te krijgen/houden en met elkaar leren omgaan wanneer er om de paar meter een oefening wordt gevraagd. Die van mij wil daar nog wel is wat heftig van worden.. ach en zo prutsen wij mooi door.

Ik vind de nieuwe protocollen wel een verbetering. Als schrijver/jury hoef je alleen te onderstrepen waardoor het cijfer komt en als Amazone/ruiter heb je een duidelijker werkpunt waarom een bepaald cijfer zo is waarom die is... ik ben er wel blij mee. Kunnen we nog harder trainen aan de werkpunten!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:56

daffodil schreef:

Ik ben blij dat ik geen schrijver ben, wat onoverzichtelijk die nieuwe protocollen. Ik denk ook dat wanneer juryleden genoeg commentaar op het protocol zetten en ruiters daadwerkelijk even met onduidelijkheden naar de jury toe stappen dit allemaal niet nodig zou zijn.

Ook bekruipt mij soms het idee dat we wel willen klagen over de jury maar dat we geen open gesprek willen aangaan over dat we idd echt dat maatje te veel hebben waardoor we ons paard in de weg zitten of eigenlijk toch iets te vroeg een overstap hebben gemaakt naar een hogere klasse etc. Denk dat hier ook een rol ligt voor de instructeurs, wees gewoon eerlijk naar je leerlingen als het niveau nog niet voldoende is.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:08

Dee_Es schreef:
Ook bekruipt mij soms het idee dat we wel willen klagen over de jury maar dat we geen open gesprek willen aangaan over dat we idd echt dat maatje te veel hebben waardoor we ons paard in de weg zitten of eigenlijk toch iets te vroeg een overstap hebben gemaakt naar een hogere klasse etc. Denk dat hier ook een rol ligt voor de instructeurs, wees gewoon eerlijk naar je leerlingen als het niveau nog niet voldoende is.

Helemaal mee eens. Laatst zag ik het weer op FB voorbij komen, hele klaagzang over de jury maar de jury persoonlijk aanspreken gebeurd dan niet. Heel makkelijk om het altijd maar op de jury af te schuiven.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:13

Ik vindt het eerlijk gezegd wel iets triestig dat blijkbaar zoveel ruiters niet weten waar het aan schort en dus duidelijker omschreven willen hebben waar het misgaat.

Daar heb je toch les voor?

Als je de algemene opmerkingen onderaan zou opvolgen kun je er al snel een paar procent meer van maken. Het zit vaak niet op de figuren vast maar op de manier waarop je paard voor elkaar is

PSvanLot schreef:
Mijn God die nieuwe protocollen... wat een gedoe wordt dat joh.

Het ziet er bijna triest uit.

De juryleden die niet schrijven gaan hier ook niet van schrijven en ik vind het als jury echt veel meer werk voor mijn schrijfster. Heb je een jongere schrijfster die zoeken zich lens...

Word het juist niet makkelijker voor de schrijvers? Questie van onderstrepen...