[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:30

@Dr, wanneer in april heb je je debuut gepland staan? Hoorde laatst dat vanwege die rhino alle evenementen tot ergens in april afgelast zijn? Bij ons op stal is de rhino enting verplicht omdat we daar een paar jaar terug al enorm veel gedoe mee hebben gehad, dus ja, mijn paard is geënt. :)

@Urosa, hoe was je proefje filmen gegaan? Dat van die travers in galop is misschien wel iets wat ik ook wat vaker mee moet pakken, klinkt als een goede oefening!

@Noukie, dat stug en stijf door blijven willen rijden ondanks de storm herken ik heel goed haha. Zaterdag was mijn cap zelfs half afgewaaid omdat ik persé in de buitenbaan wilde rijden. :')

@Tammie, welkom! En wat knap knap van je dochter! De vraag is denk ik ook een beetje wat er precies mis gaat met de eenvoudige wissels, komt ze niet helemaal terug tot stap of blijft de pony niet rustig stappen tussen het aanspringen door? Ik vond het in het begin heel fijn om de overgang te maken na een volte tien meter, dan 'vallen' ze wat makkelijker terug naar stap en is het meeste tempo er al uit.

@Nimber, jij en Ice gaan ook gewoon veel te goed. :D Vind het altijd zo leuk om jullie progressie op insta te zien!

Nou, ik had dus de punten van mijn proef terug. Zaten echt wel een paar grote fouten in van mijn kant, maar we hadden dus gewoon 218,5 punt.

Dus eerste winstpuntje is in de pocket. *\%/*

Voor de grote fouten ben ik wel gewoon afgestraft met 4'en en 5'en, maar voor de goede onderdelen had ik gewoon veel 7'ens en 7,5'en waardoor het gecompenseerd werd. Het gemiddelde lag gewoon veel hoger, ben echt blij dat het gevoel wat ik had dus ook door de jury gezien werd.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:45

DG gefeliciteerd met je winstpunt!!!
Fijn dat je goed verschil zag tussen Goed en fout.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:17

DreamGuide, wat een super mooie punten! Gefeliciteerd!! Vind het echt heel leuk voor je :D

Karel was gisteren stout, ik voelde direct al na het opstappen dat het weer standje ontploffen was, dus echt geprobeerd dat voorwaarts op te lossen met galopwerk, maar hij gaf zich niet helemaal. Dus denk ga even wat stap/draf werk doen. En ja hoor, BAM rotsprong. Lag k er weer bijna naast. Toch maar proefje gestart ook al voelde hij nog ongehoorzaam, niet fijn gereden, dan voelt het allemaal als net niet. 2 grote storingen, tegen de hand op verruiming diagonaal en het laatste galoplijntje 2x protest en uit de galop. Thuis even rustig het filmpje gekeken, en je ziet het veel minder dan ik het voel. Plus vond ik ook wel dat ik het laatste lijntje netjes oploste dus wel ingestuurd en nu maar afwachten!

Ik zie het nu maar als vooral een goede training, heb na het proefje ook nog even de pijnpunten opgezocht en opgelost. Dus wel goed geëindigd. Na het laatste lijntje wat hij braaf deed ook beloond en toen ging hij uitgebreid proesten, hopelijk heeft hij ook wat geleerd, of nouja, vooral wat afgeleerd.

Maar echt fijn voelt het niet, heb al een giga trap gehad, al 3x bijna van hem afgevalllen omdat hij dan van die rotsprongen kan maken en dan nog de keren dat ik hem er nog net van kon weerhouden ze te maken. Gelukkig doet hij het thuis, of op de vertrouwde leslocatie niet. Misschien ga ik over 2 weken wel even naar een andere locatie dan waar ik de afgelopen 2 proefjes heb gefilmd.

Zo gingen we rond:
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:08

Gefeliciteerd DG!! Loon naar werken!
En blij te lezen dat online proefjes toch ook normaal beoordeeld kunnen worden :+

Balen van die ontploffingen tussendoor Urosa. Stoute pony dus. Fijn dat je de proef wel door kwam, maar snap je net niet gevoel wel. Benieuwd hoe het uitpakt.

Hier gister echt genoten van m’n beest. Zo lekker aan het knutselen met z’n draf, werd echt heel blij van m.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:36

Dg gefeliciteerd!!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:10

Noukie, ik kwam er eerder vaak met punten nog wel mee weg. Maar denk in het Z1 niet meer haha. Ach, we zijn al zo snel gegaan. Juni 2020 in het L2 begonnen dus ik moet ook niet zeuren :')

En fijn dat je zo lekker hebt gereden! Geeft altijd zo'n energie boost :D

Nimber hoe gaat het met Ice?

Ik merk trouwens wel dat ik alweer zat raak van op punten wachten. Dat ga ik straks echt niet missen als we weer op pad mogen, ik hang de vlag uit :+

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:36

@Laura, dankjee. :)

@Urosa, man wat een aapje die Karel zeg! Ik hoorde altijd van mensen dat de M2 de 'lastigste' klasse is, maar voor mij viel dat nog wel mee, ik vond juist de overstap naar het Z1 heel moeilijk. Ik realiseerde me toen pas dat er in de basis gewoon een heel aantal dingen niet goed zaten.

@Noukie, dankje! Je moet zo online ook altijd maar afwachten welke jury je voor je neus krijgt hè. Heb wel vaker gehoord dat het per regio heel erg kan verschillen hoe er gejureerd wordt, en zo online krijg je natuurlijk hele verschillende jury's.

@Nimber, danku danku :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:21

DreamGuide, er zijn wel meer onderdelen om mee door de mand te vallen inderdaad.

Galop-stap of dus het laatste lijntje is lastig met een ongehoorzaam paard heb ik ervaren :+

Nu ben ik zelf ook al geen fan van galop-stap rijden, vind dat gewoon niet zo fijn voelen ofzo. Ben ik nu heel raar? :') Appuyeren vind ik echt leuk om te doen.

Ik ben ook echt heel benieuwd wat nu mijn proefje gaat doen qua punten. Maar ligt inderdaad ook erg aan de jury die hem krijgt. We wachten af!

Karel was gisteren echt super braaf dus dat was een fijne opsteker. Ook nog even met de eigenaresse over gehad en die zei ook al dat het erg onrustig was rond de bak. Oa bladblazer, paar x hond er doorheen. Dus volgende proefje gaan we andere locatie proberen! Kijk daar nu meer naar uit haha. Deze afgelopen x voelt meer als een goede prikkel training en hem weer gehoorzaam krijgen dan een serieuze proefjes poging :+

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:17

Ik rijd bijna alleen maar galop/ stap.

De m2 vind ik by far t lastigste. In t Z zijn de lijnen makkelijker en logischer.

Sinds ik versneld mag promoveren heb ik de m2 altijd overgeslagen alleen met Ice niet die was te jong voor t Z.
En dan nog hoor in de m1 rond de 65-70% lopen. In de m2 amper aan winst. En in t z1 gelijk weer boven die 65% 225 op z’n debuut.

Ik kan niet wachten tot ik ooit weer de ring in kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:25

Ik ga weer eens een poging doen om mee te lezen vanaf nu, veel gemist weer.....

Hier beginnen we nu eindelijk weer een beetje op niveau te komen, al zijn we er nog niet. We zijn met de sneeuw stil komen te liggen en daarna eigenlijk niet meer fijn op kunnen pakken door van alles en nog wat.
Ook begonnen met haar zusje te rijden en die even prioriteit gegeven, maar door een ongelukje in de wei staat die weer even stil helaas.

Qua galop stap niet echt tips, dat neem ik vaak simpel spelenderwijs mee en gaat dan zonder problemen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:40

Nimber, ik was al gemotiveerd door een vlog van de Begijnhoeve door de overgang ook meer te maken haha. Dus grappig dat jij het nu ook zegt.

Karel is klein, en daar had ik wel voordeel mee denk ik in de M2 (heb je toch meer ruimte ook :+ ), heb het niet als een hele lastige klasse ervaren, het Z1 vind ik qua proef wel fijner te rijden. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat we nu wat lager scoren/minder hard gaan, ik rijd natuurlijk een D pony tussen de paarden met ook niet helemaal een ideale bouw of spetterend beeld. En ik verwacht wel hoe hoger we komen hoe meer dat misschien in ons nadeel gaat werken? Hij heeft wel aanleg voor verzameling, dus vandaar dat ik het werken met hem aan de moeilijke dingen heel erg leuk vind en gewoon lekker door ga. Nu heb ik ook nog maar 1 Z1 beoordeling terug, zal de trend over langere termijn en ook op wedstrijd denk ik meer duidelijkheid geven.

Nimber, vond jij dan zelf de proeven in de M2 ook minder gaan dan M1/Z1 of lag het aan de beoordeling?

Haike, jammer dat het niet echt lukt weer lekker in het ritme te komen en dan ook nog pech met het zusje. Hopelijk alles weer snel op de rit!

Ik ben benaderd door het MS fonds, en ze willen graag een interview met mij over MS en het behalen van doelen in de paardensport voor in hun magazine. Komt er een professionele fotoraaf foto's maken van mij en Karel, dat vind ik wel heel leuk :D

Verder heb ik gisteren weer erg fijn gereden, dus de strijd zondag heeft wel een fijne trainingsweek opgeleverd haha. Ga zondag weer even spelen met balken. En heb dus een binnenbak voor maandag de 29ste gehuurd voor weer een proefje.

Ik hoop dat ze misschien binnenkort ook wel duidelijkheid kunnen geven over wanneer ze verwachten dat wedstrijden weer kunnen. Heb je ook wat om naar toe te leven.

Vind dat ik niet mag zeuren, nu ik tenminste online verder kan maar dat wachten op punten is echt niet mijn hobby :o Hopelijk heb ik de volgende poging weer wat vlotter terug. Eerder had ik ze ook wel eens met 1 a 2 dagen terug, dat is een stuk leuker wachten.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:35

Wij hadden het juist in het Z1 lastiger dan M2. Doordat het M2 zo kort op elkaar zit bleef ik heel scherp en paard had weinig denktijd. Hoe langer de lijnen hoe meer hij ging denken en hoe meer hij denkt, hoe meer het emmertje overloopt :+
Gaat inmiddels wel weer goed, maar dat was wel even inkomen zeg maar.

Urosa, snap dat het wachten zo irritant is! Ik wil ook weer gewoon op pad kunnen. Maar zal nog wel even flink gaan duren. Fijn dat Karel weer lekker gaat deze week! En 'leuk' dat interview! Als in leuk de publicatie, niet dat je in de doelgroep zit.

Haike, welkom terug. En weer pech dus ook gelijk. Hopelijk kan je straks weer lekker aan de slag.

Woensdag rondje bos geweest, echt handen vol, niet heel fijn. Hij zat zo vol spanning dat ie de eerste 30minuten amper van zn plek kwam en daarna alleen maar liep te stuiteren en liefst hard wilde, maar dan wel alles zien en schrikken :') Zo ken ik m eigenlijk niet echt, maar mn ma zei dat ie de dag erna superbraaf was, dus blijkbaar moest er wat uit :)
Gister lekker relax gereden en daarna paard naar de tandarts. Nu hopelijk op naar voorjaar met ergens een keer weer een meetmoment!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:38

Afgelopen zaterdag in de stromende regen en storm gereden was heftig maar wat was hij aan! Afgelopen woensdag weer gelest en kon heel fijn verder waar ik gebleven was die zaterdag. Bijrijder was ook super happy want hij is aan
Vandaag rondje bos gedaan en echt genoten
Morgen weer aan de slag met balken en schakelen.

Ik hoop dat de proefjes snel weer mogen op video komen wij niet zo goed uit de verf.

Urosa wat leuk dat jij hiervoor gevraagd bent heel benieuwd naar je verhaal.

Haike ik kan ook niet overal op reageren voel je niet verplicht!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:14

Laura1982, wat heb je een fijne week achter de rug met Douwe, klinkt super :D Er is ook al een interview geweest met de Hoefslag en mijn verhaal, die link staat in mijn profiel als je dat leuk vindt.

Noukie, even inkomen is ook logisch! We vergeten het even maar Z1/Z2 is natuurlijk niet niks ook haha. Gek dat hij ineens zo in spanning zat maarja het blijven dieren, misschien moest er wat uit of misschien heeft hij iets ervaren wat hem triggerde. Fijn dat je die keer erna lekker relaxt kon rijden!

Was op de radio dat het OMT nog 2 maanden lockdown wil, dus ben er bang voor de komende tijd qua meetmomenten....

Ik had vanochtend eindelijk! punten terug. 201,5 dus net geen winst, maar was er eigenlijk wel heel tevreden mee omdat hij me ook niet lekker liet rijden vanwege draakmodus :o De jury kwam vrolijk over dus dat was leuk protocol lezen bv bij de eenvoudige wissel 'Oops, teveel stappassen' :')

Stond ook bij 'paard is vol vertrouwen en van goede wil, dus vertel hem ook wat je wilt'.

Nou hij was vanalles, maar niet van goede wil :') maar daardoor kon ik er dus niet genoeg aan rijden omdat hij niet goed op de hulpen reageerde. Mooi, dat het dus inderdaad beter toont dan ik voel.

Aan de andere kant zijn mijn correcties misschien wat te klein, krijg dat ook wel eens mee van mijn instructrice oa IK ZIE JE BEEN NIKS DOEN :') dat ik ook in de proef op zulke momenten wel eens wat duidelijker door kan komen om te corrigeren ipv alles te netjes en te minimaal te willen doen.

Dus, zelfs met draak Karel kan ik wel winst rijden als ik net wat handiger geweest. Maargoed, dit was ook mijn 2de Z1 proefje, en ik was best druk met hem managen. Gaan we meenemen voor volgende week maandag. Al hoop ik dat hij dan gewoon weer braaf is, of in ieder geval braver :+

Door alle punten perikelen vergat ik van huis mijn springzadel mee te nemen _O- dus heb vandaag balkes/cavaletti gedaan en wat slalom (alla WE) gedaan, wel even duidelijk wat anders en dan de volgende keer even niet mijn springzadel vergeten :=

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:36

Ooh, handig Urosa. Wanneer is de nieuwe poging tot springen?
En wanneer ga je weer filmen? Is hij nog steeds braaf?
En ergens wel een compliment, je kon het er dus ondanks zijn spanning wel simpel uit laten zien ;) haha, maar dat zijn idd commentaren dat je soms denkt: je snapt nét niet wat er hier gaande was. Leuk dat het commentaar verder zo positief/gezellig verwoord was en idd met het verhaal erbij nette punten!

Laura, hadden jullie nog fijn met balken gespeeld?

Ik twijfel een beetje tussen sprongetje maken vandaag en een paar nieuwe laarzen dat ingereden moet worden. En nee, dat gaat niet samen :')
Gister lekker gereden, beetje met de wissels gespeeld. Vrijdag echt heerlijk in het bos, dit keer ineens weer niks eng en grootste deel van de rit relax kunnen galopperen zonder handrem, erg lekker!

En ja, meetmomenten -O-

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:54

Noukie ja heel fijn hij begint het zelf ook steeds leuker te vinden. Gisteren uit werk gelongeerd en Vandaag was hij heel fijn onder het zadel. Komende week beetje passen en meten omdat dex weer geopereerd moet worden aan zijn oren. Hopelijk hierna klaar want een jongetje met oorpijn is echt een hel.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:52

Noukie, planning was vandaag. Maar mijn balkenhulp moest werken dus dat was niet handig haha. Nu gaan we volgende week zondag springen.

Vandaag een lichtere training gedaan omdat we morgen proefje op gaan nemen. Hij is nog steeds braaf en fijn aan wat punten kunnen werken. Oa. op de AC lijn in galop wat kunnen verzamelen en dan weer vetrekken terwijl hij recht blijft. @Compliment, ja precies zo zie ik het ook maar! Ik heb er veel van geleerd, en Karel hopelijk ook. Daar komen we morgen achter :')

En nee, dat gaat absoluut niet samen, ik zou zelfs met mijn ingereden maar nog zgan Petrie Superiors niet springen :+ Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden en je buitenrit klinkt zalig!

Laura1982, oh wat naar zeg.. Oorpijn is vreselijk, en inderdaad extra met jonge kinderen. Sterkte en hopelijk is het na de operatie beter! Fijn dat Douwe nog steeds zo lekker loopt.

Ik wil ook zo graag weer meetmomenten.. vind het ideaal dat je dan gewoon 1x in de maand op pad kunt voor 2 proefjes. Heb ik ook meer tijd om eens een WE clinic oid te doen. 'Moet' nu om de week al op pad om 2x in de maand een proefje te kunnen rijden, dan nog naar les. Als ik dan nog eens wat anders wil ben je al zo elke week met de trailer op pad en dat is voor mij qua gezondheid niet handig en voor de eigenaren ook teveel. Hoef natuurlijk niet elke keer mee te doen, maar Karel is natuurlijk ook niet de jongste en wil wel graag kijken hoever we kunnen komen. Oja en met meetmomenten/wedstrijd vind ik het ook fijner dat je meer 'in het moment' bent en natuurlijk direct punten :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 19:33

haha nee he, dressuurlaarzen en springzadel gaan niet best samen.
Het werd laarzen en balkjes, compromis :) Ik vind Petrie's wel iets taaier om mee te beginnen dan De Niro moet ik zeggen, maar alle vertrouwen dat ze ook heel fijn worden straks. Paard was top iig, lekker los. Ik vind balken echt ideaal voor zo'n wat relaxtere training ook.

Ah, en springen zonder hulp is idd ook niet ideaal. Hopelijk volgende week echt :D En succes morgen!

Laura, heel veel sterkte voor jullie en Dex deze week! Sneu inderdaad als hij zo'n last heeft en voor jullie ook niet fijn als je niks echt voor m kan doen wanneer hij pijn heeft. Duimen dat de operatie aanslaat.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 02:49

Noukie- klinkt heerlijk, balkjes zijn inderdaad altijd top. Petrie rundleer duurt inderdaad wat langer dan andere merken, maar je hebt er dan ook lang profijt van.
Hier vond ik het M2 lastiger, maar wij rijden alle klasses dan ook in een 20x60 ring. Pas vanaf het Z1 was er genoeg oefeningen zodat mijn adhd merrie bij de les bleef :+

Urosa- Hoop dat het springen volgende keer gaat lukken! Het is inderdaad rot zonder meetmomenten, maar Nederland heeft het normaal ook wel erg luxe. Ons wedstrijd seizoen is alleen mei-oktober :')

DG- gefeliciteerd :D

Wij gaan hier misschien met Regumate beginnen. Eerste hengstigheid van het jaar is hier en heb iedere 5 minuten een hormoon ontploffing... Gelukkig gaan de meeste oefeningen (wissels, keertwendingen, appuyementen etc) heerlijk, maar het blijft allemaal een beetje frustrerend als een gewone hoek doorrijden ineens niet gaat. Dierenarts, Chiro, etc allemaal nagekeken en het nieuwe zadel past prima, dus lijkt echt een beetje een merrie probleem te zijn }:)
Altijd leuk als je een dure les hebt en ze dan ineens besluit om dit te doen :=

Gelukkig kan ik in mijn nieuw PDS zadel ondanks haar streken heerlijk zitten <3

Afbeelding

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:19

frieswytske, ok, kunnen we ook gaan proberen. Ben alleen bang dat dat voor onze pony dan zo snel op elkaar komt dat ze gruwelijk heet wordt, ook omdat onze dochter nog niet altijd op het juiste moment ontspant.

dreamguide, ik denk dat het meeste komt doordat dochter de hulp te duidelijk geeft, pony raakt in de stress want die wil het zo graag goed doen en die weet dus niet wat dochter nou precies bedoelt. Of de pony houdt drafpassen ertussen of de pony wacht niet en wil al gelijk door waardoor de neus eruit komt. Hebben gisteren de moeilijker variant mee gepakt, van contra naar contra dmv eenvoudige wissel. Dan zie je dat de pony meer wacht omdat ze niet precies weet wat er gevraagd gaat worden.
Nette punten zelf!

urosa, fijn dat je in ieder geval goed hebt kunnen afsluiten. Hoop dat het leervol was voor Karel. Ok, zie dat het inderdaad leervol is geweest. Succes vandaag met je proefje. Punten die je terug had zijn toch netjes, ondanks dat je zelf niet zo heel best gevoel had voelt het toch fijn dat je deze punten er nog uit kunt rijden op zo'n moment.

noukie, dagen dat het allemaal klopt zijn inderdaad zo fijn. Rondjes bos zijn altijd leuk, dat vond je paard schijnbaar ook haha, die had er zin in. Succes met je nieuwe laarzen inrijden :(:)

nimber, wij vonden de m2 ook knap lastig rijden, helemaal voor zo'n "kleintje" tussen de D en E pony's

haike, hoop dat zusje ondertussen weer wat beter is nu

Laura, lekker in storm en regen, wij hebben overgeslagen die dag...brrr. Succes en sterkte met Dex, oorpijn is zo sneu voor ze. Onze oudste zat er ook standaard bij.

snow-white, dat zijn lekkere ontploffingen, heb het filmpje gezien. Dan kun je ook niks. Hoop dat de regumate gaat helpen.

Nou hier ondertussen dus wel een onderling meetmoment gehad, toch nog een voordeeltje aan een jonge dochter, en ze heeft dus haar Z1 debuut gemaakt. Het waren tranen voor die tijd omdat ze nu eindelijk Z mocht starten en het waren tranen na die tijd omdat ze gewoon een winstpunt heeft gereden. Ze had 207 en 203. Dochter dus super blij en daardoor moeders ook superblij. Met pasen gaat ze voor haar tweede onderlinge meetmoment, kijken wat het dan geeft.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 19:21

SW, das nog het ergste, het is kalfsleer :')
Stoute merrie idd! Hoop dat de regumate jullie helpt, kan je nog meer genieten van de goede stukken! En je zadel ziet er fijn uit!

Tammiebels: Gefeliciteerd!! Knap van je smurf :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:08

Tammiebels, wat super leuk voor je dochter. Knap hoor! Gefeliciteerd :D

SW oh dat is best een kort wedstrijd seizoen. Vanwege het weer? Je zadel ziet er fijn uit! Maar merrie op het filmpje is niet zo fijn :Y) hopelijk gaat Regumate helpen.

Noukie, hebben ze wel een verharde schaft? Het inrijden van mijne was echt dramatisch. Wondjes en blauwe plekken in mijn knieholtes. Een marteling. Weet ook niet of ik weer ervoor zou gaan. Maar ik heb dus rundleer met verharde schaft.

Karel was vandaag super braaf, dus erg fijn! Hij was nu voor het eerst eens op vreemd terrein zoals thuis. Op les heb ik hem ook nog nooit zo rustig gezien.

Heb met losrijden iets teveel genoten van de ontspanning waardoor we wat aanspanning in de galop mistte :') daardoor hadden we wat dure foutjes dus verwacht geen winst.

Nouja ook weer van geleerd :+ En ook wel veel stukken die duidelijk beter gingen en het belangrijkste, een gehoorzaam paard. Dus ben tevreden en voelt wel alsof het bijna samenvalt zodat we makkelijker winst kunnen gaan rijden.

Zo gingen we rond vandaag.
Afbeelding

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:19

urosa schreef:
Tammiebels, wat super leuk voor je dochter. Knap hoor! Gefeliciteerd :D

SW oh dat is best een kort wedstrijd seizoen. Vanwege het weer? Je zadel ziet er fijn uit! Maar merrie op het filmpje is niet zo fijn :Y) hopelijk gaat Regumate helpen.

Noukie, hebben ze wel een verharde schaft? Het inrijden van mijne was echt dramatisch. Wondjes en blauwe plekken in mijn knieholtes. Een marteling. Weet ook niet of ik weer ervoor zou gaan. Maar ik heb dus rundleer met verharde schaft.

Karel was vandaag super braaf, dus erg fijn! Hij was nu voor het eerst eens op vreemd terrein zoals thuis. Op les heb ik hem ook nog nooit zo rustig gezien.

Heb met losrijden iets teveel genoten van de ontspanning waardoor we wat aanspanning in de galop mistte :') daardoor hadden we wat dure foutjes dus verwacht geen winst.

Nouja ook weer van geleerd :+ En ook wel veel stukken die duidelijk beter gingen en het belangrijkste, een gehoorzaam paard. Dus ben tevreden en voelt wel alsof het bijna samenvalt zodat we makkelijker winst kunnen gaan rijden.

Zo gingen we rond vandaag.
[ [url=m/nvLM67.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gaaf dier! Hoe groot is die? En welk hoofdstel heb je!?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:28

Bedankt :D hij is 1.47 en het hoofdstel is van Premiera. Is zelf samengesteld maar al een hele poos geleden toen hun dochter hem nog reed. Ik vind hem ook erg mooi <3

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:14

Noukie schreef:
SW, das nog het ergste, het is kalfsleer :')
Stoute merrie idd! Hoop dat de regumate jullie helpt, kan je nog meer genieten van de goede stukken! En je zadel ziet er fijn uit!

_O-
Welk model heb je ook alweer? Ik heb vorig jaar Petrie Trentos (kalfsleer) gekocht en die zaten pas fijn nadat ik er op een warme dag flink in gezweet had... Ik moet uiteindelijk ook nog een keer nieuwe dressuurlaarzen kopen (met verharde schaft), maar ik heb nog steeds nachtmerries van het inlopen 5 jaar geleden %)
Het enige voordeel van haar ontploffingen is dat ik nu zeker weet dat uiteindelijk de wissels om de pas wel gaan lukken... :')

Tammiebels: gefeliciteerd! *\o/*

Urosa: komt wel goed, gehoorzaam paard is al een hele grote stap!