[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:49

Zo. Ik noem dit pas uitslapen. Foutje! :Y)

Ik had het blijkbaar nodig, bijna klokje rond geslapen. Maar oke, ook niet helemaal fit.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:52

Netjes Lithya!

Hier ook bijna klokje rond geslapen.
Afgelopen twee weken alleen maar doorgaan en doorgaan.
Humeur balanceerde op het randje en ieder duwtje ging over de rand :')
Hoewel, zo lachen was het niet, wist zelf soms nieteens waarom ik boos of verdrietig was.
Maar na flink bijslapen voel ik me vandaag ook echt flink beter :Y)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:01

Ik nog steeds niet :Y)
Snot verkouden en daardoor helemaal vast in mn neus en hoofd. Dus hoofdpijn. En als ik ergens een hekel aan heb..
Wil vandaag eigenlijk rijden, want gister mocht Vosje een dagje vrij. Maar ik word er niet heel vrolijk van, dat gehobbel met hoofdpijn..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:36

Zout water opsnuiven werkt het snelste en beste.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:06

Beterschap, hier ook gesnotter, blijkbaar heerst het?

Lithya en DewiFoto gefeliciteerd.

Ik ben gaan dressuren, dat was het niet vandaag.
Maar ben wel trots dat ik (degene die nog geen rijtje van tien woorden kan leren) allebei de proeven uit mijn hoofd gereden heb. Inspiratie van Bokt.
Nu nog beter rijden!

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:26

Urielle schreef:
Maar ben wel trots dat ik (degene die nog geen rijtje van tien woorden kan leren) allebei de proeven uit mijn hoofd gereden heb.

Wat goed en wat een persoonlijke overwinning inderdaad :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:47

Netjes Urielle. Hoe heb je dat gedaan?

Dressuur was het ook niet voor mij vandaag. Al voelde het niet zo aan. Paar dingen kan ik mij in vinden, zijn ook opmerkingen waar ik mij echt niet in kan vinden. Blijf je houden helaas.

Springen 2e parcours was zuur. Lekker rondje en dan een tijdfout. Heb helemaal niet extreem rustig gereden of extra grote bochten gemaakt. Die krappe tijd in de b begrijp ik niet zo goed.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:52

Geprobeerd om de lijnen te onthouden, de plaats van vertrekken is meestal standaard. Alleen die ellendige proef 18 is echt echt echt niet logisch met veel lange stukken blanco. Maar gelukkig ook gelukt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:04

Dat is wel vervelend Lithya! Was je in Oosterwolde?
Daar had ik dat vorig jaar namelijk ook, tweede parcours was voor de andere klassen een direct op tijd en daar kon je ook in het B alleen maar binnen de tijd rijden als je minimaal 1 of 2 keer binnendoor reed :o

Goed van je Urielle! Naar aanleiding van dat topic?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:12

Ja idd. Toch wel als uitdaging opgepakt.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:14

Ja Gomir. Vervelende was dat het allemaal lijntjes waren. Binnendoor gaan ging niet en in een lijntje ga ik geen gas geven.

Prowf 17 en 18 vind ik beide niet overlopen van logische indeling.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:28

Tijd stond krap en de parcoursen in de eerste baan waren best moeilijk vond ik.

Gefeliciteerd Lithya!

Ik had het eerste parcours een balkje op de insprong van de driesprong en het tweede parcours door hindernis 2 gecrasht. Sprong echt heel fijn het eerste parcours.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:48

Jullie 3 sprong was onze hindernis 1. Hindernis 2 van 2e parcours was een oxer met op 4 galopsprongen hindernis 3?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:11

Ja richting de jurywagen weer. Daar zaten eerst mensen met paraplu's en daar was ie niet van gediend. Had daar de aandacht bij ipv bij mij

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:48

Ik was samen met een vriendin pas de deux aan het rijden vanmiddag. Toch weer oefenen want we moeten 19 juni die proef rijden.

En Ferrari gereden. 1pk met een heerlijke galop.

Gisteravond samen met mijn dochter galoptraining gedaan. Ideale plek gevonden. Gemaaide dijk van een kilometer. Daarna aquatraining in de baai van de ijssel. Gelijk de pezen weer gekoeld. ;)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:50

Inderdaad altijd vreemd als ze de tijd zo krap zetten in de B, en dan blijven hameren dat je netjes moet rijden :+
Goed zeg Urielle! Doe ik je niet na.
Fijn van je eerste rondje maar wel jammer van de 2e. Paraplu's zijn ook wel heel interessant.
Klinkt lekker Anne! Door het water spetteren is altijd wel leuk als je paarden hebt die het leuk vinden haha :P

Vandaag eindelijk weer bij m'n andere instructeur gereden. En die vond ook dat Wandy er echt een handje van heeft om gewoon keihard onder mij vandaan te crossen. Ze steekt ook dr neus naar voren en trekt mij uit het zadel waardoor diep zitten ook een klus op zich word en daarbij je teugels op contact houden.
Toen ik d'r eindelijk aan elkaar had sprong ze wel echt om door een ringetje te halen <3

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:57

Mijn paard houdt niet van water maar hij gaat er wel in.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:59

Dat is dan wel braaf!

Ik heb gister heerlijk in de nieuwe baan gereden in Tolbert, dat reed toch fijn!
Vandaag binnen gereden, regende me te hard en de Up to Date rij ik toch nog binnen. Ed dus ook maar ;)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:59

Dat is ook een manier :P

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:05

Vervelend als ze zo doordrammen Laura.lukt het wat Anne?

Als je die van mij voor water zet, gaat hij alleen maar achteruit. Wilde vandaag tussen onze trailer en een andere gaan staan en toen ontdekte hij ook de achteruit weer. Haha halve terrein over geweest.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:20

Water krijg ik die van mij ook nog niet doorheen :n zijn nu wel met een zijltje aan het oefenen en dat gaat best goed (lees zijl ligt flink opgevouwen en madame springt er de eerste keren overheen, nadat ze eerst twee minuten aansporing nodig had, maar daarna kunnen we er rustig in stap overheen).

Gomir heb je nog een opmerking gemaakt?

Carola mooi hoofdstel!

Urielle goed hoor!

Wij hadden vandaag wedstrijd, hebben ons voor 85cm ingeschreven, even weer wat lager zodat Cascade meer vertrouwen kan krijgen.
Ik startte als eerste, had op 6b een balkje, Cascade was vandaag zo fijn <3 ben zelfs na hindernis 7 voor een andere hindernis langs gedraaid naar 8 toe (hoop mensen deden dat, en je kwalm nog mooi op 8 uit, maar voor Cascade is dat nog best moeilijk, zeker zoals ze de afgelopen 2x was).
Ook de hindernissen waar de manege paarden en pony's met voor ervaring stopte heeft ze netjes gesprongen.
ML ook een balkje (op hindernis 6a) en verder ook heel net rondje.
ML met losrijden nog wel wat, blijkbaar mag je in de club categorie niet met een watertrens rijden 8)7
Dan hebben wij ook nog een watertrens waar de mondhoeken niet tussen kunnen komen:
http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... trens.html
(maar Kneveltrens, pelhalm, Pessoa etc mag allemaal wel 8)7 )

Maar natuurlijk geen ander bit bij ons (heb ook alleen maar watertrensjes thuis) maar gelukkig 2 trailers naast ons een bit mogen lenen (simpele bustrens), en naderhand op het wedstrijd terrein nog een bustrens gekocht voor de volgende wedstrijden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:22

Afbeelding

de eerste foto's van gisteren :) Dankzij Ruud Overes. Denk dat ik deze ga bestellen en nog eentje waarop ze een heel actief achterbeen heeft en ruim voorbeen in het water . Liet ze dat maar zien in de ring.. :+ haha

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:24

Hebber nog nooit problemen mee gehad dat de mondhoeken tussen watertrens komen en heb er al meerdere paarden en al meerdere jaren meegereden zonder bitringen. Wat doe ik fout dan?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:31

Gaaf Elke! Draag je daar ook de kousen? Het valt niet eens op. Ik heb momenteel een hele oplettend oog ervoor hahaha!

Ik houd ook niet van watertrens met huid ertussen, rijd lekker met bustrens, vind het een fijner gevoel voor mezelf. :D

En over water; de mijne gaat er vrij makkelijk in moet ik zeggen. GELUKKIG! :D

Fijn van alle goede wedstrijduitslagen, of in ieder geval van de goede gevoelen van jullie erover! :j

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:35

Lithya alleen maar goed juist ;)
Geloof dat op het wedstrijd terrein dat het argument was dat ze niet zijn toegestaan, maar in ons geval een loos argument dus.

Ga nu de regelementen maar eens goed doorpluizen...