[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:49

Ik ben nu in contact met een kleine stal in hazerswoude dorp om maandag te gaan kijken.

Is hier in het topic misschien iemand uit die regio die maandag tijd en zin heeft om mee te gaan?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:56

heb even opgezocht waar dat ligt maar voor mij is het een dik uur rijden dus dat ga ik niet redden helaas. Anders had ik je graag geholpen. Mocht je ergens in brabant een pony gaan kijken mag je me altijd vragen.

Misschien kan je hier in het topic ook plaatsen wat je precies zoekt. Wie weet kom je via via wel aan een leuke pony. Er zijn meerdere hier die een beetje in de handels wereld zitten of mensen kennen die verkopen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:08

Ik ben op zoek naar:

-Stokmaat tussen de 1.50 en de 1.65
- braaf te rijden ivm een spierafwijking in mijn benen. gaat voor mij met name om dressuurmatig rijden
- GEEN hengst
- geboortejaar 2003 of later.
- budget tot €3000

Wil er tzt wel dressuur wedstrijden mee kunnen gaan rijden

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:15

Ik vind deze pony ook erg stijf hoor.
Mijn vosje is ook te koop maar daar wil ik ietsje meer voor hebben.
Wel heel braaf,vandaag nog een 11 jarige frummel mee gereden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:20

Wat wil je daar voor hebben dan Ambre?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:58

3750

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:52

Ynskek, als je het leuk vindt om verschillende dieren te voelen mag je hier ook wel een keer komen rijden. Bruno staat niet te koop, maar bij klik en goed tehuis wel en hij valt binnen je zoekcriteria.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:24

Belker schreef:
Ynskek, als je het leuk vindt om verschillende dieren te voelen mag je hier ook wel een keer komen rijden. Bruno staat niet te koop, maar bij klik en goed tehuis wel en hij valt binnen je zoekcriteria.

Dank je wel voor het aanbod :)

Ik heb je een pb gestuurd

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:39

Een goede brave E-pony/klein paard is ook zo moeilijk te vinden vond ik.... Heb verschillende pony's gereden en bezocht. Vond het in het begin nog leuk, maar na de zoveelste die niet aan mijn criteria bleek te voldoen maar in de omschrijvingen van de verkopers wel.... werd ik het wel beu. Maar als je twijfelt is het hem gewoon niet. Als het hem is dan weet je het gewoon gelijk. Dat werd mij vertelt en ook ik ervaarde het ook zo toen ik mijn huidige pony kocht. Ik stapte op en ik wist het gewoon dat dat hem was en heb tot en met vandaag nog geen moment spijt gehad. Twijfels zijn er niet voor niks, gewoon op je gevoel afgaan.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:14

Weet iemand hier wat de wettelijke termijn is voor stal ondeugden (particuliere verkoop) binnen hoeveel tijd moet zich dit openbaren bij de nieuwe eigenaar wil je de koop ontbinden en je paard terug brengen

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:58

Geen idee ik meen 3 maandenken maar pin me er niet op vast. Waar loop je tegen aan.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:12

pony ondervoorbehoud van keuring verkocht... helaas zelf niet goed door gevraagd en er te laat pas achter gekomen dat pony van bij ons 24/7 op land met groepsstal naar 20 uur per dag stal gaat en 4 uur per dag paddock / wei (als ik dat vooraf had geweten was ik niet akkoord gegaan met koop). Ik wist wel dat hij op een pension stal zou komen met weidegang / paddock maar niet dat hij zo weinig buiten zou komen. kopers roepen stellig als ie een stal gebrek heeft breng ik hem terug. Ik heb hem nooit op stal gehad dus kan er niks over zeggen. Voor zo ver ik weet heeft hij geen gebreken.
Ik heb alleen niet zoveel zin in dat door slecht stal beleid de pony iets zou gaan ontwikkelen en dat ik hem dan terug moet nemen. Ik heb niks tegen op stal staan maar kom op 20 uur per dag op stal :( (naja 19 uur want ze trainen hem dan ook)
Drie maanden vind ik erg lang eerlijk gezegd...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:26

Bij een stalgebrek moeten ze dat zsm melden.Niet na 3 maanden.
Als jij binnen 2 weken niets gehoord hebt dan kunnen ze niet bewijzen dat hij het niet daar ontwikkelt heeft.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:41

Kady1 schreef:
pony ondervoorbehoud van keuring verkocht... helaas zelf niet goed door gevraagd en er te laat pas achter gekomen dat pony van bij ons 24/7 op land met groepsstal naar 20 uur per dag stal gaat en 4 uur per dag paddock / wei (als ik dat vooraf had geweten was ik niet akkoord gegaan met koop). Ik wist wel dat hij op een pension stal zou komen met weidegang / paddock maar niet dat hij zo weinig buiten zou komen. kopers roepen stellig als ie een stal gebrek heeft breng ik hem terug. Ik heb hem nooit op stal gehad dus kan er niks over zeggen. Voor zo ver ik weet heeft hij geen gebreken.
Ik heb alleen niet zoveel zin in dat door slecht stal beleid de pony iets zou gaan ontwikkelen en dat ik hem dan terug moet nemen. Ik heb niks tegen op stal staan maar kom op 20 uur per dag op stal :( (naja 19 uur want ze trainen hem dan ook)
Drie maanden vind ik erg lang eerlijk gezegd...

Ben ik helemaal met je eens.

Ik heb net even op je site gespiekt. Vind die vos welshcob erg aansprekend, hoe groot is die?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:49

Die is 1,54m maar.... Dier met een verleden. Gaat alleen naar mensen die hem alle kansen willen geven! En er tijd in willen stoppen hem te leren begrijpen. Hij is eerlijk, op buitenritten onwijs braaf. Maar in de bak snel spanning.

Hij is in sep. 2015 geimporteerd uit ierland. Zadelmak gemaakt in de handel gekomen en voor januari x of 4 doorverkocht geweest. De laatste eigenaar was een meisje van 14 waarbij de moeder al heel snel zag dat het niet goed ging komen. En ipv van naar de handelaar te brengen heeft ze hem een kans willen geven en bij ons gebracht. Paard staat nu sinds januari bij mij en kan nu pas echt zeggen dat hij weer paard is en mensen weer vertrouwd.

Het verhaal betreft hem is natuurlijk nog veel langer. Ik heb hem jou niet aangeboden want in je zoek eisen staat dat je braaf zoekt. Nou is hij eigenlijk wel heel braaf maar wel met eem gebruiksaanwijzing en dus geen simpel diertje van knal dr ff een zadel op ga half uurtje flink trainen en dan snel afzadelen en ben weer weg.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:49

Ik snap dat je hem niet direct aangeboden hebt.

Tijd geven moet je ieder dier maar zo een zeker.

Nu wil ik een dier alle tijd geven en hoeft alles echt niet meteen, wil alleen ook gewoon lekker kunnen rijden en dan is een pony die snel spanning heeft in de baan niet ideaal.

Vind het alleen zo'n aansprekende pony ;)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:23

Maak je nu niet gek voor het zoeken Ynskek. Het komt vanzelf. Het geeft ook tijd om door te sparen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:26

Kijken mag altijd ;)

Ik heb nu voor mezelf gezegd:

reageer alleen als je een advertentie echt niet uit je hoofd kan zetten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:35

Dat is goed. Besef je wel dat wat je zoekt heel gewild is en meestal niet op internet komt te staan.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:49

Ik had gisteren mensen bij mijn rooie en ze komen vanavond nog een keer.
Jong meisje er op maar ze was weer topbraaf.
Pas ook al een heel klein meisje er op gehad en die ging er ook zo een rondje op buiten uitstappen.
Toch fijn als je zegt dat je pony braaf is en het is ook echt waar.Komen die mensen ook niet voor niets.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:53

Die zal je dan vast niet lang in de verkoop gehad hebben :) .

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:02

braafheid staat voorop bij ponies vind ik!
Bij sommige combinaties vraag ik me wel eens af of de ouders van hun kind af willen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:05

Valt tegen hoor,ik woon best in een uithoek en de meeste mensen willen dat zo'n diertje alles kan.
Dus met een lang teugeltje langs een trekker,uit zichzelf in de krul,waanzinnige gangen en al een parcours gesprongen.
Als het even kan ook nog röntgenologisch goedgekeurd.
En dan voor 3000€,zitten de spullen er dan ook bij???

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:22

Echt? Die prijs vind ik echt peanuts, heb die van mij voor meer gekocht en die kon toen waarschijnlijk een stuk minder.
Brave pony's worden soms toch best ondergewaardeerd.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:31

Heel herkenbaar ambre... Maar zo werkt het gewoon niet. Vroeger was ik altijd heel erg blij als mensen mijn pony wilde kopen en deed behoorlijk veel om de kopers tevreden te stellen. Tegenwoordig heb ik zo iets van de pony's staan mij niet in de weg en als het mij niet aanstaat daar is de deur. Helaas bij deze verkoop niet goed door gevraagd betreft het buitenstaan.
Goed contract opstellen en dan komt het hopelijk allemaal goed.