[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:55

Laura, we hebben contact over het bos :D
En ja, ik ben echt weer gelukkig met mn aapie.

Urosa, oh, als ik dan een nieuwe zou mogen opnemen zou helemaal tof zijn. Maar zo niet dan ook prima, het is dan niet de schuld van de KNHS als het niet te zien zou zijn. Ik denk dat ik overstag ga :+ (maar hoe vaker ik kijk, hoe slechter het lijkt natuurlijk _O-) Thanks voor het compliment!

Behoorlijke rollercoaster qua paarden heb je gehad. Snap dat je dan ook wel even klaar bent, zeker als je zelf ook niet fit bent. Extra gaaf dat je nu hier bent en het zo goed gaat!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:03

Laura, leuk idee voor Pasen! Ik hou mij even ovv volgende week de controle van de pezen, aanbevolen. Oh en ovv mooi weer want ben wel een mooi-weer-ruiter :Y)
Nog antwoord op je vorige vraag: De jonge merrie is 2,5. Heel af en toe heb ik haar eens aan de longeerlijn. Doe nog weinig met haar, misschien van de zomer inrijden en winter weer op rust. Ze zijn een beetje laat rijp die pre’s.

Urosa, het zat je niet echt mee met paarden. Ik verbaas mij er telkens over wat een tere dieren het zijn, ondanks dat ze 600 kg wegen...

Noukie, leuk dat je weer aanwezig bent! Ben je er nog uit gekomen met je zadel? Vind het een mooi plaatje die foto. Hoe was het filmen behalve het slechte licht? Het inzoomen te doen?

Sw, je bent al met al goed terecht gekomen, maar ik kan mij voorstellen dat het even slikken was de verhuizing. Laatst zag ik werk op een ranch voorbij komen in amerika. Zou voor een paar maanden zijn, het leek mij zo gaaf. Zei tegen mijn vriend, als ik dit 10 jaar geleden was tegen gekomen hadden de koffers al klaar gestaan...
ik zou ooit graag nog eens de sfeer aan de andere kant van de oceaan willen proeven.

Henkie moest ik op advies van de kliniek wel in beweging houden, maar dan laag, van het achterbenen af en beetje stretch en buigwerk. Laag pitje. Hij voelt zich fantastisch en loopt ook weer stuk beter. Volgende week controle dus ben heel benieuwd.

Easy daarintegen een ander verhaal. Die heb ik laten behandelen en was binnen no time weer pijnlijk op zijn rug. Ik had bedacht met hem te gaan mennen zodat de belasting op zijn rug, laag zou zijn. Maar ook dit is teveel. Ik herken veel kleine dingetjes die hij ohz ook deed. Dingen die aangaven dat hij pijn had. Na de behandeling waren al die kleine en grote issues kort weg, maar zijn dus nu des te duidelijker.
De verzekering is alleen verschrikkelijk aan het tegen werken. Ik ben nu al een paar maanden bezig hem afgekeurd te krijgen. Eerst arts 1 keurt af. Niet akkoord, moet behandelen. Ok vooruit hij knapte zonder behandeling weer iets op dus behandelen maar. Prognose behandelend arts is slecht. Na behandeling dus snel weer pijnlijk. Volgende arts geeft ook aan, paard afgekeurd als rijpaard. En nog gaan ze niet akkoord. Echt, wat een organisatie zeg. Het is diep triest hoe je op je knieën moet om bij Gods gratie je paard afgekeurd kan krijgen. Niet zo dat het om een wereldbedrag gaat of dat hij pas net verzekerd is daar...

Buitenritjes idee met Pasen zou ik in ieder geval super leuk vinden! Hoop dat we groen licht krijgt met henkie. Nog meer mensen die het leuk lijkt? Welke regio willen jullie heen? Of wonen jullie?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:20

Mella wat een gedoe met die verzekering daarom heb ik die van mij niet meer verzekering en leg ik het geld weg kan ik zelf bepalen wat ik wel of nietdoe/wil.

Noukie en ik wonen en staan vlak bij elkaar, zeist Utrecht. En je bent zeker welkom om mee te gaan laat maar weten of het gaat lukken. Ja ik vind je merrie erg leuk en ind zijn ze laat ilias is ook nog echt een puppy qua bouw even aankijken wat ik ha doen dit jaar erop of uitstellen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 07:23

Mella wat verdrietig en wat een getouwtrek met de verzekering. Ik heb t helaas vaak gezien en ook gehoord dus van mij geen beesten meer in een verzekering.

Noukie leuk dat je er weer bent. Knap plaatje.

Ben heel benieuwd hoe jullie de proefjes terug krijgen. Ik blijf gewoon hopen dat we met een maand of 2 weer de ring in kunnen.

Urosa wat een pech met de paarden joh. Ik had nooit echt getalenteerde paarden maar ze deden t wel altijd gelukkig. Ik heb nu met 9 paarden z1 gereden 5 z2 en 2 zzlicht. Ice is t beste paard dat ik ooit had dus ik hoop dat hij heel blijft.
Zal de eerste keren starten wel weer ff pittig zijn hij kan op vreemd terrein zich zo afsluiten.
Zou ook leuk zijn als vlekkie dan nog niet verkocht is. Dan kan zij ook mee in t zzlicht.

Buitenritje lijkt me leuk! Volgens mij kan ik ook eerste paasdag.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:45

Nimber, jeetje wat een bult ervaring heb jij :wow: Speciaal dat je dan straks met Ice naar het ZZ zwaar kan!
En inderdaad, met een gezond niet echt getalenteerd paard kun je al zover komen!

Ik heb gelukkig wel altijd kunnen rijden en leren (sommige mensen lopen meer naast hun paard dan dat ze erop zitten, dat is helemaal pech...), van revalideren etc leer je ook veel (maar liever niet weer :+ ). En altijd paarden van anderen ernaast gereden. Maargoed, als dressuur liefhebber wil je ook wel eens verder dan de echte basis :') Kan ook echt genieten van de afstemming die ik nu met Karel krijg, steeds fijner aan de hulpen, scherper.

Buitenritje word hem van voor mij helaas niet vanwege de afstand, soms mis ik een eigen wel hoor. Die kun je dan gewoon zonder overleg op de trailer zetten en het hele land doorrijden als je dat leuk vind.

Mella wat vreselijk zeg met die verzekering, de hele afkeuring is al verdrietig genoeg, en dan dit er nog bovenop. Gelukkig lijkt het met Henkie dan wel goed te komen!

Noukie, en? Al ingestuurd? 7,50 is inderdaad ook wel gewoon goed te overzien qua verlies. En misschien wil er anders nog een bokt jury naar kijken als je behoefte hebt aan feedback! Heb ik ook een keer gedaan toen ik meedeed aan Dressage Pro cup en de feedback iets anders was dan ik verwacht (trainingsgericht en niks over de proef eigenlijk).

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:25

Mella: stalgenootje heeft gefilmd, dat ging opzich wel goed. Checklist gemaakt vooraf :D Met inzoomen heb ik het idee dat je amper echt mag inzoomen omdat je beide hoeken bij A moet blijven zien. Maar zij had het wel smooth gedaan heb ik het idee! En dat terwijl ze echt mijn proef niet kende en 0 idee had waar ik heen ging (rijd uit mn hoofd)

Zadel is geslaagd! Toch weer Erreplus, monoblad nu. Paard was bijzonder duidelijk in zijn keuze :+ Voor mij was de prestige optimax de beste keus, maar als je paard dan denkt alleen maar een soort hink stap sprong te kunnen draven... _O- :')
Dan maar optie 2 voor mij en 1 voor hem :')

Hopelijk is de controle van Henkie positief. Het is jullie echt gegund nu inmiddels. Triest verhaal van Easy, doe je al zo je best, kom je tot de conclusie dat het écht niet meer kan en dan dit getouwtrek. Gelukkig zelf nooit in die mate meegemaakt, maar snap dat je er helemaal gek van wordt.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:15

Even korte vraag over die online proeven, ik zit te overwegen om dat ook een keer te proberen, maar is het nou de bedoeling dat je van te voren de proef koopt, of kan dan ook nadat je gefilmd hebt?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:36

Wst ik begreep vaste proef die je online instuurt. Enbdie film je op moment dat het jou uitkomt

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:27

DG: je kan in de oneven weken een Z1 of hoger proefje insturen. Ik koop pas een proef als ik hem ga insturen. Voorbeeld, afgelopen zondag gefilmd. Maandag via paardrijden.nl eerst het proefje uploaden en als dat gelukt is kies je stuur door naar jury en kun je een proefje kopen of een eerder gekocht proefje inleveren. Maar ik zie dus de meerwaarde van, van te voren kopen niet haha.

Noukie, mijn filmer heeft heel erg zijn best gedaan, maar vond het lastig en het is dus niet helemaal 100% via de regels gelukt, keertje net tever ingezoomd bv maar vind het wel heel goed te beoordelen dus ben ook wel benieuwd. Gelukkig dat je zadel zoektocht geslaagd is! Hopelijk nu even klaar mee dan. Heb je proefje al ingestuurd?

Ik heb gisteren gereden, maar Karel was weer een beetje lastig aan het doen. Allemaal wel goed kunnen oplossen en er zaten ook fijne stukken tussen. Hopelijk werkt hij donderdag weer meer mee :+

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:50

Oh leuk! Dat is wel wat makkelijker geregeld dan vorig jaar dus.
Ga ik even kijken of ik dit weekend wat kan opnemen haha.

Ik ga proberen weer een beetje bij te blijven en te reageren in dit topic vanaf nu, was erg druk met andere dingen de laatste tijd. :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:06

Ja! Met dat inschrijven voor een event moest je vooral in het begin er wel als de kippen bij zijn!

En gezellig!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:18

Leuk dat bos idee, voor mij is het wel in de buurt dat als ik mee zou mogen en ik kan hoor ik het graag. Lijkt me wel leuk om elkaar een keer te ontmoeten te paard :)

@Mella; wat een rot situatie zit je in.. Je hebt ze toch voor je lol en ontspanning die paarden maar zo zou je het soms bijna vergeten... Sterkte ermee in ieder geval!
@Noukie; welkom terug, gezellig :) Fijn dat je zadel gelukt is, heb je een foto? Jammer dat de beste optie voor beiden vaak nooit dezelfde is he, had ik ook met mijn nieuwe zadel :+
@Kim; ik hoop ook dat we weer snel mogen starten. Zou leuk zijn als de merrie nog niet verkocht is dan dat je haar ook mag starten inderdaad. En wie weet zie ik je met Ice in het Zz zwaar :D
@Urosa; bij jou zit het ook niet echt mee inderdaad...
@DG, succes met je proefje opnemen :)

Hier gaat het goed gelukkig. Na de wedstrijd in Tolbert zat ik er wel een beetje doorheen eerlijk gezegd. Na een paar goede peptalks, afgelopen zaterdag weeer para dressuur gestart in De Meern. Dat ging even een stukkie beter, wat een nieuw PR opleverde ennnn eindelijk onze eerste B-kader score *\o/* Zo blij mee! Hopelijk kunnen we deze lijn volhouden en dit jaar ons doel om in het B kader te komen bereiken.

Wilde eigenlijk over 6 weken ons internationale debuut gaan maken in België maar in twijfel nu wel met die rhino... Vandaag al onze paarden toch maar laten enten.

Nog een gave foto van afgelopen weekend <3

Afbeelding

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:09

Ik vind het bos idee ook heel leuk! Als het een klein beetje in de buurt is (Ik zit midden nederland) dan lijkt het me wel leuk om dat samen te doen. Is wel onder voorbehoud dat mijn moeder me wilt rijden haha, ik kan zelf de trailer niet rijden.

@drover, wat een gave foto joh! Zo'n dipje kan altijd gebeuren, fijn dat je je weer hebt kunnen herpakken. Ik twijfel totaal niet aan jullie kwaliteiten als combinatie. Natuurlijk is het ook een jurysport en we werken met levende dieren die ook een dagje wat minder kunnen zijn. :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:13

Droversrun wat een gave foto!
Ik ben ook voorstander van een bosrit. Na al die jaren op bokt met elkaar, een mislukte poging tot clinic plannen, moet een bosrit wel lukken toch? :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:53

Iedereen is welkom om mee te gaan we moeten alleen wel de corona regels in acht houden. Heb even geïnformeerd bij mij op stal maar ik mag daar niemand ontvangen ivm corona en rhino. Maar daar vinden we vast wel iets op

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:57

Misschien kunnen we een openbare parkeerplaats prikken :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:36

Wij zitten aan een doodlopende straat en onze oprijlaan naar stal is ook wat breder dus daar kunnen we wel parkeren maar niet op het terrein zelf. En anders is er vlakbij het bos ook nog parkeergelegenheid we vinden wel een oplossing

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 19:03

Wordt het een flinke actieve rit?

Ali is na bijna een jaar officieel ontslagen bij de DA na een hardnekkige tussenpees blessure *\%/*
Nu conditie opbouwen en zorgen dat hij sterker wordt

Ook terugkomen in de ring is niet uitgesloten :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:04

Ivy hahaha nee het wordt niet van God los gaan teminste ik niet. Ik ben graag van de ontspanning en relaxte ritjes.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:24

Laura1982 schreef:
Ivy hahaha nee het wordt niet van God los gaan teminste ik niet. Ik ben graag van de ontspanning en relaxte ritjes.

Ja ik ook, drafje of galopje kan vast wel maar gewoon lekker rond stappen vind ik ook lekker. Dat vind de pees van Ali vast ook (en mn gemoedsrust whahaha)
Ik kom ook uit het midden van het land trouwens

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:30

Ivy wij hebben elkaar op wedstrijd gezien weet niet of je dat nog weet . Utrechtse manege bij de friesen wedstrijden.

Ik heb nog even uitgezocht met hoeveel mensen we zouden mogen zijn op buiten rit. Volgens rivm mag je buiten met max 2 mensen als het niet mensen uit je eigen gezin zijn. Ik vind het super leuk dat iedereen zo enthousiast is maar hoe gaan we dit verantwoord doen nu met corona is het ook erg druk in het bos met wandelaars en fietsers.

Of gaan we later dit jaar een gezamenlijke rit doen als er weer wat meer kan en mag?
Laatst bijgewerkt door Laura1982 op 04-03-21 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:41

Laura1982 schreef:
Ivy wij hebben elkaar op wedstrijd gezien weet niet of je dat nog weet . Utrechtse manege bij de friesen wedstrijden.

Was dat daar? Ik dacht ergens in Woudenberg hahaha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:43

ivy_power89 schreef:
Laura1982 schreef:

Was dat daar? Ik dacht ergens in Woudenberg hahaha

Kan ook allebei zijn hahaha

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:47

hahaha, ja in Utrecht, toen ik daar op stal stond en jullie doorleuk gezien moet hebben maar dat niet wist :+

Fijn dat het in Utrecht zo goed ging en werd gewaardeerd DR! Top!

En goed nieuws ook Ivy, duimen voor een goed herstel!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:09

Oh als het later dit jaar is kan ik nog wel proberen of ik de trailer en Karel mee mag. Of tenminste alleen Karel. Trailer kan ik nog huren :') of anders misschien zelfs een paard :+

Ivy_power89, fijn dat je groen licht hebt om op te bouwen en het vooruitzicht positief lijkt!

Droversrun, wat een gave foto! Fijn dat je nu lekker revenge kon nemen met een dikke B kader score. Gefeliciteerd en knap hoor!

Vandaag gereden en Karel deed weer goed zijn best :D zondag gaan we 'springen'. Het zijn zulke lage huppels dat ik het geen springen mag noemen maar voor hoger heeft hij geen techniek :')