Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:10

Caritas: hopelijk kan de therapeut wat voor hem doen. Hoofdschudden is wel heel vervelend.

Dee_es: gefeliciteerd met je punten! En hier in de buurt zijn al veel wedstrijden maar vond het ook jammer dat ze ons meetmoment van vorige week niet hadden omgezet naar wedstrijd :D

Denk dat elke nieuwe proef en dus een andere klasse maar voor een paar keer echt leuk is idd als je elke week start haha.

Spaansepony

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:25

Elke meet moment hier zit gewoon standaard al vol, mijn inschrijvingen worden continu afgewezen. Maar ook niet zo zin om elke keer te filmen.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:52

Ik vind het ook wel wat hebben om deze proef 14 steeds wat beter proberen te rijden.

Vanochtend weer een filmpje opgenomen en ze deed de middendraf echt goed! Ik voelde echt verruiming ipv versnelling maar van mijn gevoel kwam niet zo veel over op t filmpje :p

Nu dus wachten op 2 uitslagen :D straks wordt t leven nog saai zonder wachten op uitslagen :D

Even nog een fototje van mijn knappe verzorgpony vanochtend <3 misschien niet het beste dressuurwonder maar ben echt gek op haar.

Afbeelding

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:01

urosa schreef:
En hier in de buurt zijn al veel wedstrijden maar vond het ook jammer dat ze ons meetmoment van vorige week niet hadden omgezet naar wedstrijd :D

Ik heb die van ons dus ook niet omgezet naar wedstrijden. Meerdere redenen voor:
1. inschrijfgeld is lager dan de wedstrijd en ze hebben allemaal al online betaald
2. geen moeilijkheden met indelen, want met meetmoment kan ik alles dwars door elkaar zetten en hoef ik geen rekening te houden met klasses.
3. geen afdracht knhs
4. bewuste vraag naar meetmomenten, blijkbaar vervult dit een behoefte van mensen die niet noodzakelijkerwijs op wedstrijd hoeven maar wel willen meten waar ze staan.

Dus ik heb er donderdag 1 gehad en nu nog 3 staan en die blijven dus ook meetmomenten. Wij gaan in september pas weer met de wedstrijden verder.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:52

Ik vind die meetmomenten ipv wedstrijden eigenlijk wel lekker relax :j
Ik wil alleen nu liever springen, maar die zijn er bijna niet in de buurt -O-

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:31

Bij mij zijn er echt nét punten bijgeschreven. Had vanmiddag nog een protocol bekeken en toen stond er niets op.

Ik refreshte net uit automatisme en ineens stonden mijn punten van 2-7 online *\o/*

Gisteren had ik navraag gedaan of mijn filmpje goed was binnengekomen. Dat was niet het geval; dus gisteren eind van de ochtend opnieuw opgestuurd en nu al de punten binnen; lekker snel!

Daffodil: hebben jullie de aanvraag voor het meet moment gewoon ingediend via organisatieportaal van de knhs? ‘Mijn’ wedstrijd blijft op ‘wachten op regio’ staan, normaal doen wij het altijd via de kring. Wij zitten in noord-Veluwe, maar het aanbod is vrij beperkt en wij willen zelf inmiddels ook wel weer starten :D

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:36

Mijn meetmoment was helaas net zo duur als gewoon starten, 12,50 per proef en we reden net als normaal netjes per categorie. Maar er worden hier ook weer gewoon wedstrijden georganiseerd geloof ik dus dat komt wel goed.

Fleury, knap stel zijn jullie!

Ik vind de L proeven wel leuk...Maar nooit hoger gestart dus heb ook alleen de B om het mee te vergelijken :')

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:18

daffodil schreef:
urosa schreef:
En hier in de buurt zijn al veel wedstrijden maar vond het ook jammer dat ze ons meetmoment van vorige week niet hadden omgezet naar wedstrijd :D

Ik heb die van ons dus ook niet omgezet naar wedstrijden. Meerdere redenen voor:
1. inschrijfgeld is lager dan de wedstrijd en ze hebben allemaal al online betaald
2. geen moeilijkheden met indelen, want met meetmoment kan ik alles dwars door elkaar zetten en hoef ik geen rekening te houden met klasses.
3. geen afdracht knhs
4. bewuste vraag naar meetmomenten, blijkbaar vervult dit een behoefte van mensen die niet noodzakelijkerwijs op wedstrijd hoeven maar wel willen meten waar ze staan.

Dus ik heb er donderdag 1 gehad en nu nog 3 staan en die blijven dus ook meetmomenten. Wij gaan in september pas weer met de wedstrijden verder.

Vanaf 1 juli is er wel weer KNHS afdracht toch?

Hier in de buurt zijn de meetmomenten net zo duur als wedstrijden, maar dan zonder prijzen. Ik zoek nu dus specifiek op wedstrijden. Vind het toch leuker om een lintje te kunnen verdienen!
Voor de verenigingen snap ik het wel. Prijzen en lintjes zijn duur, dus meer winst met meetmomenten en ook nog makkelijker organiseren ook (geen rubrieken en geen prijsuitreiking).
Enige voordeel van meetmomenten is dat je snel weer naar huis kan. Maar hier in de regio zijn rubrieken altijd klein, dus nooit lang hoeven wachten.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:59

Liess__ schreef:
Wij zitten in noord-Veluwe, maar het aanbod is vrij beperkt en wij willen zelf inmiddels ook wel weer starten :D

Waar Noord Veluwe? Ik wil ook weer graag op pad. Dus ik hoop dat jullie het snel geregeld krijgen.

Hier proef gereden, geen slechte maar het liep net niet zo soepel als ik zou willen. Losrijden ging wel fijn, het ritme van elke week een proef filmen (derde keer) begint z'n vruchten af te werpen. En ik merk dat we hard vooruitgaan over de gehele linie.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 23:33

Marjolein schreef:
Liess__ schreef:
Wij zitten in noord-Veluwe, maar het aanbod is vrij beperkt en wij willen zelf inmiddels ook wel weer starten :D

Waar Noord Veluwe? Ik wil ook weer graag op pad. Dus ik hoop dat jullie het snel geregeld krijgen.

Hier proef gereden, geen slechte maar het liep net niet zo soepel als ik zou willen. Losrijden ging wel fijn, het ritme van elke week een proef filmen (derde keer) begint z'n vruchten af te werpen. En ik merk dat we hard vooruitgaan over de gehele linie.

Het harde!
We hebben nu de aanvraag voor 15-8 gedaan. Wij hopen ook dat hij wordt goedgekeurd

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:27

Liess, gewoon via het knhs portaal idd.

Dispar-Vulgo, wij hadden de meetmomenten al voor 25 juni aangevraagd. Ik heb ze alle 7 direct aangevraagd toen het kon t/m augustus. Die meetmomenten hoef ik geen afdracht voor te betalen behalve als ik dus het vraagprogramma wijzig en er bijv een wedstrijd van maak. Daarom doe ik dat niet.

En echt veel opleveren doet het niet hoor, want we hebben het inschrijfgeld verlaagd, geven de deelnemers ook nog een kortingsbon van 2,50, in te leveren op het startgeld van de reguliere wedstrijden en hebben ook gewoon onze jurykosten. Die in eerste instantie nog hoger waren omdat de kantine niet open was en ik dus koeltassen ging vullen met allerlei lekkere dingen hahaha. Ik vind dat onze kantine erg beperkt is in het aanbod dus nu had ik dat zelf in de hand.

Het gaat ons ook niet om de opbrengsten maar om iedereen een mogelijkheid tot starten te bieden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:30

Grappig dat sommigen B proeven zo saai vinden. Ik heb zelf tot het Z1 gereden en vind het héérlijk om weer een B proef te rijden. Is ook een kunst om voltes goed te rijden :D
Maar moet zeggen dat ik toen de L2 echt het leukste vond qua proeven, maar die zijn inmiddels alweer veranderd, geen idee hoe die nu zijn.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:29

L2 zijn niet echt bijzondere oefeningen maar ze gaan vooral heel erg snel achter elkaar. Ze zijn dus echt gericht op het hebben van controle. Bijvoorbeeld vanuit galop gelijk halsstrekken dan tijdens teugels op maat nemen ook de andere hand aannemen en de volgende hoek weer gelijk in galop.
Met een heethoofd is dat best een uitdaging.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:00

Dat halsstrekken en daarna aangalopperen hoort ook niet in het L2 thuis!!

Om dat goed te kunnen moet een paard kwa africhtingsgraad veel meer in balans en veel beter aan de hulpen zijn dan je mag verwachten van een L2 paard. Halsstrekken mag veel liever aan het einde van de proef, zodat je kunt laten zien dat het verlengen mogelijk is. Kunnen switchen tussen aan en ontspanning is zelfs voor veel Z2 paarden al een opgave.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:06

Om maar meteen de discussie aan te zwengelen.....

er zitten in heel veel proeven lijnen die best pittig zijn voor de graad van africhting.

Binnenkomen in stap en op de middenlijn recht aandraven is best moeilijk met een jong en groen L2 paard.

De vliegende wissel van contra naar contra in de slangenvolte in het Z2.

appuyeren contra en wissel op de korte zijde is ook best moeilijk voor het Z2.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:07

Nou waar we online 196,5 rijden reden we vandaag een meetmoment 179,5 en 183.
1e proef een dood eng jury hokje en halverwege proef 1 en tijdens proef 2 ging op het stukje voor de ring (20x40 in afgezette 20x60 baan) iemand de kwaliteit van dr dressuurzweep testen. Zowel op het paard als ernaast.
Ik was zo boos verbaasd en verbouwereerd dat ik hele slechte figuren reed

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:09

Ik vind in proef 6 de laatste lijn ook echt moeilijk. Afwenden op ac lijn vanuit draf, daarna stap en tussen x en g halthouden en groeten.
Ik vind aandraven op de ac lijn veel makkelijker dan terugrijden naar stap. Dan gaat het bij mij juist alle kanten op nog haha :+

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:17

nog steeds geen uitslag :(

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:18

JeanneV schreef:
Dat halsstrekken en daarna aangalopperen hoort ook niet in het L2 thuis!!

Om dat goed te kunnen moet een paard kwa africhtingsgraad veel meer in balans en veel beter aan de hulpen zijn dan je mag verwachten van een L2 paard. Halsstrekken mag veel liever aan het einde van de proef, zodat je kunt laten zien dat het verlengen mogelijk is. Kunnen switchen tussen aan en ontspanning is zelfs voor veel Z2 paarden al een opgave.

Ik vind dat inmiddels juist een van de fijnste onderdelen in proef 14 :') Mijn pony doet graag halsstrekken en laat zich daarna fijn oppakken en aangaloperen. Dit corrigeert samen met het halthouden en achterwaarts de onvoldoendes voor het wijken :o Ik kan me wel voorstellen dat het een moeilijke reeks oefeningen is en weet niet of ik er blij mee zou zijn met een ander paard.

Ik wacht nog rustig de punten af van 9 juli. Heb de proef (14) vorige week zondag ingestuurd dus ik verwacht ze morgen of dinsdag :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:21

helmab schreef:

Welke datum heb je meegedaan? Reken maar op 5 tot 7 werkdagen. Als je dus 9 juli meegedaan hebt is er 1 werkdag voorbij, dus is het logisch dat er nog niks is.

Het kán wel, maar ga maar gewoon uit van het termijn dat de knhs aangeeft en volgens mij is dat 5 tot 7?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:23

MyWishMax schreef:
helmab schreef:

Welke datum heb je meegedaan? Reken maar op 5 tot 7 werkdagen. Als je dus 9 juli meegedaan hebt is er 1 werkdag voorbij, dus is het logisch dat er nog niks is.

Het kán wel, maar ga maar gewoon uit van het termijn dat de knhs aangeeft en volgens mij is dat 5 tot 7?

Ik reken 5-7 werkdagen vanaf de dag dat ik de proef heb ingestuurd. Zoals ik begreep worden de proeven niet allemaal op de eventdatum naar de juryleden gestuurd, maar al eerder als er een grote groep binnen is. Ik heb in juni ook eens op zondag ingestuurd en de dinsdag al de punten gekregen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:25

helmab schreef:

Je hebt de 9e meegedaan dat is één werkdag en er staan 5-7 werkdagen voor :+

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:28

MyWishMax schreef:
helmab schreef:

oke dank voor reactie.(ben erg benieuwd hahah)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:29

JeanneV schreef:
Om maar meteen de discussie aan te zwengelen.....

er zitten in heel veel proeven lijnen die best pittig zijn voor de graad van africhting.

Binnenkomen in stap en op de middenlijn recht aandraven is best moeilijk met een jong en groen L2 paard.

De vliegende wissel van contra naar contra in de slangenvolte in het Z2.

appuyeren contra en wissel op de korte zijde is ook best moeilijk voor het Z2.

Ach vroeger had je beginnende contra lijnen in de l2. Zo heel moeilijk vind ik de proeven nu niet. En halsstrekken juist goed, ja het is moeilijk om op te pakken in het l2 en dan meteen aan te galopperen, maar mooie controle juist. Het zijn niet allemaal jonge en groene paarden.

Dat aandraven op ac lijn zit al in de b, volgens mij. Maar dat is dan 1 onderdeel wat misgaat. Er zijn stukken die moeilijker zijn als oudere proeven en stukken die makkelijker zijn. Van stap naar draf ipv halt houden, groeten en weg draven.

Als het te moeilijk in een klasse is dan start je toch nog niet?

Die van mij kan enorm goed halsstrekken, alleen is het voor mij wel erg weinig tijd om alles op maat te maken. Kwestie van oefenen. Ik zou nog langere lijnen willen met halsstrekken. Degene waarvan ik weet dat ze er moeite mee hebben hebben een paard die lastig halsstrekt en tdh komt bij op maat maken. Dat ligt dan niet aan dat onderdeel, maar is gewoon iets wat paard niet kan en dus meer aandacht voor moet zijn.

Kirsten, ik zou er niet vanuit gaan. Maximum aantal dagen vanaf event datum en als het eerder opgestuurd wordt en terug gestuurd heb je geluk.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:24

Queelens schreef:
Ik vind in proef 6 de laatste lijn ook echt moeilijk. Afwenden op ac lijn vanuit draf, daarna stap en tussen x en g halthouden en groeten.
Ik vind aandraven op de ac lijn veel makkelijker dan terugrijden naar stap. Dan gaat het bij mij juist alle kanten op nog haha :+

Ohhh ja dat is zo herkenbaar! Daar waaien wij ook nog alle kanten op steeds :))

Wij zijn vandaag in de herkansing gegaan (voor 16 juli), puppypaard begint het spelletje nu te snappen en loopt superbraaf haar proefje <3 Behoorlijke verbetering tov de proef voor 9 juli, kwam nu ook veel meer aan oefeningen afwerken toe. Geen grote fouten en het beeld is wel fijn, nu nog weer verder puntjes op de i zetten en scherper gaan rijden. Ik had zelf de verbeterpunten dat ik qua gangwerk/aanleuning haar meer moest begeleiden ( -> minder hectisch en daardoor beter kunnen afwerken), halsstrekken verder uitleggen, en de rechtergalop voor mekaar krijgen. In alle drie de punten een duidelijke verbetering tov de vorige keer dus ik ben tevreden :) Wel/niet een winstpuntje zal erom hangen (verwacht van niet), maar onze trainingsdoelen zijn iig gehaald.

Ik vind het heel fijn om zo veilig thuis wat "proefjesroutine" op te kunnen doen, echt een meerwaarde met een groen paard (en amazone met extreme wedstrijdstress :+ )! Wanneer we dit zo netjes onder de knie hebben voel ik me meteen een stuk zekerder richting hetzelfde gaan doen op vreemd terrein op wedstrijd, echt een fijne tussenstap om te oefenen die online proeven :)