[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:36

Dr hij doet het erg goed heeft even een groeispurt is nu al net zo groot als douwe. Paar keer hoofdstel ingehad bij mijn eigen smid geweest al beetje gewandeld langs auto's enz. Mag zeker niet klagen.

Urosa fijn dat het beter gaat zulke blessures kosten soms heel veel tijd.

Blij dat de sneeuw weg is was er wel klaar mee. Paardjes weer lekker naar buiten en op naar het voorjaar.

Fijn weekend allemaal

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:36

Laura knap dier Ilias! Hoe oud is hij nu ook alweer? Leuk om hem dan in handen te hebben. De stappen die je nu maakt vind ik altijd als hele grote aanvoelen. Eerste keer hoofdstelletje, eerste keer singel, eerste keer zadel enz. Leuk werk!

Urosa, super leuk! Eindelijk mogelijkheden tm het zzl! Ik zat alleen te lezen en er moet vanaf de be lijn ingezoomd worden met behoud van de hoeken in beeld en het moet wel een constant plaatje blijven. Ik ben super benieuwd of dit een beetje werkbaar is. Iemand die soortgelijk al geprobeerd heeft?

Drover, 66 en 67 procent vielen tegen? := het klinkt als leuke scores, maar ik heb je niet zien rijden natuurlijk. Gefeliciteerd met je scores hoe dan ook.

Nimber, ik kwam er met Henk achter doordat hij steeds meer moeite kreeg met sluiten en kantelen van zijn bekken met name. Hij was lastiger/moeilijker in de aanleuning. Eigenlijk al z’n oefeningen kostte steeds wat meer moeite. Kreeg hem er wel doorheen gereden en het sluipt erin en ook heel veel gepuzzel met zadels gehad, waardoor het niet direct duidelijk was wat de aanleiding was.
Bedoel de aanleuning kan prima van een zadel komen die niet helemaal 100% ligt. Dat ken ik wel van hem, maar dan heb je ook nog eens je ups en downs met je trainingen. Op een gegeven moment zag ik hem in de paddock een paar keer overkruis galopperen en galop is veruit zijn beste en makkelijkste gang.

Vervolgens moest ik met Easy naar de kliniek voor behandeling en dat zette mij aan het denken: ja maar ik vraag best wat aan dat henkie, hij moet fysiek wel in orde zijn en mijn gevoel zegt de laatste weken dat dat niet het geval is. Dus direct een afspraak voor hem ook.
Doordat het op twee benen zo was heb ik het gewoonweg veel minder snel gemerkt helaas. Maargoed het is niet anders. Hij lijkt zich prima te voelen en zie nu ook weer aan kleine dingen dat het al wat beter gaat, hetgeen mij licht positief stemt aangezien het wel een pezenkwestie is en die duurt normaliter natuurlijk vrij lang qua herstel.

Wat betreft Easy overigens, na behandeling knapte hij kort op maar was ook vrij snel weer pijnlijk op zijn rug. Intussen staat voor de tweede maal afkeur als rijpaard op papier. Als de verzekering hier geen genoegen mee neemt weet ik het ook niet meer. Overigens voelt hij zich kiplekker. Zal eens een filmpje uploaden op YouTube en de link zo plaatsen. Als ik niet beter wist zou ik zeggen, sky is the limit met hem. :’)

Helaas niet zo’n duidelijk filmpje.
Easy is degene in de two tone deken en is op zijn hals half geschoren. Henkie is degene met halsband en die omhoog komt.
Verder zie je Lola de jonge merrie voorbij komen.

https://youtu.be/zCIp72_oPoA

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:45

Laura1982: klinkt erg goed allemaal, net zo braaf als ie knap is! Jij ook een fijn weekend :D

Mellamoshan: het lijkt mij inderdaad ook even opletten met filmen. Ik hoop ook voor wij gaan filmen een voorbeeld te zien. Ik denk dat het bij ons 7 of 8 maart wordt dat we gaan filmen.

En aan 2 benen is inderdaad heel lastig. Mijn merrie had iets aan haar voorbenen, de meeste dierenartsen zagen daar in beweging eigenlijk niks aan. Totdat je een buigproef ging doen. Echt vreselijk. Paarden zijn ook zo hard wat dat betreft, ik heb ook nog een filmpje, paar dagen voor haar einde waar ze ook zo door het weiland marcheert.. Maar vervelend dat je zo'n gedoe hebt met de verzekering! Betaal je vaak grof geld voor en met dierenarts verklaring moeten ze het gewoon doen vind ik.
Leuk filmpje van de paarden, lekker lol met z'n 3en!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:05

Mella leuk filmpje van jou 3 toppers. Knappe merrie ook is zij al aan het werk?

Ilias is 10 april 3 jaar. ja het voelt ook als veel vooruitgang in korte tijd.
En een mooi stabiel karakter.

Urosa we krijgen 15 tot 18 graden voelt echt als lente zeker met vorig weekend groot verschil toen dik ingepakt en nu zomerjassen aan haha.

Mella ja soms ga je ook twijfelen of je het goed ziet. Goed dat je naar de da gegaan bent en nu geduld en tijd lijkt me lastig zeker omdat de andere nu voor de 2e keer op papier afgekeurd is.

Mensen geniet van het mooie weer dit weekend!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 08:11

Mella heftig hoor, zo zuur dit soort dingen en dan ook dat gedoe met de verzekering. Ik heb Ice bewust niet verzekerd .
Filmpje zie je m inderdaad gewoon fijn gaan zelfs op zo een ondergrond.

Ik ga niet filmen. Train rustig door en wacht t gewoon af tot we weer mogen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:52

Hebben jullie ook zo genoten van het heerlijke weer? Ik vond het fantastisch om even niet te hoeven afzien in de regen of kou haha.

Ik heb hier fijn gewerkt met de paardjes. En na een oproepje op Facebook een mooie 20x60 baan gevonden op 1.0 km die ik kan huren voor proefjes opnemen dus dat gaan we zondag doen :D

K heb er zoveel zin in. Heb nog nooit een Z1 proefje in een 20x60 baan gereden dus ga vooral genieten en mag van mijzelf niet streberig aan winstpunten denken. Vanaf nu is alles bonus.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik lees nog altijd mee maar weinig kunnen reageren sorry. Zo trots op dit paard!

Ik ben ook mega blij dat we online mogen starten!!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:08

Mooie foto's Zamba!

Ik heb vandaag fijn gereden, wat lijntjes uit de proef gepakt en de galop/stap uit contra deed hij netjes. Net als het verruimen op de diagonaal zonder te willen wisselen := Ik vraag deze week even expres geen vliegende wissel, volgende week weer mee oefenen en dan vanaf nu altijd op andere plekken haha. Hij had het alleen wel warm met zijn wintervacht, dus wat korter gehouden. Ken de proef al uit mijn hoofd, donderdag nog wat lijntjes naast de normale training en dan kan het zondag niet aan de voorbereiding liggen :o

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:26

Gaaf Zamba!

En lekker bezig dames! Ik ben ook fijn aan t sturen. Zo happy mee Afbeelding

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:49

Ik ga zo even bijlezen, zag al leuke foto's staan :D

Wij zijn inmiddels bijna de winterslaap uit. Na een aantal weken met temperaturen onder de -10 en als bonus 60+cm sneeuw heb ik wel een beetje gehad :+

Afgelopen week is eindelijk de lockdown weer iets versoepeld en mochten de lessen weer starten. Helaas zit de regio nu in een EHV-1 uitbraak (bij ons is alles goed gelukkig), dus mogen we alsnog geen coaches/zadelpassers etc op het terrein toelaten -O-

We trainen dus maar rustig verder.
Er is trouwens wel eindelijk een knop omgegaan qua wissels, voorheen werd ze op de diagonaal erg enthousiast en had ze wat moeite met van L naar R springen. Twee weken geleden stapte ik op en was ze ineens een professionele wisselaar... Zelfs mijn relatief onervaren bijrijdster kan er nu overal wissels mee springen, contra naar contra etc is ook allemaal geen probleem <3

Afbeelding
Roz is door de lockdown ook al even niet meer bij de kapper geweest :')

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:50

Haha de mijne is ook harig hoor!

Wat een kou bij jou SW echt omg!
Hoe ben jij eigenlijk daar terecht gekomen?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:45

Nimber schreef:
Haha de mijne is ook harig hoor!

Wat een kou bij jou SW echt omg!
Hoe ben jij eigenlijk daar terecht gekomen?

De Toronto regio is in het zuiden van Canada(ongeveer ten hoogte van Marseille) dus dit weer is voor ons ook een beetje extremer dan normaal.

Op mijn 16e verhuisden mijn ouders en moest ik mee :+
Inmiddels zit ik hier prima op mijn plek, maar in het begin had ik er flink moeite mee. Ik werkte/trainde toendertijd bij Stal Kersten en was dus echt flink verwend qua kwaliteit van de paarden en luxe in de stal. "Gelukkig" hebben de KWPNers in Canada een reputatie voor heet & onvoorspelbaar en vond ik een dressuurstal die wel een "springruiter" wilde hebben voor de jonge paarden. Toen kwam er ineens een familie op stal met te veel geld en die wilden wel betalen voor mijn JR/YR wedstrijden als ik ook al hun paarden deed verzorgen/wassen/vlechten, dat vond ik een prima deal :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:36

SW, dat is ook geen makkelijke leeftijd om te emigreren! Maar fijn dat je op je plek bent en zo'n mooie kans hebt gekregen! En wat gaaf dat je wissels nu echt zo mooi bevestigd zijn!

Nimber, stoer beeld weer!

Ik ga donderdag wel even Karel zijn baard en voetjes scheren. Zijn manen had ik ook liever sportcoupe gehad, maar dat mag niet haha.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:21

Sw heel gaaf, ik zou graag weg gaan uit NL

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:46

Nimber schreef:
Sw heel gaaf, ik zou graag weg gaan uit NL

Ik denk dat ik ook niet meer terug kan gaan, weet niet of ik er weer kan wennen..
Canada is een enorm mooi land om te wonen, maar behalve de natuur is het hier vooral veel rustiger. Mensen maken zich minder druk en hebben natuurlijk ook (Toronto uitgezonderd) meer plaats dan in het drukbevolkte Nederland.
Ik vind het alleen jammer dat het land "nieuwer" is, een oude binnenstad met veel leuke terrasjes en mooie architectuur hebben ze hier niet echt.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:31

Sw, snap ik! Ik woon in een gehucht van Drenthe maar ook al gehecht aan de rust, stad leuk voor een dagje of weekendje, maar vind het verder wel best.

Ik heb vandaag voor het eerst een proefje gereden in een 20x60 baan! En dus ook gelijk opgenomen om morgen in te kunnen sturen. Het was zo tof <3 maar wat een eind die AC lijn zeg, helemaal met zo'n kleine powny :')

Hij was wel weer staatsgevaarlijk in het begin. Maar geleerd van de vorige keer en direct bij de trailer opgestapt. Duurde even voor hij weer meewerkte, maar gelukkig geen rotsprongen. Hopelijk wordt dat stukje steeds beter.

Echt gek, ga je eigenlijk al heel je leven met allerlei jonge paarden zonder grote problemen op stap, tref je op je 31ste nog een explosie gevaarlijk paard van bijna 18 :')

Ben benieuwd naar de beoordeling, kan nog genoeg beter naar zelf heel tevreden gezien het debuut en ik groette af met een grote grijns haha

Wij starten nu in setjes. Wel ingevlochten.
Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 08:00

Leuk Urosa, ik ben benieuwd!

SW dat kan ik heel goed begrijpen

Ik heb zaterdag echt fijn gereden. Super sluiten ging zo goed! De serie om de 3 lijkt gewoon goed te gaan, kan ik ook zo mee door gaan over de hoefslag incl hoeken

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:41

Sw wat leuk om zo iets meer van jou achtergrond te horen. Ik snap dat terug naar Nederland geen optie is als je op die leeftijd geëmigreerd bent. Urosa leuke foto! Ga voor je duimen dat je leuke punten rijdt!

Nimber super dat ice het zo goed doet!

Vandaag op locatie wezen trainen. Had al2 jaar niet in de trailer gestaan. Maar liep er zo op. Op locatie kwam wel goed naar voren waar we tegen aan lopen op wedstrijd: spanning en afsluiten. Was wel goed bewerkbaar wat voorheen niet zo was dus komende tijd ga ik dit vaker doen.
Ilias ook gisteren en vandaag op de trailer gestaan totaal niet onder de indruk. Dat geeft ons moed.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:10

Laura1982, bedankt, lief van je! Ik denk dat het net niet of net wel gaat worden. Heb mooie stukken erin zitten, maar ook genoeg dingen die echt wel beter kunnen en waarvan ik weet dat we het ook beter kunnen. Maar als winst is zou dat alleen maar mooi meegenomen zijn, was ook niet mijn doel voor die dag :D Wil over 2 weken dan wel meer voor winst rijden :j

Leuk dat je even op pad bent geweest en fijn dat je er nu goed doorheen kon komen, dat scheelt zoveel! Hoe oud is Douwe eigenlijk? Wil je ook nog weer gaan starten? Top dat Ilias alles zo lekker braaf en nuchter oppakt!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:15

Zal ik me ook weer eens melden hier? :+

Urosa, leuk dat je zo toch je Z1 debuut hebt kunnen maken! En nu lekker zenuwachtig op je resultaat wachten :D Ben benieuwd!

Kim lekker bezig!

Laura, goed dat je weer een keer weg bent geweest, weer een stapje richting terug de ring in. Fijn dat hij nu wel bewerkbaar bleef!

Nouvel, hoe gaat het met jullie na de revalidatie?

Mella, wat een tegenslagen zeg :(:) van zadelprobleem naar peesblessure, het houdt niet echt op he?

Ik heb zondag ook een proef gefilmd, maar helaas bijzonder slecht beeld door schaduw en lichtval. Precies uiteraard waar alle oefeningen zitten. Vrees dat ik moet wachten tot we weer op pad kunnen. Kriebelt wel weer inmiddels hoor!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:37

Noukie, gezellig!

Oh, ik las iets van je in het Online proeven topic! Wat balen zeg! Heb je hem wel ingestuurd of was het echt te slecht qua licht en zichtbaarheid?

En ik ben wel minder zenuwachtig dan eerder, ik wilde zo graag Z1 starten. Nu ik dat eenmaal mag ben ik al zo dankbaar dat het gelukt is!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:45

Ik twijfel nog. Denk dat ie echt te slecht is. Aan de andere kant, als ze m afkeuren dan snap ik het en ben ik hooguit 7,50 kwijt. Dus misschien doe ik t alsnog, ik bedoel, de laatste keer officieel liep het 35min uit en dan ben je ook je startgeld kwijt aan niks :+ Kan ik het nu allicht gokken.
Maar je ziet hier al het schitteren enzo..
Afbeelding

En dat is sowieso mooi meegenomen, de kop is eraf voor jullie! Had je eerder al eens Z gestart? Het is gewoon wel fijn dat je nu door kan. Niet omdat je dan elke 2 weken iets moet insturen, maar wel dat er niet straks een enorme tijd tussen zit en het steeds meer een ding wordt.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:55

Urosa ja ik wil heel graag weer starten. douwe is 12 jaar oud in april. Aimee zei ook hij is beter dan april 2019 toen sloot hij af en kwam je er niet doorheen en nu dus wel. Dus we gaan komende weken hard oefenen met gerichte doelen. Ja de 1e keer is het leuk om een beetje puntjes te rijden dat geeft moed. En die ontwikkelpunten komen vanzelf goed.

Noukie leuk dat je er weer bent! Ik zag dit mooie plaatje voorbij komen en vind het geen slecht beeld hoor.
Noukie gaan we met de Pasen nog rondje bos doen? 1e paasdag ben ik vrij 2e moet ik werken. Mochten er nog meer mensen mee willen jullie zijn welkom.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:50

Noukie, zo van je screenshot(stoer beeld btw :D ) zou ik denken dat het wel goed zou moeten komen! En misschien mag je anders voor die 7,50 nog een ander filmpje insturen? Eerder was dat zo als iets afgekeurd werd. Weet niet hoe dat zit met het nieuwe systeem.

Nee ik was nooit verder dan L2 gekomen, veel kilometers gemaakt met jonge paarden maar mijn droom was altijd Z1 te starten..

Mijn eigen paarden carrière was een drama, korte samenvatting:

1. Merrie, MetallxJazz, heel heet en gecompliceerd paard. Uiteindelijk dacht ik dat we er samen uit kwamen, had de punten voor het L2, begon ze weer en kwam ik op het punt dat ik dacht dat ze beter naar een ervaren dressuur amazone kon omdat ik het wel een beetje zat was en aan mezelf twijfelde (was toen zelf ook nog jong en onervaren). Dus fijn adres gevonden.. Bleek ze achteraf een erge pollenallergie te hebben en kwam daar het gedrag vandaan. Afgekeurd als dressuur paard en is uiteindelijk als fokmerrie in het buitenland gekomen, ze hebben er ook wat mee gesprongen. Voelde ik me wel schuldig over, maar met de verkoop wist ik dat echt niet. Hebben de kopers ook nooit contact over opgenomen.

2. Ruin, SiriusxSaluut. Had een scheve bekken, van alles geprobeerd maar de eerlijke grens lag voor hem bij het L2, verkocht als recreatie paard.

3. Merrie, WyntonxLondonderry. Mijn droompaard. Als 4 jarige moeten laten inslapen vanwege een aangeboren afwijking aan de voorvoeten.

Daarna werd ik zelf ziek, zag ik het emotioneel ook niet zitten om weer een paard te kopen. Heb ik wat andere paarden gereden en uiteindelijk bij dit huidige adres gekomen waar ik echt heel blij en dankbaar voor ben!

Nimber: wat tof zeg dat hij al zo constant is met de wissels om de 3!

Laura1982, ah mooie leeftijd! Klinkt positief! Ik hou ook van werken met doelen. Ik heb bv ook een trainingschema haha. En leuk van de buitenrit, maar volgens mij zitten jullie meer centraal?
Laatst bijgewerkt door urosa op 01-03-21 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:55

Urosa midden Nederland inderdaad weet niet of dat te doen is voor jou