[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:08

Iedereen gefeliciteerd met de punten.

Ik kan inmiddels voorzichtig melden dat mijn pony verkocht is.

De kopers gaan eind van de week voor twee weken op vakantie en daarna word hij de week van 1 augustus opgehaald. :D

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:36

Leuke pony, de palomino!

Gefeliciteerd met de verkoop Ynskek. Had jij nou ook nog dat project staan? Hou je die voorlopig aan of ga je wel weer opzoek naar iets anders?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:08

Zissi is er inderdaad nog en die blijft ook nog wel even.

Als Flux weg is ga ik rustig kijken voor een nieuwe pony voor mezelf.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:26

Heb eraan zitten denken om m zelf te gaan starten maar hij is uiteindelijk ooit eens voor de verkoop en ik heb geen lidmaatschap ;)

Dochter van mn vriendin heeft n lidmaatschap bij de KNHS en n rijvereniging dus dat scheelt wel wat in de kosten voor n startpas en ik gun het haar om m uit te gaan brengen (is voor mij als fokker/eigenaar ook leuk om te kunnen kijken hoe ze het doen).... Daarnaast ben ik echt niet meer zo'n held met jonge pony's ivm een hele slechte rug.

Ik ga m 1 tot 2x per week zelf thuis rijden en trainen (knopjes erop zetten) en zij gaat m de andere 2 dagen rijden.... Ik heb nog een merrie staan (nu met een veulen aan de voet) die ik straks ook weer op moet gaan pakken maar dat is western en daar ligt mijn hart, mijn hart ligt eigenlijk al meer dan 2 jaar niet meer bij het engels rijden :o

Gefeliciteerd met de verkoop ynskek

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:53

Ynskek, gefeliciteerd met de verkoop.

CL, leuke pony hoor.

Sammyo, gefeliciteerd.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:03

Mag ik mij hier ook melden?

Ik start sinds april dit jaar met mijn 7 jarige Haflinger in de B tussen de paarden. Voor ons beiden de eerste keer dat wij wedstrijden rijden. We zijn nu 3x gestart en hebben inmiddels 2 winstpunten.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:36

CubaLibre wat een gave pony!
ynskek (voorzichtig) gefeliciteerd met de verkoop
Mayflower_ leuk dat je ook start!

Ik geloof dat ik het al eerder had geschreven maar goed ik haal nog wel eens het een en ander door elkaar dus doen het gewoon nog een keer (dacht dat het in ander topic was maar haal het wel eens door elkaar) :') Wij hebben op dit moment een soort van "dressuurwedstrijdstop". Zijn nu B+11 en zijn hard aan het trainen voor de L1. Nageeflijkheid mag nog iets beter, met spanning kan hij zich zo opkrullen, zo jammer. Op dit moment zijn we lekker BB aan het springen om ervaring op te doen, wil hem toch "ooit" officieel in het springen starten ( de planning is ergens 2017 :Y) ) Vorig weekend hebben we zo weer lekker een rondje 80 gesprongen op een voor hem nieuwe locatie. Er was een best indrukwekkende entourage daar. Hij was heel relaxed. En sprong alsof hij nooit anders heeft gedaan wat ons een 1e plaats opleverde *\o/* Als een kind zo gelukkig dat ik een ereronde mocht rijden! Volgend weekend staat onze eerste cross training op de planning. Hij vindt springen gewoon zo leuk en een laag boomstammetje etc onder goede begeleiding durf ik ook nog wel. /3 Maar om echt te starten in de SGW staat niet op onze planning, maargoed wat niet is kan nog komen natuurlijk! Had al nooit gedacht dat ik hem überhaupt zou starten, laat staan in het springen (ookal is BB nog niet officieel, maar het idee) :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:16

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 07:40

Leuk filmpje en wat zijn jullie veelzeidig!
Is toobs eigenlijk ook een pony?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:17

ha ha, 1.565, dit jaar officieel gemeten (Ze kwamen toch op de vereniging en mijn andere pony moest voor het mennen gemeten worden, heb me rot gelachen om de ponymeter, met zijn 1.565, zei nog je mag er ook gewoon een paard van maken hoor... Ik start toch met mennen (daar rij je pony met een dier tot 1.48, anders rij je daar paar) en onder het zadel bij de paarden, maar nee.. hij was echt 1.565.. dus zo ging Toobs de boeken ook in)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:14

Handig joh als je ooit bedenkt er een ponyruiter op te willen zetten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:03

Daarom is ie ook met die rare maat de boeken in gegaan en je weet nooit of ie nog verkocht moet worden of niet en dan is grote E beter dan klein paard.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:41

Alle wedstrijden hier in de buurt waren vol :( , dat was wel jammer, maar heel eerlijk.. achteraf.... *\o/*

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:30

Wat heerlijk! Dat zou ik ook ooit nog weleens willen doen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:56

Ziet er in ieder geval een stuk verfrissender uit :))

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:02

Wat heerlijk ziet dat er uit! Ik weet dat dit een dressuur topic is maar goed vond het wel even leuk om te melden wat ik van de cross training vond. Wat vond ik het spannend allemaal, pony daarentegen keek niet op of om en sprong alles! Wat een vertrouwen geeft je dat <3 En dat terwijl hij nog nooit zoiets had gedaan... Dus ik ben weer op mijn grote roze wolk. Dressuur daarentegen staat op dit moment een beetje op een laag pitje... Zijn lekker veel op buitenrit geweest met dit mooie weer. En van het weekend staat er weer een springwedstrijd op de planning.

Hebben jullie nog wedstrijden?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:20

Crossen is ook gaaf! Leuk dat jullie het ook zo leuk vonden.

Ik had dus afgelopen weekeind wel ergens willen starten, maar alles was vol.
Momenteel hebben die van mij vrij, ik ga mezelf en hun niet in die hitte pesten als het binnenkort weer paar graden kouder wordt, staan lekker op de wei (en mijne hebben mazzel, ook schaduw als ze willen, maar neeeeeee, men eet liever in de zon), gaan straks weer naar binnen.
Succes van het weekeind met je springwedstrijd.

Heb me net opgegeven voor wedstrijd in de buurt, maar dat is pas in september er is hier bar en bar weinig.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:34

Hier ook niets gepland met de poownies.
De ene moedert nog en de andere staat in de verkoop.
Met een ander ga ik pas 10/8 weer op wedstrijd.Er is idd bar weinig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:47

Moet zeggen met dit weer ben ik er niet rauwig om dat er niets is.
En 30/7 hebben we de fjorden keuring, kan ik met Heps en mijn verzorgster met Sjol rondje best gereden fjordenpaard mee rijden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:02

Ik start in de zomer sowieso weinig.
Het is of bloedheet en ik moet om 14 uur rijden of ik regen verrot.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:08

Inderdaad en tel daarbij op dat ik gras ontwijk dan blijft er weinig over..
Nadeel is dan wel weer in de winter dat ik vaak niet weg kan als het vriest of niet kan trainen, dus ook niet altijd ideaal (en dan verzuip ik tijdens het inrijden in een hoosbui.)

Maar goed heb er weer 1 gepland en ingeschreven, begin september.
Las trouwens dat dat indoor was? En zal wel parkeer hel worden, baggerconcours in Sliedrecht, daar kan je echt je auto niet met goed fatsoen kwijt, vorige keer hadden ze me helemaal klem gezet.
(en heb toch al zo'n elegante korte combinatie :+ )

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:51

Ik rij alleen als ik binnen kan losrijden.
Sliedrecht is voor mij net te ver.
Heb wel eind augustus nog Pernis op staan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:00

Ik heb er nu geen in wedstrijdconditie, maar ik start sowieso niet met dit weer. Misschien dat ik in september weer ga starten met Angel, maar dat moet ik dan nog maar zien.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:05

Wij doen met dit weer ook heel rustig aan hoor. vandaag en gisteren kon ik door andere afspraken niet heel vroeg rijden dus paardjes hebben vrij gehad. Morgen maar eens kijken wat het weer doet vind ik het te warm dan krijgen ze nog een dag vrij. Ik ben daar heel simpel in. Kan er zelf ook niet goed tegen en moet leuk blijven voor mens en dier.
Ik hoop op 21 aug Z1 te gaan starten. Dus nog een maandje hard door trainen, maar wel goede motivatie
Hij zal tussen door nog met zijn verzorgster nog 1x B starten en 1x L1 bij de pony's dus pony blijft wel in het wedstijd ritme.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 07:26

Hier ook geen wedstrijden, maar dat komt door een gebroken kies bij ponylief :7 We gingen eigenlijk juist de goede kant op om weer eens te starten. Maargoed, volgende week wordt die kies eruit gehaald en daarna even zien hoe hij opknapt en of we weer aan het werk kunnen.

Sjolvir, Hippisch Centrum Dordrecht heeft nog wat wedstrijden rond deze tijd dacht ik. De meerdaagse die hun organiseren mag je ook een enkele dag inschrijven en 's winters kun je binnen losrijden & proef ook binnen :)