Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
missmuts schreef:frunnik schreef:Als je persé dat winstpunt moet hebben voor het volgen van een cursus of iets dergelijks dan heb je al een heel ander uitgangspunt, dan gaat het niet meer om het correct scholen van je paard of het zo'n hoog mogelijk aantal punten rijden in het Z2.
Dat klopt. Maar nogmaals: ik denk dat errug veel mensen niet in de klasse rijden waar ze rijtechnisch ook daadwerkelijk thuis horen.
astridXlaura schreef:De proeven worden ook gemakkelijker heb ik gehoord!
astridXlaura schreef:De proeven worden ook gemakkelijker heb ik gehoord!
rockey schreef:ik ben helaas niet naar een informatie avond geweest, maar mijn instructrice wel, en die vertelde me dat de M2 makkelijker wordt en de Z iets moeilijker, in de Z2 komen meer wissels en ook vaker op de middenlijn en in de Z1 zitten meer eenvoudige galopwissels, mij lijkt het dat als je paard dat goed doet, je juist beter kunt scoren, ook krijg je aparte punten voor de gangen van je paard, dus stap draf galop en je houding en zit en het effect daarvan is ook apart. in de B en L hoef je niet meer halt te houden ( in de M toch wel weer?) en heb je meer tijd voor overgangen. ik denk dat deze proeven makkelijker worden![]()
owja en de 4,5,6 jarige proeven worden net zo iets als de hengstencompetitie, 4 op L niveau, 5 op M en 6 op Z niveau.
klopt toch?? dit heeft ze me namelijk gisteren verteld
Needje schreef:Dat dacht ik ook, maar het is echt zo dat het in de M1 er uit is, en in de M2 gelijk de halve.